Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD trip report: laat los

LSD trip report: laat los

53 antwoorden
18 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zeer mooi en persoonlijk report, bijzondere trip met beklemmende sfeer. Ben onder de indruk, dankjewel. 100% TvdM-materiaal, en de maand is pas net begonnen, de rest mag serieus zijn best gaan doen. :)
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Mag ik je vragen waar dit gevoel vandaan komt? Als ik zo jouw trip reports lees kom je over als een warm, liefdevol en intelligent persoon. Dat lijken me nu net geen redenen om onzeker te zijn toch?!
Klik om te vergroten...

Je bedoelt het vast lief maar damn son.
Klinkt als: huh jij depressief? Je komt zo vrolijk over. En de rest van soortgelijke opmerkingen.
Net of ze dat niet mag zijn omdat ze warm, liefdevol en intelligent is.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Iskra

Ik begrijp niet helemaal wat je me duidelijk wilt maken. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat het positief bedoeld is. Wat ik wilde zeggen is dat ik me verbaas over hoeveel leuke, warme, liefdevolle mensen toch onzeker over zichzelf kunnen zijn terwijl dat helemaal niet nodig is omdat ze zoveel te bieden hebben.

Als het desondanks toch verkeerd overkomt op jou of @NiandraLades dan spijt me dat!
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#4
Eik zei:
@Iskra

Ik begrijp niet helemaal wat je me duidelijk wilt maken. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat het positief bedoeld is. Wat ik wilde zeggen is dat ik me verbaas over hoeveel leuke, warme, liefdevolle mensen toch onzeker over zichzelf kunnen zijn terwijl dat helemaal niet nodig is omdat ze zoveel te bieden hebben.

Als het desondanks toch verkeerd overkomt op jou of @NiandraLades dan spijt me dat!
Klik om te vergroten...


het is natuurlijk mijn interpretatie wat als negatief klinkt.
Dus dat is iets van mij, mijn excuses.
it's all good.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#5
We hopen wel weer te kunnen gaan, heb de afgelopen 5 jaar geen editie gemist want het is gewoon een top festival! Maar de timing is deze keer niet zo handig dus moet even kijken of ik het geregeld krijg... Maar als ik ga kom ik zeker op de df meet. :)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Iskra zei:
het is natuurlijk mijn interpretatie wat als negatief klinkt.
Dus dat is iets van mij, mijn excuses.
it's all good.
Klik om te vergroten...
Exact vanwege deze reden vind ik het lastig om inhoudelijk te reageren op het report. Vragen kunnen anders geïnterpreteerd worden als dat ze bedoeld zijn. Tof dat je terugkomt op je worden @Iskra, ik je eerste reactie denk ik wel. Al zijn de overige woorden van @Eik allemaal zeer lovend over het report en over @NiandraLades als persoon.

Multi interpreteerbare zinnen kunnen lastig zijn, wat goed bedoeld is kan kwaad over komen en soms zelfs andersom. Ik raakte geëmotioneerd door de kwetsbaarheid in het report waardoor ik nog niet durfde te reageren.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#7
Nouja het blijft wel een beetje een domme opmerking eerlijk gezegd.
Natuurlijk kan ik gaan relativeren en zeggen dat er geen domme opmerkingen bestaan.

Er zitten twee oude wijven bij de kapper te praten over een meisje die zichzelf snijdt.
"Ze is zo mooi ik begrijp echt niet waarom ze dat haarzelf aandoet." zegt de één tegen de ander.
Ik zit achter de twee oude wijven in een soort van wachtkamer en terwijl ik luister
kruist mijn blik met een oude man met een authentieke wijze uitstraling en we krijgen beide een glimlach.

Dont be that oude wijf bij de kapper
muahaha.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt allemaal! Word er verlegen van!

@Eik ik vatte die opmerking niet negatief op. Ik vind je bericht juist heel mooi en goedbedoeld en weet even niet zo goed hoe ik moet reageren op al die complimenten. Morgen als ik wat meer tijd heb zal ik inhoudelijk op je bericht in gaan. Je bericht deed me goed, in ieder geval. :)

@Casaan je kunt je vragen gerust stellen, kan eventueel ook in pb. (Ik ben ook wel benieuwd wat jou precies geëmotioneerd maakte.) Het is lastig als dingen verkeerd over kunnen komen, het internet maakt dat nog wat lastiger omdat je het stuk nonverbale communicatie mist. Maar ik geloof wel in goede intenties. :wink:

Toch blij dat ik dit report geplaatst heb, aanvankelijk twijfelde ik omdat de trip toch een soort van 'mislukt' voelde. Dankzij jullie berichten zie ik er nu ook steeds wat meer de schoonheid van in.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe gaat het nu met je partner trouwens? Heeft hij deze trip goed kunnen verwerken?
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
Mag ik je vragen waar dit gevoel vandaan komt? Als ik zo jouw trip reports lees kom je over als een warm, liefdevol en intelligent persoon. Dat lijken me nu net geen redenen om onzeker te zijn toch?!
Klik om te vergroten...
Lief van je. Lastig te zeggen waar het precies vandaan komt. Ik ben introvert, verlegen en had vroeger een sociale fobie. Daardoor vond ik vanaf dat ik een jaar of 13 was geen aansluiting en werd ik veel afgewezen. Dat heeft mij wel gevormd. Sociale dingen vind ik nog steeds moeilijk en vaak word ik dan zo zenuwachtig dat ik niet goed kan laten zien wie ik ben, al gaat het wel een stuk beter dan vroeger. Ook heb ik faalangst, waardoor sommige dingen mij niet lukken. Zo heb ik bijvoorbeeld wel een universitair diploma, maar lukte het mij niet om de meest simpele baantjes vast te houden vanwege de faalangst. Nu kan ik niet meer werken door de chronische pijn, dus als deelnemer in de maatschappij ben ik al gefaald, maar ook thuis is het moeilijk om met zo veel pijn mijn gezin en huishouden draaiende te houden, dus dat voelt ook als tekort schieten. En die onvrede over dat alles maakt me ook niet de meest gezellige, vrolijke persoon en dat is niet leuk voor mijn man en kinderen dus daar komt dan ook nog een schuldgevoel bovenop. :wink:
Zo klinkt het wel erg negatief allemaal maar ten opzichte van vroeger gaat het al een heel stuk beter. Ik zit nu al een paar jaar in de gespecialiseerde GGZ en mijn traject is bijna afgerond.

Eik zei:
Als ik ooit een boek over trippen ga schrijven. Mag ik dit stukje dan gebruiken als citaat?! Dit kan zo in een gids over hoe je met een psychedelisch ervaring om moet gaan!
Klik om te vergroten...
Ja, natuurlijk, gaaf! Heb je al concrete plannen om een boek te schrijven?

Eik zei:
Tranentrekker dit zeg! Nu ik nuchter ben kan ik het droog houden... met 2-cb op niet... :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Hahaha. Het was ook een ontzettend emotioneel moment. Ik vond het zo mooi dat hij kwetsbaar durfde te zijn en zich veilig genoeg voelde om los te laten. Hij huilt nooit, wil zich altijd groot houden. Normaal ben ik juist degene die bij hem uithuilt... :wink:

Eik zei:
Oh my god! Wat enorm pijnlijk zeg. Als mijn vrouw dit tegen me gezegd had tijdens onze enige gezamenlijke trip dan was ik echt kapot gegaan... Volgens mij ben je geestelijk heel sterk dat je ook dit min of meer los kon laten. Ik zie mezelf zo in een bad trip wegglijden na zo'n opmerking!
Klik om te vergroten...
Het was ook moeilijk. Ik ben niet echt geestelijk heel sterk maar het is wel zo dat ik bij noodsituaties of heftige gebeurtenissen in eerste instantie heel rustig blijf en me niet gelijk druk maak, zodat ik juist kan handelen en niet in paniek raak (en in dit geval dus niet in een bad trip terechtkwam). In de dagen erna komt het dan wel steeds meer binnen en ik ben er toen wel even flink kapot van geweest, ook al benadrukte hij dat hij dat op dat moment in de trip zo voelde omdat álles doods voelde, en dat hij er niet werkelijk zo over denkt. Maar een lange relatie heeft natuurlijk wel ups en downs en hij heeft het ook wel eens zwaar, dus ergens vraag ik me af of er op sommige momenten wel een kern van waarheid in zit, immers komt zo'n bad trip niet zomaar uit de lucht vallen. Alleen werden die negatieve gevoelens gewoon buitenproportioneel uitvergroot.

Nu gaat alles wel weer goed, @Game&Watch ook met mijn partner. Hij zag vrij snel in dat de trip dit met hem deed en heeft het eigenlijk snel weer van zich af kunnen schudden. Hij was wel verbaasd dat hij er zo in getrokken werd, hij dacht altijd dat hem dat niet zou overkomen en dat hij er altijd wel uit zou kunnen komen als hij dreigde bad te gaan (hij is 48 jaar en heeft al zo vaak getript). Hij heeft er dus wel lessen uit kunnen trekken en voelt zich geloof ik weer wat nederiger en respectvoller richting psychedelica, haha. Maar hij zit er dus niet meer mee gelukkig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat zo'n opmerking komt van het gevoel tijdens een trip. Als een trip je op zo'n duistere plek brengt, zul je op dat moment niet meer kunnen relativeren. Op zich komt een bad trip denk ik inderdaad niet uit de lucht vallen, maar iets heel kleins kan een sneeuwbaleffect in werking zetten.

Ik heb ook zeer duistere ervaringen gehad tijdens trippen. Verschrikkelijk wanneer het gebeurt, maar ik zou ze achteraf toch niet gemist willen hebben. Het brengt perspectief en diepgang. En nog meer waardering voor het goede.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#12
Hoi @NiandraLades,

Fijn dat je mijn bericht zo goed ontvangen hebt... was ookpositief bedoeld namelijk! Interessant ook om jouw situatie wat beter te begrijpen. Klinkt alsof je een ingewikkelde/lastige periode achter de rug hebt. Goed om te horen ook dat jullie beide zo goed uit deze trip zijn gekomen. Dat vind ik echt knap.

P.S. Nee ik heb geen concrete plannen om een boek te schrijven... ik heb wel concrete plannen (en kaartjes) om naar Psy-Fi te gaan komende zomer. Ga jij (en of je man) daar ook heen?!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Iskra zei:
Nouja het blijft wel een beetje een domme opmerking eerlijk gezegd.
Natuurlijk kan ik gaan relativeren en zeggen dat er geen domme opmerkingen bestaan.

Er zitten twee oude wijven bij de kapper te praten over een meisje die zichzelf snijdt.
"Ze is zo mooi ik begrijp echt niet waarom ze dat haarzelf aandoet." zegt de één tegen de ander.
Ik zit achter de twee oude wijven in een soort van wachtkamer en terwijl ik luister
kruist mijn blik met een oude man met een authentieke wijze uitstraling en we krijgen beide een glimlach.

Dont be that oude wijf bij de kapper
muahaha.
Klik om te vergroten...

Huh, ik snap serieus deze hele discussie niet. Als als iemand tegen jou zegt dat je niet onzeker zou hoeven zijn, omdat je een tof/interessant/gezellig/mooi mens bent, dan vat jij dat dus op als iets negatiefs? Oké. Dat zegt dan toch echt meer over jouw cynische interpretatie hiervan dan over degene die zo'n opmerking (compliment) plaatst volgens mij.

@NiandraLades: zelden zoveel lovende reacties op een tripreport gezien. Mooi dat je de schoonheid van de trip achteraf zelf ook kunt zien. :)
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#14
En toen deden we deur achter ons dicht van de kapperszaak en besloten de oude wijze man en ik om samen te gaan mediteren in het bos.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Iskra zei:
En toen deden we deur achter ons dicht van de kapperszaak en besloten de oude wijze man en ik om samen te gaan mediteren in het bos.
Klik om te vergroten...
Help de oude vrouw @Iskra! Je metafoor heeft meer uitleg nodig.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#16
Casaan zei:
Help de oude vrouw @Iskra! Je metafoor heeft meer uitleg nodig.
Klik om te vergroten...
Ik dacht dat je een man was.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Iskra zei:
Ik dacht dat je een man was.
Klik om te vergroten...
Ben ik ook, ik refereer aan je kappers metafoor. WTF, als jij je metafoor al niet meer snapt wordt t wel erg ingewikkeld

Edit: ik had oud wijf moeten zeggen misschien
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#18
Haha.

Ja dat was wel iets duidelijker geweest inderdaad.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Wat een waanzinnig mooi report zeg! Een hoop stof tot nadenken zo te horen, maar dat zijn achteraf toch de mooiste een meest leerzame trips. Loslaten is de sleutel inderdaad, niet alleen tijdens het trippen maar ook echt in het dagelijks leven. Dingen gaan vaak toch zoals ze gaan, zo weinig waar we echt invloed op hebben.

Iskra zei:
Je bedoelt het vast lief maar damn son.
Klinkt als: huh jij depressief? Je komt zo vrolijk over. En de rest van soortgelijke opmerkingen.
Net of ze dat niet mag zijn omdat ze warm, liefdevol en intelligent is.
Klik om te vergroten...
Iskra zei:
Nouja het blijft wel een beetje een domme opmerking eerlijk gezegd.
Natuurlijk kan ik gaan relativeren en zeggen dat er geen domme opmerkingen bestaan.

Er zitten twee oude wijven bij de kapper te praten over een meisje die zichzelf snijdt.
"Ze is zo mooi ik begrijp echt niet waarom ze dat haarzelf aandoet." zegt de één tegen de ander.
Ik zit achter de twee oude wijven in een soort van wachtkamer en terwijl ik luister
kruist mijn blik met een oude man met een authentieke wijze uitstraling en we krijgen beide een glimlach.

Dont be that oude wijf bij de kapper
muahaha.
Klik om te vergroten...
Deze reacties zeggen toch echt meer over jou dan over @Eik. Je trekt zijn reactie totaal uit zijn verband, als je zijn hele reactie leest is het overduidelijk dat hij het positief bedoelt. En al zou je enkel naar dat stukje van zijn reactie kijken dan staat er nergens dat hij zegt dat ze niet onzeker mag zijn, hij vraagt alleen maar waar dat vandaan komt. Bovendien vertaal jij onzekerheid naar depressief, wederom jouw interpretatie.

Je reactie is totaal scheef en komt toch echt door jouw eigen cynisme ipv dat het een domme opmerking zou zijn. Ik vind het eigenlijk ook nogal misplaatst in een topic waarin alleen maar positiviteit is, kom jij een beetje onnodig negativiteit saaien.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Roze olifant zei:
Maar het punt was nu net dat Eik's reactie helemaal nergens ging over depressie. Hij zegt alleen dat ze een leuk mens is en dus niet onzeker zou moeten zijn. That's it. Het onderwerp depressie is nooit ter sprake gekomen.

Anyway, wel tof dat je voor Iskra op komt en wat je verder over depressie zegt is helemaal waar natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Agree, Eik heeft het over onzekerheid. Onzekerheid is nog lang geen depressie.
Nu maak ik het zelf te zwaar door mijn eigen beeld van onzekerheid, dat is ook weer gekoppeld aan wie ik ben.
@NiandraLades - ik kan ondertussen mijn reactie op je report in het openbaar doen denk ik.

Ik link zelf onzekerheid aan depressie vanwege mijn eigen paradigma. Of dat voor iedereen hetzelfde is? Geen idee?
Ik heb nu dus zelf ingevuld voor een ander. Iets wat ik liever niet doe. Dank @Roze olifant dat je me hier op duidt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."