Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSchreeuw je cravings en frustratie eruit!

Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

1856 antwoorden
201 weergaven
18-5-2026
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het wordt me allemaal even te veel.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Don Draper zei:
Het wordt me allemaal even te veel.
Klik om te vergroten...
Sterkte met alles.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Don Draper zei:
Het wordt me allemaal even te veel.
Klik om te vergroten...
Wil je het misschien met ons delen? Dat kan eventueel helpen
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#4
StraffeNeel zei:
Sterkte met alles.
Klik om te vergroten...
Thanks!
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Don Draper zei:
Ik ben in de war
Klik om te vergroten...
Oei
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik voel me waardeloos vandaag. De neiging om dan maar hasj te roken is aanwezig, maar ik probeer het nu nog niet te nemen. Hopelijk helpt het om wat CBD te nemen. Ik denk dat het rebound van de etizolam van gisteren is.
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Geen cravings meer sinds ik weer op drugsforum zit en alles even van me af heb kunnen schrijven!

Ook nog geen sterke behoefte gehad om buiten het subforum 'Verslaving' te kijken!
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik wil iets lekkerssssss🙃
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb erge trek in pils, maar heb geen alcoholvrij in huis. Wel reguliere pils. Maar als ik er vanaf kan blijven, ben ik morgen 12 weken alcoholvrij....

Ik maak een pot thee en hoop dat ik daar even mee zoet ben. 😖
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hippie Langwaus zei:
Ik heb erge trek in pils, maar heb geen alcoholvrij in huis. Wel reguliere pils. Maar als ik er vanaf kan blijven, ben ik morgen 12 weken alcoholvrij....

Ik maak een pot thee en hoop dat ik daar even mee zoet ben. 😖
Klik om te vergroten...
You can do it! Je bent al zo ver gekomen!🥰
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hippie Langwaus zei:
Ik heb erge trek in pils, maar heb geen alcoholvrij in huis. Wel reguliere pils. Maar als ik er vanaf kan blijven, ben ik morgen 12 weken alcoholvrij....

Ik maak een pot thee en hoop dat ik daar even mee zoet ben. 😖
Klik om te vergroten...
Goed dat je er al 3 maanden af bent!

Maar waarom jezelf zo moeilijk maken door het in huis te hebben? Het is veel makkelijker als je het niet hebt staan.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mindless zei:
Goed dat je er al 3 maanden af bent!

Maar waarom jezelf zo moeilijk maken door het in huis te hebben? Het is veel makkelijker als je het niet hebt staan.
Klik om te vergroten...
Ja, dat is op korte termijn wel waar. Toch heb ik daar een eigen idee over.

Een detox in een andere omgeving, met andere dagindeling en meer afstand van de normale zorgen en problemen, werkt voor mij niet, denk ik.

Als je dan weer thuis bent met de dagelijkse dingen en de uitdagingen die er in je leven zijn, dan verval ik gewoon weer in oude 'gewoontes'.

Ik heb een heleboel alcoholische dranken in huis, waaronder een aantal lievelings whiskeys. Daar kan ik vanaf blijven als ik me daarvoor blijf inzetten. Zijn het triggers voor me? Soms wel, soms niet.

Ik moet daarmee leren omgaan. Vooral alcohol valt niet te ontlopen in onze maatschappij.

Ik ben er ook niet altijd over uit of ik in de toekomst nog sporadisch iets lekkers wil drinken. Sterker nog, ik ben al een middag aan het plannen in mijn favoriete biercafé, waar ik al meer dan een jaar niet ben geweest.

Als ik dat plan doorzet, zijn er twee belangrijke dingen. Niet dronken worden en de 3 maandenregel ook voor alcohol aan gaan houden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hippie Langwaus zei:
Ja, dat is op korte termijn wel waar. Toch heb ik daar een eigen idee over.

Een detox in een andere omgeving, met andere dagindeling en meer afstand van de normale zorgen en problemen, werkt voor mij niet, denk ik.

Als je dan weer thuis bent met de dagelijkse dingen en de uitdagingen die er in je leven zijn, dan verval ik gewoon weer in oude 'gewoontes'.

Ik heb een heleboel alcoholische dranken in huis, waaronder een aantal lievelings whiskeys. Daar kan ik vanaf blijven als ik me daarvoor blijf inzetten. Zijn het triggers voor me? Soms wel, soms niet.

Ik moet daarmee leren omgaan. Vooral alcohol valt niet te ontlopen in onze maatschappij.

Ik ben er ook niet altijd over uit of ik in de toekomst nog sporadisch iets lekkers wil drinken. Sterker nog, ik ben al een middag aan het plannen in mijn favoriete biercafé, waar ik al meer dan een jaar niet ben geweest.

Als ik dat plan doorzet, zijn er twee belangrijke dingen. Niet dronken worden en de 3 maandenregel ook voor alcohol aan gaan houden.
Klik om te vergroten...
Klopt inderdaad dat je alcohol in deze maatschappij niet geheel kunt ontlopen. Toch is lopen naar de koelkast een kleinere stap dan lopen naar de supermarkt.

Maar ik begrijp je dat je er ook vanaf wilt kunnen blijven als het wel binnen handbereik is. Ik had eerst het idee om het helemaal af te zweren (niet dat ik nou veel gebruikte, maar soms toch ook wel bijna dagelijks een tripel of hooguit 2, voor een kort tijdje (paar weken max), nooit lang achter elkaar, maar toch: niet bepaald goed/gezond) maar later bleek dat ik prima sporadisch eens in de zoveel tijd 1 biertje kan nemen zonder in dagelijks gebruik te hervallen.

Imo is het het beste om ervoor te zorgen dat je nuchter al zo happy/voldaan bent, dat je niet gaat drinken om je beter te voelen. Enkel wanneer je je al happy voelt, eens een biertje en er dan ook optimaal van genieten. Ook zorgen dat je gezond bent en bewust van wat ongezond voedsel (waaronder bier/drank ook valt) met je lichaam doet. Echt voelen: wat vindt mijn lichaam hiervan? Als je daar bewust in bent, is het in mijn beleving helemaal niet aantrekkelijk om vaak en/of veel te drinken, want het voelt gewoon niet goed. Maar helemaal geforceerd ontlopen is imo ook niet het antwoord, behalve als je hardcore alcoholist bent óf op de kortetermijn een periode wilt stoppen zoals jij ook zegt.

Kun je je voorraad eventueel niet tijdelijk bij iemand onderbrengen? Maakt het toch echt makkelijker.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Kun je je voorraad eventueel niet tijdelijk bij iemand onderbrengen? Maakt het toch echt makkelijker.
Klik om te vergroten...
Ik heb de pilsjes niet (meer) in de koelkast staan. Als ik mezelf betrap op de neiging een lauw pilsje te willen gaan drinken, is dat een alarmbelletje voor me.

Ik ga het bier en de andere flessen wel uit het zicht zetten. Dat gaat wel schelen in de hoeveelheid (onbewuste) triggers.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik moet echt wat hebben. Ik wil gewoon van dat intense opgefokte gevoel af en ik twijfel tussen alprazolam en methamfetamine. 1mg alprazolam deed echter niets en methamfetamine nemen is nooit echt wijsheid, dus ja, helemaal kut.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Zweevteev zei:
1mg alprazolam deed echter niets en methamfetamine nemen is nooit echt wijsheid, dus ja, helemaal kut.
Klik om te vergroten...
Rustig aan.
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zweevteev zei:
Ik moet echt wat hebben. Ik wil gewoon van dat intense opgefokte gevoel af en ik twijfel tussen alprazolam en methamfetamine. 1mg alprazolam deed echter niets en methamfetamine nemen is nooit echt wijsheid, dus ja, helemaal kut.
Klik om te vergroten...
Kun je je frustraties ventileren door iets fysieks te doen? Wandelen, rennen (al is het maar 100m), fietsen, blokje om?
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zweevteev zei:
Ik moet echt wat hebben. Ik wil gewoon van dat intense opgefokte gevoel af en ik twijfel tussen alprazolam en methamfetamine. 1mg alprazolam deed echter niets en methamfetamine nemen is nooit echt wijsheid, dus ja, helemaal kut.
Klik om te vergroten...
Meht.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#19
plex zei:
Wil iets, maakt me niks uit wat. gewoon iets om wat leven in me te brengen en om me te helpen werken vanacht, moet nog ff door
Klik om te vergroten...
volhouden
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Als ik iets voor je kan betekenen laat het me alsjeblieft weten want je reageert nergens op

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...89101112...93
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."