Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAnti-Depressants in combo met recreationale Drugs

Anti-Depressants in combo met recreationale Drugs

85 antwoorden
115 weergaven
18-5-2026
M
MisterJLid
01-01-2024, 00:00
#1
pinnes zei:
Efexor is een snri zie http://nl.wikipedia.org/wiki/SNRI
Klik om te vergroten...

SNRI is selectieve serotonine-en-noradrenaline-heropnameremmers dus ook een selectieve serotonine-heropnameremmers

Dus ook een SSRI.
F
FoudjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heeft iemand ervaring met het combineren van Venlafaxine (SNRI) met lachgas en LSD?
Het lijkt mij dat lachgas in ieder geval geen gevaarlijke situatie oplevert, maar ik ben er toch benieuwd naar...
i
insayanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zelf al eens lsd geprobeerd in combinatie met lexapro (ssri) en naar mijn ervaring was mijn trip een pak minder sterk dan die van m'n medetripper. We hadden beiden één en een halve blotter genomen van 150µg, ik had wel wat psychedelische effecten (ogen van mensen in de film werden groter, kleuren leken feller en objecten leken lichtjes te bewegen). Na vier uur ben ik in slaap gevallen terwijl m'n medetripper fractals zag en nog een twee tal uur doortripte. Hou daar dus rekening mee en neem vooral geen hogere dosis dan je normaal zou nemen, de kans op serotoninesyndroom is niet echt groot maar kan wel kans is groter wanneer je MAO-remmers neemt.
B
Blckbrd_Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Tja... Weet wat je eet :)
Momenteel kan ik stellen dat een SNRI (serotonin-norepinephrine reuptake inhibitor)
zoals Duloxetine (sold under the brand names Cymbalta, Ariclaim, Xeristar, Yentreve, Duzela)
in combinatie met tot ruim 200mg MDMA (telkens in dosissen van 50mg, met een uur tussen),
hooguit een 'speedy' gevoel geeft, dus het effect van MDMA is grotendeels verknoeid.
Persoonlijk krijg ik meestal ook een hoge bloeddruk (+16/10) verschillende uren na mekaar,
en hartritmestoornissen.

Duloxetine met (dex)amphetamine doet doorgaans niks negatief met het amphetamine-effect,
behalve meer dan normaal zweten en beven soms.

En heel veel méér rust nodig achteraf, om te recupereren...

Groetjes!
en voorzichtig he?
M
MarsssLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ben van mening dat er veel te snel en te gemakkelijk anti-depressiva en anti-psychotica worden voorgeschreven.

Stimulerende medicijnen zoals ritalin en concerta zouden een 'kans' moeten krijgen omdat je daarmee wellicht een beter resultaat kunt bereiken simpelweg doordat je 'zin' krijgt om dingen te doen, socialer wordt en je beter kunt concentreren. Bovendien werkt het vrijwel direct.

Ook hebben deze medicijnen niet de gevaarlijke ontwenningsverschijnselen en zijn ze vrij gemakkelijk ook weer af te bouwen.
S
SamoeraiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Paroxetine antidepressiva is deze veilig te gebruiken met dexamfetamine
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sint Janskruid is veel minder selectief voor serotonine dan SSRI's, bovendien is Sint Janskruid veel minder effectief in wat het doet. Voor zover ik weet is het relatief makkelijk om met Sint Janskruid te stoppen aangezien het veel minder effectief je hersenen verandert zoals SSRI's dat wel doen. Dat maakt dan mensen liever Sint Janskruid gebruiken, maar het zal dus ook minder effectief zijn tegen depressies dan SSRI's.
S
SuperPoesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alweer een flinke tijd geleden de combinatie van MDMA en een lichte dosis (10mg) Citalopram uitgeprobeerd. Ik slikte de medicatie na een heftige periode in mijn leven die resulteerde in paniek en angstaanvallen.
Ik weet dat deze combinatie compleet onverantwoord is maar voor de mensen die toch overwegen een SRII te combineren met MDMA/XTC is het toch waardevolle informatie.

Om kort te zijn, je voelt bijna niks, op gewoon een tevreden/praktisch gevoel na, tot dat de uurtjes passeren en de MDMA omgezet wordt in MDA (meest logische verklaring neem ik aan?). Vanwege de teleurstellende werking ben je al snel geneigd om meer te nemen onder het mom van "misschien werkt het dan wel"
De uurtjes schoten aan mij voorbij en na een paar uur begon ik behoorlijk levendige closed eye visuals te zien maar ook in het echte leven zag ik lichte hallucinaties. Niet zo heftig als op Truffels en niet te controleren, maar in mijn geval waren ze niet onprettig. De trillingen van de muziek gaven ontspanning maar zijn totaal niet te vergelijken met een echte trip, op de weg naar huis behoorlijk uitgeput. De dagen daarna was er niks meer aan de hand.

Kortom, probeer het maar gewoon niet! Onwijs zonde van je pilletjes! De hallucinaties zijn ietsjes heftiger dan op een "normale" trip maar compleet niet het risico waard. Ik weet ook vrijwel zeker dat ik alleen iets gevoeld heb door de vrij hoge dosis, met een capsule rond de 80mg had ik niks gevoeld.

Inmiddels ben ik alweer behoorlijke tijd van de medicijnen af gelukkig!
K
KrabashiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Beste mensen

Onder welke categorie ligt het anti-depresiva "Sipralexa"? Het is een mooie post met veel informatie, maar ik weet niet precies waarop ik moet letten.

Gz, Krab
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Krabashi zei:
Beste mensen

Onder welke categorie ligt het anti-depresiva "Sipralexa"? Het is een mooie post met veel informatie, maar ik weet niet precies waarop ik moet letten.

Gz, Krab
Klik om te vergroten...

Is een SSRI dus zie hierboven :)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#11
Met antidepressiva kun je er eerder vanuit gaan dat je iets niet mag hebben dan wel, dus bij twijfel: niet nemen!
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Interessante topic.
Laatste reactie was vorig jaar zie ik.hoop geen probleem.
Jarenlange ervaring van seroxat met drugs.vind oxycodon in combo seroxat (paroxetine) beter dan oxycodon zonder.coke snuiven valt ook beter onder invloed van paroxetine. Maar al met al blij dat ik van die paroxetine af ben.je wordt een afgeplakte emotieloos zombie.mijn vraag is.of iemand ervaring heeft met de combinatie st janskruid en drugs(alle soorten). Hoe lang men moet stoppen met st janskruid voor men weer mag gebruiken(alle drugs) en of t middel ook moeilijk is om mee te stoppen als men het bijvoorbeeld een maand gebruikt.ik vraag dit dit keer niet voor mezelf.kennis van mij heeft geen account.ik denk persoonlijk dat st janskruid ook troep is.ik prefereer l-tryptofaan
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Sint Janskruid kun je beter niet combineren met andere drugs. Is ook een MAO-remmer. Daarnaast ga je voorbij aan het effect dat je wil bereiken met Sint Janskruid als je drugs gaat gebruiken.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
susannelana zei:
ik denk persoonlijk dat st janskruid ook troep is.ik prefereer l-tryptofaan
Klik om te vergroten...
Alleen zal Sint Janskruid een stuk effectiever zijn omdat het echt de werking van je hersenen verandert, waar tryptofaan alleen maar dient als voedingsstof voor je serotonine.

ZERO- zei:
Sint Janskruid kun je beter niet combineren met andere drugs. Is ook een MAO-remmer. Daarnaast ga je voorbij aan het effect dat je wil bereiken met Sint Janskruid als je drugs gaat gebruiken.
Klik om te vergroten...
Ik wist niet dat Sint Janskruid als MAO-remmer werkt, in dat geval kan het echt levensgevaarlijk zijn om het met andere drugs te combineren. Kan het overigens nergens vinden, heb je een bron van? Want dan lijkt Sint Janskruid me op zich zelf al snel gevaarlijk als het tegelijk een MAO remmer en heropname remmer van dopamine/noradrenaline/serotonine is.

Maar hoe dan ook remt Sint Janskruid de heropname van zoveel verschillende neurotransmitters, dat het echt bijna met elke recreatieve drug wel interacties zal hebben. Niet een fijn middeltje om te combineren dus.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#15
Voor zover ik weet heeft Sint-janskruid veel riskante interacties(COX-1 remmer, P450(meerdere subsystemen) versterker, monoamine reuptake inhibitor en doet nog een hele hoop farmacologische geintjes), maar is voor zover ik weet zelf geen MAOi(kan ook geen bronnen vinden die dit wel beweren).
L
Linda1979Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Eng spul dus.ik zei al tryptofaan lijkt mij persoonlijk gezonder.5 htp of id,lijkt mij weer gevaarlijker.dat zet zich voor het de hersenen bereikt al om in serotonine. Ik las ergens dat dat bloedklontering kan veroorzaken.waarom is het dan toch zo populair.
Ook las ik dat st.janskruid wel degelijk een soort Mao remmer is.maar jullie denken dus van niet. Aan de andere kant, is het wel een middel dat heropname van dopamine,serotonine en dat andere bewerkstelligt.of was t dat het er voor zorgt dat die stoffen langer in de synaptische spleet rondhangen? Of is dat hetzelfde?paroxetine doet dat met serotonine,maar dat is in combinatie met drugs niet gevaarlijk (uitzondering Xtc)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
susannelana zei:
Aan de andere kant, is het wel een middel dat heropname van dopamine,serotonine en dat andere bewerkstelligt.of was t dat het er voor zorgt dat die stoffen langer in de synaptische spleet rondhangen? Of is dat hetzelfde?
Klik om te vergroten...
Dat is hetzelfde. Door het remmen van de heropname blijft het langer in synapsspleet hangen, waardoor er een verhoogde concentratie van die neurotransmitter in de synapsspleet ontstaat.

Of Sint Janskruid ook een MAO remmer is weet ik niet, ik kan het in ieder geval niet zo snel ergens vinden. Maar het gelijktijdig gebruik van MAO remmers met heropname remmers van oa serotonine kan levensgevaarlijk zijn, dus dat zou betekenen dat Sint Janskruid op zich zelf gevaarlijk zou zijn. Daarom betwijfel ik dat Sint Janskruid een MAO remmer is, want voor zover ik weet is Sint Janskruid namelijk op zich zelf niet gevaarlijk. Dat het geen fijn spul is om met recreatieve drugs te combineren is wel een feit in ieder geval.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Geelzuchter zei:
Heb je zonnestraaltjes gegeten gezelligerd
Klik om te vergroten...
Zonnestraaltjes zijn de voeding vd maatschappij
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nouja, bijna hetzelfde. :P

Het feit dat de monoamines langer in de synapsspleet blijven hangen is een gevolg van het heropname-remmer effect. Kan ook veroorzaakt worden door andere mechanismes. :)

Of een SSRI gevaarlijk is in combinatie met iets als bijvoorbeeld MDMA hangt dan weer af van het precieze werkingsmechanisme. Fluoxetine is bijvoorbeeld niet gevaarlijk in combinatie met MDMA (schijnt zelf de neurotoxiciteit te verminderen), omdat deze een hogere affiniteit heeft dan MDMA op het heropname-complex van je serotonineneuronen. Dat betekend dat hij MDMA dus niet de zenuwcel in laat gaan, maar zelf in de plaats gaat. Dat houd ook in dat MDMA zijn werking niet goed uitoefent en het spul nemen dus ook niet echt leuk is. :P
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fool zei:
Nouja, bijna hetzelfde. :P

Het feit dat de monoamines langer in de synapsspleet blijven hangen is een gevolg van het heropname-remmer effect. Kan ook veroorzaakt worden door andere mechanismes. :)
Klik om te vergroten...
Jaja, het kan ook door andere mechanismes veroorzaakt worden inderdaad... Maar wat ik kan vinden is dat Sint Janskruid wel degelijk een heropname remmer is, plus nog heel veel andere dingen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."