Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoor het eerst naar een festival, alleen

Voor het eerst naar een festival, alleen

68 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
T
ThreadLid
01-01-2024, 00:00
#1
Miraculeus zei:
Leuk leuk, ik heb er zeker ook zin in ja! Komt goed!
Klik om te vergroten...
Als ik het doe, doe ik het meteen goed, haha.

Ben benieuwd! We horen elkaar na het weekend wel 😄
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thread zei:
Misschien voor een after. 😉
Klik om te vergroten...
Dat lijkt mij een valkuil. Bedoeling is toch dat je geniet van het feest zelf ?

Een focus op "after" maakt jou minder gefocussed op dat feest, onrustig en doet afbreuk aan een relaxt gevoel en dan meteen ook aan een relaxte uitstraling.

Zelf ben ik die dag ook in m'n uppie op een feest: Melody Garden. Mijn doel is: gewoon genieten ! En als ik me lekker voel mogelijk voor het eerst iets van psychedelica.
T
ThreadLid
01-01-2024, 00:00
#3
BelowTheFlow zei:
Dat lijkt mij een valkuil. Bedoeling is toch dat je geniet van het feest zelf ?

Een focus op "after" maakt jou minder gefocussed op dat feest, onrustig en doet afbreuk aan een relaxt gevoel en dan meteen ook aan een relaxte uitstraling.

Zelf ben ik die dag ook in m'n uppie op een feest: Melody Garden. Mijn doel is: gewoon genieten ! En als ik me lekker voel mogelijk voor het eerst iets van psychedelica.
Klik om te vergroten...
Ik kom daar natuurlijk om te genieten van het festival!

Connecten met anderen over een after opent meerdere deuren; die van een eventuele after, maar ook tijdens het festival. Dus de focus ligt ‘m niet op de after, maar op het connecten. Geen zorgen! 😁

Ik weet überhaupt niet of ik iets ga nemen, laat staan dat ik naar een after ga, alleen als de mogelijkheid er is dan is dat altijd mooi meegenomen. 😄
T
ThreadLid
01-01-2024, 00:00
#4
Day after. Ontzettend leuke, nieuwe ervaring! Veel mensen ontmoet en ondanks het alleen gaan, vloog de tijd voorbij.

In het begin meer gesprekken dan later op de avond. Tijden gehad dat ik gewoon lekker in het midden alleen stond te genieten op de muziek en tijden dat ik met anderen stond te viben.

Volgende keer probeer ik op z’n minst met iemand anders naar zo’n festival te gaan. Ondanks dat ik best wel interactie had, had ik momenten dat het alleen zijn behoorlijk kut is. Maar ja, part of the process, of zo iets.

Uiteindelijk geen drugs gebruikt en ook geen after gepakt. Volgende keer weer eens kijken 😁

Thanks voor iedere reactie.
T
ThreadLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Miraculeus Hoe was jouw Loveland? 🤩
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Thread zei:
@Miraculeus Hoe was jouw Loveland? 🤩
Klik om te vergroten...
Was echt super, topweer, heerlijk gedanst en veel warme connecties gemaakt ♥️ Hoe was 't bij jou?
T
ThreadLid
01-01-2024, 00:00
#7
Miraculeus zei:
Was echt super, topweer, heerlijk gedanst en veel warme connecties gemaakt ♥️ Hoe was 't bij jou?
Klik om te vergroten...
Ah, super!! Erg fijn om te horen! 😄 Weer was inderdaad geweldig en dat in combinatie met de locatie. Ik vond het een super evenement.

Alleen gaan naar een festival vond ik nog best wel lastig. Mijn eerste festival, maar zeker niet de laatste! 🤩
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thread zei:
Alleen gaan naar een festival vond ik nog best wel lastig.
Klik om te vergroten...
Wat vond je er lastig aan? Kon je ergens aansluiting vinden? En ben je nuchter gebleven of niet?
T
ThreadLid
01-01-2024, 00:00
#9
Miraculeus zei:
Wat vond je er lastig aan? Kon je ergens aansluiting vinden? En ben je nuchter gebleven of niet?
Klik om te vergroten...
Nou, op zich heb ik best wel veel interactie gehad, alleen ik had het gevoel dat ik te afwachtend was. Misschien omdat het mijn eerste keer festival was? Ik durf het niet te zeggen.

Nuchter qua drugsgebruik wel. Wel genoeg alcohol gehad, hahaha.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#10
Thread zei:
Nou, op zich heb ik best wel veel interactie gehad, alleen ik had het gevoel dat ik te afwachtend was. Misschien omdat het mijn eerste keer festival was? Ik durf het niet te zeggen.

Nuchter qua drugsgebruik wel. Wel genoeg alcohol gehad, hahaha.
Klik om te vergroten...
Begrijp ik wel ja.. Ik vind dat nuchter ook best lastig, al zou dat geen reden moeten zijn om drugs te gebruiken natuurlijk, maar het (vooral entactogenen) zorgt er wel voor dat je net wat opener bent en de drempel om iemand aan te kijken of aan te spreken lager is. Maar alcohol zou ook al moeten helpen, al is dat een heel andere vibe (;
F
FladderflyLid
01-01-2024, 00:00
#11
DjYella zei:
Echt oud? 80 plus?
Klik om te vergroten...
Binnenkort ga ik naar een festival voor 45 +gemiddelde leeftijd is dus echt 50-60 en dat is geen jaren 70 muziek. Gewoon super chille techno,een mini vrijplaats voor 300 man😉. Inc camping. Ik geloof dat “ ouderen “ steeds meer behoefte hebben aan party’s. Gelukkig maar,ik ben ook heel blij dat ik dit heb ontdekt sinds een jaar of 7. Ik hoop @Satori dat hij nog wat medestanders vindt want dat maakt het allemaal nog leuker !
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zou het toch best lastig vinden, alleen naar een festival.
L
Lawaai PapegaaiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Thread zei:
zeker als het je eerste festival is, nogal ‘ongemakkelijk’ is? Iedereen staat daar te genieten van de muziek, al dan niet met iets op, en dan, als nieuweling zonder enige ervaring, sta ik daar, alleen, proberen te genieten. Ik hoop dan eventueel nieuwe connecties te maken? I don’t know.
Klik om te vergroten...
Juist dan moet je gewoon gaan! Er zijn ontzettend veel mensen die alleen gaan! Ik ben ook weleens alleen gegaan, helemaal prima!
En wat maakt de ervaring uit? Na Corona is er een hele generatie die vorig jaar voor het eerst op een festival stonden.
mijn ervaring met Hardstyle en hardcore festivals is juist dat iedereen lekker zijn ding doet zonder op anderen te letten. Ga gewoon je zal het super vinden!
T
ThreadLid
01-01-2024, 00:00
#14
Miraculeus zei:
Begrijp ik wel ja.. Ik vind dat nuchter ook best lastig, al zou dat geen reden moeten zijn om drugs te gebruiken natuurlijk, maar het (vooral entactogenen) zorgt er wel voor dat je net wat opener bent en de drempel om iemand aan te kijken of aan te spreken lager is. Maar alcohol zou ook al moeten helpen, al is dat een heel andere vibe (;
Klik om te vergroten...
Hahaha, inderdaad. Ach, het was een leuk festival! Ik heb erg genoten en toch met genoeg mensen gesproken, alleen had gehoopt om wat connecties te maken.

Maar ik ga binnenkort zeker weer naar een festival!!
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ahja, ach meestal heb je genoeg aanspraak als je ervoor open staat, dus gewoon gaan als je er zin in hebt! Of je kunt hier nog eens rondvragen of er iemand wil meeten. Wat is het volgende op je programma?
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Thread zei:
Ik heb erg genoten en toch met genoeg mensen gesproken, alleen had gehoopt om wat connecties te maken.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies met connecties? Je zegt dat je wel wat mensen hebt gesproken, hoe was je verwachting anders dan de werkelijkheid?
T
ThreadLid
01-01-2024, 00:00
#17
Miraculeus zei:
Wat bedoel je precies met connecties? Je zegt dat je wel wat mensen hebt gesproken, hoe was je verwachting anders dan de werkelijkheid?
Klik om te vergroten...
De hoop dat ik mensen had ontmoet voor latere festivals. Alleen achteraf was ik daar zelf ook terughoudend in.. stom. Hahaha.
P
Phunky_RLid
01-01-2024, 00:00
#18
Miraculeus zei:
Zeker doen, als je er met een open houding in gaat kom je vanzelf in contact. In mijn ervaring is iedereen op zo'n festival heel aardig en kun je makkelijk je eigen ding doen en af en toe eens ergens bij aanhaken. Genoeg mensen die ook alleen op pad gaan, niemand zal je vreemd aankijken hoor! En ja, veel mensen zijn wellicht onder invloed van iets, denk je zelf dat je dat ongemakkelijk zult vinden? Ben je zelf van plan om iets te gaan gebruiken?
Klik om te vergroten...
Precies dit...ook weleens gedaan (ben ook nuchter een ouwehoer schijnt) en verder zorgen dat je de muziek op het festival lekker vind (voor mij zou dat dan geen Loveland zijn 😅) en lekker naar de stages die jij leuk vind en die positiviteit zal je dan uitstralen en ontvangen. En als je gebruikt zou ik niet volgas gaan, niet iets nieuws proberen of daar kopen en zorgen dat je altijd een goed plan hebt om thuis te komen.

Bij mij was het de eerste Titanium...was geweldig, best eat vrienden gemaakt en om 10 uur vond ik het genoeg en ben ik weer naar huis gegaan 👌
s
steven1988Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik ben alleen naar Partyraiser en BKJN geweest en heb daar de liefde van mijn leven leren kennen :grin: En ben daar inmiddels mee getrouwd :blush:
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#20
Thread zei:
Zeker weten! Kijk er enorm naar uit!! Ik probeer alvast wat te connecten met anderen, hahaha. Misschien voor een after. 😉

Heb jij er zin in? 😁
Klik om te vergroten...
Leuk leuk, ik heb er zeker ook zin in ja! Komt goed!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."