Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelica om een beter mens te worden

Psychedelica om een beter mens te worden

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
ShangoLid
01-01-2024, 00:00
Heb me nog niet in ketamine verdiept omwille van gewenning/comedown, dosering, dus zoals je zegt verslavingsrisico waar ik wel gevoelig aan ben (dat bleek zelfs uit zo een uitgebreide DNA speekseltest, online te bestellen)
S
ShangoLid
Bij mijn vriendin, mezelf en vele online reports, merk ik dat er vaak iets goeds meegenomen wordt uit een trip. Zelfs wanneer de intentie puur recreatief of experimenteel was, of er wel een bepaalde spirituele/therapeutische intentie was, maar niet goed wetende hoe dat nou net te verwezenlijken.

Hoe kan je dit aspect versterken en gerichter te werk gaan?

Liefs.🫠❤️
I
InnerscoopLid
Van tevoren een gesprekje hebben met je sitter of affirmaties opschrijven is ook een goed hulpmiddel. Achteraf een gesprekje en/of je trip evalueren (Ook daarom zijn tripreports ontzettend nuttig) kan ook heel helpend zijn.
Ik lees m'n reports met enige regelmaat terug om zo bepaalde boodschappen weer onder mijn aandacht te brengen.
J
JeetjeMineetjeLid
Wat bij mij in het kort hielp had ik afgekeken van academisch onderzoek:
- Oogmasker op tijdens de trip. Dat maakt de trip een introspectieve reis.
- Thuis liggend in bed luisteren naar een speciale 6-uur durende afspeellijst met muziek. Zie het werk van onderzoeker Bill Richards.
Als je zoekt op 'Johns Hopkins playlist' is de kans groot dat je die afspeellijst tegenkomt.
- Truffels(thee) nemen met echte gemberthee tegen het gevoel van misselijkheid in het begin.
Er valt nog meer over te vertellen, maar hiermee kom je al een heel eind.

Succes!
S
ShangoLid
Oh alsjeblieft, vertel meer!😅
S
ShangoLid
Ik ben ook wel benieuwd naar hoe zo een sessie in z'n werk gaat en de rol van die therapeut daarin.
B
BrieMetDeBrilLid
K-Hole, is wel anders dan paddo of truffels, maar voor mij heeft het veel goeds gedaan.
Ook op tijd stoppen is heel belangrijk, eerlijk het allerbelangrijkste.

Het heeft me echt uit m'n diepste dallen weten te trekken met hele ingewikkelde visuele gangen in m'n brein en dat deed me heel goed.

Wat wel echt een nadeel is (wat ik bij mezelf) ik waarneem is de verslaving gevoeligheid wat bij dit middel kan optreden.
N
Neo-ShulginistLid
Kernaspect van psychedelica is juist dat die een onvoorspelbaar effect hebben. Nieuw opgedane inzichten zijn niet per se 'goed', en al helemaal niet universeel goed. Toch kan je wel dat idee hebben. Dat maakt het soms lastig om te varen op de inzichten. Juist daarom is die voorbereiding belangrijk: dat je weet wat problemen zijn waar je daadwerkelijk positieve verandering kunt gebruiken. Na de trip zal het dan nog flink wat gesprekken vergen om de nieuwe inzichten op een gezonde manier in je leven te bouwen.
M
MindlessLid
Shango zei:
Bij mijn vriendin, mezelf en vele online reports, merk ik dat er vaak iets goeds meegenomen wordt uit een trip. Zelfs wanneer de intentie puur recreatief of experimenteel was, of er wel een bepaalde spirituele/therapeutische intentie was, maar niet goed wetende hoe dat nou net te verwezenlijken.

Liefs.🫠❤️
Klik om te vergroten...
Imo:

In eerste instantie ook nuchter al met "spiritualiteit" (vraag: wie/wat ben ik, onder dat wat me gegeven/opgelegd is) bezig zijn.

Toen ik nog geregeld tripte, pakte ik weleens het boek Tao Te Ching erbij. Hierin staan hele directe wijsheden die praktisch toepasbaar zijn, maar omdat ze zó direct en ook simpel zijn, vaak nuchter lastig te begrijpen omdat je 'eroverheen' ziet. In de trip staat las ik dat boek van kaft tot kaft en was alles erin zo obvious en profound waar (excuses voor het Engels, maar deze woorden dekken de lading gevoelsmatig veel beter), nuchter lees ik eens in de zoveel tijd een pagina of twee.

Maar toch, het blijft geen shortcut. Het echte daadwerkelijke dagelijkse leven is waar het echte werk gedaan moet worden. Maar dat hoeft ook niet moeilijk/zwaar te zijn. Het is maar net of je gelooft dat het moeilijk of juist makkelijk zal zijn, wat dat bepaalt.
_
_shikantazaLid
Shango zei:

Liefs.🫠❤️
Klik om te vergroten...
Mediteren, lezen over spiritualiteit, praten met gelijkgestemden.
t
trokskyLid
Shango zei:

Liefs.🫠❤️
Klik om te vergroten...
Ik ben met paddo's begonnen om uit mijn vast geslagen loops te komen.
Ben autisch en adher en ik wou eindelijk van mij negatieve gedachten af.

Is gelukt maar ben wel in een burnout geraakt.
Denk met een fijne partner je heel veel kan bereiken en je ook met een doel moet starten.
Ik kreeg er een helikopter view van en kom dingen plaatsen.
Maar op een dag was de magie voorbij .. heel raar . nu doe ik af en toe MDMA .
Ook weeral om de band met mijn partner te versterken.
Om zat vol traumatische ervaringen en ptss.

misschien dat over een jaartje terug ❤️ de magie kom of dat ik het ontgroeid bent.
ben helemaal gestopt met alcohol en buiten de love drugs wil ik absoluut niets anders.

have fun
Z
ZeehondLid
troksky zei:
Ik ben met paddo's begonnen om uit mijn vast geslagen loops te komen.
Ben autisch en adher en ik wou eindelijk van mij negatieve gedachten af.

Is gelukt maar ben wel in een burnout geraakt.
Denk met een fijne partner je heel veel kan bereiken en je ook met een doel moet starten.
Ik kreeg er een helikopter view van en kom dingen plaatsen.
Maar op een dag was de magie voorbij .. heel raar . nu doe ik af en toe MDMA .
Ook weeral om de band met mijn partner te versterken.
Om zat vol traumatische ervaringen en ptss.

misschien dat over een jaartje terug ❤️ de magie kom of dat ik het ontgroeid bent.
ben helemaal gestopt met alcohol en buiten de love drugs wil ik absoluut niets anders.

have fun
Klik om te vergroten...
‘Hoe kan je dit aspect versterken en gerichter te werk gaan?’

Dit was de vraag van @Shango.

Jouw antwoord is alleen maar in de ‘ik’ vorm, inmiddels weet ik wel hoe jij naar dingen kijkt gezien je reacties hier op DF.
Helemaal prima, maar dit is geen antwoord waar Shango iets mee kan…
J
JeetjeMineetjeLid
Zeehond zei:

Jouw antwoord is alleen maar in de ‘ik’ vorm, inmiddels weet ik wel hoe jij naar dingen kijkt gezien je reacties hier op DF.
Klik om te vergroten...
Tja, das waarschijnlijk het autisme. :sweatsmile:
t
trokskyLid
Zeehond zei:

Klik om te vergroten...
je hebt gelijk ... zit in zelfreflectie wat 😘
t
trokskyLid
Shango zei:

Liefs.🫠❤️
Klik om te vergroten...
mijn tip .. gaat constant uit je comfortzone... doe iets wat juist over de grens is en dat bedoel ik niet met drugs ...
cursus, sport of kunst ... go for it ..

Neemt je vriendin mee op je reis ..
Nu andere helpen maak je gelukkig..
paddenstoelen en mdma .. beetje de sociale drugs he 😘

Wat een kut advies ga je denken maar dat is het beste wat ik je kan geven..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."