Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT – “Ik was in een kamer met shit en die shit was belangrijk”

DMT – “Ik was in een kamer met shit en die shit was belangrijk”

45 antwoorden
17 weergaven
18-5-2026
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#1
Heb alle drie jullie trip reports gelezen. Zeer leuk geschreven alle drie en met name heel uitgebreid en gepassioneerd van Roze Olifant. Het maakt me wel nieuwsgierig naar DMT zeg, potvolkoffie. Je neemt het jezelf toch kwalijk als er zo'n oneindigheid aan andere dimensies voor je open ligt en je er niks mee doet. Wel jammer @Psychedelibee dat je aangeeft dat je er vaak geen touw aan vast kan knopen en niet hele duidelijke lessen uit trekt. Misschien heb je het karakter er niet voor, maar dat weet jij beter dan ik. Je komt erg analytisch en rationeel op me over en dan trek je misschien minder makkelijk conclusies dan andere mensen. Misschien ook maar beter. Dat is een beetje mijn angst met het goedje; dat het zo zwaar over je heen dendert en je belevingswereld zoals die nu is zo hard aanpakt dat je compleet verandert. Ik heb wel eens gesproken met iemand die vaak DMT of ayahuasca gebruikte en die leven dan echt in een hele andere wereld dan ik. Misschien is dat te benijden, maar uiteindelijk weten we zo weinig over de werking van psychedelica en de dingen die je te zien krijgt dat het toch gissen blijft.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
@Bobsacamano dat is lang geleden. Ga je nog een trip reportje schrijven van jullie DMT ervaringen? Daarvan hebben we er nog niet zoveel op het forum...
Klik om te vergroten...

Zodra het gebeurd is schrijf ik het sowieso even op :) Dus plaatsen is dan geen probleem. En ja heel lang geleden, zocht even wat info ... :)
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#3
@Psychedelibee Excuses als de vraag al eerder is beantwoord in dit topic, maar ben een beetje lazy om alle reacties stuk voor stuk door te spitten. Je geeft aan zowel changa als dmt gerookt te hebben tijdens jullie samenkomst, right? Hoe zou je het verschil omschrijven tussen deze twee? Want t report wat je beschrijft gaat over pure DMT toch. Is een changa ervaring over het algemeen geleidelijker dan een pure DMT trip in jou ervaring? Want ik hoor er veel verschillende verhalen over. Zou jij iemand die 0 ervaring heeft met beiden substanties aanraden om eerst changa te roken of meteen voor een pure DMT freebase te gaan? De ene zegt dat changa de kans op een breaktrough dusdanig vergroot, omdat het veel makkelijker te roken is dan freebase-dmt. (zeker voor beginners) De ander beschrijft dat changa veel subtieler opkomt dan freebase-dmt. Overigens is mijn doel om een break-trough ervaring mee te mogen maken.

Ik heb maanden geleden beschikking gehad over een piepklein beetje changa ( +- 30 mg), bij gebrek aan een pijp heb ik het toen maar in een joint gedraaid. Effect is wel lachen, maar best wel zonde als je weinig hebt en op zoek bent naar een intense ervaring. Visuals vergelijkbaar met paddo´s, en mentaal stelde weinig voor. (Ben dus op de hoogte dat dit alles niks voorstelt met wat het met je zou kunnen doen. Overigens duurde deze ervaring niet langer dan een doorsnee dmt-trip zou duren
L
LalalandLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja maar, shit is ook super belangrijk ! :fearscream:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb flink wat ervaringen met changa en pure DMT. Laat ik beginnen met dat ze vooral heel erg op elkaar lijken. Maar aangezien changa naast DMT ook nog een MAOI bevat heeft het zeker net een wat ander karakter. Changa is wat aardser, komt een stuk geleidelijker op en brengt je veel lastiger tot de grote hoogte waar DMT je al snel brengt.

Zeker wanneer je changa uit een joint rookt hoef je geen breakthrough te verwachten, daarvoor rook je het te geleidelijk en verbrand je waarschijnlijk ook gewoon teveel DMT. Toch rook ik mijn changa juist wel altijd uit een joint, omdat het dan zo'n wezenlijk andere ervaring is dan pure DMT en dat heeft voor mij ook waarde en als ik wil doorbreken rook ik wel gewoon pure DMT. Ik heb wel 1 keer changa uit een bong gerookt en dat ging wel echt een stuk harder, maar was zeker nog geen breakthrough. Overigens kwam het nog steeds veel geleidelijker opzetten dan pure DMT en was de ervaring nog steeds een stuk aardser.

Ik geloof best dat je met changa ook een breaktrough zou kunnen hebben, maar het is een inefficiente methode aangezien je minstens 2 keer zoveel materiaal zult nodig hebben. Mijn changa is 50% DMT, maar van wat ik zo online lees is dat ook wel de max en is de meeste changa minder potent. Wil je voor een breakthrough gaan dan is pure DMT toch nog wel het makkelijst. Maar makkelijk is het niet kan ik je alvast vertellen, het kan vele malen oefenen zijn om werkelijk een breakthorugh te kunnen krijgen.

Het roken zelf vraagt oefening, want je wilt de DMT slechts verdampen ipv verbranden en geloof me dat dit best lastig kan zijn. Dan komt de volgende uitdaging, hoe krijg je ook genoeg damp binnen. Na 1 hit zal je al overvallen worden door de snelheid waarmee het effect op komt zetten, je lichaam begint heel raar aan te voelen en visueel begint alles al te bewegen. En dit is zeg maar instant na 1 hit en de eerste gedachte die er dan in je opkomt is afgeven die pijp want dit gaat wel heel hard. Dan is het een kwestie van die drang onderdrukken en nog een hit nemen. Bij hit 2 of 3 begint alles echt zo snel te gaan dat je vaak niet eens meer de pijp in je handen kunt onderscheiden. Ook nu zul je door moeten gaan voor nog een 4 of 5 of zelfs 6e hit, eigenlijk gewoon net zo lang tot het fysiek echt niet meer kan. Bij het hitten van de pijp moet je dus enerzijds je angsten overwinnen, want alles in je zegt dat het wel genoeg is zo en dat je al veel te hard tript. Daarbij moet je ook gewoon letterlijk een hit van een pijp nemen die je al lang niet meer niet kunt zien. Deze hele fase is met name voor beginners erg lastig en dan kan het handig zijn om er een ervaren persoon bij te hebben die je aanmoedigt door te gaan, dat heb ik in deze bij mijn 2 tripmaatjes moeten doen.

Maar zelfs al verdamp je het goed ipv het te verbranden, zelfs al ben je dapper as fuck, zelfs dan moet je nog enigzins mazzel hebben om echt volledig doortebreken. Bij sommigen lijkt het wat makkelijker te gaan dan bij anderen, maar voor veel mensen (waaronder ikzelf) is doorbreken niet altijd een gegeven. Maar alles daarvoor is ook al heel bijzonder en zeeer de moeite waard. Neem het gewoon zoals het komt en je zult niet teleurgesteld zijn met DMT.
P
Psychedelic-experienceLid
01-01-2024, 00:00
#6
@Psychedelibee thx zeer duidelijke uitleg en antwoord op mijn vraag
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."