Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSD trip report: laat los

LSD trip report: laat los

53 antwoorden
19 weergaven
18-5-2026
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Casaan zei:
Als tweede wil ik zeggen dat de opmerking je moet niet onzeker zijn want ik vind je leuk ook kan betekenen dat diegene gaat twijfelen aan het waarom van het onzeker zijn waardoor die onzekerheid aangewakkerd wordt.
Klik om te vergroten...
Lees je de reacties wel, eik heeft nergens gezegd dat ze niet onzeker mag zijn, enkel dat hij zich afvraagt waarom ze onzeker is. Als jullie er steeds andere dingen in gaan lezen dan er werkelijk staat, dan blijven we bezig hè...

Casaan zei:
Ik begrijp nu ook jouw reactie @Psychedelibee, ik vind wel dat deze onnodig is wanneer het subject al reeds excuses heeft aangeboden. Daarbij quote je 2 posts van Iskra zonder daarbij zijn excuses mee te nemen.
Klik om te vergroten...
Lief dat je het voor hem opneemt. Maar het punt was dus dat de reactie van eik nergens over depressie ging. En dat hij zijn excuses aanbood heb ik ook gezien, maar daarna komt hij daar nog op terug en noemt hij het zelfs een domme reactie... ok, dus die excuses waren blijkbaar niet meer relevant.

Laten we er maar mee ophouden met zijn allen. Ik wilde iskra er vooral op wijzen dat zijn reacties zelfreflectie zijn en dat het dan nogal bot is om de reactie van een ander dom te noemen. Dat is gewoon niet netjes en nergens voor nodig.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik vind de discussie niet erg hoor. Het is juist wel typisch dat deze discussie hier ontstaat omdat ik hier aan het einde van mijn trip ook last van had (het stukje over multi interpreteerbare zinnen). Dan zei ik iets, met alle goede intenties van de wereld, maar zodra ik het had uitgesproken 'voelde' ik zelf ineens alle mogelijke andere betekenissen. En die waren vaak zo totaal verschillend van wat ik er mee bedoelde te zeggen. Waardoor ik soms het gevoel had dat ik kwetste terwijl ik juist iets liefs wilde zeggen. Dan probeerde ik dat te corrigeren maar besefte dat ook datgene zo dubbel te interpreteren was... En toen zei ik maar niets meer en keerde ik meer in mezelf, iets wat ik altijd doe als ik het niet meer weet of bang of onzeker ben. Maar dat kan dan weer overkomen als desinteresse... Aah, vermoeiend!

In dit geval zag ik Eiks bericht als warm en heel positief, het deed me echt goed, ook al gelooft mijn eigenwaarde het niet en zegt: "lief van hem, maar er zijn een heleboel andere dingen die me wel stom maken, hij kent me niet in het echt dus heeft geen volledig plaatje van mij dus je kunt zijn complimenten niet in je zak steken." Maar ik weet dat dat iets is van mijzelf en spreek zoiets dan ook niet uit omdat ik Eiks woorden juist heel erg waardeer.

Pff, is het leven niet één grote paradox?

De link tussen hevige onzekerheid en depressie vind ik wel een logische, al geldt dat niet voor iedereen denk ik, maar het kan leiden tot depressie. En ja, ik ben lang depressief geweest en mijn onzekerheid speelde daar een grote rol in. Nu zou ik mezelf niet meer depressief noemen, gelukkig, maar mijn gevoel van eigenwaarde is nog wel wankel.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Psychedelibee zei:
Lees je de reacties wel, eik heeft nergens gezegd dat ze niet onzeker mag zijn, enkel dat hij zich afvraagt waarom ze onzeker is. Als jullie er steeds andere dingen in gaan lezen dan er werkelijk staat, dan blijven we bezig hè...


Lief dat je het voor hem opneemt. Maar het punt was dus dat de reactie van eik nergens over depressie ging. En dat hij zijn excuses aanbood heb ik ook gezien, maar daarna komt hij daar nog op terug en noemt hij het zelfs een domme reactie... ok, dus die excuses waren blijkbaar niet meer relevant.

Laten we er maar mee ophouden met zijn allen. Ik wilde iskra er vooral op wijzen dat zijn reacties zelfreflectie zijn en dat het dan nogal bot is om de reactie van een ander dom te noemen. Dat is gewoon niet netjes en nergens voor nodig.
Klik om te vergroten...
Weet je? Ik merk dat ik boos wordt terwijl ik jouw reactie lees. Hoezo lees ik de reacties niet? Hoezo moet iedereen met deze discussie ophouden? Omdat jij dat zegt? Ik denk dat de reacties gelijke tred houden met de draad van het report van Niandra. Wanneer ik dat mis heb zal ik gelijk mijn keutel intrekken, tot die tijd vind ik het report een fantastische gelegenheid om te spreken over depressie en onzekerheid. Alsook wat het met iemand doet of kan doen.
Ik kom binnenkort met een inhoudelijke reactie. Tot die tijd blijf ik even offline denk ik. Kan ik tot rust komen.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casaan zei:
Hoezo moet iedereen met deze discussie ophouden? Omdat jij dat zegt? Ik denk dat de reacties gelijke tred houden met de draad van het report van Niandra. Wanneer ik dat mis heb zal ik gelijk mijn keutel intrekken, tot die tijd vind ik het report een fantastische gelegenheid om te spreken over depressie en onzekerheid.
Klik om te vergroten...
Mee eens maar dit gaat niet meer over depressie en onzekerheid.. Jullie zitten een beetje ruzie te maken over wat nou wel gepast is om te zeggen en wat niet. :confused:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#5
NiandraLades zei:
Ik ben nog altijd bang voor afkeuring, ben bang niet leuk gevonden te worden, raar te doen, en trips confronteren me daar altijd weer mee.
Klik om te vergroten...
Dat is zo herkenbaar. Zowel de angst voor afkeuring, alsook het feit dat een trip alles enorm kan uitvergroten en genadeloos blootlegt. Alles ligt onder een vergrootglas en dat kan enerzijds onprettig en angstig zijn, maar anderzijds ook een mogelijkheid bieden te ontleden waar het probleem precies vandaan komt en wat je er aan zou kunnen doen. Tijdens het dansen heb je jezelf een klein beetje bevrijd uit die angst. Ogen dicht en loslaten. Juist! Dans zoals jou dat goeddunkt. Dans omdat jij je daar goed bij voelt. Dans omdat jij de enige bent die dat op jouw manier doet, en je de wereld tekort zou doen als je het niet deed.

De beklemmende sfeer tussen jou en je man is voelbaar bij het lezen van je report. Erg sterk geschreven.

Waren deze gevoelens niet ook (deels) een uiting van een angst dát er ooit iets mis zou kunnen gaan tussen jullie? De angst om te verliezen wat er nu nog wel is? En het dus eigenlijk juist duidelijk maakt hoeveel hij van jou houdt?
F
FelineLid
01-01-2024, 00:00
#6
Vind het heel mooi beschreven! Ook prachtig dat je zo los kan laten!
Dat je niet per se je gevoel probeert te verbeteren maar het kunt zien en loslaten op dat moment.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zeer mooi en persoonlijk report, bijzondere trip met beklemmende sfeer. Ben onder de indruk, dankjewel. 100% TvdM-materiaal, en de maand is pas net begonnen, de rest mag serieus zijn best gaan doen. :)
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eik zei:
Mag ik je vragen waar dit gevoel vandaan komt? Als ik zo jouw trip reports lees kom je over als een warm, liefdevol en intelligent persoon. Dat lijken me nu net geen redenen om onzeker te zijn toch?!
Klik om te vergroten...

Je bedoelt het vast lief maar damn son.
Klinkt als: huh jij depressief? Je komt zo vrolijk over. En de rest van soortgelijke opmerkingen.
Net of ze dat niet mag zijn omdat ze warm, liefdevol en intelligent is.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
@Iskra

Ik begrijp niet helemaal wat je me duidelijk wilt maken. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat het positief bedoeld is. Wat ik wilde zeggen is dat ik me verbaas over hoeveel leuke, warme, liefdevolle mensen toch onzeker over zichzelf kunnen zijn terwijl dat helemaal niet nodig is omdat ze zoveel te bieden hebben.

Als het desondanks toch verkeerd overkomt op jou of @NiandraLades dan spijt me dat!
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
@Iskra

Ik begrijp niet helemaal wat je me duidelijk wilt maken. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat het positief bedoeld is. Wat ik wilde zeggen is dat ik me verbaas over hoeveel leuke, warme, liefdevolle mensen toch onzeker over zichzelf kunnen zijn terwijl dat helemaal niet nodig is omdat ze zoveel te bieden hebben.

Als het desondanks toch verkeerd overkomt op jou of @NiandraLades dan spijt me dat!
Klik om te vergroten...


het is natuurlijk mijn interpretatie wat als negatief klinkt.
Dus dat is iets van mij, mijn excuses.
it's all good.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#11
We hopen wel weer te kunnen gaan, heb de afgelopen 5 jaar geen editie gemist want het is gewoon een top festival! Maar de timing is deze keer niet zo handig dus moet even kijken of ik het geregeld krijg... Maar als ik ga kom ik zeker op de df meet. :)
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Iskra zei:
het is natuurlijk mijn interpretatie wat als negatief klinkt.
Dus dat is iets van mij, mijn excuses.
it's all good.
Klik om te vergroten...
Exact vanwege deze reden vind ik het lastig om inhoudelijk te reageren op het report. Vragen kunnen anders geïnterpreteerd worden als dat ze bedoeld zijn. Tof dat je terugkomt op je worden @Iskra, ik je eerste reactie denk ik wel. Al zijn de overige woorden van @Eik allemaal zeer lovend over het report en over @NiandraLades als persoon.

Multi interpreteerbare zinnen kunnen lastig zijn, wat goed bedoeld is kan kwaad over komen en soms zelfs andersom. Ik raakte geëmotioneerd door de kwetsbaarheid in het report waardoor ik nog niet durfde te reageren.
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nouja het blijft wel een beetje een domme opmerking eerlijk gezegd.
Natuurlijk kan ik gaan relativeren en zeggen dat er geen domme opmerkingen bestaan.

Er zitten twee oude wijven bij de kapper te praten over een meisje die zichzelf snijdt.
"Ze is zo mooi ik begrijp echt niet waarom ze dat haarzelf aandoet." zegt de één tegen de ander.
Ik zit achter de twee oude wijven in een soort van wachtkamer en terwijl ik luister
kruist mijn blik met een oude man met een authentieke wijze uitstraling en we krijgen beide een glimlach.

Dont be that oude wijf bij de kapper
muahaha.
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Bedankt allemaal! Word er verlegen van!

@Eik ik vatte die opmerking niet negatief op. Ik vind je bericht juist heel mooi en goedbedoeld en weet even niet zo goed hoe ik moet reageren op al die complimenten. Morgen als ik wat meer tijd heb zal ik inhoudelijk op je bericht in gaan. Je bericht deed me goed, in ieder geval. :)

@Casaan je kunt je vragen gerust stellen, kan eventueel ook in pb. (Ik ben ook wel benieuwd wat jou precies geëmotioneerd maakte.) Het is lastig als dingen verkeerd over kunnen komen, het internet maakt dat nog wat lastiger omdat je het stuk nonverbale communicatie mist. Maar ik geloof wel in goede intenties. :wink:

Toch blij dat ik dit report geplaatst heb, aanvankelijk twijfelde ik omdat de trip toch een soort van 'mislukt' voelde. Dankzij jullie berichten zie ik er nu ook steeds wat meer de schoonheid van in.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoe gaat het nu met je partner trouwens? Heeft hij deze trip goed kunnen verwerken?
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#16
Eik zei:
Mag ik je vragen waar dit gevoel vandaan komt? Als ik zo jouw trip reports lees kom je over als een warm, liefdevol en intelligent persoon. Dat lijken me nu net geen redenen om onzeker te zijn toch?!
Klik om te vergroten...
Lief van je. Lastig te zeggen waar het precies vandaan komt. Ik ben introvert, verlegen en had vroeger een sociale fobie. Daardoor vond ik vanaf dat ik een jaar of 13 was geen aansluiting en werd ik veel afgewezen. Dat heeft mij wel gevormd. Sociale dingen vind ik nog steeds moeilijk en vaak word ik dan zo zenuwachtig dat ik niet goed kan laten zien wie ik ben, al gaat het wel een stuk beter dan vroeger. Ook heb ik faalangst, waardoor sommige dingen mij niet lukken. Zo heb ik bijvoorbeeld wel een universitair diploma, maar lukte het mij niet om de meest simpele baantjes vast te houden vanwege de faalangst. Nu kan ik niet meer werken door de chronische pijn, dus als deelnemer in de maatschappij ben ik al gefaald, maar ook thuis is het moeilijk om met zo veel pijn mijn gezin en huishouden draaiende te houden, dus dat voelt ook als tekort schieten. En die onvrede over dat alles maakt me ook niet de meest gezellige, vrolijke persoon en dat is niet leuk voor mijn man en kinderen dus daar komt dan ook nog een schuldgevoel bovenop. :wink:
Zo klinkt het wel erg negatief allemaal maar ten opzichte van vroeger gaat het al een heel stuk beter. Ik zit nu al een paar jaar in de gespecialiseerde GGZ en mijn traject is bijna afgerond.

Eik zei:
Als ik ooit een boek over trippen ga schrijven. Mag ik dit stukje dan gebruiken als citaat?! Dit kan zo in een gids over hoe je met een psychedelisch ervaring om moet gaan!
Klik om te vergroten...
Ja, natuurlijk, gaaf! Heb je al concrete plannen om een boek te schrijven?

Eik zei:
Tranentrekker dit zeg! Nu ik nuchter ben kan ik het droog houden... met 2-cb op niet... :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Hahaha. Het was ook een ontzettend emotioneel moment. Ik vond het zo mooi dat hij kwetsbaar durfde te zijn en zich veilig genoeg voelde om los te laten. Hij huilt nooit, wil zich altijd groot houden. Normaal ben ik juist degene die bij hem uithuilt... :wink:

Eik zei:
Oh my god! Wat enorm pijnlijk zeg. Als mijn vrouw dit tegen me gezegd had tijdens onze enige gezamenlijke trip dan was ik echt kapot gegaan... Volgens mij ben je geestelijk heel sterk dat je ook dit min of meer los kon laten. Ik zie mezelf zo in een bad trip wegglijden na zo'n opmerking!
Klik om te vergroten...
Het was ook moeilijk. Ik ben niet echt geestelijk heel sterk maar het is wel zo dat ik bij noodsituaties of heftige gebeurtenissen in eerste instantie heel rustig blijf en me niet gelijk druk maak, zodat ik juist kan handelen en niet in paniek raak (en in dit geval dus niet in een bad trip terechtkwam). In de dagen erna komt het dan wel steeds meer binnen en ik ben er toen wel even flink kapot van geweest, ook al benadrukte hij dat hij dat op dat moment in de trip zo voelde omdat álles doods voelde, en dat hij er niet werkelijk zo over denkt. Maar een lange relatie heeft natuurlijk wel ups en downs en hij heeft het ook wel eens zwaar, dus ergens vraag ik me af of er op sommige momenten wel een kern van waarheid in zit, immers komt zo'n bad trip niet zomaar uit de lucht vallen. Alleen werden die negatieve gevoelens gewoon buitenproportioneel uitvergroot.

Nu gaat alles wel weer goed, @Game&Watch ook met mijn partner. Hij zag vrij snel in dat de trip dit met hem deed en heeft het eigenlijk snel weer van zich af kunnen schudden. Hij was wel verbaasd dat hij er zo in getrokken werd, hij dacht altijd dat hem dat niet zou overkomen en dat hij er altijd wel uit zou kunnen komen als hij dreigde bad te gaan (hij is 48 jaar en heeft al zo vaak getript). Hij heeft er dus wel lessen uit kunnen trekken en voelt zich geloof ik weer wat nederiger en respectvoller richting psychedelica, haha. Maar hij zit er dus niet meer mee gelukkig.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik denk dat het heel goed mogelijk is dat zo'n opmerking komt van het gevoel tijdens een trip. Als een trip je op zo'n duistere plek brengt, zul je op dat moment niet meer kunnen relativeren. Op zich komt een bad trip denk ik inderdaad niet uit de lucht vallen, maar iets heel kleins kan een sneeuwbaleffect in werking zetten.

Ik heb ook zeer duistere ervaringen gehad tijdens trippen. Verschrikkelijk wanneer het gebeurt, maar ik zou ze achteraf toch niet gemist willen hebben. Het brengt perspectief en diepgang. En nog meer waardering voor het goede.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi @NiandraLades,

Fijn dat je mijn bericht zo goed ontvangen hebt... was ookpositief bedoeld namelijk! Interessant ook om jouw situatie wat beter te begrijpen. Klinkt alsof je een ingewikkelde/lastige periode achter de rug hebt. Goed om te horen ook dat jullie beide zo goed uit deze trip zijn gekomen. Dat vind ik echt knap.

P.S. Nee ik heb geen concrete plannen om een boek te schrijven... ik heb wel concrete plannen (en kaartjes) om naar Psy-Fi te gaan komende zomer. Ga jij (en of je man) daar ook heen?!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Iskra zei:
Nouja het blijft wel een beetje een domme opmerking eerlijk gezegd.
Natuurlijk kan ik gaan relativeren en zeggen dat er geen domme opmerkingen bestaan.

Er zitten twee oude wijven bij de kapper te praten over een meisje die zichzelf snijdt.
"Ze is zo mooi ik begrijp echt niet waarom ze dat haarzelf aandoet." zegt de één tegen de ander.
Ik zit achter de twee oude wijven in een soort van wachtkamer en terwijl ik luister
kruist mijn blik met een oude man met een authentieke wijze uitstraling en we krijgen beide een glimlach.

Dont be that oude wijf bij de kapper
muahaha.
Klik om te vergroten...

Huh, ik snap serieus deze hele discussie niet. Als als iemand tegen jou zegt dat je niet onzeker zou hoeven zijn, omdat je een tof/interessant/gezellig/mooi mens bent, dan vat jij dat dus op als iets negatiefs? Oké. Dat zegt dan toch echt meer over jouw cynische interpretatie hiervan dan over degene die zo'n opmerking (compliment) plaatst volgens mij.

@NiandraLades: zelden zoveel lovende reacties op een tripreport gezien. Mooi dat je de schoonheid van de trip achteraf zelf ook kunt zien. :)
I
IskraLid
01-01-2024, 00:00
#20
En toen deden we deur achter ons dicht van de kapperszaak en besloten de oude wijze man en ik om samen te gaan mediteren in het bos.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."