Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

Mijn weg naar herstel (en andere dingetjes)

3499 antwoorden
450 weergaven
18-5-2026
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#1
MR_CHIP zei:
ik wil dit hier posten zodat ik zie of ik nu eindelijk gecontroleerd kan gebruiken
bedoeling is beetje NEP + 1V-LSD met een rc benzo als het te erg psychotisch wordt

Bekijk bijlage 54782
IPPH en 1V-LSD zijn nieuw voor me
MDPHP never ever ooit meer maar misschien de wat minder ingrijpende drugs wel
Klik om te vergroten...
Doe het niet man. Je bent goed bezig. Er zijn toch al zat bewijzen dat je ‘t niet in de hand hebt. Zie he ergens tegenop? Waar vlucht je voor?

:(
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#2
MR_CHIP zei:
ik wil dit hier posten zodat ik zie of ik nu eindelijk gecontroleerd kan gebruiken
bedoeling is beetje NEP + 1V-LSD met een rc benzo als het te erg psychotisch wordt

Bekijk bijlage 54782
IPPH en 1V-LSD zijn nieuw voor me
MDPHP never ever ooit meer maar misschien de wat minder ingrijpende drugs wel
Klik om te vergroten...
Wat maakt het dat je wil gaan gebruiken? En waarom denk je dat je nu gecontroleerd kan gebruiken? Het verleden heeft wel laten zien dat dat niet lukt.

Daarnaast zet je je traumabehandeling daarmee ook op het spel.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Kluis gaat niet werken 🤣. Alst moet pak je de brander er nog bij als je de sleutel kwijt raakt. Wedden?

En tja het gaat gewoon een tijd duren voordat je je weer echt happy voelt na zwaar gebruik. Dat is kut, maar dat doet drugs dus met je: Je fucking down laten voelen als die shit uitwerkt en je verleiden om het weer te nemen om je goed te voelen.

Drugs is geen langetermijn optie. Stoppen en herstel wel.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#4
MR_CHIP zei:
heb het nog niet binnen morgen langs supermarkt voor boodschappen , en moet ook normaal pakketje ophalen denk dat ik voor die ander zeg dat het terug mag

al blijf het een verdommese innerlijke strijd
Klik om te vergroten...
Doorpakken, you can do this. Nu zit je extra in onderhandeling met jezelf, omdat het onderweg is. Als je vandaag zegt dat het retour kan, dan is die interne discussie in je hoofd beslecht.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
MR_CHIP zei:
vind niks meer leuk dus dan maar drugs
Klik om te vergroten...
Medicatie is dan ook een optie. Dat is beter dan drugs. Ik weet dat veel mensen op dit forum niet zo happig zijn op psychoactieve medicatie, maar zelfs die mensen zullen toegeven dat medicatie beter is dan drugs.

Je had fluoxetine (Prozac) al geprobeerd geloof ik, maar niet lang genoeg om er echt profijt van te hebben. Persoonlijk vind ik SSRIs sowieso niet zo spannend — weinig bijwerkingen, weinig profijt eigenlijk. Maar je kan ook denken aan dingen als risperidon, aripiprazol (Abilify) en quetiapine.

Als je een sympathieke en bekwame psychiater hebt die een beetje out of the box kan denken zijn er ook spannendere opties. Het heeft mij persoonlijk wel geholpen om een paar maanden van mijn herstel quetiapine te slikken en dat was dus ook voor autisme/depressie. Dat heeft menig terugval voorkomen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Medicatie is dan ook een optie. Dat is beter dan drugs. Ik weet dat veel mensen op dit forum niet zo happig zijn op psychoactieve medicatie, maar zelfs die mensen zullen toegeven dat medicatie beter is dan drugs.

Je had fluoxetine (Prozac) al geprobeerd geloof ik, maar niet lang genoeg om er echt profijt van te hebben. Persoonlijk vind ik SSRIs sowieso niet zo spannend — weinig bijwerkingen, weinig profijt eigenlijk. Maar je kan ook denken aan dingen als risperidon, aripiprazol (Abilify) en quetiapine.

Als je een sympathieke en bekwame psychiater hebt die een beetje out of the box kan denken zijn er ook spannendere opties. Het heeft mij persoonlijk wel geholpen om een paar maanden van mijn herstel quetiapine te slikken en dat was dus ook voor autisme/depressie. Dat heeft menig terugval voorkomen.
Klik om te vergroten...
ik hoef na mijn 4de tot 18de levensjaar medicatie gehad te hebben, geen medicatie meer

wat een hell was dat al die jaren verplicht een zombie zijn (omdat ouders niet beter wisten en ik pas vanaf me 18de zelf mocht bepalen )

ik doe alles zonder medicatie wat ik al knap vind medicatie niet nodig zeker niet als ik zie wat het kan verpesten in mijn ervaring
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Drugs gaan zeer waarschijnlijk nog veel meer verpesten dan medicatie.
En dat weet je zelf ook.
Begin er dus maar niet aan, opnieuw de draaikolk in, dat moet je toch niet willen!
Een periode niks meer leuk vinden hoort in het ontwenningsproces, door die periode moet je gewoon heengaan.
Zoek afleiding in kleine eenvoudige klusjes als je je kut voelt....
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
MR_CHIP zei:
ik hoef na mijn 4de tot 18de levensjaar medicatie gehad te hebben, geen medicatie meer
Klik om te vergroten...
Ik snap je man, dat lijkt me een hele nare ervaring. Maar is geen medicatie wel drugs zoveel beter dan?

En je zegt dat je geen medicatie nodig hebt, maar hierboven zei je dat je drugs gaat gebruiken omdat je je niet goed voelt 🤷‍♂️
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Zoek afleiding in kleine eenvoudige klusjes als je je kut voelt....
Klik om te vergroten...

Een goeie.
@MR_CHIP heb je eigenlijk dagbesteding?
Iets waarin je die vervelende gevoelens kwijt kan?
Wandelen, sport,... dingen worden vanzelf weer leuk maar je moet toch effe doorzetten en afleiding zoeken.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
OtherShore zei:
Ik snap je man, dat lijkt me een hele nare ervaring. Maar is geen medicatie wel drugs zoveel beter dan?

En je zegt dat je geen medicatie nodig hebt, maar hierboven zei je dat je drugs gaat gebruiken omdat je je niet goed voelt 🤷‍♂️
Klik om te vergroten...
ik zie drugs dan ook niet als medicatie maar als tijdelijk last resort "redmiddel"
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
MR_CHIP zei:
ik zie drugs dan ook niet als medicatie maar als tijdelijk last resort "redmiddel"
Klik om te vergroten...
Denk dat je dan toch heel wat minder schade oploopt door medicatie en heel wat meer stabiliteit vind daarmee, waardoor uiteindelijk zowel medicatie als drugs niet meer nodig ism omdat er niks gered hoeft te worden.

Je ervaring met medicatie in je jeugd is slecht, dat ontkent niemand. Maar dat wil niet zeggen dat altijd alle medicatie slecht is. En je hebt er nu zelf zeggenschap over als iets niet werkt.

Maar met drugs werk je jezelf de vernieling in. Dat weet je zelf ook.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#12
MR_CHIP zei:
ik zie drugs dan ook niet als medicatie maar als tijdelijk last resort "redmiddel"
Klik om te vergroten...
Eerder een ik-werk-mezelf-nog-meer-naar-de-klote middel.

Hoe dan ook zul je een keer door de fase heen moeten. Na 3 weken is het normaal dat je je zo voelt, herstel duurt echt veel langer.

Je was zo goed bezig joh. Vind je het zelf niet zonde?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
MR_CHIP zei:
zit in 2/3de week clean vind niks meer leuk dus dan maar drugs + porno/gamen
Klik om te vergroten...
Bijt eens door. Tuurlijk LIJKT alles saai na 2-3 weken, dat wil daarom nog niet zeggen dat het zo is.

Kijk naar mij. Ik had nooit iets met fietsen, en nu heb ik 131u gefietst sinds eind Mei.

Hell, zelfs de nieuwe fiets is al besteld.

Nee, ik zeg niet dat je moet beginnen fietsen, alleen dat als er voor mij (en anderen) toch iets is dat ons helpt, dan is er zeker ook iets voor jou!



De combinatie drugs+stimfap/gamen is te triest om je hele leven aan te verspillen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#14
MR_CHIP zei:
ik hoef na mijn 4de tot 18de levensjaar medicatie gehad te hebben, geen medicatie meer

wat een hell was dat al die jaren verplicht een zombie zijn (omdat ouders niet beter wisten en ik pas vanaf me 18de zelf mocht bepalen )

ik doe alles zonder medicatie wat ik al knap vind medicatie niet nodig zeker niet als ik zie wat het kan verpesten in mijn ervaring
Klik om te vergroten...
Ik voel je. Same story hier, het gekste is dat je dan eigenlijk pas een kind bent.

Het heeft de band met m'n moeder op z'n zachts gezegd niet goed gedaan.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#15
ach de band met mijn moeder is sterk ik bej echt een moeders kindje , de foute aspecten in het verleden daar gelaten
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hippie Langwaus zei:
Nee, dit is echt. En dit verloopt veel minder grillig.

Ik en menig DF lid snappen juist heel goed hoe @MR_CHIP of zijn gedachten nu denken dat deze stofjes kopen een goed idee is.

@MR_CHIP deelt het met ons, omdat hij enerzijds weet dat het niet zo'n goed idee is, maar anderzijds o zo graag aan zichzelf en ons wil laten zien dat je kan gebruiken zonder door te slaan in gebruik of dagen wakker te blijven.

Zeker nu alles dof en oninteressant is, is een verzetje met wat drugs heel verleidelijk.
Klik om te vergroten...
Ik snap dat dit echt is. Ik bedoel meer het aspect dat alle leden oprecht het beste voor @MR_CHIP willen en daarop gebaseerd advies geven, maar zodra het moment aanbreekt toch alle adviezen meteen de deur uit gegooid worden. Gelukkig lees ik nu terug dat na dat bericht dat ik stuurde @MR_CHIP zijn keuze om te gaan gebruiken beter is gaan overwegen, chapeau daarvoor @MR_CHIP .
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mijn leven is ook vrij saai hoor. Fulltime werken ben alleen sporten is het enige wat ik heb. Heel af en toe doe ik eens iets.
Maar ik heb nu geen katers meer voel mij stukken beter en hou geld over. En het allerbeste mijn gezondheid!

Dus ja momenteel voelt het misschien even kut maar bijt eens door. Waar wil jij over 1/2 jaar staan? Als junkie met nog meer problemen of een vrolijkere versie van jezelf?

Want een ding is zeker. Blijf jij gebruiken dan gaat jouw toekomst er echt niet beter uitzien. En ik hoop dat jij dit ook in ziet?

Ik verveel mij soms ook dood en zit/lig ik alleen op de bank. Kom thuis van werk en moet zelf de kachel aanzetten. In m’n weekend voor 20:00 uur op bed omdat ik mij er tyfus verveel. Maar ik word nu wel wakker zonder kater en heb gewoon plezier in de dag en ga weer vrolijk verder.

Nou succes ik hoop dat je een verstandige keuze maakt.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#18
annihilation zei:
Mijn leven is ook vrij saai hoor. Fulltime werken ben alleen sporten is het enige wat ik heb. Heel af en toe doe ik eens iets.
Maar ik heb nu geen katers meer voel mij stukken beter en hou geld over. En het allerbeste mijn gezondheid!

Dus ja momenteel voelt het misschien even kut maar bijt eens door. Waar wil jij over 1/2 jaar staan? Als junkie met nog meer problemen of een vrolijkere versie van jezelf?

Want een ding is zeker. Blijf jij gebruiken dan gaat jouw toekomst er echt niet beter uitzien. En ik hoop dat jij dit ook in ziet?

Ik verveel mij soms ook dood en zit/lig ik alleen op de bank. Kom thuis van werk en moet zelf de kachel aanzetten. In m’n weekend voor 20:00 uur op bed omdat ik mij er tyfus verveel. Maar ik word nu wel wakker zonder kater en heb gewoon plezier in de dag en ga weer vrolijk verder.

Nou succes ik hoop dat je een verstandige keuze maakt.
Klik om te vergroten...
Soms is het gewoon oké om je te vervelen. Of om eenzaam te zijn. Of verdrietig.
(Noem er express een paar extra)

Dat hoort er allemaal bij,en mensen zouden moeten proberen te stoppen met dat te ontwijken (al dan niet door drugs).
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Advies geven hier is super lief en goed bedoeld natuurlijk maar soms lijkt het een beetje alsof de ander het dan maar ook zo moet doen.
Omdat iedereen het hier zegt.

Advies hoeft de ander natuurlijk niks mee te doen. (Al zou dat wel fijn zijn maja zo werkt het niet altijd) dus laten we vooral niet boos worden als mensen dingen toch anders/op hun eigen manier willen doen.

❤
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
N3K0 zei:
Advies geven hier is super lief en goed bedoeld natuurlijk maar soms lijkt het een beetje alsof de ander het dan maar ook zo moet doen.
Omdat iedereen het hier zegt.

Advies hoeft de ander natuurlijk niks mee te doen. (Al zou dat wel fijn zijn maja zo werkt het niet altijd) dus laten we vooral niet boos worden als mensen dingen toch anders/op hun eigen manier willen doen.

❤
Klik om te vergroten...
Niet zo moet doen.

Maar proberen kan geen kwaad. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik zie maar weinig mensen boos worden. 😊

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...7677787980...175
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."