Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT – ā€œIk was in een kamer met shit en die shit was belangrijkā€

DMT – ā€œIk was in een kamer met shit en die shit was belangrijkā€

45 antwoorden
15 weergaven
18-5-2026
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#1
@Bobsacamano dat is lang geleden. Ga je nog een trip reportje schrijven van jullie DMT ervaringen? Daarvan hebben we er nog niet zoveel op het forum...
P

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
Psychedelibee
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wie – @Eik @Roze olifant en ikzelf
Wat – 60mg DMT
Waar – Bij eik thuis
Wanneer – 2-6-2018

Inleiding
Ik heb al lang contact met zowel Eik als Roze Olifant buiten het forum en het klikt zo goed dat we al langer elkaar een keer in het echt wilde ontmoeten. Vandaar dat dan ook een tijd geleden het idee ontstond om een keer samen af te spreken en dan DMT te gaan roken. Gisteren was het eindelijk zover en zouden we bij eik afspreken om dit te gaan doen.

We zouden lekker op tijd afspreken zodat we alle tijd hadden om gezellig te kletsen en uiteraard uiteindelijk de DMT te gaan roken. Begin van de middag kwam ik eerst bij eik aan en niet veel later konden we olifantje van het station ophalen. We kletsen gezellig en lunchen samen, het voelt werkelijk of we elkaar al jaren kennen.

Het zou voor hun beiden de eerste keer DMT worden en om ze een beetje op een rustige manier te kunnen inleiden had ik naast DMT ook changa meegenomen. Uiteindelijk roken we in de middag 3 keer changa en in de avond nog 2 keer DMT, met als afsluiter nog een lekker jointje en wat lachgas. Hieronder zal ik mijn tweede DMT ervaring beschrijven, aangezien die veruit het meest bijzonder was.

De portal
De eerste ronde DMT was bij iedereen bijzonder, maar niet zo verwonderend als de bedoeling is. Bij de tweede ronde besluit ik dat iedereen er 10mg bij krijgt en zullen we elkaar wat meer aanmoedigen om door te blijven roken bij de inslag.

Direct bij mijn eerste hit merk ik dat het een intense trip gaat worden, de wereld begint al enigszins te vervormen om mij heen. Bij hit 2 trip ik al flink, maar die gaat nog vrij makkelijk. Hit 3 is inmiddels al een stuk lastiger omdat ik al zwaar trip, maar ook die lukt nog aardig voor mijn gevoel. Ik denk eraan om te gaan liggen, maar zeg uiteindelijk tegen eik, die de aansteker vast heeft, dat ik er nog 1 doe. Ik heb echter geen idee of die hit een beetje goed gaat, want ik kan het begin en eind van de pijp niet meer uit elkaar halen. Ik kijk nog een keer naar eik en olifantje, maar herken ze amper op dit moment.

Ik ga liggen en BAM direct ben ik in een andere wereld. Normaal voel ik de DMT nog wel een beetje opkomen en mezelf richting die wereld geschoten worden, maar nu ben ik er gewoon direct zodra ik ga liggen. Dit voelt echter als de normaalste zaak van de wereld, sterker nog het voelt alsof ik thuis kom. Dat er ook een aarde is waar mensen wonen en dat ik daar een lichaam heb ben ik volledig vergeten.

Ik kom in een soort kamer uit die er op zichzelf niet eens heel bijzonder uitziet, hoe de kamer er precies uitzag kan ik me niet meer herinneren maar het was gewoon een normale kamer zonder al te veel detail. In de kamer voel ik wel heel duidelijk de aanwezigheid van een entiteit, een vrouwelijke entiteit wel te verstaan. Ik zie haar niet, maar ze is er wel en ik voel dat haar intenties goed zijn.

Het is meteen duidelijk dat het niet om de kamer of de entiteit gaat, ik ben hier om een voorwerp te aanschouwen. Ik kan helaas maar moeilijk beschrijven wat voor voorwerp het is, het is zo buitenaards dat al onze aardse woorden werkelijk tekort schieten. Terwijl ik met volle verwondering het voorwerp aanschouw verandert het continu van vorm en keert het de hele tijd in zichzelf. Het is een beetje als zo’n 4D kubus die in zichzelf keert afhankelijk van het perspectief, alleen is dit voorwerp veel complexer van vorm. Met het in zichzelf keren verandert het voorwerp de hele tijd van vorm en ik vraag me af of dit een 4D voorwerp is die ik vanuit verschillende perspectieven te zien krijg of dat het in werkelijkheid eigenlijk telkens in een ander voorwerp verandert? Zoveel vragen, waar kijk ik naar? Wat betekent het? Hoe leg ik dit uit? Na lang genoeg het voorwerp aanschouwen krijg ik enen het antwoord op al mijn vragen en dit levert een ontzettend belangrijk inzicht op! Ik ben echt perplex van het briljante inzicht wat ik van het voorwerp krijg.

En dan in enen ben ik weer weg uit die kamer en voel ik mijzelf weer in mijn lichaam. Ik heb mijn ogen dicht constateer ik en besluit dat zo te houden aangezien het wel lekker rustig is. Er ontstaat een lach op mijn gezicht van verwondering, dankbaarheid en nederigheid, wat was dit bijzonder zeg! Als ik probeer te bedenken wat ik dan precies gezien heb en wat het betekende realiseer ik me echter dat ik eigenlijk amper iets mee terug heb kunnen nemen. Mijn nietige apenbrein kan dit niet bevatten, maar het is goed zo.

Geconfronteerd met de nietigheid van mijn eigen brein begin ik harder en harder te lachen. Terwijl ik keihard aan het lachen ben hoor ik eik mee lachen en denk oja eik en olifantje zijn hier natuurlijk ook, langzaamaan doe ik mijn ogen open en zie ze allebei zitten. Ik probeer uit te leggen wat ik gezien heb en kraam iets uit in de trant van ik was in een kamer met shit en die shit was belangrijk. Ik heb echt geen idee hoe lang ik weg ben geweest, maar als je me zegt dat het uren, dagen of zelfs jaren waren geweest dan zou ik het geloven. Olifantje verteld me echter dat het slechts zo’n 6 minuten waren, WOW hoe kan dat!

Conclusie
Wederom ben ik weer totaal verrast door de kracht van DMT, het middel weet me elke keer weer te verassen met haar complexiteit en echtheid. De ervaring is zo buitenaards en tegelijk voelt het aan als thuiskomen, het voelt zo echt dat het niet af te doen is als droom of hallucinatie. Ergens is het frustrerend dat ik na inmiddels 22 ervaringen met DMT in de vorm van pure DMT, changa en Ayahuasca nog steeds totaal niet kan bevatten wat het allemaal betekent en er zo weinig van mee terug kan nemen, maar dat ongrijpbare maakt het ook ontzettend mooi en zorgt voor een ongekende nederigheid.

Al met al was het een super relaxte en gezellige dag met eik en olifantje, beide ontzettend bedankt daarvoor! Het was super leuk jullie beiden eindelijk in het echt te ontmoeten en dan ook nog eens samen DMT roken maakt het helemaal bijzonder. Ik vond het toekijken op jullie trips en de reacties naderhand eigenlijk net zo leuk en bijzonder als zelf trippen. Ik was dit ook keer ook zenuwachtiger voor jullie trips dan mijn eigen, niet zozeer omdat ik dacht dat jullie het niet aan zouden kunnen maar meer omdat ik weet hoe bijzonder die eerste keer is.
8
8ļøāƒ£6ļøāƒ£Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Lol

Ik heb alleen de titel gelezen en wil nu al stemmen op tripreport van de maand. :tongueout:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wauw!! Dat klinkt echt heel erg als hoe Terence McKenna van die 'onmogelijke' voorwerpen tijdens DMT trips omschrijft! Als je dat nog niet gehoord hebt, zou ik dat eens gaan opzoeken om te kijken hoeveel dat overeenkomt met jouw ervaring.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#5
Roze olifant zei:
Reclame voor eigen product :thinking:
Klik om te vergroten...

Oh, glorieus dit :tearsofjoy:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Wauw!! Dat klinkt echt heel erg als hoe Terence McKenna van die 'onmogelijke' voorwerpen tijdens DMT trips omschrijft! Als je dat nog niet gehoord hebt, zou ik dat eens gaan opzoeken om te kijken hoeveel dat overeenkomt met jouw ervaring.
Klik om te vergroten...
Ja klopt, heb dat wel eens gehoord van hem en daar kwam dit enorm mee overeen inderdaad.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tof report!

Grappig dat het soms even tijd of focus nodig lijkt te hebben om de ervaring te kunnen beschrijven (althans: het kleine deel dat is blijven hangen in je herinnering). Je beschrijft het nu al een stuk gedetailleerder namelijk dan je gisteren deed, de eerste tien minuten kwam je inderdaad niet veel verder dan de kamer met shit die belangrijk was en die je moest onthouden maar die je nu niet meer wist. :tearsofjoy:

Ik ben wel benieuwd of je (een deel van) het DMT-mysterie uiteindelijk ooit kunt ontrafelen voor jezelf, dus of je ooit ontdekt of er een echte rode draad door je trips heen loopt. Dat zijn toch al behoorlijk wat ervaringen, 22, maar misschien zijn er honderden nodig om dit enigszins te kunnen ā€˜samenvatten’?? Maar ja, ook goed mogelijk dat je uiteindelijk inderdaad moet concluderen dat de antwoorden nooit echt duidelijk worden...

Bedankt voor alles nogmaals! Super boeiend om dit met jou en Eik mee te maken en zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft!

Ik ga zometeen dat boek van Strassman eens bestellen, is wel een beetje verplichte literatuur nu vind ik. :wink:
T
TripEekhoornLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt gezellig! Kreeg zelf ook een smile op mn gezicht leuk reportje :relieved:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze olifant zei:
Tof report!

Grappig dat het soms even tijd of focus nodig lijkt te hebben om de ervaring te kunnen beschrijven (althans: het kleine deel dat is blijven hangen in je herinnering). Je beschrijft het nu al een stuk gedetailleerder namelijk dan je gisteren deed, de eerste tien minuten kwam je inderdaad niet veel verder dan de kamer met shit die belangrijk was en die je moest onthouden maar die je nu niet meer wist. :tearsofjoy:

Ik ben wel benieuwd of je (een deel van) het DMT-mysterie uiteindelijk ooit kunt ontrafelen voor jezelf, dus of je ooit ontdekt of er een echte rode draad door je trips heen loopt. Dat zijn toch al behoorlijk wat ervaringen, 22, maar misschien zijn er honderden nodig om dit enigszins te kunnen ā€˜samenvatten’?? Maar ja, ook goed mogelijk dat je uiteindelijk inderdaad moet concluderen dat de antwoorden nooit echt duidelijk worden...

Bedankt voor alles nogmaals! Super boeiend om dit met jou en Eik mee te maken en zeker voor herhaling vatbaar wat mij betreft!

Ik ga zometeen dat boek van Strassman eens bestellen, is wel een beetje verplichte literatuur nu vind ik. :wink:
Klik om te vergroten...
Thanks! Dat vind ik altijd wel fijn aan een tripreport schrijven, dan komt er toch altijd weer wat meer detail terug. Die eerste 10 minuten kon ik inderdaad niet veel terughalen haha.

Het DMT mysterie zou wel een mooie titel voor een boek zijn. Maar ben ook benieuwd of ik het ooit deels kan ontrafelen voor mezelf, vind het de zoektocht meer dan waard in ieder geval.

Dat boek van Strassman wil ik ook al heel lang bestellen, moet ik ook maar eens gaan doen.

Jij ook bedankt voor alles, super tof om dit samen te doen en zeker voor herhaling vatbaar.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#10
Goed verhaal heel herkenbaar en zo fijn om daar weer te belanden altijd. Wij gaan binnenkort ook weer.
B
BasvanHovenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mooi tripreport. Leuk ook om te zien dat mensen elkaar ontmoeten op dit forum.

Het lijkt me zo frustrerend om zoiets mee te maken, maar dat je het dan niet exact kan delen zoals het was. Het is duidelijk een intense ervaring geweest, en ook een bizarre ervaring.

Maar ik krijg er wel rillingen van. Alleen al van het idee dat je wordt afgeschoten in een kanon en niets of niemand je hierop kan voorbereiden, en je gewoon een soort alien wereld ingaat, waar natuurwetten niet eens meer bestaan... daar moet je best wel een beetje sterk voor zijn. En daar mag je ook wel trots op zijn, dat je dit soort ervaringen gewoon kan doorgaan.

Ik ben hier veel te mietig voor, NO WAY dat ik dit soort dingen zou durven.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
BasvanHoven zei:
Mooi tripreport. Leuk ook om te zien dat mensen elkaar ontmoeten op dit forum.

Het lijkt me zo frustrerend om zoiets mee te maken, maar dat je het dan niet exact kan delen zoals het was. Het is duidelijk een intense ervaring geweest, en ook een bizarre ervaring.

Maar ik krijg er wel rillingen van. Alleen al van het idee dat je wordt afgeschoten in een kanon en niets of niemand je hierop kan voorbereiden, en je gewoon een soort alien wereld ingaat, waar natuurwetten niet eens meer bestaan... daar moet je best wel een beetje sterk voor zijn. En daar mag je ook wel trots op zijn, dat je dit soort ervaringen gewoon kan doorgaan.

Ik ben hier veel te mietig voor, NO WAY dat ik dit soort dingen zou durven.
Klik om te vergroten...
Thanks!

Ergens is het frustrerend inderdaad dat het zo lastig te delen is, maar dat is ook wel weer de charme ervan.

Met name dat afgeschoten worden is niet heel makkelijk inderdaad, maar bij mij wint de nieuwsgierigheid het sowieso als het om dit soort middelen gaat. En hoewel het super intens is duurt het uiteindelijk niet heel lang en je blijft behoorlijk helder, waardoor het best goed te verdragen is.
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
acht.zes zei:
Lol

Ik heb alleen de titel gelezen en wil nu al stemmen op tripreport van de maand. :tongueout:
Klik om te vergroten...
Haha ja echt vooral na het lezen mooi geschreven weer kudo's! @Psychedelibee
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Tijdloos zei:
Haha ja echt vooral na het lezen mooi geschreven weer kudo's! @Psychedelibee
Klik om te vergroten...
Bedankt man!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ondanks dat het lastig te beschrijven is heb je goed je best gedaan! Erg mooi rapport. Leuk dat je met Eik en Roze Olifant hebt getript!
DMT staat niet op mijn to do list. Geniet van de aftermath en verwerking!
8
8ļøāƒ£6ļøāƒ£Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Nou, staat bij mij dus wel op de to do list, zeker na het lezen van dit rapport. :)

wani k hou wel van vage shit en zo :tongueout:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mooi geschreven Bee! Leuk om in nog meer detail jouw ervaring te horen. Leuk ook om te zien dat een doorgewinterde psychonaut zoals jij nog steeds zo onder de indruk kan zijn van iets! En jezus wat heb jij stalen ballen zeg. Waar haal je de moed vandaan om zo diep te gaan?!

Ik ben eigenlijk achteraf wel benieuwd of je jouw ervaring nu als complete "breakthrough" beschouwd... Of was dit toch anders dan jouw BT ervaring?

P.S. Ik heb het boek van Rick Strassman vorige zomer gelezen. Ik denk dat jij en Roze Olifant, stelletje wetenschappers dat jullie zijn, het wel kunnen waarderen...
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Eik zei:
Mooi geschreven Bee! Leuk om in nog meer detail jouw ervaring te horen. Leuk ook om te zien dat een doorgewinterde psychonaut zoals jij nog steeds zo onder de indruk kan zijn van iets! En jezus wat heb jij stalen ballen zeg. Waar haal je de moed vandaan om zo diep te gaan?!

Ik ben eigenlijk achteraf wel benieuwd of je jouw ervaring nu als complete "breakthrough" beschouwd... Of was dit toch anders dan jouw BT ervaring?

P.S. Ik heb het boek van Rick Strassman vorige zomer gelezen. Ik denk dat jij en Roze Olifant, stelletje wetenschappers dat jullie zijn, het wel kunnen waarderen...
Klik om te vergroten...
Thanks man! Het was wel enigszins anders dan mijn eerdere BT ervaring, toen werd ik echt aan de hand genomen door die entiteit en vlogen we door visuele werelden waarbij de visuals een urgente boodschap in zich hadden.

Nu miste die interactie en enorme urgentie een beetje, alhoewel ik me bij het schrijven van dit report wel zat af te vragen of die entiteit via dat voorwerp met me aan het communiceren was. Of dit dus een BT was ben ik niet helemaal uit, maar zoniet dan zat het er dicht in de buurt.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ja gek dat het toch uiteindelijk niet zo mega duidelijk is wat wel/niet doorbreken is. Zelfs niet als je er dus ervaring mee hebt... Ik heb het idee dat mijn ervaring er dicht tegenaan zat. Wel echt het gevoel in een andere dimensie te zijn met entiteiten maar dan wel maar van hele korte duur en eigenlijk geen interactie met die entiteiten. Ik zou echt graag nog eens terug willen...
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psychedelibee zei:
Ik ga liggen en BAM direct ben ik in een andere wereld. Normaal voel ik de DMT nog wel een beetje opkomen en mezelf richting die wereld geschoten worden, maar nu ben ik er gewoon direct zodra ik ga liggen. Dit voelt echter als de normaalste zaak van de wereld, sterker nog het voelt alsof ik thuis kom. Dat er ook een aarde is waar mensen wonen en dat ik daar een lichaam heb ben ik volledig vergeten.
Klik om te vergroten...
Wat interessant! Denk je dat dit zou kunnen zijn omdat je een ayahuasca-ceremonie hebt gedraaid, en tijd gehad heb om aan de wereld van moeder aya te wennen/te leren kennen?
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."