#1
Owja en indd "Champi chocolat" is indd op zijn Frans gezegd, dan weet je hoe het klinkt meteen ![:wink:]()
Klinkt als een aangename trip. Herkenbare dingen ook. Dat afvragen of het al begonnen is, het gevoel ''dat het klopt'' zoals je dat had met die glowsticks. Ook de momenten van nuchterheid afgewisseld door chaos herken ik sterk. Ik heb dit niet bij elke trip, maar soms komen de effecten echt een golven. Ik denk wel iets wat meer mensen zo ervaren. Mag ik vragen, is er nog iets wat je meeneemt na deze trip? Een bepaalde beleving, een inzicht?
haha, dat gedoe met die spiegels herken ik wel. Heb tijdens mijn eerste echte LSD trip samen met mijn tripbuddy de spiegel staan afplakken met pakpapier. Dat vonden we wel een goed idee want we waren bang dat die spiegelbeelden anders wel heel spannend zouden worden.![]()
Ik heb 'ns bewust in de spiegel staan staren (juist omdat ik vaak die verhalen hoor dat spiegels nogal scary kunnen zijn). M'n gezicht verdraaide, ik zag me langzaam transformeren in een soort van zombie. Toen dacht ik ook wel even van ''wtf'', maar vervolgens ging ik er een beetje mee spelen door ook echt een zombiegezicht te trekken en toen werd 't opeens heel grappig.
Ik kijk altijd tijdens een trip in de spiegel om weer eens te beseffen dat ik niet mijn lichaam ben.
I see. Niet elke trip is ook even introspectief, is mijn ervaring. Soms staat de beleving meer op de voorgrond. Dan ben je meer gefocust op de wereld om je heen in plaats van op je binnenwereld via introspectie. Altijd lastig te voorspellen welke kant een trip op gaat slaan.Als antwoord op je vraag: dat viel me bij deze trip dus ontzettend mee/tegen. Bij mijn vorige trip heb ik mijzelf echt heel objectief kunnen bekijken en zijn eigenlijk al mijn angsten en negatieve ervaringen naar boven gekomen. Die heb ik toen ook een plek kunnen geven, waar ik nu (bijna 5 jaar later) nog steeds profijt van heb. Misschien dat de enige boodschap is die ik van deze trip meegekregen heb is dat alles goed is nu. Eerlijk gezegd, ondanks dat ik in eerste instantie een beetje teleurgesteld was dat ik geen nieuwe inzichten gekregen heb, kan ik hier best mee leven. Voor nu dan![]()
@Philosopher leuk reportje hoor! Best herkenbaar allemaal. Sinds ik LSD heb ontdekt heb ik eigenlijk helemaal geen psilocybine meer gedaan. Op de een of andere manier voelt LSD voor mij "makkelijker" en "veiliger" aan. Het lezen van dit soort trip reports zorgt er wel voor dat ik er weer echt zin in krijg om een keertje truffels te doen. Het warme gevoel van 'thuiskomen' dat je beschrijft herken ik wel en is echt heel mooi. Wel bijzonder dat je vrouw er nuchter bij aanwezig is. Ik voel me heel ongemakkelijk met nuchtere mensen om me heen als ik zelf zwaar aan het trippen ben. Ik heb het liefste dat mijn vrouw er niet is of meetript.
I see. Niet elke trip is ook even introspectief, is mijn ervaring. Soms staat de beleving meer op de voorgrond. Dan ben je meer gefocust op de wereld om je heen in plaats van op je binnenwereld via introspectie. Altijd lastig te voorspellen welke kant een trip op gaat slaan.
Ik nu ook. Was er eerst ook altijd wat huiverig voor, maar nu ga ik vaak minutenlang staan kijken naar mijn reflectie en zie mijn gezicht in allemaal andere gezichten veranderen, ook heel erg monsterlijke gezichten. Dit geeft mij dan ook altijd het gevoel dat ik niet mijn lichaam ben, omdat mijn lichaam niet onveranderlijk is. Dat lijkt het alleen omdat het normaal gezien zo langzaam veranderd. Op een bepaalde manier zie je de dood in je reflectie. Het lichaam is niet levend, het is slechts een container voor dat wat werkelijk levend is. Een kadaver geanimeerd door spirit.Ik kijk altijd tijdens een trip in de spiegel om weer eens te beseffen dat ik niet mijn lichaam ben.
Nog steeds liggend in mijn "nestje" kwam onze huiskat bij me liggen. Ik heb mij nog nooit zo verbonden gevoeld met de kat. Wat ik wel eens gelezen heb hier over dat katten er bijna goddelijk uit zien tijdens een trip klopt helemaal. Wat een prachtbeest.
Ik had gewoon random een handvol glowsticks gepakt, maar na een tijdje besefte ik mij dat ik er precies acht had gepakt en precies van elke kleur twee stuks. Nu ik dit zo typ klinkt dat helemaal niet bijzonder, maar op het moment zelf liep ik gewoon over van trots. Het klopte gewoon. Dit is hoe het zijn moet, eenheid, perfectie.
Denk dat ik trouwens wel een keer echt solo ga trippen om te kijken hoeveel verschil dit nou echt maakt.
Zeer leuke trip report. Zelf heb ik zo'n 14j geleden ongeveer ook eens truffels gehad uit NL en toen ook paddo's besteld want dat kon toen nog...De paddo's ja daar heb ik op getript maar niet op de truffels. Waar ik zo'n 15 a 16j geleden wel paar keren serieus getript van heb is wat we hier noemen "Champi chocolat". Dat waren chocolade repen met paddo's erin. Gewone chocolade repen waren dat en de verpakking was een nachtelijke sterrenhemel met enkele figuren onder de nachtelijke sterrenhemel.
Iemand die deze "champi chocolat' repen nog geweten heeft vroeger ook??
Mooi report.
Het lijkt me zo mooi om ook nog eens samen met een kat te trippen. Ik vind katten normaal al prachtige beesten, dus kan me voorstellen dat je heel erg hun aura ervaart tijdens een trip.
Het lichaam is niet levend, het is slechts een container voor dat wat werkelijk levend is. Een kadaver geanimeerd door spirit.
En soms is het ook gewoon grappig om jezelf als een aziaat of een vrouw te zien.
Ik vermoed dat @pelgrim België bedoelt...Mag ik vragen waar "hier" is voor jou?![]()
Interessant dit. Zelf nog nooit een kat gezien tijdens het trippen volgens mij. Wel diverse honden. Ik heb het idee dat ook honden wel degelijk doorhebben dat je tript. Ze lijken dan een soort fascinatie voor je te hebben. Ook al meerdere malen gehad dat een hond echt op me af kwam en tegen me aan sprong, waarna het baasje zich met stomme verbazing haastig verontschuldigde, met een soort boodschap van ''dat doet 'ie anders nooit''. Het roept dus ook bij honden wel degelijk een reactie op is mijn ervaring. De honden die ik tot op heden heb ontmoet waren eigenlijk altijd toevallige passanten, bovendien vergezeld door een baasje van het type mens. Echt ruimte om het contact met een hond te verdiepen is er daarom nooit geweest. De contacten waren altijd van korte duur.Dit was voor mij de eerste keer dat ik tripte met mijn kat erbij en het is echt een aanvulling op je beleving tijdens een trip. Het is net of ze door hebben dat je tript.
Normaal ben ik altijd een hondenfan, maar ik heb tijdens de trip totaal geen oog gehad voor onze hond.
Een erg gaaf trip report, interessant om te lezen hoe je het zo veel jaar later ervaart. Mooi dat je zo'n leuke, fijne ervaring hebt gehad![]()
Dit vond ik ook erg grappig, zoiets heb ik zelf namelijk ook meegemaakt. Ik tripte toen mijn ouders op vakantie waren, daar lopen ook twee katten rond. Waar ze normaal niet heel erg aanhankelijk zijn en vooral hun eigen ding doen bleven ze toen constant bij mijn vriendin en mij, net alsof ze doorhadden dat er iets met ons was. Ze zagen er ook prachtig uit, de zwarte kat leek haast van fluweel. Als het licht er op de juiste manier op viel, dan zagen we allebei een hele donkergroene gloed over zijn vacht! Ze voelden voor ons ook echt als een soort beschermengeltjes
Nu is het wachten totdat mijn ouders weer op vakantie gaan zodat ik weer met de katten kan trippen![]()
Ik snap dat het je het random vindt klinken als je het opschrijft, maar dat is juist het mooie aan trippen. De meest mundane dingen kunnen plots belachelijk interessant worden. Hierdoor heb ik ook veel meer kleine dingen in het leven leren waarderen, dus ik denk dat dit soort willekeurige (haast onnozele) dingen ook erg nuttig kunnen zijn![]()
Solo trippen is ook erg interessant, maar wel erg anders in mijn beleving. Soms pakt dit voor mij juist erg goed uit, omdat ik me volledig kan laten gaan (hoewel ik me bij mijn vriendin helemaal op mijn gemak voel, is dit toch anders) en kan doen wat ik wil. Tegelijkertijd komt het bij mij ook wel eens voor dat ik een erg filosofische trip heb waarbij ik eigenlijk het liefst met mensen daarover zou praten. Dit miste ik tijdens mijn laatste solotrip (paar weken geleden) heel erg. Ik had allerlei ideeën die ik met anderen wilde bespreken, maar dit ging niet. Desalniettemin vind ik solo trippen nog steeds erg gaaf en zeker de moeite waard.
Hopelijk heb je (als je nog vaker gaat trippen) net zo'n leuke ervaringen als die je nu beschreven hebt! Ik kijk er in ieder geval naar uit om erover te lezen![]()
Ik vermoed dat @pelgrim België bedoelt...
Interessant dit. Zelf nog nooit een kat gezien tijdens het trippen volgens mij. Wel diverse honden. Ik heb het idee dat ook honden wel degelijk doorhebben dat je tript. Ze lijken dan een soort fascinatie voor je te hebben. Ook al meerdere malen gehad dat een hond echt op me af kwam en tegen me aan sprong, waarna het baasje zich met stomme verbazing haastig verontschuldigde, met een soort boodschap van ''dat doet 'ie anders nooit''. Het roept dus ook bij honden wel degelijk een reactie op is mijn ervaring. De honden die ik tot op heden heb ontmoet waren eigenlijk altijd toevallige passanten, bovendien vergezeld door een baasje van het type mens. Echt ruimte om het contact met een hond te verdiepen is er daarom nooit geweest. Dat brengt me op een idee een keer met de hond van mijn ouders te trippen. Echter, wanneer ik de hond uit haar vertrouwde omgeving haal en mee naar mijn eigen huis neem, dan wordt ze heel onrustig, dus dat lijkt me niets. Ik zou dan al een keer in het huis van m'n ouders moeten trippen terwijl m'n ouders zelf weg zijn, maar hond niet. Soort van ''op de hond passen''. Misschien pa en ma eens een weekendje weg cadeau doen binnenkort?
Ja inddIk vermoed dat @pelgrim België bedoelt..
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."