Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels Hollandia - Welkom thuis

Truffels Hollandia - Welkom thuis

64 antwoorden
24 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Mindless gadver, dit klinkt echt als iets wat niemand ooit zou willen en moeten meemaken. Kippenvelopwekkend. :openmouth: Video kijk ik straks even als ik thuis ben.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psilocyloner zei:
@Mindless Waa, bedankt voor die video! Die zocht ik al tijden!
Klik om te vergroten...
Awesome :)

Psilocyloner zei:
Ik wist dat Terence McKenna dit ook 'ns gedaan had en daar niet geweldig positief over was, maar had nog nooit een fragment kunnen vinden waarin hij erover vertelde. Ik heb dus nooit geweten waarom hij niet positief was, wat hem was overkomen. Dat wat hij zegt over die configuratie, daar was ik me toen ook zo bewust van! Echter dan wel op een iets uitgezoomd niveau. Het lijkt alsof wij met onze psilo + harmala combo eenzelfde ingang tot een zekere staat van bewustzijn hebben kunnen nemen. Ik kreeg nadat het piekmoment over was heel sterk een boodschap mee om dit niet meer te herhalen. De configuratie waar ook McKenna hier over spreekt zou namelijk blijvend en onherstelbaar verstoord kunnen raken, met ernstige gevolgen van dien. Wanneer je dan te vroeg weer uit die staat van bewustzijn treedt waarin je in contact staat met die configuratie, dan zouden ze het niet meer voor je kunnen herstellen. Het klinkt alsof het met McKenna gelukkig goed is gekomen. Bij mij evenzo, hoewel ik in mijn ervaring lang niet zo diep ben gegaan als hij. Ik kijk er zelf uitsluitend positief op terug. Het is voor mij een helende ervaring geweest, een heling van een aard die mij op dit moment in veel opzichten nog lang niet duidelijk is. Ooit zal me dit duidelijk worden, is me echter verzekerd.
Klik om te vergroten...
Had jij er dan ook harmala bij genomen dan? Ik niet, maar blijkbaar kan 70 gram het ook voor elkaar krijgen.

Ik heb gehoord dat het blijvend kan zijn, maar is dat niet alleen zo als je er al aanleg voor hebt? Anyway, ik heb daarna nog maar max trips van 30 gram gedaan. Trips die op bepaalde manieren nog heftiger waren, maar gelukkig zonder echt vast te lijken zitten in een loop. Ik vind het te tricky, die hoge doseringen. Wat ik zoek in een trip, kan prima met normale doseringen. Neem nu altijd gewoon 15 gram.

McKenna schijnt trouwens wel een enorme bad trip gehad te hebben waardoor hij gestopt is met het hardcore trippen. Toch bleef hij zijn lezingen houden en aanraden 5 (dried) grams te doen. Iets waar zijn broer problemen mee had blijkt achteraf. Helaas denken veel mensen nu dat je voor een écht spiritueel significante trip hoog moet doseren. Grote onzin wat mij betreft. Hard trippen staat niet gelijk aan diepgang.

Psilocyloner zei:
Damn, wat is dit toch fascinerend! Het was dus kennelijk iets, een plek, een staat, een bewustzijn... iets dat bestaat buiten louter mijn eigen verbeelding, iets universeels, iets waar je onder de juiste omstandigheden kunt geraken. Ik ben niet de enige die 'daar' geweest is, weet ik nu.
Klik om te vergroten...
Ik kom er bijna altijd mee in aanraking tijdens mijn psilo trips. Gewoon op 15 gram. Het is iets wat op dat moment niet te ontkennen is. Het is ook werkelijk een soort wakker worden, maar dan val je weer in slaap en wordt het een vage herinnering. :wink:


Roze olifant zei:
@Mindless gadver, dit klinkt echt als iets wat niemand ooit zou willen en moeten meemaken. Kippenvelopwekkend. :openmouth: Video kijk ik straks even als ik thuis ben.
Klik om te vergroten...
Ik probeer het daarom ook af te raden. Maar aan de andere kant weet ik dat sommige mensen dingen toch zelf willen meemaken, omdat ik zelf ook zo ben. Maar het is het absoluut niet waard achteraf.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Had jij er dan ook harmala bij genomen dan? Ik niet, maar blijkbaar kan 70 gram het ook voor elkaar krijgen.
Klik om te vergroten...
Ik heb een keer 30 gram genomen met harmala.

Mindless zei:
Ik heb gehoord dat het blijvend kan zijn, maar is dat niet alleen zo als je er al aanleg voor hebt? Anyway, ik heb daarna nog maar max trips van 30 gram gedaan. Trips die op bepaalde manieren nog heftiger waren, maar gelukkig zonder echt vast te lijken zitten in een loop. Ik vind het te tricky, die hoge doseringen. Wat ik zoek in een trip, kan prima met normale doseringen. Neem nu altijd gewoon 15 gram.
Klik om te vergroten...
Nee, met blijvend refereerde ik niet naar die toestand van verwarring, maar naar die configuratie. Hoe die configuratie zich verhoudt tot het aardse leven, en of het zich überhaupt verhoudt tot het aardse leven, weet ik niet eens. Het gaat hier om iets dat het aardse overstijgt, iets wat grote significantie heeft in zichzelf, geheel los van het aardse leven dat wij hier kennen.

Mindless zei:
McKenna schijnt trouwens wel een enorme bad trip gehad te hebben waardoor hij gestopt is met het hardcore trippen. Toch bleef hij zijn lezingen houden en aanraden 5 (dried) grams te doen. Iets waar zijn broer problemen mee had blijkt achteraf. Helaas denken veel mensen nu dat je voor een écht spiritueel significante trip hoog moet doseren. Grote onzin wat mij betreft. Hard trippen staat niet gelijk aan diepgang.
Klik om te vergroten...
Ik was altijd in de veronderstelling dat dat om die trip in combinatie met harmala ging. Daarom vroeg ik me echt af wat dat nou voor hem geweest is. Of betreft het hier een andere ervaring? Anyway, hij is er nooit erg open over geweest naar het grote publiek naar mijn weten.

Mindless zei:
Ik kom er bijna altijd mee in aanraking tijdens mijn psilo trips. Gewoon op 15 gram. Het is iets wat op dat moment niet te ontkennen is. Het is ook werkelijk een soort wakker worden, maar dan val je weer in slaap en wordt het een vage herinnering. :wink:
Klik om te vergroten...
Ja, ik snap denk ik wat je bedoelt, dát heb ik ook bij elke trip wel. Maar die ene keer, die éne keer... dat was echt iets wezenlijk anders. Een directe 1-op-1 interactie met de spirita van de truffels zelf. Ik heb ze kunnen zien, ik heb met ze gecommuniceerd, dingen uitgewisseld. Ze hebben bovendien iets op me uitgevoerd. Een soort ingreep. Blijvende wijzigingen aangebracht met betrekking tot die configuratie. Het is een unieke gift geweest. Als ik dat fragment zo hoor klinkt het echt alsof Terence McKenna en ik beiden bij datzelfde zijn geweest, in diezelfde toestand waarin veranderingen in die configuratie mogelijk worden. Als ik het hem eens had kunnen vragen...

Mindless zei:
Ik probeer het daarom ook af te raden. Maar aan de andere kant weet ik dat sommige mensen dingen toch zelf willen meemaken, omdat ik zelf ook zo ben. Maar het is het absoluut niet waard achteraf.
Klik om te vergroten...
Je probeert het af te raden, haha. Eerlijk, verraad je daarmee niet een beetje dat het je wel degelijk ook iets gebracht heeft?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psilocyloner zei:
Ik heb een keer 30 gram genomen met harmala.
Klik om te vergroten...
Ook hogere doseringen zonder harmala? En zo ja, was dat vergelijkbaar?

Psilocyloner zei:
Nee, met blijvend refereerde ik niet naar die toestand van verwarring, maar naar die configuratie. Hoe die configuratie zich verhoudt tot het aardse leven, en of het zich überhaupt verhoudt tot het aardse leven, weet ik niet eens. Het gaat hier om iets dat het aardse overstijgt, iets wat grote significantie heeft in zichzelf, geheel los van het aardse leven dat wij hier kennen.
Klik om te vergroten...
Oké, ik begin nu meer twijfels te krijgen over of we hetzelfde hebben ervaren. Mijn idee van wat Terence hier omschrijft is dat hij tijdens die ervaring zag hoe het cognitief proces verstoord was en dat heb ik zelf destijds ook zo ervaren. Ik zag hoe die 'configuratie' kapot was als het ware. Maar jij lijkt wel te zeggen dat het meer was dan dat. Kun je hier misschien wat meer over kwijt?

Psilocyloner zei:
Ik was altijd in de veronderstelling dat dat om die trip in combinatie met harmala ging. Daarom vroeg ik me echt af wat dat nou voor hem geweest is. Of betreft het hier een andere ervaring? Anyway, hij is er nooit erg open over geweest naar het grote publiek naar mijn weten.
Klik om te vergroten...
Het is een vaag verhaal. De ervaring wordt ook wel omschreven als de 'meatlocker trip', maar hij was er inderdaad niet erg open over en dat vind ik een kwalijke zaak als je zo'n grote invloed hebt op mensen met interesse in psychedelica.

Psilocyloner zei:
Ja, ik snap denk ik wat je bedoelt, dát heb ik ook bij elke trip wel. Maar die ene keer, die éne keer... dat was echt iets wezenlijk anders. Een directe 1-op-1 interactie met de spirita van de truffels zelf. Ik heb ze kunnen zien, ik heb met ze gecommuniceerd, dingen uitgewisseld. Ze hebben bovendien iets op me uitgevoerd. Een soort ingreep. Blijvende wijzigingen aangebracht met betrekking tot die configuratie. Het is een unieke gift geweest. Als ik dat fragment zo hoor klinkt het echt alsof Terence McKenna en ik beiden bij datzelfde zijn geweest, in diezelfde toestand waarin veranderingen in die configuratie mogelijk worden. Als ik het hem eens had kunnen vragen...
Klik om te vergroten...
Over welk moment in de video heb je het nu precies?

Klinkt enorm intrigerend. Ik heb ook meermaals schijnbaar contact met iets gehad, maar geloof eigenlijk nog steeds niet in een soort spirit van planten zelf. Kun je zeggen op wat voor manier dat contact verliep?

Psilocyloner zei:
Je probeert het af te raden, haha. Eerlijk, verraad je daarmee niet een beetje dat het je wel degelijk ook iets gebracht heeft?
Klik om te vergroten...
Van alle nare ervaringen valt te leren en in die zin vind ik het waardevol om het meegemaakt te hebben, maar dat is niet waarom ik zei 'ik probeer het af te raden' :wink: Ik zie nu dat ik het verkeerd verwoord had, ik bedoelde eigenlijk 'ik probeer iemand van het idee af te halen'.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat een geweldig antwoord!

Psilocyloner zei:
Tot dusver niet meer dan 45 gram. Ik vind het lastig vergelijken, aangezien ik slechts één keer met harmala heb gedaan. Die trip was echter wel wezenlijk anders. De beleving was anders. Het helende van ayahuasca, maar dan met het typische buitenaardse van de truffels i.t.t. het aardse karakter dat meestal aan ayahuasca toegeschreven wordt. De harmala heeft z'n eigen bezieling. Het voegt daarom iets toe aan de kwaliteit van de trip; aan de energie, het gevoel. Het voegt iets toe dat meer is dan louter een versterking van het effect van de truffels. Ook voelde ik een uitgesproken zuiverend effect, iets wat ik op truffels alleen ook nog nooit zo expliciet ervaren heb. Ik was ook werkelijk ruim anderhalve kilo lichter nadien, niet te verklaren door minder te hebben gedronken of veel te hebben gezweten of iets.
Klik om te vergroten...
Ik geloof het graag. Een andere drug kan weer een totaal ander effect geven. Persoonlijk heb ik psilocybine ook altijd al als heel aards beschouwd (maar tegelijkertijd ook heel alien op momenten). Ik doel dan bijvoorbeeld op het thema van water wat altijd terugkomt bij mij. Realistische visuals van water en van onder water zijn. En van planten en kleine diertjes: microscopisch leven. Maar ook van het vergaan van organismen. Het ontbindingsproces en vervolgens het terugkeren naar de aarde. Het gevoel van een diepe connectie met dat natuurlijke proces van leven en dood.

Psilocyloner zei:
Overigens, even los hiervan... zelfs ayahuasca kan in de beleving verschillen, afhankelijk van hoe het is samengesteld. Naar wat ik heb gelezen geeft een traditioneel psychotria viridis + banisteriopsis caapi brouwsel een net iets andere beleving dan de doorgaans hier in de Westerse wereld gebrouwen ayahuasca op basis van mimosa hostilis + peganum harmala. Het laatste zou iets mannelijker zijn, iets harder, iets minder vergevingsgezind ook.
Klik om te vergroten...
Daar heb ik ook van gehoord ja.

Psilocyloner zei:
Ik denk ook wel dat de cultuur van het groeigebied van de betreffende planten in de ziel ervan is opgenomen. Ik ken verhalen van mensen die alleen op harmala hebben getript. De hele sfeer van zo'n trip schijnt nogal Arabisch aan te doen. Men schijnt vaak een gevoel te hebben zich op een vliegend tapijt te begeven. Dat hele vliegend-tapijt-idee zoals je dat zo vaak tegenkomt in sprookjes en dergelijke zou zelfs geïnspireerd zijn door peganum harmala, zo wordt weleens beweerd.
Klik om te vergroten...
Gek genoeg lijkt het zo te werken ja.

Psilocyloner zei:
Ik trad in contact met een groep buitenaardse entiteiten, in een of andere helende of medische setting met vergevorderde zeer complexe technologie die elk menselijk begrip overstijgt. Ik werd door hen gezuiverd en onderging een soort van medische ingreep, een heling in de vorm van een wijziging in de afstelling van kanalen welke met energiestromen en de ontvankelijkheid voor bepaalde energieën te maken hebben. Ik kreeg mij dat het echt een unieke gift was. Het zou voor hen ook min of meer een experiment zijn geweest om mij dit te bieden. Het was niet zonder risico's en ik ben opgedragen de combinatie met harmala niet meer te doen, tenzij ik in de toekomst ooit opnieuw geroepen of verzocht zou worden dit te doen. Wanneer ik het nogmaals zou doen, kom ik terug in de modus waarin soort van instellingen gewijzigd zouden kunnen worden, wat het huidige resultaat ongedaan zou kunnen maken of mij zou kunnen beschadigen. Met die modus, of toestand, komt ook dat bewustzijn van die configuratie. Het had in mijn beleving een enorm gewicht. Kennelijk is dat een bewustzijn wat je normaal gesproken niet dient te hebben, waar je doorgaans niet in hoort te komen of in dient te morrelen. Wat er precies met me is gebeurd gaat denk ik mede daardoor ook al het menselijk begrip te boven. Hoe die heling zich verhoudt tot het aardse leven en op welke manier het invloed zal hebben kan ik op dit ogenblik evenmin bevatten. Ik heb er wel degelijk ideeën over, deels ingegeven/gestuurd, deels eigen vermoedens. Echter hoef ik het niet allemaal te begrijpen. Deels ook uit respect. Ontzag en verwondering lijken mij in dezen simpelweg het meest op zijn plaats. Er is mij bovendien verzekerd dat het goed is zo. Ik kan erop vertrouwen dat de noodzaak en het uiteindelijke resultaat hiervan me vanzelf duidelijk zullen worden wanneer de tijd daarvoor is. Ik had me opengesteld, hen gevraagd mij datgene te geven wat ik nodig heb, wat dat ook moge zijn, omdat ik het zelf niet wist. Dit is wat ik gekregen heb, een gift van een beschaving vele malen verder ontwikkeld dan de onze, een beschaving waar ik al eerdere malen mee in contact ben getreden en waarvoor ik een immens ontzag en diep respect heb.
Klik om te vergroten...
Wauw...

Zou je zeggen dat die heling door middel van liefde was?

Psilocyloner zei:
Voor de duidelijkheid, ik ervaarde dus zelf geen verstoring van iets, maar een bewustzijn van iets waarvan ik meekreeg dat het ernstig verstoord kan raken, juist in/door dat bewustzijn ervan te hebben, gelijkstaand aan het in een zekere staat te verkeren waarin soort van basale instellingen gewijzigd kunnen worden.
Klik om te vergroten...
Goed dat je dit zegt, nu heb ik er een beter beeld van denk ik.

Psilocyloner zei:
Ah, dat ja. Daar heeft hij ook wel enkele keren kort naar gerefereerd, maar daarbij heeft hij ook nooit echt beschreven hoe erg dit hem kennelijk heeft aangedaan. Ik deel je kritische noot. Bij de plaats die hij zich in al die jaren heeft verworven binnen de psychedelic community hoort ook een zekere verantwoordelijkheid. Hoewel ik nooit zal beweren dat hij geen verantwoordelijkheid genomen heeft, heeft hij wel iets laten liggen, zo lijkt het. Hij is altijd erg lovend geweest over psychedelica. Minder prettige ervaringen heeft hij altijd beschreven met een zekere humor, daarmee - zo vermoed ik - ontdaan van de emotionele lading, de daadwerkelijke impact, die dat soort negatieve ervaringen op hem hadden. Iets te lichtzinnig misschien. Desalniettemin was hij toch de man door wie ik al respect en ontzag voor psychedelica kreeg nog voordat ik er zelf persoonlijk ervaring mee had.
Klik om te vergroten...
Ik was vroeger eigenlijk alleen maar positief over McKenna, maar dit heeft wel een vieze nasmaak achtergelaten eerlijk gezegd. Iets laten liggen omdat het je zorgvuldig geschetste beeld over iets fundamenteel kan tegenwerken is imo gewoon niet helemaal je verantwoordelijkheid nemen. Zeker niet als je adviezen (5 dried grams voor first-timers!) mensen potentieel kunnen schaden/traumatiseren. Ik vind het nog steeds een geweldig getalenteerde spreker, maar het is onverantwoord imo.

Psilocyloner zei:
Vanaf 1.51. ''It really seemed to me... I could almost see an enzymatic... I almost had like a nano-engineers view of the problem, I could see it, the synaptic level, that the molecular machinery was lodged into some peculiar configuration''. Maar misschien hoor/lees ik er ook wel veel meer in dan hij er mee bedoeld heeft, realiseer ik me nu. Tóch voelt het zo... bekend, op een of andere manier. Alsof dit precies datgene is waar zij mij die nacht voor behoed hebben.
Klik om te vergroten...
Ik zag dit heel anders ja. :wink: Meer als diep inzicht hebben in het cognitief denkproces. Niet iets werkelijks visueels zien, maar toch een kraakhelder inzicht hebben in hoe informatieprocessen verkeerd verlopen. We projecteren toch altijd onze eigen ervaringen op wat iemand zegt. :wink:

Psilocyloner zei:
Ik zag ze. Niet geïntegreerd in waar ik op dat moment was (in volledige stilte en duisternis van mijn slaapkamer), maar daar waar zij zijn, daar waar ik mij nu ook begaf. Communicatie verliep middels telepathie, door directe overdracht van gedachten en gevoelens zonder taal. Vragen die in mij opkwamen werden beantwoord door een innerlijk besef. Onuitgesproken vragen werden beantwoord door mijn eigen gedachten die door hen werden ingegeven. Mijn verwondering werd beantwoord door een besef - tot op zekere hoogte - van wat gaande was, echter meer in hoe zij dit beleefden in tegenstelling tot wat het voor mij betekent. Dat laatste echter bewust, met, zoals eerder uitgelegd, een soort van geruststellende boodschap van dat het vanzelf allemaal een keer op z'n plek zal vallen, dat het in ieder geval allemaal goed is.
Klik om te vergroten...
Excuses dat ik erover door ga, maar kun je omschrijven op wat voor manier je ze zag? :wink: Op een visuele manier, waardoor je ze kunt omschrijven qua vorm? Of anders?

Ik heb ook ervaring met communicatie met "entiteiten", maar zag ze niet visueel. De meest bijzondere was een soort aanwezigheid of energieveld dat deze dimensie (3D) in kwam en precies te lokaliseren was middels intuïtie i guess. Dat klinkt alsof ik vaag iets aanvoelde, maar zo was het helemaal niet. Het was meer een presence die bijna absoluut de aandacht opeiste. Ik kon het niet ontkennen, al zou ik het willen. Toch voelde het ook bovenal goedaardig. Wanneer dit veld in contact kwam met mijn lichaam voelde ik (lokaal) dat het niet meer mijn normale lage energie was die dit lichaam animeerde, maar een veel hogere stillere energie. Dit was de communicatie zelf. Het was niet dat ik met iets aan het communiceren was, maar dat veld werd mij of ik werd dat veld (of beide). Ik kan niet zeggen wat de communicatie was, omdat wat gecommuniceerd was niet van deze wereld was. Ik weet alleen dat het middels liefde was dat niet simpelweg een gevoel was, maar waarin ik dingen "zag" die deze wereld compleet ontstegen. Het klinkt nu zo abstract, maar het was zo tastbaar als bijvoorbeeld onder de douche staan of water drinken. :wink: Het waren geen 'droge' gedachten, maar het was erg concreet en vloeibaar van aard, om het zo maar te omschrijven...

Psilocyloner zei:
Ik voel die spirit van planten wel degelijk. Ik ben niet religieus, ik voel me niet sterk verbonden met een zekere religie, maar als er één het dichtst in de buurt komt sinds ik ervaring heb met psychedelica, dan is het toch het animisme. In het bos heb ik tijdens trips echt contact met bomen en andere planten gevoeld. Ook in nuchtere toestand lijk ik steeds vaker een zeker besef van een bezieling van planten te hebben. Een zekere empathie, compassie, iets dat respect afdwingt. In elk geval bezitten ze een zekere wijsheid, verkregen over meerdere levens heen, op eenzelfde manier waarop onze ziel iets in zich draagt vanuit vorige levens. Ik heb zelf een hele oude ziel. Ik heb dat zelf niet verzonnen. Het is me al talloze keren verteld. Ik heb het echter wel impliciet altijd zo gevoeld, totdat iemand het voor het eerst zij. Er viel iets op z'n plek. Opeens begreep ik dat wat ik altijd impliciet zo voelde.
Klik om te vergroten...
Ja nu begrijp ik beter wat je bedoeld. Ik ben het helemaal met je eens dat planten en dingen een soort wezen (of spirit) hebben op die manier. Maar ik ervaar het als dat ik het wezen (de specifieke frequentie) van iets - bijvoorbeeld een boom - ken door het te worden. Door met mijn bewustzijn buiten mijn lichaam te treden als het ware en zo te ervaren wat het is om een boom of een muur ( :tonguewink: ) te zijn. Niet zozeer als het communiceren van mijn spirit met de spirit van iets anders. Ik denk dat er maar 1 spirit is, die zich overal anders manifesteert in de wereld. Maar ja, dat is natuurlijk maar mijn opvatting/geloof.

Anyway, super fascinerende stuff! ^_^^_^

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."