Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels Hollandia - Welkom thuis

Truffels Hollandia - Welkom thuis

64 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#1
Philosopher zei:
Zou goed kunnen :) Alleen deed "champi chocolat" mij op de één of andere manier aan een spaans-talig land denken. Zou ook net zo goed frans kunnen zijn, ben niet zo goed thuis in die kant van de talen.
Klik om te vergroten...
Ik ben van Belgie en zit niet al te ver van Brussel dus Frans wordt hier ook redelijk wat gesproken alhoewel het meeste nog Vlaams aka Nederlands is dat wordt gesproken :wink:.
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psilocyloner zei:
In de zomer trip ik geregeld 's nachts alleen in het bos. Dan neem ik de truffels rond een uur of 2 en dan kom je rond een uur of 6-7 de eerste wandelaars tegen op het moment dat je zelf tegen die tijd ook gaat wandelen. Als ik thuis trip, ga ik echter ook geregeld aan de wandel. Een tijdje geleden met grote tripdoppen tegen een buurman staan lullen. Dit was wel min of meer al in de comedown, dat wel. Ik vind het niet zo hinderlijk om mensen tegen te komen eigenlijk.

Tot op heden heb ik eigenlijk altijd alleen getript, op contacten met passanten na. Drie weken terug zou mijn eerste trip worden in het bijzijn van iemand anders, met wie ik had afgesproken in Parijs. Ik heb toen de truffels onderweg naar Parijs in de Thalys op. Precies op het moment dat de effecten opkwamen, stond ik op Gare du Nord uit te zoeken hoe met de metro naar het afgesproken station ergens aan de andere kant van Parijs te geraken. Vervolgens die geluiden toen ik in de metro zat... echt een raar moment. Veel verder kwam het echter nooit. Ik heb uiteindelijk niet echt getript. Waarschijnlijk de dosering te laag (15 gram, daar waar ik normaal doorgaans 30-45 gram neem) en wellicht ook te kort op een vorige trip een week eerder, een trip op 45 gram die overigens ook al erg licht uitpakte. Van die trip op 45 gram heb ik overigens nog een tripreport geplaatst.
Klik om te vergroten...

Wauw, dat zou ik je dus niet nadoen :sweatsmile: Tof dat je er schijnbaar zo relaxed mee om kan gaan dat je dat aandurft in de Thalys onderweg naar Parijs. Volgens mij kan Gare du Nord nuchter soms als chaotisch zijn, laat staan op truffels.

Dat alleen trippen in een bos lijkt me wel erg leuk om te doen, denk alleen dat ik op dit moment nog niet zo ver ben dat ik dat aandurf haha. Wel echt de mooiste plek om te doen.
Ik ga je tripreport direct even lezen, ben benieuwd!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Philosopher zei:
Dat alleen trippen in een bos lijkt me wel erg leuk om te doen, denk alleen dat ik op dit moment nog niet zo ver ben dat ik dat aandurf haha. Wel echt de mooiste plek om te doen.
Klik om te vergroten...
Toch grappig hoe mensen verschillen. Dat het voor jou een uitdaging is om alleen te trippen en voor mij juist een uitdaging om met anderen te trippen. Mijn eerste trips waren alleen, 's nachts, in het bos. Dit was voor mij de enige denkbare setting die in alle opzichten juist voelde. Mijn eerste ervaring moest en zou bovendien een volledige zijn. Ik wou geen halfbakken introductie. Heb toen ook gewoon 15 gram genomen, in mijn optiek een prima dosis om mee te starten op voorwaarde dat je serieuze aandacht hebt voor de voorbereiding in de dagen voorafgaand. Voordat ik in mijn eentje in het holst van de nacht het bos intrek met psychedelica moet ik vol overtuiging tegen mezelf kunnen zeggen dat ik me goed voel, dat ik er klaar voor ben. Kan ik dat niet, dan gaat 't gewoon niet door. Afgelopen zomer een keer gehad: alle voorbereidingen getroffen, eerder die dag al naar de supermarkt geweest om wat te snacken (fruit, noten, pure chocola...) te halen voor in de comedown, broodjes klaargemaakt om 's ochtends na afloop in de eerste zonnestralen in het bos op te kunnen eten; ik had me al omgekleed, m'n trekkingsokken en wandelschoenen aangedaan, m'n tas helemaal ingepakt... en opeens voelde er iets niet helemaal goed. Intuïtie, of een signaal, wie zal het zeggen. Hoe dan ook, alles weer opgeruimd, pyjama aangedaan en m'n bed in gedoken in plaats van op de fiets te springen en richting bos te gaan. Zo kan het ook lopen.
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psilocyloner zei:
Toch grappig hoe mensen verschillen. Dat het voor jou een uitdaging is om alleen te trippen en voor mij juist een uitdaging om met anderen te trippen. Mijn eerste trips waren alleen, 's nachts, in het bos. Dit was voor mij de enige denkbare setting die in alle opzichten juist voelde. Mijn eerste ervaring moest en zou bovendien een volledige zijn. Ik wou geen halfbakken introductie. Heb toen ook gewoon 15 gram genomen, in mijn optiek een prima dosis om mee te starten op voorwaarde dat je serieuze aandacht hebt voor de voorbereiding in de dagen voorafgaand. Voordat ik in mijn eentje in het holst van de nacht het bos intrek met psychedelica moet ik vol overtuiging tegen mezelf kunnen zeggen dat ik me goed voel, dat ik er klaar voor ben. Kan ik dat niet, dan gaat 't gewoon niet door. Afgelopen zomer een keer gehad: alle voorbereidingen getroffen, eerder die dag al naar de supermarkt geweest om wat te snacken (fruit, noten, pure chocola...) te halen voor in de comedown, broodjes klaargemaakt om 's ochtends na afloop in de eerste zonnestralen in het bos op te kunnen eten; ik had me al omgekleed, m'n trekkingsokken en wandelschoenen aangedaan, m'n tas helemaal ingepakt... en opeens voelde er iets niet helemaal goed. Intuïtie, of een signaal, wie zal het zeggen. Hoe dan ook, alles weer opgeruimd, pyjama aangedaan en m'n bed in gedoken in plaats van op de fiets te springen en richting bos te gaan. Zo kan het ook lopen.
Klik om te vergroten...

Ja inderdaad :) Toch heb ik het idee dat we niet heel veel verschillen, na net je tripreport te hebben gelezen zag ik aardig wat overeenkomsten.
Het alleen trippen an sich is niet het grootste probleem denk ik, het is meer een angst voor het gedeelte dat ik buiten mijn eigen omgeving minder controle heb over wat er gebeurd. Terwijl dit eigenlijk heel dubbelzinnig is aangezien ik wel tijdens een truffeltrip probeer om die controle juist uit handen te geven.
Klopt helemaal, goede voorbereiding is heel belangrijk, maar een goed gevoel nog beter!
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vind truffels maar kut. Slaat echt helemaal nergens op. De eerste keer dacht ik was dit het, was voorzichtig met het doseren.

De 2e.keer heb ik van frustratie maar in de ochtend de hele bak opgevreten zonder ontbijt en het enige wat ik ervan voelde was frustratie. Ik moet echt veel harder trippen dan dat. Vond er maar niks aan

Dat is toch geen trippen man, heb ook geen inzichten gehad en alles voelde maar frustrerend

Kuttruffels. Van 2 hijzen van een.joint ben je nog verder van de klaart dan een hele bak truffels. Ze zouden het verboden moeten maken omdat het zon frustrerende drugs is.

Echt een heel kinderachtige drug is dat zeg
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#6
Malafide zei:
Ik vind truffels maar kut. Slaat echt helemaal nergens op. De eerste keer dacht ik was dit het, was voorzichtig met het doseren.

De 2e.keer heb ik van frustratie maar in de ochtend de hele bak opgevreten zonder ontbijt en het enige wat ik ervan voelde was frustratie. Ik moet echt veel harder trippen dan dat. Vond er maar niks aan

Dat is toch geen trippen man, heb ook geen inzichten gehad en alles voelde maar frustrerend

Kuttruffels. Van 2 hijzen van een.joint ben je nog verder van de klaart dan een hele bak truffels. Ze zouden het verboden moeten maken omdat het zon frustrerende drugs is.

Echt een heel kinderachtige drug is dat zeg
Klik om te vergroten...

Malafide, truffels kun je niet twee dagen na elkaar nemen. Je bouwt direct na consumptie een tolerantie op. Je moet minstens 4 dagen, liever langer, wachten voordat je weer truffels neemt. Van de meeste truffels zou 10 gram een goede dosis zijn voor een eerste ervaring. Hopelijk geef je het nog een kans, want het is een fantastisch middel :grin:
B
BeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Malafide zei:
Ik vind truffels maar kut. Slaat echt helemaal nergens op. De eerste keer dacht ik was dit het, was voorzichtig met het doseren.

De 2e.keer heb ik van frustratie maar in de ochtend de hele bak opgevreten zonder ontbijt en het enige wat ik ervan voelde was frustratie. Ik moet echt veel harder trippen dan dat. Vond er maar niks aan

Dat is toch geen trippen man, heb ook geen inzichten gehad en alles voelde maar frustrerend

Kuttruffels. Van 2 hijzen van een.joint ben je nog verder van de klaart dan een hele bak truffels. Ze zouden het verboden moeten maken omdat het zon frustrerende drugs is.

Echt een heel kinderachtige drug is dat zeg
Klik om te vergroten...

Wat voor joints draai jij?
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Philosopher zei:
Ja inderdaad :) Toch heb ik het idee dat we niet heel veel verschillen, na net je tripreport te hebben gelezen zag ik aardig wat overeenkomsten.
Het alleen trippen an sich is niet het grootste probleem denk ik, het is meer een angst voor het gedeelte dat ik buiten mijn eigen omgeving minder controle heb over wat er gebeurd. Terwijl dit eigenlijk heel dubbelzinnig is aangezien ik wel tijdens een truffeltrip probeer om die controle juist uit handen te geven.
Klopt helemaal, goede voorbereiding is heel belangrijk, maar een goed gevoel nog beter!
Klik om te vergroten...
Haha, zo zie je maar weer hoe hardnekkig onze controlebehoefte is als mens hè. Overigens zou ik zelf niet zeggen dat je buiten je eigen omgeving per se minder controle hebt over wat er gebeurt. In het bos is het simpelweg me, myself and I in het bos. De setting is heel rustig en voorspelbaar. Nadeel zou kunnen zijn dat wanneer je het mentaal moeilijk krijgt, dat er eigenlijk weinig anders is dan dat bos plus je eigen geesteskracht om daar weer uit te komen. Je hebt in die zin dus minder controlemogelijkheden op een moment dat je bij zou willen sturen, maar de setting zelf is zeer gecontroleerd door zijn eenvoud. Mijn thuissetting daarentegen biedt allerlei afleidingen, en dat zit 'm al in simpele dingetjes als de mogelijkheid om 't licht aan te doen, maar ook bijvoorbeeld in een laptop met internet. Of zoals laatst, had ik een hele cirkel met theelichtjes om me heen gezet in de woonkamer. Allemaal prima, maar uiteindelijk trip ik toch vooral om verder te komen in mijn leven. Daarvoor gaat m'n voorkeur toch uit naar 's nachts in het bos. Als ik daar 45 gram truffels neem in 't holst van de nacht op een kleedje in 't gras, dan is er simpelweg minder makkelijk een ontkomen aan dan in mijn thuissetting. Daar hou ik van.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Spacey Ostrich zei:
Malafide, truffels kun je niet twee dagen na elkaar nemen. Je bouwt direct na consumptie een tolerantie op. Je moet minstens 4 dagen, liever langer, wachten voordat je weer truffels neemt. Van de meeste truffels zou 10 gram een goede dosis zijn voor een eerste ervaring. Hopelijk geef je het nog een kans, want het is een fantastisch middel :grin:
Klik om te vergroten...
@Malafide Vergeet ook niet dat truffels een natuurproduct zijn. De sterkte kan daarom ontzettend variëren. Ik heb ook weleens truffels gehad waarvan ik zo goed als geen effect had. Dat is gewoon pech. Wil echter absoluut niet zeggen dat dit altijd zo zal zijn. Een volgende keer kun je zomaar vrij sterke hebben.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Malafide zei:
Ik vind truffels maar kut. Slaat echt helemaal nergens op. De eerste keer dacht ik was dit het, was voorzichtig met het doseren.

De 2e.keer heb ik van frustratie maar in de ochtend de hele bak opgevreten zonder ontbijt en het enige wat ik ervan voelde was frustratie. Ik moet echt veel harder trippen dan dat. Vond er maar niks aan

Dat is toch geen trippen man, heb ook geen inzichten gehad en alles voelde maar frustrerend

Kuttruffels. Van 2 hijzen van een.joint ben je nog verder van de klaart dan een hele bak truffels. Ze zouden het verboden moeten maken omdat het zon frustrerende drugs is.

Echt een heel kinderachtige drug is dat zeg
Klik om te vergroten...

Malafide zei:
Ja oké sorry hoor. Maar ik denk dat psychedelica niks voor mij zijn. Ik ben daar een veel te nuchter persoon voor
Klik om te vergroten...

Lol, als je zo nuchter bent als je beweert dan had je misschien ook kunnen bedenken dat een mislukte ervaring (of twee) niet meteen alles zegt over de drug ansich. Ik heb zoals anderen hierboven ook wel eens een bak truffels gehad die niks deden. Wellicht heb je pech gehad. Je kunt dan trouwens je geld gewoon terugvragen bij de smartshop, ikzelf kreeg een vervangend bakje toegestuurd.

Je hebt duidelijk geen full-on truffeltrip gehad om wat voor reden dan ook, en zo te horen ben je daar ook niet klaar voor. :wink:

‘Ze zouden het verboden moeten maken omdat het zo’n frustrerende drug is’, uitspraak van de week.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#11
Spacey Ostrich zei:
Malafide, truffels kun je niet twee dagen na elkaar nemen. Je bouwt direct na consumptie een tolerantie op. Je moet minstens 4 dagen, liever langer, wachten voordat je weer truffels neemt. Van de meeste truffels zou 10 gram een goede dosis zijn voor een eerste ervaring. Hopelijk geef je het nog een kans, want het is een fantastisch middel :grin:
Klik om te vergroten...

het was al een week later en heb de hele bak maar in 1 keer weggevreten wat 15 gram was in 1 keer op een lege maag. Wat de sterkste soort was volgens de smartshop.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ben mijn eigen paddos aan het kweken en ben zo gefrustreerd geraakt dat ik in staat ben die hele bak in 1 keer op te vreten.

Wat een kinderachtige drug.. Ik herhaal het en blijf erbij.
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#13
Malafide zei:
het was al een week later en heb de hele bak maar in 1 keer weggevreten wat 15 gram was in 1 keer op een lege maag. Wat de sterkste soort was volgens de smartshop.
Klik om te vergroten...

Ik zie het nu, verkeerd gelezen...

Psilocyloner zei:
@Malafide Vergeet ook niet dat truffels een natuurproduct zijn. De sterkte kan daarom ontzettend variëren. Ik heb ook weleens truffels gehad waarvan ik zo goed als geen effect had. Dat is gewoon pech. Wil echter absoluut niet zeggen dat dit altijd zo zal zijn. Een volgende keer kun je zomaar vrij sterke hebben.
Klik om te vergroten...

Dit was ik inderdaad vergeten te vermelden, dankjewel voor de aanvulling :)

Malafide zei:
Wat een kinderachtige drug.. Ik herhaal het en blijf erbij.
Klik om te vergroten...

Het feit dat jij er persoonlijk geen goede ervaring mee hebt, betekend niet dat anderen ook geen goede ervaringen kunnen hebben. Wellicht dat de kwaliteit van je truffels (om wat voor reden dan ook) minder was of dat je minder gevoelig bent voor de stof. Ik vind dan ook juist een beetje kinderachtig om een middel dat door zoveel mensen gerespecteerd wordt kinderachtig te noemen.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ja oké sorry hoor. Maar ik denk dat psychedelica niks voor mij zijn. Ik ben daar een veel te nuchter persoon voor
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#15
Malafide zei:
Ja oké sorry hoor. Maar ik denk dat psychedelica niks voor mij zijn. Ik ben daar een veel te nuchter persoon voor
Klik om te vergroten...
Hoewel ik je username cool vind , denk dat je je vergist. Het is ook niet mijn ding, maar er is niet zoiets als een te nuchter persoon voor psychedelica:nomouth:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
Malafide zei:
het was al een week later en heb de hele bak maar in 1 keer weggevreten wat 15 gram was in 1 keer op een lege maag. Wat de sterkste soort was volgens de smartshop.
Klik om te vergroten...
@Malafide
Ik snap je frustratie als je je verheugd heb op een leuke trip en het niet zo uitpakt. Maar met deze houding is het misschien beter om er voorlopig even vanaf te blijven. Als je nu uit frustratie een zware dosis truffels binnenkrijgt dan kunnen we over een paar weken hier jouw "bad-trip" report verwachten. Dat moet je niet willen!

Iedereen die ervaring heeft met psilocybine (de werkzame stof in truffels) weet dat dit stofje geen 'kinderachtige drug' is maar een potent psychoactief middel. Iets anders beweren is gewoon onjuist.

Psychedelica is niet voor iedereen en als ik jouw reactie zo lees dan is het wellicht ook niets voor jou... maar om hier op een openbaar forum te verkondigen dat truffels maar kinderachtig gedoe is lijkt me niet verstandig. Al is het maar om andere onervaren gebruikers te behoeden voor roekeloos gedrag.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Malafide zei:
Ben mijn eigen paddos aan het kweken en ben zo gefrustreerd geraakt dat ik in staat ben die hele bak in 1 keer op te vreten.

Wat een kinderachtige drug.. Ik herhaal het en blijf erbij.
Klik om te vergroten...
Ik raad je sterk af om nu te gaan experimenteren met hogere doseringen om toch wat te voelen, want met deze instelling gaan truffels of paddo's op een dag gehakt van je maken. Zonder overdrijven, onderschat deze drug niet. Het enige wat hier kinderachtig is is jouw reactie op een drug die nou eenmaal geen gegarandeerd en voor iedereen hetzelfde effect geeft.

Malafide zei:
Ja oké sorry hoor. Maar ik denk dat psychedelica niks voor mij zijn. Ik ben daar een veel te nuchter persoon voor
Klik om te vergroten...

Zoals Zwijgrecht zegt, er is niet zoiets als een te nuchter persoon voor psychedelica. Dat persoon is hetgeen dat tot stof wordt vermalen en weggeblazen in de wind tijdens een echte trip. Geen fijne ervaring als je overtuigd bent dat jij dat nuchtere persoon bent. Waarschijnlijk trip je nu niet omdat je zo'n slechte instelling hebt en je tegen jezelf wordt beschermd. Wees er maar blij om dat je geen echte trip had met deze houding.
M
MalafideLid
01-01-2024, 00:00
#18
Als mn paddokweekset klaar is vreet ik er 200 gram van in 1 keer weg. Ik hoop ook dat dat mn eerste opbrengst zal zijn en niet zon miezerige 60 gram ofzo. Gaan we zien of dit een bullshit drug is of niet.

Ben het nou helemaal zat
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Aah oké je was de hele tijd aan het trollen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb 'ns bewust in de spiegel staan staren (juist omdat ik vaak die verhalen hoor dat spiegels nogal scary kunnen zijn). M'n gezicht verdraaide, ik zag me langzaam transformeren in een soort van zombie. Toen dacht ik ook wel even van ''wtf'', maar vervolgens ging ik er een beetje mee spelen door ook echt een zombiegezicht te trekken en toen werd 't opeens heel grappig.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."