Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCBR keuring THC

CBR keuring THC

109 antwoorden
21 weergaven
18-5-2026
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#1
HierEnDaarEenFuifje zei:
Er zijn altijd uitzonderlijke gevallen, ook in Nederland. Het beleid is echter wel strenger geworden de afgelopen jaren.
Klik om te vergroten...
Ik las net deze:

Onderzoek CBR bij gebruik medicinale cannabis - CBR-Advocaat

Gebruikt u medicinale cannabis dan loopt u het risico op problemen met het CBR en het OM, als u na een positieve bloedonderzoek wordt aangemeld voor een psychiatrisch onderzoek. Op zich kunt u best geschikt kunt worden verklaard bij gebruik van medicinale cannabis, mits het door een arts wordt...
cbr-advocaat.nl cbr-advocaat.nl

ADHD is geen indicatie voor medicinale cannabis (heb zelf ADHD onoplettend subtype aka ADD).
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pjotr777 zei:
Ik las net deze:

Onderzoek CBR bij gebruik medicinale cannabis - CBR-Advocaat

Gebruikt u medicinale cannabis dan loopt u het risico op problemen met het CBR en het OM, als u na een positieve bloedonderzoek wordt aangemeld voor een psychiatrisch onderzoek. Op zich kunt u best geschikt kunt worden verklaard bij gebruik van medicinale cannabis, mits het door een arts wordt...
cbr-advocaat.nl cbr-advocaat.nl

ADHD is geen indicatie voor medicinale cannabis (heb zelf ADHD onoplettend subtype aka ADD).
Klik om te vergroten...

Ik heb zelf ook ADD. Het blijft gewoon heel lastig met bepaalde medicatie, de wetten etc... Artsen en de politie/het cbr werken helaas niet samen en een goede oplossing voor alle verschillende problemen die hiermee zijn die is er voorlopig niet.
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zelf zenuwpijn onder me schouderblad, 2 versleten onderrug wervels waar ze niks aan kunnen doen, adhd maar daar kan ik wel mee leven. Ik ben met me 39 jaar bij honderden specialisten geweest, naald in me nek om de zenuw plat te leggen, zware medicijnen zoals pijnstilling en naderhand zelfs anti depressie, dat is echt de grootste rotzooi die er is. Maar goed, bij breider adhd afdeling zagen ze dat adhd medicatie zoals concerta of wat voor pillen dan ook bij mij een nadelige werking hadden, daar was gezegd dat cannabis voor mij werkt en dat gewoon af en toe kon gebruiken. Alleen is daar niks van terug te vinden op papier, en wil daar niemand voor verantwoordelijk zijn. Als je adhd hebt krijg je bij een goede huisarts zo de olie voorgeschreven waar je ook mee mag rijden en minder als 1% thc in zit. Alleen soms is dat niet genoeg daar waar pijnstillers niks doen en mij misselijk een anders bijwerkingen geven. werkt cannabis fantastisch. Het zou zo moeten zijn dat je het verantwoord zou moeten kunnen nemen. Er moeten gewoon veel meer onderzoeken gedaan worden naar cannabis en ze moeten het zeker niet vergelijken met alcohol.

Ik heb echt een hele berg met medische bewijzen maar ik vraag me af of dat zal meewerken in het gesprek met de psychiater.
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hier nog een relevant linkje voor de lezers onder ons:

Cannabis in het verkeer - Stichting Mediwiet

www.stichtingmediwiet.nl www.stichtingmediwiet.nl
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik mag overigens wel een bromfiets besturen heb ik nagevraagd bij het cbr.
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Pjotr777 zei:
Ik mag overigens wel een bromfiets besturen heb ik nagevraagd bij het cbr.
Klik om te vergroten...
ja een bromfiets maar ook een brommobiel :)
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eyyy ik kom net bij de psychiater vandaan, welliswaar 10 minuten gezeten, 0 vragen gesteld, geen vragen over waarom, 1 vraag over de medische olie want die kon hij zelf niet. Maar werd duidelijk gemaakt of je het nou van de arts hebt ofniet, boeit ze geen ene reet. Is gewoon een geldmachine. Ik heb wel 45 minuten met de intaker gezeten waar de psychiater ook naartoe werkte alleen vroeg ik of zij alles wel kon noteren wat ik had uitgelegd aangezien na mijn antwoord gelijk een nieuwe vraag volgde, Dat kan onmogelijk allemaal netjes genoteerd worden,. Kwakzalfers zijn het, geld machines. Na mijn vraag wat kan wel en wat kan niet? kon geen antwoord op worden gegeven. Er werd duidelijk gemaakt dat er geen onderscheid gemaakt kan worden of iemand het 1x per week gebruikt, 2x of 1 keer in de maand. Hij zei dan kan het zo zijn dat er in week 1 Veel geconsumeerd zou worden, in week 2 niks maar dat wel terug te zien zou zijn in week 3 alleen niet te bewijzen of dat 1 dag, 1 week of 1 maand is. Ik had netjes papieren mee genomen van de dokter, mijn neuroloog, mijn onderzoeken, mijn MRI scans. Boeit ze geen ene reet. Enigste wanneer je je rijbewijs terug zult krijgen is wanneer ze de waarde in je bloed goed vinden. Alleen welke waarde kon niet gezegd worden. En hoe ook niet. Zoals ik zei wist de CBR arts hier ook geen antwoord op te geven. En psychiater ook niet. Mijn advocaat vind het vreemd aangezien ik naar een onderzoek moet om te zien of er spake is van drugs misbruik, alleen in 10 minuten tijd, en een intake van zn collega, en een bloed uitslag waarvan hij zelf geen reet van weet, maar zodra daar teveel op staat je wel je rijbewijs kwijt bent en zodra je even gestopt bent, weer flink kan betalen om aan te tonen dat er geen thc in je bloed zit en dan kan je daarna weer lekker rijden en zoals ik altijd al deed, mezelf netjes aan de regels houden, niet gebruiken tijdens werk, 15 uur wachten na gebruik. en zo weer je leven verder op pakken. ik ben zwaar teleurgesteld in het systeem en de manier waarop ze met je omgaan ongeacht je het van de huisarts hebt ofniet is het ook hun taak om te kunnen aan tonen wat wel en niet kan. Zoals ik al zei word ik geforceerd een onderzoek ta laten doen voor drugs misbruik alleen zoals me advocaat zei kunnen hun dat niet in 10 minuten doen en al helemaat niet zonder diepere vragen te stellen van waarom,hoeveel of wat dan ook maar simpelweg gewoon uitgaan van de uitslag. Nu ben ik niet geirriteerd omdat ik zelf de fout heb gemaakt een eer een te hoge waarde in me bloed zit, maar dat hun niet normaal kunnen uitleggen wat wel en niet kan. Ik rook cannabis voor de pijn, niet elke dag, niet elke week, maandelijks, dat betekent dus niet dat die waarde constant te hoog zal zijn. Maar hun je dus wel daarop straffen. Blijkbaar kan ik beter aan de Morphine waarvan ik helemaal van het padje raak en sochtends helemaal verrot ben van de nawerking daar waar cannabis dat niet doet maar wel 6 weken langer in je lichaam blijft. Dus er is maar 1 oplossing, stopopen, voor de 1 duurt dat wat langer als de andere, want, als je een snelle spijsvertering hebt gaat dat veel snellerm thccooh slaat op in je vetten, dus als je amper vetten hebt zal dat nog sneller gaan... bleh blehh bleh. Als ik dit dus van de CBRARTS VTV te horen had gekregen had ik hier op kunnen anticiperen. maar die kon geen antwoord geven. Dus komt er ook op neer dat ze zelf niet eens kunnen bewijzen of er sprake is van drugs maar gewoon simpelweg kijken naar je bloed, Dus als je 1 dag vtv in de avond je 1e blow van je leven rookt ben je ook je rijbewijs kwijt de volgende ochtend. Die waarde zakt bij iedereen anders maar ja, man man man
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
01-01-2024, 00:00
#8
070smack zei:
wat is dit ?
Klik om te vergroten...

Dit is voer voor juridische hulp of iets dergelijks.
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jongens, ik heb 2 maanden na dit gesprek me bloed laten prikken die op 0.0 uit kwam omdat ik ben gestopt.
Maar nu geeft de psychiater aan :

Ongeacht de laboratoriumuitslagen, is het derhalve niet aannemelijk dat betrokkene met het drugsmisbruik is gestopt.


ik heb gezegd dat ik als ik pijn heb gebruik maak van cannabis, maximaal 1x per wweeek en soms weken niet. maar dat staat niet genoteerd in de uitslag,
ook heb ik aangegeven op 7-12-2022 het laatst cannabis gebruikt te hebben en dat staat wel genoteerd, 28-12-2022 was het psychiatisch onderzoek en 9-3-2023 heb ik bloed laten prikken waar 0.0 uit kwam...

ook staat er dat ik nog steeds gebruik maak van cannabis en onveranderd is terwijl er staat genoteerd dat 7-12-2022 de laatste keer was.

Ik bedoel ik ben gestopt na het gesprek omdat hij niet kon aangeven wat wel een niet kan.

wat is dit ?
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#10
Welcome to the Matrix :(
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Waar haalt die arts de wetenschap vandaan " "dat het aannemelijk is dat je niet gestopt bent"?
En dat het " onveranderd" is? Is dat omdat je gezegd hebt dat je als je pijn hebt, cannabis gebruikt?
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Waar haalt die arts de wetenschap vandaan " "dat het aannemelijk is dat je niet gestopt bent"?
En dat het " onveranderd" is? Is dat omdat je gezegd hebt dat je als je pijn hebt, cannabis gebruikt?
Klik om te vergroten...
hij zegt dta ik er niet mee ben gestopt maar dat heb ik aangegeven als ik pijn heb af en toe cannabis rook, er staat dat meedisch het een grotere risico is als rekreatief, maar dat zou betekenen dat ik nooit meer kan rijden als hij dit door drukt? ik wword behandeld als eeen crimineel en 120 mensen heb dood gereden, niet te vergeten dat dit de eerste keer is en dat er geen overtredingen zijn begaan voor reden tot aanhouding. Ik rook soms 2 maanden niks en dan krijg ik pijn een rook ik cannabis.

en ik werd door het cbr voor advies naar de psychiater gestuurd en die stuurde me naar me advocaat

ik ben vanacht amper in slaap gekomen daar waar de problemen nu echt opstappelen mbt me eigen bedrijf.
ik ben echt helemaal lost
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Tsjeeesses was het verstandig om te zeggen dat je af en toe cannabis gebruikt tegen de pijn?
Straks krijg je jouw rijbewijs niet meer terug....
Ga ertegen in! Met een advocaat!
Dit kan zo niet
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@070smack Tja, dit staat bij hun CBR op de site.. als je aannemelijk kunt maken dat je er echt rekening mee houdt? Maar zeker geen makkelijke situatie. Ik hoop voor je dat je hulp krijgt. Anders % invaliditeit aanvragen, als je niet meer je werk kunt verrichten..

A
Mag ik autorijden als ik medicinale drugs gebruik?
Er zijn wettelijke limieten die bepalen hoeveel drugs je in je bloed mag hebben als je gaat rijden. Deze grenzen gelden ook voor medicinale drugs. Je hoeft niet veel te gebruiken om over deze grenzen te aan. Als je medicinale drugs gebruikt, is de kans groot dat je niet mag rijden.

Wettelijke limieten
Amfetamines: 50 microgram per liter bloed.
Cannabis (THC): 3 microgram thc per liter bloed.
Morfine: 20 microgram per liter bloed.
Gebruik je naast medicatie andere middelen, zoals slaap- of kalmeringsmiddelen, alcohol of drugs? Dan mag je niet rijden.
Op de pagina Hoelang blijven drugs in je bloed? lees je na hoeveel uur drugs uit je lichaam zijn.

Rijden met medicinale drugs

Er zijn medicijnen die op de drugslijst staan, dan gebruik je medicinale drugs. Wanneer je deze medicijnen gebruikt, is de kans groot dat je niet mag rijden.
www.cbr.nl www.cbr.nl


B
Hoelang blijven drugs in je bloed?
Rijden als je onder invloed bent van drugs is verboden. Maar wanneer mag je dan wél weer rijden? Dat is helaas heel moeilijk te zeggen. Na hoeveel uur drugs uit je lichaam zijn, verschilt enorm per persoon én per drug. Het Trimbos-instituut geeft een aantal algemene richtlijnen, maar waarschuwt ook dat er geen gegarandeerde termijnen zijn.

Hasj of wiet (cannabis): als je hebt geblowd, duurt het gemiddeld 6 tot 8 uur voordat je weer mag rijden. Als je regelmatig blowt, duurt het 8 tot – bij extreem gebruik – 40 uur.

Bron: https://www.cbr.nl/nl/onveilig-rijg...g/drugs/hoelang-blijven-drugs-in-je-bloed.htm
0
070smackLid
01-01-2024, 00:00
#15
moet ik liegen dan? kan er dan niks normaal in dit land? 0.0 thccooh nooit eerder met politie in aanraking geweest.
een zo af een toe verschilt van 1x per week to soms 1x per maand of maanden niet. Maar dat heeft hij er niet bij gezet. "gemiddeld 1x per week"

me enige kans is om dit te laten opsturen en dan een nieuwe medische verklaring aanvragen bij een andere psychiater binnen een maand tijd maar dan kan je ook niet veel afwijken van het orginele verhaal maar misschien zou die het anders zien. dan beslist het cbr achteraf welke van de 2 ze gaan gebruiken.. zou dat uberhaubt nut hebben ?

Ik heb dus al een klacht gemaakt tegen deze procedure van de psychiater voor de bloed uitslag binnen was. en dat is bekent bij het cbr en nu dit. Kan het zijn dat ze ook naar mijn kant zullen luisteren of een eventuele nieuwe psychiater ? Binnen 10 minuten dus zo een uitslag geven is onmogelijk.

@Manu76 ik heb me advocaat idd gesproken maar tegen de beslissing van een psychiater kan je weinig inbrengen. Ik kan wel er tegen in gaan maar moeet ik even kijken hoe dat zit omdat er gewoon niks van klopt.

ook werd dsm5 gebruikt ivm tolerantie, alleen staat er op hun website dat 2 of 3 van deze punten dan een lichte gebruiker zou zijn. en ik heb er maar 1.
dan zoek je op de website verder en dekken ze zichzelf in en kan een psychiater ondanks de richtlijnen de beslissing maken dat drugsmisbruik niet is gestopt ondanks een 0.0 uitslag van thc-cooh.

Dus er is niks veranderd volgens de psychiater ondanks ik 0.0 heb als uitslag en was de uistlag op het moment van aanhouding 0.10.
Dit kan toch niet?
/
/JoepLid
01-01-2024, 00:00
#16
Beste lezers,

Ik ben op 5 mei 2022 staande gehouden en toen begon alle ellende.

Ik heb afgelopen jaar (2023) in januari een onderzoek gehad naar drugsmisbruik, uitslag: in urine en bloed geen thc gevonden maar volgens de psychiater gebruikte ik het “heel” vaak. Hierdoor moet ik dus nog opnieuw een onderzoek doen.

Ik moest een recidieve periode van 1 jaar hebben. Oftewel vanaf 6 mei 2023 mocht ik een heronderzoek inplannen. Tot op heden nog niet gedaan i.v.m. andere privé omstandigheden.

Nu wil ik dus weer een onderzoek gaan inplannen en voor nu mag ik dus zelf een psychiater uitkiezen. Zijn er aanraders?????

Bij het eerste onderzoek kreeg ik een psychiater aangewezen maar voor het 2e onderzoek dus vrije keuze.

Ik ben inmiddels dus al anderhalf jaar mijn rijbewijs kwijt en ik vind persoonlijk dat alles redelijk moeizaam verloopt.

Ik weet niet wat anderen hebben ervaren maar ik ben inmiddels al meer dan 4k kwijt aan de gevolgen, 1 jaar na het incident en na het 1e onderzoek kreeg ik pas een brief met nog een extra boete van €950 euro en 1 punt op mijn rijbewijs.

Ik heb destijds trouwens wel een brief gekregen van het cbr met daarin dat ik wel op AM mocht blijven rijden, helaas was mij nergens aangegeven dat ik daarom een nieuw rijbewijs kon aanvragen met dus alleen AM geldig. Dit werd mij pas verteld door een agent nadat ik staande werd gehouden omdat ik reed zonder helm en toen dus geen rijbewijs had (omdat deze opgestuurd moest worden naar het cbr).

Ik ben dus benieuwd naar jullie meningen/ervaringen en uiteraard: welke psychiater nu kiezen?
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#17
Indigo Seeker zei:
Daarom rij ik al sinds m’n rijbewijs ongeldig verklaard werd illegaal. Maakt toch allemaal geen fuck meer uit.
Klik om te vergroten...
Is verzekeringstechnisch wel heel riskant. Stel je voor dat je letsel veroorzaakt bij iemand, dan ben je de rest van je leven financieel de lul.
Ik begrijp je frustratie - heb je case hier in het topic gelezen - maar beperk dat rijden zonder rijbewijs alsjeblieft tot het minimale.
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#18
2e
RookGraag zei:
Zit momenteel zelf ook in deze mangelmolen sinds eind mei dit jaar.

Ja, na je afspraak met de psychiater wordt er voor de 2de keer bloed afgenomen.

Ik zal binnenkort proberen een topic aan te maken met mijn verhaal en ervaringen, werd in maart j.l. aangehouden met alcohol en drugs nadat ik door rood licht reed.
Klik om te vergroten...
2e maal bloed afgenomen dat heb ik niet eerder gehoord of gelezen weet je dat zeker?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jasonwachtmeester zei:
2e

2e maal bloed afgenomen dat heb ik niet eerder gehoord of gelezen weet je dat zeker?
Klik om te vergroten...
Ik heb het wel eens gehoord bij ex collega. Die had hoog gamma gt door ziekte. Een tweede test, meer gericht op recent alcohol inname ; cdt) was toen nodig. Maar ik zou zeggen dat dat samen wordt geprikt
J
JasonwachtmeesterLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik wordt alleen op thc getest via bloed en voor zover ik kan zien in de papieren zal dit 1 maal zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."