Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels Hollandia - Welkom thuis

Truffels Hollandia - Welkom thuis

64 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Wat een geweldig antwoord!
Klik om te vergroten...
Dankje! Je stelt ook mooie vragen die me weer verder aan het denken zetten.

Mindless zei:
Ik geloof het graag. Een andere drug kan weer een totaal ander effect geven. Persoonlijk heb ik psilocybine ook altijd al als heel aards beschouwd (maar tegelijkertijd ook heel alien op momenten). Ik doel dan bijvoorbeeld op het thema van water wat altijd terugkomt bij mij. Realistische visuals van water en van onder water zijn. En van planten en kleine diertjes: microscopisch leven. Maar ook van het vergaan van organismen. Het ontbindingsproces en vervolgens het terugkeren naar de aarde. Het gevoel van een diepe connectie met dat natuurlijke proces van leven en dood.
Klik om te vergroten...
Ook voor mij is psilocybine ook zeker wel aards, in die zin dat het me zeer sterk in verbinding brengt met de aardse natuur. Aan deze aardse beleving ligt voor mij echter altijd een diepere, zeer zeker buitenaardse, aanwezigheid ten grondslag. Die aanwezigheid zelf krijg ik overigens ook vaak door in mijn gevoel middels aardse verschijnselen, zoals een opmerkelijke stilte of een windvlaag. Anyway, het is alsof op de hele beleving die ik hier op aarde onderga wordt toegezien, of, zoals ik ook meermaals heb ervaren, dat de beleving daadwerkelijk wordt aangestuurd en/of dat ik door hen word begeleid. De beleving speelt zich hier op aarde af en in sterke verbondenheid met het aardse, maar het kloppend hart van die hele beleving bevindt zich ver daarbuiten.

Mindless zei:
Zou je zeggen dat die heling door middel van liefde was?
Klik om te vergroten...
Door middel van liefde weet ik niet. Wat ik wel weet is dat ik het heb mogen ontvangen vanuit liefde. Zij gaven om mij. Ik voelde me ook echt geliefd. Ik deed ertoe. Onvoorwaardelijk, in al mijn gebreken. Nu ik erover nadenk heeft dit aspect heel veel voor me betekend. Ik ben doorgaans om tal van redenen namelijk niet bijzonder ontvankelijk voor liefde. Dat wat ik tijdens die heling voelde, is misschien wel datgene wat ik zoek. Ik gaf aan op zoek te zijn naar verbinding. Echter, nu ik erover nadenk, misschien is het gewoon liefde waar ik naar op zoek ben. Liefde is verbinding. Verbinding zit hem misschien niet eens in begrip, of wederzijds begrip. Het zit hem in een zekere grondhouding van waaruit je om iets of iemand geeft op de manier zoals zij die nacht om mij gaven... en dat is liefde. Na afloop heb ik nog een geruime week een continue aanwezigheid gevoeld die op mij toe zag, die zorg voor me droeg. Soms voel ik die aanwezigheid nog steeds, zoals ook nu weer, terwijl ik dit typ. In die aanwezigheid voel ik me veilig, beschermd. Alles is goed. Waarin dit gevoel van veiligheid en bescherming hem dan zit? Misschien wel louter in het besef dat er iets is dat onvoorwaardelijk om me geeft en dit in alles aan me toont, of dat ik in elk geval op z'n minst een rimpel teweegbreng in de oceaan der beleving van een andere ziel. Het verbindt me.

Mindless zei:
Ik was vroeger eigenlijk alleen maar positief over McKenna, maar dit heeft wel een vieze nasmaak achtergelaten eerlijk gezegd. Iets laten liggen omdat het je zorgvuldig geschetste beeld over iets fundamenteel kan tegenwerken is imo gewoon niet helemaal je verantwoordelijkheid nemen. Zeker niet als je adviezen (5 dried grams voor first-timers!) mensen potentieel kunnen schaden/traumatiseren. Ik vind het nog steeds een geweldig getalenteerde spreker, maar het is onverantwoord imo.
Klik om te vergroten...
''...in silent darkness'', bovendien. Ik vind het advies eigenlijk zo slecht niet. Echter had hij daarbij moeten toelichten wanneer iemand dan wel klaar is voor een dergelijke beleving, aangezien het bij lange na geen vanzelfsprekendheid is dat iedereen dat zomaar aankan.

Mindless zei:
We projecteren toch altijd onze eigen ervaringen op wat iemand zegt. :wink:
Klik om te vergroten...
Daar lijkt het in dezen maar weer eens op ja. Feilbare wezens dat we zijn...

Mindless zei:
Excuses dat ik erover door ga, maar kun je omschrijven op wat voor manier je ze zag? :wink: Op een visuele manier, waardoor je ze kunt omschrijven qua vorm? Of anders?
Klik om te vergroten...
Daar vraag je me wat. Ik zag ze in een droomachtige toestand, als innerlijke visualisatie. Ik zag het gehele tafereel wel op een visuele manier ja, zij het op een minder uitgesproken manier dan waarop wij doorgaans zien. Een soort primitievere vorm van zicht zou je haast kunnen stellen. Ook mijn herinnering is in bepaalde aspecten slechts vaag, alsof die me meer en meer ontglipte naar mate ik terugkeerde in contact met de aardse buitenwereld. Het is in die zin ook wel echt te vergelijken met een herinnering aan een droom. Ik zou daarom niet meer durven omschrijven hoe ze eruit zagen. Ik heb er wel enigszins een beeld bij, maar als ik nu over zou gaan tot een concrete, woordelijke beschrijving, ben ik bang dat ik echt te veel ga invullen en een false memory ga creëren. Bovendien, op het moment zelf was ik ook eigenlijk totaal niet bezig met hoe ze eruit zagen. Zoiets als uiterlijke verschijning als functie van menselijk zicht was op dat moment echt totáál ondergeschikt aan datgene wat zich verder allemaal afspeelde. Hierdoor is dit nu wellicht ook een onderbelicht aspect in mijn geheugen.

Mindless zei:
Ik heb ook ervaring met communicatie met "entiteiten", maar zag ze niet visueel. De meest bijzondere was een soort aanwezigheid of energieveld dat deze dimensie (3D) in kwam en precies te lokaliseren was middels intuïtie i guess. Dat klinkt alsof ik vaag iets aanvoelde, maar zo was het helemaal niet. Het was meer een presence die bijna absoluut de aandacht opeiste. Ik kon het niet ontkennen, al zou ik het willen. Toch voelde het ook bovenal goedaardig. Wanneer dit veld in contact kwam met mijn lichaam voelde ik (lokaal) dat het niet meer mijn normale lage energie was die dit lichaam animeerde, maar een veel hogere stillere energie. Dit was de communicatie zelf. Het was niet dat ik met iets aan het communiceren was, maar dat veld werd mij of ik werd dat veld (of beide). Ik kan niet zeggen wat de communicatie was, omdat wat gecommuniceerd was niet van deze wereld was. Ik weet alleen dat het middels liefde was dat niet simpelweg een gevoel was, maar waarin ik dingen "zag" die deze wereld compleet ontstegen. Het klinkt nu zo abstract, maar het was zo tastbaar als bijvoorbeeld onder de douche staan of water drinken. :wink: Het waren geen 'droge' gedachten, maar het was erg concreet en vloeibaar van aard, om het zo maar te omschrijven...
Klik om te vergroten...
Was het fusie, een versmelting? Werden jullie samen één, maar dan afwisselend samen jij en samen dat veld? Ik begrijp best dat het geheel veel substantiëler is geweest dan het nu in geschreven taal overkomt. Taal schiet denk ik simpelweg tekort in het beschrijven van ervaringen van een orde als deze.

Mindless zei:
Ja nu begrijp ik beter wat je bedoeld. Ik ben het helemaal met je eens dat planten en dingen een soort wezen (of spirit) hebben op die manier. Maar ik ervaar het als dat ik het wezen (de specifieke frequentie) van iets - bijvoorbeeld een boom - ken door het te worden. Door met mijn bewustzijn buiten mijn lichaam te treden als het ware en zo te ervaren wat het is om een boom of een muur ( :tonguewink: ) te zijn. Niet zozeer als het communiceren van mijn spirit met de spirit van iets anders. Ik denk dat er maar 1 spirit is, die zich overal anders manifesteert in de wereld. Maar ja, dat is natuurlijk maar mijn opvatting/geloof.
Klik om te vergroten...
Bijzonder. Wat betreft je opvatting... het zou goed kunnen. Ik heb daar tot op heden echt nog geen idee van kunnen vormen. Een van de vele mysteries die zich nog niet aan mij hebben ontvouwen.

Mindless zei:
Anyway, super fascinerende stuff! ^_^^_^
Klik om te vergroten...
Zeker!
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#2
Owja en indd "Champi chocolat" is indd op zijn Frans gezegd, dan weet je hoe het klinkt meteen :wink:
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoi!

Gisteravond heb ik sinds een lange tijd weer een reis gemaakt in de truffelwereld.
Ondanks dat ik weet dat ik op geen enkele manier mijn trip kan beschrijven wat overeenkomt met de ervaring, voelt het bijna als een plicht om toch een report te schrijven.

Mijn laatste truffelreis was in veel opzichten confronterend, dus ik had mij op deze trip mentaal goed voorbereid. Daarnaast had ik allerlei fysieke dingen klaargelegd waarvan ik dacht dat ik hier eventueel behoefte aan zou kunnen hebben tijdens de trip. Dit alles was achteraf helemaal niet nodig.

Van te voren zijn we (ik, mijn vrouw en onze hond) nog even flink aan de wandel geweest. Een hele prettige afleiding aangezien ik van te voren toch een beetje zenuwachtig begon te worden. Rond 19:30 waren we weer thuis.
Thuis aangekomen heb ik de laatste voorbereiding gedaan door onze huiskamer tripvriendelijk te maken. Ik had van te voren de spiegels van de muur gehaald (ik heb slechte ervaringen met spiegels tijdens het trippen), overal kaarsjes neergezet en met een deken + kussens een "nestje" gemaakt bij de verwarming. Verder had ik de keukenraam en de voordeur "verstopt" door er een deken voor te hangen, zodat er totaal geen verbinding was met de wereld buiten ons huisje.
Op de tafel naast mijn "nestje" had ik tekenspullen, glowsticks, kaarsjes en een citroenplant neergezet (die ziet er nuchter al heel cool uit). Aangezien ik graag achter de pc zit had ik daar ook het één en ander voorbereid in de vorm van muziek, afbeeldingen, youtube playlist en een aantal games klaargezet waarvan ik dacht dat ik dit eventueel kon waarderen tijdens de trip (spore & portal 2). Als laatste attribuut had mijn vrouw een een groen/zwarte pompom gemaakt ter grootte van mijn hand.

19:55 -> Met een mix van gevoelens stond ik in de keuken de portie truffels na te wegen zodat ik zeker wist hoeveel ik op zou eten. Enthousiasme en spanning wisselden elkaar af.

20:00 -> Opgerold in m'n stoel achter de pc de 15gr langzaam gekauwd tot ik alles tot mij genomen had. Vind de smaak altijd wel meevallen, maar had toch een flesje sinaasappelsap om de zure nasmaak iets te filteren.

20:15 -> Het wachten vind ik vaak minder prettig dus ik had het spel Portal 2 opgestart als afleiding. Net op het moment dat ik helemaal in het spel verdwenen was, begonnen de eerste effecten. De patronen op de muur en mijn bureau in combinatie met de bodyload en ietwat onrustig gevoel zorgden ervoor dat ik mij niet meer kon concentreren.

Het begint.

Omdat het opstarten van de trip een beetje onrustig was, kon ik mij er niet meer toe zetten om muziek aan te zetten, dus heb ik maar een "relaxing nature video" op youtube aangezet. (Dit was achteraf zoveel mooier dan muziek)
Hierna ben ik op de deken gaan liggen wachtend op wat komen gaat.

20:45 / 21:15 -> Op dit moment vroeg ik mij heel erg af of de trip al begonnen was of niet. Achteraf bedenk ik mij dat het toen wel degelijk al flink bezig was. Voor mijn gevoel was ik nog helder, maar het laminaat op de vloer stroomde als een rivier onder mij. Onze houten kast stond als een cartoonafbeelding met heel veel scherpte en detail mij aan te kijken.

Hierna ben ik mij niet echt meer bewust van de tijd en kan ik ook niet meer precies beschrijven wat ik ervaren heb, toch probeer ik zo chronologisch mogelijk de dingen te beschrijven die mij het meest zijn bij gebleven.

Nog steeds liggend in mijn "nestje" kwam onze huiskat bij me liggen. Ik heb mij nog nooit zo verbonden gevoeld met de kat. Wat ik wel eens gelezen heb hier over dat katten er bijna goddelijk uit zien tijdens een trip klopt helemaal. Wat een prachtbeest.
Als mijn gedachten soms een beetje teveel heen en weer begonnen te schieten, hoefde ik alleen maar naar de kat te kijken en ik was weer één en al rust.
Op een gegeven moment had ik een helder moment: de glowsticks!
Ik was zo blij met de glowsticks, ik kon er zulke mooie beelden mee creëren en het triggerde een waterval aan theorieën.
Ik had gewoon random een handvol glowsticks gepakt, maar na een tijdje besefte ik mij dat ik er precies acht had gepakt en precies van elke kleur twee stuks. Nu ik dit zo typ klinkt dat helemaal niet bijzonder, maar op het moment zelf liep ik gewoon over van trots. Het klopte gewoon. Dit is hoe het zijn moet, eenheid, perfectie.
De kleuren waren ook zo intens dat ik waarschijnlijk bijna een uur lang met de glowsticks in mijn hand en een glimlach op mijn gezicht naar de kleuren heb lopen staren.

Af en toe had ik het idee dat ik toch best nuchter was, wat zich dan weer afwisselde met een ontzettend chaotische doolhof aan gedachten en theorieën. Die loop eindigde dan elke keer weet met een glimlach en de gedachte: "Wat mooi, ik ben toch best in de war".

Mijn vrouw zat ook de hele tijd tijdens de trip beneden en op een gegeven moment viel het mij op dat ze moe begon te worden. Ik kreeg het idee dat ze op bed wou, maar niet kon omdat ik hier nog lag. Heel even gingen mijn gedachten in een negatieve loop.
Mijn gedachten gingen ongeveer zo:
"Het is jouw schuld dat ze niet op bed kan"
"Zou het wel goed gaan met haar?"
"Misschien moet ik maar zeggen dat ze wel op bed mag" (alsof ze mijn toestemming nodig heeft)
"Maar als ze op bed gaat, klopt het niet meer"
"Laat haar gaan"
- hier had ik mijzelf overtuigd dat het niet uitmaakte en wou net zeggen dat ze niet wakker hoefde te blijven voor mij
"Ze kan niet op bed want jij ligt op de deken"

Die laatste gedachte vond ik op de één of andere manier zo grappig dat de hele negativiteit verdween.

Ze heeft hierna nog heel even (denk ik, de tijd klopte nog steeds niet) bij mij gelegen voordat ze toch op bed ging. De visuals waren bij mij toen al afgelopen, maar ik was zelf in een soort slaap/droom stand beland waarin ik in mijn hoofd nog een tijdlang door getript heb. Ik was mij ook niet meer heel erg bewust van mijn omgeving op dit moment.

Verdere leuke momenten waren de golfjes energie die af en toe van mijn hoofd naar mijn tenen gingen en het gevoel soms door de vloer te vallen. Ook het moment dat ik de kat zag samensmelten met de kussen (zwarte kat, groene kussen) was heel bijzonder.
Ook kon ik merken dat ik de dagen hiervoor behoorlijk vaak op DF heb gezeten, want door de hele trip heen was ik met leden van het forum mijn ervaringen aan het delen en gesprekken aan het voeren. Dit terwijl ik eigenlijk bijna nooit reageer of überhaubt leden ken. Ik voelde mij toch heel erg verbonden.

Waarschijnlijk ben ik behoorlijk wat dingen vergeten te vertellen, maar dit is wat ik op dit moment kan herinneren. Mocht ik in de loop van de dag een beter beeld hebben, of er achter komen dat dit verhaal heel onsamenhangend is geworden, zal ik mijn best doen om het nog aan te passen.

Al met al was het een hele vergevingsgezinde trip, het voelde vertrouwd, het voelde als thuiskomen.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt als een aangename trip. Herkenbare dingen ook. Dat afvragen of het al begonnen is, het gevoel ''dat het klopt'' zoals je dat had met die glowsticks. Ook de momenten van nuchterheid afgewisseld door chaos herken ik sterk. Ik heb dit niet bij elke trip, maar soms komen de effecten echt een golven. Ik denk wel iets wat meer mensen zo ervaren. Mag ik vragen, is er nog iets wat je meeneemt na deze trip? Een bepaalde beleving, een inzicht?
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#5
haha, dat gedoe met die spiegels herken ik wel. Heb tijdens mijn eerste echte LSD trip samen met mijn tripbuddy de spiegel staan afplakken met pakpapier. Dat vonden we wel een goed idee want we waren bang dat die spiegelbeelden anders wel heel spannend zouden worden. :joycat:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Philosopher leuk reportje hoor! Best herkenbaar allemaal. Sinds ik LSD heb ontdekt heb ik eigenlijk helemaal geen psilocybine meer gedaan. Op de een of andere manier voelt LSD voor mij "makkelijker" en "veiliger" aan. Het lezen van dit soort trip reports zorgt er wel voor dat ik er weer echt zin in krijg om een keertje truffels te doen. Het warme gevoel van 'thuiskomen' dat je beschrijft herken ik wel en is echt heel mooi. Wel bijzonder dat je vrouw er nuchter bij aanwezig is. Ik voel me heel ongemakkelijk met nuchtere mensen om me heen als ik zelf zwaar aan het trippen ben. Ik heb het liefste dat mijn vrouw er niet is of meetript.
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#7
Psilocyloner zei:
Klinkt als een aangename trip. Herkenbare dingen ook. Dat afvragen of het al begonnen is, het gevoel ''dat het klopt'' zoals je dat had met die glowsticks. Ook de momenten van nuchterheid afgewisseld door chaos herken ik sterk. Ik heb dit niet bij elke trip, maar soms komen de effecten echt een golven. Ik denk wel iets wat meer mensen zo ervaren. Mag ik vragen, is er nog iets wat je meeneemt na deze trip? Een bepaalde beleving, een inzicht?
Klik om te vergroten...

Als antwoord op je vraag: dat viel me bij deze trip dus ontzettend mee/tegen. Bij mijn vorige trip heb ik mijzelf echt heel objectief kunnen bekijken en zijn eigenlijk al mijn angsten en negatieve ervaringen naar boven gekomen. Die heb ik toen ook een plek kunnen geven, waar ik nu (bijna 5 jaar later) nog steeds profijt van heb. Misschien dat de enige boodschap is die ik van deze trip meegekregen heb is dat alles goed is nu. Eerlijk gezegd, ondanks dat ik in eerste instantie een beetje teleurgesteld was dat ik geen nieuwe inzichten gekregen heb, kan ik hier best mee leven. Voor nu dan :)
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#8
Game&Watch zei:
haha, dat gedoe met die spiegels herken ik wel. Heb tijdens mijn eerste echte LSD trip samen met mijn tripbuddy de spiegel staan afplakken met pakpapier. Dat vonden we wel een goed idee want we waren bang dat die spiegelbeelden anders wel heel spannend zouden worden. :joycat:
Klik om te vergroten...

Haha, het beeld wat ik nu voor ogen heb is machtig mooi :tearsofjoy:


Psilocyloner zei:
Ik heb 'ns bewust in de spiegel staan staren (juist omdat ik vaak die verhalen hoor dat spiegels nogal scary kunnen zijn). M'n gezicht verdraaide, ik zag me langzaam transformeren in een soort van zombie. Toen dacht ik ook wel even van ''wtf'', maar vervolgens ging ik er een beetje mee spelen door ook echt een zombiegezicht te trekken en toen werd 't opeens heel grappig.
Klik om te vergroten...

Dit lijkt me voor een volgende trip wel leuk om te proberen :grin: Misschien dat ik zo over mijn "spiegel angst" heen kom. Is ook heel erg afhankelijk van hoe hard je tript denk ik, de keren dat ik er echt bang van werd zat ik ook een beetje op de grens dat ik niet altijd meer even goed wist dat ik aan het trippen was.

Iskra zei:
Ik kijk altijd tijdens een trip in de spiegel om weer eens te beseffen dat ik niet mijn lichaam ben.
Klik om te vergroten...

Kan mij er iets bij voorstellen, alleen gaan mijn gedachten toch vaak de verkeerde kant op aangezien er toch een klein beetje in mij beseft dat ik dat zelf ben aan de andere kant van de spiegel :tongueout:
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Philosopher zei:
Als antwoord op je vraag: dat viel me bij deze trip dus ontzettend mee/tegen. Bij mijn vorige trip heb ik mijzelf echt heel objectief kunnen bekijken en zijn eigenlijk al mijn angsten en negatieve ervaringen naar boven gekomen. Die heb ik toen ook een plek kunnen geven, waar ik nu (bijna 5 jaar later) nog steeds profijt van heb. Misschien dat de enige boodschap is die ik van deze trip meegekregen heb is dat alles goed is nu. Eerlijk gezegd, ondanks dat ik in eerste instantie een beetje teleurgesteld was dat ik geen nieuwe inzichten gekregen heb, kan ik hier best mee leven. Voor nu dan :)
Klik om te vergroten...
I see. Niet elke trip is ook even introspectief, is mijn ervaring. Soms staat de beleving meer op de voorgrond. Dan ben je meer gefocust op de wereld om je heen in plaats van op je binnenwereld via introspectie. Altijd lastig te voorspellen welke kant een trip op gaat slaan.
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eik zei:
@Philosopher leuk reportje hoor! Best herkenbaar allemaal. Sinds ik LSD heb ontdekt heb ik eigenlijk helemaal geen psilocybine meer gedaan. Op de een of andere manier voelt LSD voor mij "makkelijker" en "veiliger" aan. Het lezen van dit soort trip reports zorgt er wel voor dat ik er weer echt zin in krijg om een keertje truffels te doen. Het warme gevoel van 'thuiskomen' dat je beschrijft herken ik wel en is echt heel mooi. Wel bijzonder dat je vrouw er nuchter bij aanwezig is. Ik voel me heel ongemakkelijk met nuchtere mensen om me heen als ik zelf zwaar aan het trippen ben. Ik heb het liefste dat mijn vrouw er niet is of meetript.
Klik om te vergroten...

Dankjewel!
Ik ben ondertussen, mede door de DF reports, zelf heel erg nieuwsgierig geworden naar LSD. Ik heb het gevoel dat psilo inderdaad wat chaotischer kan zijn en iets minder makkelijk, maar het heeft zo z'n charme.
Ik ben blij dat het herkenbaar aanvoelt, het voelt voor mezelf op de één of andere manier altijd een beetje ongemakkelijk om een report te schrijven en het is ook best heel lastig te beschrijven wat je ervaart tijdens een trip.
Ik snap je punt, ik kan mij eigenlijk verder in mijn persoonlijke kring ook niemand voorstellen die ik er nuchter bij zou willen hebben, juist omdat je niet op dezelfde golflengte zit. Maar bij mijn vrouw kan ik mij hier gelukkig (over het algemeen) niet aan storen. Ik kan zowel nuchter als trippend eigenlijk meer mezelf zijn dan ik bij iemand ooit heb kunnen zijn, denk dat dat de reden is dat ik me niet ongemakkelijk voel.
Denk dat ik trouwens wel een keer echt solo ga trippen om te kijken hoeveel verschil dit nou echt maakt. :)
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#11
Psilocyloner zei:
I see. Niet elke trip is ook even introspectief, is mijn ervaring. Soms staat de beleving meer op de voorgrond. Dan ben je meer gefocust op de wereld om je heen in plaats van op je binnenwereld via introspectie. Altijd lastig te voorspellen welke kant een trip op gaat slaan.
Klik om te vergroten...

Precies, dat is ook het magische van trippen vind ik. Ondanks dat ik mij had voorbereid op een "binnentrip", kon ik hier ook van genieten. Wellicht dat de volgende trip een andere perspectief biedt.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#12
In de zomer trip ik geregeld 's nachts alleen in het bos. Dan neem ik de truffels rond een uur of 2 en dan kom je rond een uur of 6-7 de eerste wandelaars tegen op het moment dat je zelf tegen die tijd ook gaat wandelen. Als ik thuis trip, ga ik echter ook geregeld aan de wandel. Een tijdje geleden met grote tripdoppen tegen een buurman staan lullen. Dit was wel min of meer al in de comedown, dat wel. Ik vind het niet zo hinderlijk om mensen tegen te komen eigenlijk.

Tot op heden heb ik eigenlijk altijd alleen getript, op contacten met passanten na. Drie weken terug zou mijn eerste trip worden in het bijzijn van iemand anders, met wie ik had afgesproken in Parijs. Ik heb toen de truffels onderweg naar Parijs in de Thalys op. Precies op het moment dat de effecten opkwamen, stond ik op Gare du Nord uit te zoeken hoe met de metro naar het afgesproken station ergens aan de andere kant van Parijs te geraken. Vervolgens die geluiden toen ik in de metro zat... echt een raar moment. Veel verder kwam het echter nooit. Ik heb uiteindelijk niet echt getript. Waarschijnlijk de dosering te laag (15 gram, daar waar ik normaal doorgaans 30-45 gram neem) en wellicht ook te kort op een vorige trip een week eerder, een trip op 45 gram die overigens ook al erg licht uitpakte. Van die trip op 45 gram heb ik overigens nog een tripreport geplaatst.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zeer leuke trip report :). Zelf heb ik zo'n 14j geleden ongeveer ook eens truffels gehad uit NL en toen ook paddo's besteld want dat kon toen nog...De paddo's ja daar heb ik op getript maar niet op de truffels. Waar ik zo'n 15 a 16j geleden wel paar keren serieus getript van heb is wat we hier noemen "Champi chocolat". Dat waren chocolade repen met paddo's erin. Gewone chocolade repen waren dat en de verpakking was een nachtelijke sterrenhemel met enkele figuren onder de nachtelijke sterrenhemel.
Iemand die deze "champi chocolat' repen nog geweten heeft vroeger ook??
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mooi report. :)

Het lijkt me zo mooi om ook nog eens samen met een kat te trippen. Ik vind katten normaal al prachtige beesten, dus kan me voorstellen dat je heel erg hun aura ervaart tijdens een trip.

Iskra zei:
Ik kijk altijd tijdens een trip in de spiegel om weer eens te beseffen dat ik niet mijn lichaam ben.
Klik om te vergroten...
Ik nu ook. Was er eerst ook altijd wat huiverig voor, maar nu ga ik vaak minutenlang staan kijken naar mijn reflectie en zie mijn gezicht in allemaal andere gezichten veranderen, ook heel erg monsterlijke gezichten. Dit geeft mij dan ook altijd het gevoel dat ik niet mijn lichaam ben, omdat mijn lichaam niet onveranderlijk is. Dat lijkt het alleen omdat het normaal gezien zo langzaam veranderd. Op een bepaalde manier zie je de dood in je reflectie. Het lichaam is niet levend, het is slechts een container voor dat wat werkelijk levend is. Een kadaver geanimeerd door spirit.

En soms is het ook gewoon grappig om jezelf als een aziaat of een vrouw te zien. :sweatsmile:
S
Spacey OstrichLid
01-01-2024, 00:00
#15
Een erg gaaf trip report, interessant om te lezen hoe je het zo veel jaar later ervaart. Mooi dat je zo'n leuke, fijne ervaring hebt gehad :grin:

Philosopher zei:
Nog steeds liggend in mijn "nestje" kwam onze huiskat bij me liggen. Ik heb mij nog nooit zo verbonden gevoeld met de kat. Wat ik wel eens gelezen heb hier over dat katten er bijna goddelijk uit zien tijdens een trip klopt helemaal. Wat een prachtbeest.
Klik om te vergroten...

Dit vond ik ook erg grappig, zoiets heb ik zelf namelijk ook meegemaakt. Ik tripte toen mijn ouders op vakantie waren, daar lopen ook twee katten rond. Waar ze normaal niet heel erg aanhankelijk zijn en vooral hun eigen ding doen bleven ze toen constant bij mijn vriendin en mij, net alsof ze doorhadden dat er iets met ons was. Ze zagen er ook prachtig uit, de zwarte kat leek haast van fluweel. Als het licht er op de juiste manier op viel, dan zagen we allebei een hele donkergroene gloed over zijn vacht! Ze voelden voor ons ook echt als een soort beschermengeltjes :)

Nu is het wachten totdat mijn ouders weer op vakantie gaan zodat ik weer met de katten kan trippen :grin:

Philosopher zei:
Ik had gewoon random een handvol glowsticks gepakt, maar na een tijdje besefte ik mij dat ik er precies acht had gepakt en precies van elke kleur twee stuks. Nu ik dit zo typ klinkt dat helemaal niet bijzonder, maar op het moment zelf liep ik gewoon over van trots. Het klopte gewoon. Dit is hoe het zijn moet, eenheid, perfectie.
Klik om te vergroten...

Ik snap dat het je het random vindt klinken als je het opschrijft, maar dat is juist het mooie aan trippen. De meest mundane dingen kunnen plots belachelijk interessant worden. Hierdoor heb ik ook veel meer kleine dingen in het leven leren waarderen, dus ik denk dat dit soort willekeurige (haast onnozele) dingen ook erg nuttig kunnen zijn :)

Philosopher zei:
Denk dat ik trouwens wel een keer echt solo ga trippen om te kijken hoeveel verschil dit nou echt maakt.
Klik om te vergroten...

Solo trippen is ook erg interessant, maar wel erg anders in mijn beleving. Soms pakt dit voor mij juist erg goed uit, omdat ik me volledig kan laten gaan (hoewel ik me bij mijn vriendin helemaal op mijn gemak voel, is dit toch anders) en kan doen wat ik wil. Tegelijkertijd komt het bij mij ook wel eens voor dat ik een erg filosofische trip heb waarbij ik eigenlijk het liefst met mensen daarover zou praten. Dit miste ik tijdens mijn laatste solotrip (paar weken geleden) heel erg. Ik had allerlei ideeën die ik met anderen wilde bespreken, maar dit ging niet. Desalniettemin vind ik solo trippen nog steeds erg gaaf en zeker de moeite waard.

Hopelijk heb je (als je nog vaker gaat trippen) net zo'n leuke ervaringen als die je nu beschreven hebt! Ik kijk er in ieder geval naar uit om erover te lezen :grin:
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#16
pelgrim zei:
Zeer leuke trip report :). Zelf heb ik zo'n 14j geleden ongeveer ook eens truffels gehad uit NL en toen ook paddo's besteld want dat kon toen nog...De paddo's ja daar heb ik op getript maar niet op de truffels. Waar ik zo'n 15 a 16j geleden wel paar keren serieus getript van heb is wat we hier noemen "Champi chocolat". Dat waren chocolade repen met paddo's erin. Gewone chocolade repen waren dat en de verpakking was een nachtelijke sterrenhemel met enkele figuren onder de nachtelijke sterrenhemel.
Iemand die deze "champi chocolat' repen nog geweten heeft vroeger ook??
Klik om te vergroten...

Dankje!
Ik heb zelf maar 1 keer paddo's gehad, ook in de tijd dat het nog legaal was. Ondanks dat het redelijk dezelfde stoffen zijn voelde mijn paddotrip inderdaad iets anders aan dan de truffels. Ik weet niet precies hoe de truffels waren van 14 jaar geleden, maar ik kan je verzekeren dat de truffels die nu verkrijgbaar zijn je gegarandeerd laten trippen.
De champi chocolat zegt mij eerlijk gezegd helemaal niets, helaas. Klinkt als een leuke variant.
Mag ik vragen waar "hier" is voor jou? :)

Mindless zei:
Mooi report. :)

Het lijkt me zo mooi om ook nog eens samen met een kat te trippen. Ik vind katten normaal al prachtige beesten, dus kan me voorstellen dat je heel erg hun aura ervaart tijdens een trip.
Klik om te vergroten...

Bedankt!
Dit was voor mij de eerste keer dat ik tripte met mijn kat erbij en het is echt een aanvulling op je beleving tijdens een trip. Het is net of ze door hebben dat je tript.
Normaal ben ik altijd een hondenfan, maar ik heb tijdens de trip totaal geen oog gehad voor onze hond.
Ben benieuwd of jij hetzelfde ervaart, mocht je ooit samen met een kat trippen :)

Mindless zei:
Het lichaam is niet levend, het is slechts een container voor dat wat werkelijk levend is. Een kadaver geanimeerd door spirit.

En soms is het ook gewoon grappig om jezelf als een aziaat of een vrouw te zien.
Klik om te vergroten...

Ik hoop ook ooit op dit punt te komen haha :tearsofjoy: Met je opmerking over dat het lichaam slechts een container is ben ik het heel erg met je eens. Leuke omschrijving!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Philosopher zei:
Mag ik vragen waar "hier" is voor jou? :)
Klik om te vergroten...
Ik vermoed dat @pelgrim België bedoelt...

Philosopher zei:
Dit was voor mij de eerste keer dat ik tripte met mijn kat erbij en het is echt een aanvulling op je beleving tijdens een trip. Het is net of ze door hebben dat je tript.
Normaal ben ik altijd een hondenfan, maar ik heb tijdens de trip totaal geen oog gehad voor onze hond.
Klik om te vergroten...
Interessant dit. Zelf nog nooit een kat gezien tijdens het trippen volgens mij. Wel diverse honden. Ik heb het idee dat ook honden wel degelijk doorhebben dat je tript. Ze lijken dan een soort fascinatie voor je te hebben. Ook al meerdere malen gehad dat een hond echt op me af kwam en tegen me aan sprong, waarna het baasje zich met stomme verbazing haastig verontschuldigde, met een soort boodschap van ''dat doet 'ie anders nooit''. Het roept dus ook bij honden wel degelijk een reactie op is mijn ervaring. De honden die ik tot op heden heb ontmoet waren eigenlijk altijd toevallige passanten, bovendien vergezeld door een baasje van het type mens. Echt ruimte om het contact met een hond te verdiepen is er daarom nooit geweest. De contacten waren altijd van korte duur.
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#18
Spacey Ostrich zei:
Een erg gaaf trip report, interessant om te lezen hoe je het zo veel jaar later ervaart. Mooi dat je zo'n leuke, fijne ervaring hebt gehad :grin:
Klik om te vergroten...

Dankjewel! :)

Spacey Ostrich zei:
Dit vond ik ook erg grappig, zoiets heb ik zelf namelijk ook meegemaakt. Ik tripte toen mijn ouders op vakantie waren, daar lopen ook twee katten rond. Waar ze normaal niet heel erg aanhankelijk zijn en vooral hun eigen ding doen bleven ze toen constant bij mijn vriendin en mij, net alsof ze doorhadden dat er iets met ons was. Ze zagen er ook prachtig uit, de zwarte kat leek haast van fluweel. Als het licht er op de juiste manier op viel, dan zagen we allebei een hele donkergroene gloed over zijn vacht! Ze voelden voor ons ook echt als een soort beschermengeltjes :)

Nu is het wachten totdat mijn ouders weer op vakantie gaan zodat ik weer met de katten kan trippen :grin:
Klik om te vergroten...

Leuk dat je je er in herkent! Ik heb zelf ook een zwarte kat en de vacht ziet er inderdaad heel speciaal uit tijdens de trip. Maar ook vooral de uitstraling vond ik heel speciaal.
Ik hoop dat je in de zomer nog een keer de kans hebt om fijn te trippen met je vriendin en de twee beschermengeltjes :) Ik kijk uit naar je tripreport :wink:

Spacey Ostrich zei:
Ik snap dat het je het random vindt klinken als je het opschrijft, maar dat is juist het mooie aan trippen. De meest mundane dingen kunnen plots belachelijk interessant worden. Hierdoor heb ik ook veel meer kleine dingen in het leven leren waarderen, dus ik denk dat dit soort willekeurige (haast onnozele) dingen ook erg nuttig kunnen zijn :)
Klik om te vergroten...

Ja daar heb je wel gelijk in :) Nu ik een aantal dagen verder ben begin ik bepaalde aspecten van de trip toch iets meer te kunnen plaatsen en het vertaalt zich grotendeels terug in jouw opmerking.

Spacey Ostrich zei:
Solo trippen is ook erg interessant, maar wel erg anders in mijn beleving. Soms pakt dit voor mij juist erg goed uit, omdat ik me volledig kan laten gaan (hoewel ik me bij mijn vriendin helemaal op mijn gemak voel, is dit toch anders) en kan doen wat ik wil. Tegelijkertijd komt het bij mij ook wel eens voor dat ik een erg filosofische trip heb waarbij ik eigenlijk het liefst met mensen daarover zou praten. Dit miste ik tijdens mijn laatste solotrip (paar weken geleden) heel erg. Ik had allerlei ideeën die ik met anderen wilde bespreken, maar dit ging niet. Desalniettemin vind ik solo trippen nog steeds erg gaaf en zeker de moeite waard.

Hopelijk heb je (als je nog vaker gaat trippen) net zo'n leuke ervaringen als die je nu beschreven hebt! Ik kijk er in ieder geval naar uit om erover te lezen :grin:
Klik om te vergroten...

Dat is heel herkenbaar, voor mij is dat ook eigenlijk een beetje het dilemma. Kan me voorstellen dat het best frustrerend is als je allerlei filosofische theorieën hebt en die op dat moment niet kunt delen :)
Ik denk dat ik het tijdens mijn volgende trip toch voor lief neem dat ik eventuele ervaringen niet kan delen, ik ben toch wel heel erg benieuwd naar het verschil.

Leuk om te horen, jouw reactie en van bovenstaande leden geeft me wel de motivatie om de volgende keer nog een tripreport te schrijven :grin:
Normaal ben ik er voorstander van om er minimaal 1 tot 2 maanden tussen de trips te laten om alles goed te verwerken, maar ik ben rond kerst en oud&nieuw twee week vrij, dus wie weet waag ik dan nog een poging.
P
PhilosopherLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psilocyloner zei:
Ik vermoed dat @pelgrim België bedoelt...
Klik om te vergroten...

Zou goed kunnen :) Alleen deed "champi chocolat" mij op de één of andere manier aan een spaans-talig land denken. Zou ook net zo goed frans kunnen zijn, ben niet zo goed thuis in die kant van de talen.

Psilocyloner zei:
Interessant dit. Zelf nog nooit een kat gezien tijdens het trippen volgens mij. Wel diverse honden. Ik heb het idee dat ook honden wel degelijk doorhebben dat je tript. Ze lijken dan een soort fascinatie voor je te hebben. Ook al meerdere malen gehad dat een hond echt op me af kwam en tegen me aan sprong, waarna het baasje zich met stomme verbazing haastig verontschuldigde, met een soort boodschap van ''dat doet 'ie anders nooit''. Het roept dus ook bij honden wel degelijk een reactie op is mijn ervaring. De honden die ik tot op heden heb ontmoet waren eigenlijk altijd toevallige passanten, bovendien vergezeld door een baasje van het type mens. Echt ruimte om het contact met een hond te verdiepen is er daarom nooit geweest. Dat brengt me op een idee een keer met de hond van mijn ouders te trippen. Echter, wanneer ik de hond uit haar vertrouwde omgeving haal en mee naar mijn eigen huis neem, dan wordt ze heel onrustig, dus dat lijkt me niets. Ik zou dan al een keer in het huis van m'n ouders moeten trippen terwijl m'n ouders zelf weg zijn, maar hond niet. Soort van ''op de hond passen''. Misschien pa en ma eens een weekendje weg cadeau doen binnenkort?
Klik om te vergroten...

Dat lijkt me een heel goed idee, zowel voor je ouders als jezelf :)
Een onrustige hond tijdens de trip is inderdaad geen aanrader, heb het zelf 1x mee gemaakt en het beïnvloed heel erg je eigen gemoedstoestand.
Ik denk ook wel dat honden, en dieren in het algemeen, dit wel doorhebben. Alleen is onze hond echt de rust zelve en was ze in complete "ignore" stand, misschien dat ik daarom totaal geen aandacht voor haar had tijdens de trip.
Lijkt me wel leuk om hier de volgende keer wat dieper op in te gaan.

Ben zelf nog nooit buitenshuis aan het trippen geweest, maar aan jouw reactie te zien jij wel. Is het de moeite waard of kom je vaak situaties tegen dat het toch wel spannend wordt? Kan me voorstellen dat binnenshuis de situatie veel meer controleerbaar is dan buiten.
p
pelgrimLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psilocyloner zei:
Ik vermoed dat @pelgrim België bedoelt..
Klik om te vergroten...
Ja indd :wink:.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."