Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT – ā€œIk was in een kamer met shit en die shit was belangrijkā€

DMT – ā€œIk was in een kamer met shit en die shit was belangrijkā€

45 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#1
Psychedelibee zei:
Maar misschien heeft het ook wel met aya te maken, want daarvoor had ik nooit zo sterk dat gevoel van thuiskomen zoals nu.

Zoveel vragen, zo weinig antwoorden. Wat is het leven toch mooi en mysterieus!
Klik om te vergroten...
Only one way to find out. :cheerpompom::cheerpompom::cheerpompom:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fool zei:
Only one way to find out. :cheerpompom::cheerpompom::cheerpompom:
Klik om te vergroten...

Gewoon elke ochtend effe een paar goeie hijsen DMT net na het opstaan, en 's avonds weer effe voor het naar bed gaan. Yoga en mediteren zijn zo 2017. :tongueout:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#3
Waaghals
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Dunne zei:
DMT staat niet op mijn to do list.
Klik om te vergroten...

En dat noemt zich "De Leukste Thuis!" :rolleyes:
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#5
Heel leuk geschreven, klinkt als een heel bijzondere ervaring. Mijn interesse voor DMT was allang gewekt, maar zo'n verhaal wakkert het nog eens aan. Staat hoog op de to do-lijst. Bedankt voor het delen. Blijft leuk om te lezen hoe iemand anders het ervaart.
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heb alle drie jullie trip reports gelezen. Zeer leuk geschreven alle drie en met name heel uitgebreid en gepassioneerd van Roze Olifant. Het maakt me wel nieuwsgierig naar DMT zeg, potvolkoffie. Je neemt het jezelf toch kwalijk als er zo'n oneindigheid aan andere dimensies voor je open ligt en je er niks mee doet. Wel jammer @Psychedelibee dat je aangeeft dat je er vaak geen touw aan vast kan knopen en niet hele duidelijke lessen uit trekt. Misschien heb je het karakter er niet voor, maar dat weet jij beter dan ik. Je komt erg analytisch en rationeel op me over en dan trek je misschien minder makkelijk conclusies dan andere mensen. Misschien ook maar beter. Dat is een beetje mijn angst met het goedje; dat het zo zwaar over je heen dendert en je belevingswereld zoals die nu is zo hard aanpakt dat je compleet verandert. Ik heb wel eens gesproken met iemand die vaak DMT of ayahuasca gebruikte en die leven dan echt in een hele andere wereld dan ik. Misschien is dat te benijden, maar uiteindelijk weten we zo weinig over de werking van psychedelica en de dingen die je te zien krijgt dat het toch gissen blijft.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sally Tessio zei:
Wel jammer @Psychedelibee dat je aangeeft dat je er vaak geen touw aan vast kan knopen en niet hele duidelijke lessen uit trekt. Misschien heb je het karakter er niet voor, maar dat weet jij beter dan ik. Je komt erg analytisch en rationeel op me over en dan trek je misschien minder makkelijk conclusies dan andere mensen.
Klik om te vergroten...
Denk niet dat dit echt met mijn karakter te maken heeft hoor, want uit andere psychedelica kan ik altijd juist heel makkelijk lessen halen, bovendien is het een bekend begrip met DMT roken helaas. Mijn redenatie is dat je zo bizar veel informatie op je afgevuurd krijgt in korte tijd dat het lastig is voor ons simpele apenbreintje om het allemaal te herinneren en te bevatten, het is een beetje symstem overload zeg maar. Wel hoor je vaker dat wanneer mensen maar lang genoeg terug gaan richting de DMT dimensie dat ze dan langzaam meer mee terug kunnen nemen, vind ik uiteraard het onderzoeken zeker waard. Ik haal er ook wel iets uit hoor, maar dat zijn meer gevoelens van nederigheid, liefde, verwondering, etc. en die zijn net zo goed waardevol.

Je noemt trouwens ook Ayahuasca in je bericht en hoewel daar uiteraard DMT in zit en ik die er ook zeer sterk in terugherkende, is Ayahuasca nu juist bij uitstek een ervaring waar je lessen uit kunt trekken is mij opgevallen tijdens mijn 4 ceremonies recent. Dat komt echter omdat Ayahuasca een stuk aardser is dan wanneer je pure DMT rookt en je minder diep gaat, hierdoor kun je alles onthouden wat er gebeurt en zie je ook direct het verband met je leven hier op aarde. DMT roken is zo buitenaards dat het uberhaupt lastig is dit relateren aan je aardse bestaan. Inmiddels een maand na dato van mijn Aya ceremonies kan ik zelfs zeggen dat van alle psychedelica waar ik mee gewerkt heb het meest praktisch is en ook langer doorwerkt. Een maand na mijn Aya ceremonies heb ik nu in enen alle openstaande inzichten van de afgelopen 4 jaar trippen geintegreerd in mijn leven en is het cirkeltje in enen rond, terwijl ik voor die Aya ceremonies maar heel langzaam progressie maakte hiermee. Ik ben nu een maand na dato ook bijna meer mindblown door wat Aya in me los gemaakt heeft dan toen ik daar het retreat afkwam.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Roze olifant zei:
Je beschrijft het nu al een stuk gedetailleerder namelijk dan je gisteren deed, de eerste tien minuten kwam je inderdaad niet veel verder dan de kamer met shit die belangrijk was en die je moest onthouden maar die je nu niet meer wist. :tearsofjoy:
Klik om te vergroten...
Dat gevoel heb ik ook wel ervaren van psychedelica: 'EUREKA, IK SNAP ALLES', haha.

Voor mij kwam het in grote lijnen neer op dat alles voort komt vanuit hetzelfde punt, alles verbonden is, 0 = 1, dat alles relatief is, dat het leven een neutraal gegeven is, dat alles dat gebeurt gevolg is van een logische reactie, etc. Van hieruit heb ik ook sterk het gevoel overgehouden dat alles uiteindelijk wel goed komt, op wat voor manier dan ook. Ik vind het alleen een beetje jammer dat ik hier een tikkeltje nihilistisch van word.

Wellicht ben ik gewoon manisch of maak ik dezelfde clichƩ fout als de oude Grieken die ook van alles verzonnen om een logische verklaring voor het onverklaarbare te vinden, maar het werkt wel voor mij. Ik denk dat we Bee ondertussen ook een beetje kwijt zijn aan hogere sferen, vergeet niet ook weer te landen in onze saaie wereld. :')
Leuk rapportje.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jmths zei:
Dat gevoel heb ik ook wel ervaren van psychedelica: 'EUREKA, IK SNAP ALLES', haha.
Klik om te vergroten...
Dat gevoel herken ik, hier was het juist eerder het tegenovergestelde. De realisatie dat ik eigenlijk niks snap en daar ook te nietig voor ben. Vind ik uiteindelijk ook een mooiere, hoewel mijn ego en ratio het soms frustrerend vinden aangezien die alles willen begrijpen.

Jmths zei:
Ik denk dat we Bee ondertussen ook een beetje kwijt zijn aan hogere sferen, vergeet niet ook weer te landen in onze saaie wereld. :')
Klik om te vergroten...
Haha, ik ben niet meer de Bee die ik was voordat ik aan psychedelica begon inderdaad. Die Bee hebben jullie hier op het forum nog deels gekend en is langzaamaan vervaagt. Toch heb ik, misschien illusionair hoor, nog wel het idee in contact te staan met de realiteit. Bovendien ben ik de wereld door psychedelica alleen maar mooier gaan vinden eigenlijk en ben ik er een fijner, vriendelijker en emotioneler mens van geworden, wat uiteindelijk alleen maar goed is denk ik.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Psychedelibee zei:
Haha, ik ben niet meer de Bee die ik was voordat ik aan psychedelica begon inderdaad. Die Bee hebben jullie hier op het forum nog deels gekend en is langzaamaan vervaagt. Toch heb ik, misschien illusionair hoor, nog wel het idee in contact te staan met de realiteit. Bovendien ben ik de wereld door psychedelica alleen maar mooier gaan vinden eigenlijk en ben ik er een fijner, vriendelijker en emotioneler mens van geworden, wat uiteindelijk alleen maar goed is denk ik.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat dit gewoon een beetje het algemene langere termijn effect van psychedelica is. Zoals mensen door frequent uppergebruik vaak wat narcistischer en asocialer worden, worden mensen door frequent psychedelicagebruik wat zweveriger, emotioneler. Wat minder ā€˜met beide benen op de grond’. Waarbij ik het idee heb dat het effect van psychedelica blijvender is, het doet echt iets met je persoonlijkheidsstructuur. Ik weet wel wat ik liever heb though.

Bij mezelf merk ik ook dat ik meer open minded voor ideeĆ«n/wereldbeelden anders dan de mijne ben geworden door psychedelica (voor zover ik überhaupt nog een overeind staand eigen wereldbeeld heb...) en dan heb ik eigenlijk nog helemaal niet zoveel ervaring. Ik zie dat als iets positiefs, ik was veel te rigide en tĆ© rationeel achteraf bekeken. Zelfs als wetenschapper denk ik dat iemand alleen maar gebaat kan zijn bij wat meer genuanceerde en ā€˜open’ denkbeelden. Moet natuurlijk dan ook weer niet doorslaan naar de andere kant.

Ik vind jou helemaal geen zweefkees die zich continu in hogere sferen bevindt eigenlijk, althans dat idee heb ik niet, ik denk dat je een goed midden gevonden hebt. :wink:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Leuke discussie hoor! Ik denk dat zowel @Psychedelibee als @Roze olifant van nature juist super rationeel en wetenschappelijk zijn. Voor hen is een beetje meer verschuiven naar het gevoelsmatige "zweverige" dat psychedelica teweeg brengt een verbetering van de balans. Als je toch al neigt naar het emotionele, minder stabiele, en minder rationele dan is het risico wellicht groter dat je daarin doorschiet.

Gemiddeld genomen vind ik mensen die ervaring hebben met psychedelica vaak wijs en interessant overkomen. Bovendien worden mensen meer "open" door psychedelicagebruik. Een eigenschap die me ook wel aanstaat!

Kortom: psychedelica zijn goed voor je! :sunglasses:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bobsacamano zei:
Goed verhaal heel herkenbaar en zo fijn om daar weer te belanden altijd. Wij gaan binnenkort ook weer.
Klik om te vergroten...
Welkom terug Bob! Veel plezier alvast in DMT land.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Eik zei:
Gemiddeld genomen vind ik mensen die ervaring hebben met psychedelica vaak wijs en interessant overkomen.
Klik om te vergroten...

En mij noem je te dom om te pijpen? :disrelieved:

^ Edit: oh, 'gemiddeld genomen'...

*gaat snel meer ervaring opdoen om ook wijs en interessant te worden*
8
8ļøāƒ£6ļøāƒ£Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@Roze olifant

Nou, veel trippen de komende tijd, dan kan je weer fijn gaan pijpen lol.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
@Roze olifant

Nou, veel trippen de komende tijd, dan kan je weer fijn gaan pijpen lol.
Klik om te vergroten...

Goed idee! :sunglasses:
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#16
@Roze olifant en wie moet dan gaan testen of je nieuwe skills een beetje op orde zijn?! :tonguewink:
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Eik zei:
@Roze olifant en wie moet dan gaan testen of je nieuwe skills een beetje op orde zijn?! :tonguewink:
Klik om te vergroten...
Komt die oude viezerik weer hoor :tongueclosed:.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hahaha ik zeg gewoon wat alle mannen denken... verder ben ik heel lief en onschuldig :innocent:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
Eik, dit begint wel een beetje naar het overtreden van verscheidene forumregels te neigen!

Not sure if forumregel 2 ('Posts van zeer laag niveau'), 6 ('Ongepast pornografisch materiaal') of 8 ('Reclame voor eigen product'). :thinking:

Bij deze een officiƫle waarschuwing.



---


Grapje.
Maar geen vieze praatjes meer. :tonguewink:
H
HALLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mooi report! Heb zelf onlangs voor het eerst BT ervaren en herken de intensiteit for sure! gr
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."