Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBijnamen

Bijnamen

133 antwoorden
69 weergaven
18-5-2026
G
GoanautLid
01-01-2024, 00:00
#1
Bijna alle bekende zaken al gehoord... misschien alleen nog:

Ketamine - Special K (misschien al eerder genoemd, niet op gelet).
d
donderwezenLid
01-01-2024, 00:00
#2
De meeste namen kende ik wel. Maar er zaten ook een paar nieuwe bij. Lachen man. Maar hier nog een paar die ik nog niet gezien heb. Ze komen wel uit limburg hahahahaha.

Weed = Jongo
Joint = Pretsigaret, Fakkel of Fax.
Hash = assie.
Xtc = E of schijven, knakkers
Speed = thot
Coke = pocco :stoned:
K
Kees KlapkaakLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wiet=> Wierrie, weed (het roken ervan; Choken)
Langevloei=>LV

XTC=>Pirky's (het gebruik ervan; Flinteren, alsmede bij speed)

Cocaine=>Sos (de dag erop zijn wij dan; "Colombiaans verkouden")

LSD=>Blotter

Dat was het z'on beetje hier in het noorden geloof ik :wave:
M
MetaalKonijnLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dissonant zei:
Congogras
Klik om te vergroten...

:tearsofjoy:
m
maiskorrelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik gebruik alles gewoon bij naam behalve bij blowen, dan noemen we joints vaak wielen en blowen meestal fietsen.
a
acidboyLid
01-01-2024, 00:00
#6
xtc - bakke
de rest is al langs gekomen volgens mij
c
cheetahLid
01-01-2024, 00:00
#7
misschien bestaat dit topic al.. maar ben te lui om vierentwintig pagina's af te gaan om er dan achter te komen dat hij nog niet bestaat :flushed:.

welke bijnamen hebben drugs ?
(misschien hebben ze wel geen bijnamen en zijn er gewoon enorm veel soorten.. maar heb de indruk dat sommige namen dezelfde drugs aanduiden..)

(xtc/cocaine/paddo's/wiet/etc/etc)
denk bijvoorbeeld bij wiet aan.. ehm 'hasj' en 'marihuana'
misschien geen bijnamen maar andere benamingen.. zo kan je het ook zien ja.
:wave:
W
WeednatorLid
01-01-2024, 00:00
#8
wiet noemen wij ook paf
Xtc noemen wij ook tjoepers, titsers, bolle
I
ImmoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Paar bijnamen die ik wel eens hoor of gebruik.

Coke, Wit
Xtc, X
Heroine, Bruin
Speed, Snelheid
Lsd, Alice
c
cheetahLid
01-01-2024, 00:00
#10
ok thanx,
ik vraag dit btw niet zodat ik 'stoer' kan gaan praten oid tegen mensen
(ja ik heb dit weekend even flink aan de paf gezeten ofz :P)

leek me gewoon wel nice om te weten.. ter verduidelijking miss van sommige dingen :)
S
SperSIZEboonLid
01-01-2024, 00:00
#11
voor xtc heb je dr iig genoeg :grin: wij noemen het vaak nilleps iig
J
JaimieLid
01-01-2024, 00:00
#12
Wiet: wulle, splif, pafsel, ganj, ganja, gras
XTC: menten, spekken
Coke: Sneeuw

Mensen die aan het ''meppen'' zijn,meppers(meestal dan op XTC of Speed)
c
cheetahLid
01-01-2024, 00:00
#13
cheetah zei:
ok, dus als jullie het hier over pep hebben bedoelen jullie speed?
kijk zo leer je nog eens wat :grin:
Klik om te vergroten...

ja deh logisch .. sorry:P
j
jasperLid
01-01-2024, 00:00
#14
xtc: pille, jappe, bolle
cocaine: coke,sos,wit
weed: gras,paf,groen
speed: snelle,gele,roze
ghb: vloeibare,flugel
P
Psycho_ChronoLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wiet: Wierie, Wietie, kikkelke (een jointje roken is dan: Kikkelke koake)
Xtc: snoepjes, rondjes, schijven, priefkes (xtc knallen is dan: Priefkes prakke).
Speed: Pep, snelle, tuutsje, (pep gebruike: Tuutsje kakke)
LSD: trips, zegeltjes, Alice, Acid.

Note: Kikkelke koake, priefkes prakke is geen taal of dialect, het is een verzonnen iets.
s
snitsneusLid
01-01-2024, 00:00
#16
weed: Paf
Xtc: Jappe/bolle/pille
Speed:confused:nelle/pep
Heroine:bruine/hero
Hash:confused:hit
Paddo's:tongueout:addestoelen
lsd: Tripkes/kartonnekes
cocaine:Coke/sos



grtz
C
CarlitosLid
01-01-2024, 00:00
#17
Xtc - Kaakzwaaiers komt hier wel vaak voor.

Voor de rest sos,pep en het bovengenoemde ^_^ :)
G
GabberSnoePieLid
01-01-2024, 00:00
#18
als het om xtc gaat, hoor je vaak dinge zoals bolle, snoepies, schijven, jetsers, noten, etc,

coke , sos

speed, pep, snelle....
a
antoniusLid
01-01-2024, 00:00
#19
weed: stash, k-jah, porro, smoor :stoned:

edit voor xtc: muntjes :grin:
V
Vrije GeestLid
01-01-2024, 00:00
#20
wiet of hasj: tjaap, gras, knal, hollandse groenten
paddo's: padde, geschenk van god (maar dat noem ik 't zelf :P )
xtc: pillen, snoepjes, aardbijen (vraag me niet waar 't vandaan komt..)

bij de andere heb ik zelf geen bijnamen, behalve dan bij coke sos en speed pep...maar dat vind ik zelf niet echt meer een bijnaam :P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...7
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."