Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCrystal Meth 98% roken - meest krachtige drug by far mogelijk! Te intens!

Crystal Meth 98% roken - meest krachtige drug by far mogelijk! Te intens!

97 antwoorden
48 weergaven
18-5-2026
E
ErowidoLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
En wat bedoel je dan precies met dat het na 1 keer te laat is Johnny? Want jij houdt er toch ook mee op en het is andere mensen ook gelukt om er voor altijd vanaf te blijven.

Of bedoel je dat je voor altijd cravings zult houden? Ook daar geloof ik niet in, dat dat absoluut waar zou zijn. Het "brein" is herprogrammeerbaar. Een extreme uitdaging misschien, maar ik geloof niet dat er verslavingen zijn die niet te genezen zijn.

Ik stel al je waarschuwingen wel op prijs. Meth lijkt me iets wat je gewoon niet zou moeten proberen.
Klik om te vergroten...

Ik kanje al als ervaringsdeskundigen vertellen dat als je eenmaal verslaafd bent, er je hele leven wel nog craving kan krijgen, al is het niet voor altijd bij dezelfde sterkte.

Bij de cliniek waar ik gezeten heb was er een ervaringsdeskundigen die na 10 jaar clean zijn zijn verhaal kwam doen, en nogsteeds craving ervaart.

Ik zelf als ex gebruiker wordt wel gekwetst op je mening dat verslavingen te genezen valt, het valt enkel te behandelen, en je kan er mee leren leven, maar het is zeker niet te genezen!!

Ik moet dagelijk anti depressie en psychotica voor me klachten.

En 60 mg blacofen tegen mijn cravings slikken

De rest van me leven bij het GGZ lopen, het is geen lachertje ofzo

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sorry, ik wilde niemand kwetsen met die post. En uiteraard is het geen lachertje. Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in crystal meth en enkele andere drugs door erover te lezen en docu's te kijken. Wellicht niet de meest betrouwbare bronnen voor juiste informatie, maar het is voor mij wel duidelijk dat verslaving aan meth absoluut geen lachertje is.

Maar alsnog sta ik achter mijn overtuiging dat elke verslaving is te genezen. Degenen die me kennen hier weten waarschijnlijk wel dat ik dit spiritueel bedoel. Voor anderen kan zo'n opmerking kwetsend zijn omdat het lijkt alsof ik denk dat zo'n verslaving niets voorstelt. Nogmaals excuses als dat zo overkomt, maar ik vind absoluut niet dat het niets voorstelt. Verslaving is één van de naarste dingen die een mens mee kan maken, al helemaal aan iets als meth. Maar zelfs al is dat zo, ik ben nog steeds van mening dat je genezen kan worden van elke verslaving en elke depressie. Genezing op spiritueel niveau. Daar mag je van vinden wat je wilt, als je maar niet denkt dat ik licht denk over verslaving (aan bijv. meth). In bepaalde zin zijn we allemaal wel verslaafd aan iets. Dat is de menselijke conditie. Maar we zijn meer dan slechts 'mens'. Er is genezing mogelijk van de menselijke conditie van verslaving/depressie. Het is geen gegeven/onoverkomelijkheid dat je de rest van je leven zult moeten lijden aan verslaving/depressie.

Het is uiteraard een gevoelig onderwerp. Ik zal hier beter op moeten letten en uitleggen wat ik precies bedoel.
H
Het witte KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Woow erg interessant en zeer educatief report. Maar lees het wel met kippenvel omdat ik er ook erg van schrik hoe heftig deze drug is. Het klinkt echt niet aantrekkelijk om eraan te beginnen wat mij betreft, dit neemt je leven totaal over.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het witte Konijn zei:
Woow erg interessant en zeer educatief report. Maar lees het wel met kippenvel omdat ik er ook erg van schrik hoe heftig deze drug is. Het klinkt echt niet aantrekkelijk om eraan te beginnen wat mij betreft, dit neemt je leven totaal over.
Klik om te vergroten...

Ik ben blij dat deze post deze specifieke reactie krijgt, zo heb ik naar ik weet tenminste een enkel iemand duidelijk kunnen maken, alsmede Mindless zijn research naar deze drug en zijn bewustwording - minder uitgesproken maar zeker meer lucide over wat CM met iemand doet (dus in die zin twee bevestigende reacties) - dit geeft mij het gevoel een significante morele plicht vervuld te hebben met deze post, waarvoor dank aan jullie beiden, dit stemt mij blij! :)
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Sorry, ik wilde niemand kwetsen met die post. En uiteraard is het geen lachertje. Ik heb me de laatste tijd wat verdiept in crystal meth en enkele andere drugs door erover te lezen en docu's te kijken. Wellicht niet de meest betrouwbare bronnen voor juiste informatie, maar het is voor mij wel duidelijk dat verslaving aan meth absoluut geen lachertje is.

Maar alsnog sta ik achter mijn overtuiging dat elke verslaving is te genezen. Degenen die me kennen hier weten waarschijnlijk wel dat ik dit spiritueel bedoel. Voor anderen kan zo'n opmerking kwetsend zijn omdat het lijkt alsof ik denk dat zo'n verslaving niets voorstelt. Nogmaals excuses als dat zo overkomt, maar ik vind absoluut niet dat het niets voorstelt. Verslaving is één van de naarste dingen die een mens mee kan maken, al helemaal aan iets als meth. Maar zelfs al is dat zo, ik ben nog steeds van mening dat je genezen kan worden van elke verslaving en elke depressie. Genezing op spiritueel niveau. Daar mag je van vinden wat je wilt, als je maar niet denkt dat ik licht denk over verslaving (aan bijv. meth). In bepaalde zin zijn we allemaal wel verslaafd aan iets. Dat is de menselijke conditie. Maar we zijn meer dan slechts 'mens'. Er is genezing mogelijk van de menselijke conditie van verslaving/depressie. Het is geen gegeven/onoverkomelijkheid dat je de rest van je leven zult moeten lijden aan verslaving/depressie.

Het is uiteraard een gevoelig onderwerp. Ik zal hier beter op moeten letten en uitleggen wat ik precies bedoel.
Klik om te vergroten...

cf; voorgaande post. Respect!
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Johnny bedankt voor je waarschuwingen. Ik was gewoon benieuwd naar jouw situatie maar je hebt alle recht om dat voor jezelf te houden natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Om toch een persoonlijk aspect publiekelijk te maken, gezien mijn situatie - alles kan een keertje slecht vallen, dat heb ik al met elke drug gehad, ook meerdere door het oog van de naald OD's - maar ik ben slecht gegaan van CM, en niets - terwijl dit voor CM nog niet eens zwaar slecht gaan is - is te vergelijken met de horror van slecht gaan van kristal, en dat zal voorvallen, en eerder vroeg dan laat, het is eigen aan zo'n sterke drug, en terwijl je weet dat je een ambulance moet bellen omdat je aan het sterven bent, bel je geen ambulance omdat de drang te blijven roken zo groot is.

Ik heb deze ervaring met veel geluk slechts weten te overleven, en geen enkel ander scheefgaan kan men scheefgaan noemen eens men scheefgaan van kristal kent: momenteel lig ik op intensive, nog steeds, aan full life support.

Het is niet nodig dat deze personen dit bevestigen, dat is aan hen, maar twee personen op het forum hebben met een extra toevoeging langs mijn kant zekerheid over de waarheid van wat ik hier vertel.

Thans heb ik zeker een shock opgelopen van deze ervaring.

En dit is 'normaal' voor kristal.

Daarom, tevens de ironie dat het mijn laatste keer gebruik ging zijn, is CM een drug het proberen niet waard. Het overkomt velen de eerste keer al. Dodelijkste drug ever: orgaanfalen, hartschade, gelukkig geen hersenschade, in afwachting van operatie anemisch en totaal miserabel is dit allesbehalve ideaal om een afkick van meer dan twintig jaar gebruik, hardcore gebruik van hardcore drugs, te starten - but that's reality.

I don't believe in Jezus, I don't believe in Hitler, I just believe in me... (parafrase Lennon, God: is a concept by which we measure our pain).

ps; dit kan schokkend klinken, maar ik was me bewust van de risico's, maar sommige dingen kan je zelfs na al het nodige vooronderzoek niet inschatten/weten/beoordelen/verwachten - de mens is nu eenmaal niet perfect... Ja, ik ben in de valstrik gelopen waarvan ik dacht deze te kunnen ontlopen, doch bewust van de faalbaarheid van dit idee, is de effectiviteit ervan qua impact het tegendeel van het te onderschatten, not by far can you imagine the impact of some things! Live and let die...

pps: het is niet vanzelfsprekend dit publiek te maken, ik hoop dan ook enkel maar respectvolle reacties hierop te verkrijgen...

ppps: drugs are history to me since now.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#7
btw: ik hoop met voorgaande post de interesse van sommigen zich aan het proberen van deze evil drug te ontmoedigen en voorkomen.
l
lysergic binkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Johnny Snow zei:
btw: ik hoop met voorgaande post de interesse van sommigen zich aan het proberen van deze evil drug te ontmoedigen en voorkomen.
Klik om te vergroten...

Neen , mijn interesse is er al lang van weggelopen.
Pepeffect analyserend op mezelf x aantal keer potenter.
Jezus
dan praat ik iemand doof of dood ofzo
om over de andere amfetamine gerelateerde typische randverschijnselen
maar verstandigerwijs te zwijgen .

Neen ik haal de filmpjes of de docu's op dat spul mocht ik eraan raken.
Er zijn bepaalde grenzen die je niet opzoekt,als je al enige zelfkennis hebt.
Maar heb met de nodige aandacht je posts gelezen, want er werd her en der
luchtig over gedaan door mensen die het ''vermoedelijk '' niet hadden het echte spul.

Viezigheid, zielwegvretende klotezooi, waardigheidsafnemende eeuwig schaamteopwekkende effecten bezittend kutklotemiddel , naziopjuttende oorlogsanalyserende gekkewanenvoedendenormenaanvaarding alom

dus i say no, no public stim fapping for me voor 36 uur zoals ik omlangs las.
God weet welke fixatie het bij mij voed en doet op ingaan voor nog langer brrrrr
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoi johny,

Net als mindless heb ik me de laatste tijd wat meer verdiept in crystal meth. Wat een gruwelijk enge drug zeg! Bedankt voor je eerlijke en persoonlijke verhaal. Ik denk niet dat ik deze waarschuwing nodig had (geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dit te gaan proberen) maar het is heel goed dat dit soort ervaringen en waarschuwingen op ons forum staan.

Al zorgt jouw post er maar voor dat er 1 persoon de beslissing neemt het niet te proberen dan is het al de moeite waard!
Heel veel sterkte met jouw herstel. Ik hoop dat je snel weer op andere wijzen plezier in het leven kunt vinden.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Erowido zei:
Bij de cliniek waar ik gezeten heb was er een ervaringsdeskundigen die na 10 jaar clean zijn zijn verhaal kwam doen, en nog steeds craving ervaart.

Ik zelf als ex gebruiker wordt wel gekwetst op je mening dat verslavingen te genezen valt, het valt enkel te behandelen, en je kan er mee leren leven, maar het is zeker niet te genezen!!

Ik moet dagelijk anti depressie en psychotica voor me klachten.

En 60 mg blacofen tegen mijn cravings slikken
Klik om te vergroten...
Het is natuurlijk niet zwart wit maar het dilemma is dat als je het als ziekte gaat benoemen men er vanuit gaat dat er niets aan te doen valt en vervallen mensen al snel in een slachtofferrol. Als je er vanuit gaat dat het niet te 'genezen' valt zal een persoon zichzelf vaak automatisch gaan bevestigen.

Het leven zelf is verslavend en kan zich op talloze manieren manifesteren, de manier waarop we het relativeren en er mee omgaan is wat er uitiendelijk toe doet. Uiteindelijk is verslaving ook leren omgaan met hebzucht in het algemeen.

Zelfs als het zich manifesteert in het gebruik van een middel hoeft het niet perse enkel negatief te wezen, zonder cocaïne had Freud waarschijnlijk geen 400 boeken geschreven en uiteindelijk is deze overleden aan longkanker als gevolg van sigaren roken.

Klinkt trouwens als een heftige dagelijkse cocktail, sterkte daarmee.

OT: De Louis Theroux documentaire city on crystal meth is wel interessant en relevant.
Was ook een spuiten en slikken op reis aflevering dat ging over exponentieel stijfend methamfetamine gebruik in Griekenland (waar het Sisha wordt genoemd) sinds de crisis. Zijn natuurlijk ook genoeg documentaires rond methamfetamine problematiek in Indonesie waar methamfetamine Jabba wordt genoemd.

Kennissen zeggen dat methamfetamine sinds enkele maanden vrij beschikbaar is geworden in (NL) Brabant.
J
Johnny SnowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Jmths zei:
OT: De Louis Theroux documentaire city on crystal meth is wel interessant en relevant.
Was ook een spuiten en slikken op reis aflevering dat ging over exponentieel stijfend methamfetamine gebruik in Griekenland (waar het Sisha wordt genoemd) sinds de crisis. Zijn natuurlijk ook genoeg documentaires rond methamfetamine problematiek in Indonesie waar methamfetamine Jabba wordt genoemd.

Kennissen zeggen dat methamfetamine sinds enkele maanden vrij beschikbaar is geworden in (NL) Brabant.
Klik om te vergroten...

Er is een wereld van verschil tussen Methamphetamine of Crystal Meth, dat oneindig malen meer potent is, dan is er nog een wereld van verschil tussen het te snuiven of het veel meer potente roken, en tot slot is er binnen Crystal Meth ook nog een wereld van verschil tussen Ice (witte kristallen genoemd Shards, de krachtigste vorm, ook 'super-meth' genoemd) of Glass (doorzichtige Shards).

Het verschil in potentie en kleur komt tot stand door een goed of slecht(er) productieproces, met name de extractie van de euforische hoofdcomponent pseudo-efedrine.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Verschil tussen vapen en nasaal is natuurlijk wel evident.

Maar wat is nou precies het verschil tussen methamfetamine en crystal meth waardoor crystal meth potenter is?

Als ik crystal meth google staat er dat het een aanduiding is van 'crystal methamfetamine'. En met kristalvorm wordt in de volksmond eigenlijk vrijwel altijd de hydrochloride (HCL) vorm bedoeld. De kristallen worden vaak gecrunchd/gemaald waardoor je dan (wit) 'poeder' krijgt.
Veel mensen prefereren hele kristallen omdat je dan meer zekerheid hebt van een zuiver onversneden product.

"Hoewel pseudo-efedrine in vergelijking met soortgelijke stoffen als amfetamine en efedrine een zwakke centraal zenuwstelsel stimulant is, kunnen ernstige ongewenste effecten optreden, zoals cardiovasculaire effecten (hypertensie, aritmieën...) en centrale effecten (hallucinaties, convulsies...)."

Pseudo-efedrine lijkt me niet bepaald wenselijk om te consumeren. Pseudo-efedrine wordt vaak gebruikt als bestandsdeel voor de synthese van methamfetamine. Het lijkt me dat je zo min mogelijk pseudo-efedrine restant wilt voor een zo zuiver mogelijke methamfetamine synthese.

99% zuivere methamfetamine (HCL) met blauwe kleur door toevoeging van kleurstof is al vaker in het verleden voorgekomen. Kleur valt wel makkelijk te manipuleren en wordt vaak als PR stunt gebruikt.

Kennis is industrieel chemicus en die zegt dat methamfetamine een van de meest makkelijk te synthetiseren harddrugs is, breaking bad is de grootste bullshit serie ooit naar zijn woorden. :')
Zelf is mijn kennis hier omtrent beperkt maar de online handleidingen die ik heb gelezen doen het zeer makkelijk klinken. Met een disteleetketel en pipet kom je zogezegd al vrij ver.

Zijn er veel amateurs die zelf wat aanklooien denk je? Kan me wel voorstellen dat een slechte synthese (bijproduct) vervelende bijeffecten kan geven.
B
BierflesjeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ben misschien wat laat met mijn reactie, maar na het lezen van je ‘tripreport’ en de daarbijhorende reacties weet ik genoeg!

Ik ben iemand die snel geinteresseerd is in bepaalde dingen en dus ook middelen.
Heb er ook ooit aan gedacht om dit horror-middel ookt te gaan gebruiken.
Johnny, je doel is voltooid!
Ik ben absoluut echt bang geworden voor dit middel.
Ik lees veel over elk middel die je je maar kunt bedenken, puur uit interesse en misschien zelfs wel nieuwsgierigheid.
Wist voor ik dit las al wel wat de risico’s van deze kapotmakende drug kunnen zijn, maar na dit gelezen te hebben is het in mijn ogen iets geworden wat ik liever uit zou kotsen als inhaleren (GELUKKIG MAAR!).

Inderdaad heel goed dat dit topic op ons forum staat, het heeft (ver gedacht) misschien wel mijn leventje een soort van gered door mij te overtuigen, net als misschien en waarschijnlijk ook andere mensen die dit topic gelezen hebben en nieuwsgierig waren naar deze drug.

Gelijk geschrapt van mijn ‘drugs-bucketlist’!
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Jammer dat Johnny niet meer zelf kan zien dat hij tripreporter van de maand' is geworden. Dat had hij zeker leuk gevonden.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#15
acht.zes zei:
Jammer dat Johnny niet meer zelf kan zien dat hij tripreporter van de maand' is geworden. Dat had hij zeker leuk gevonden.
Klik om te vergroten...

Heeft-ie wel nog kunnen zien denk ik. Het is bekend gemaakt op 21 januari en hij is nog t/m 17 februari online geweest met dit account.
S
Sofia87Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb nog regelmatig contact met hem. Ik geef het hem door. Het zal hem zeker deugd doen.

Ik kan eindelijk ook meedelen dat hij zich aan het herpakken is. En ik heb er vertrouwen in dat hij zal slagen. I believe in you buddy!
S
Skaf-GiraffeLid
01-01-2024, 00:00
#17
You can do it Johnny!
De minimale "nieuwschierigheid" die ik had voor deze substantie is compleet verdwenen.

Thanks mate!
M
MennoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Wow,
Letterlijk het enige woord wat ik zou kunnen bedenken om dit te beschrijven.
Als ik dit lees voel ik bijna de ervaring maar kan ik deze net zo goed begrijpen als dat ik het antwoord weet op de vraag wat er na de dood is.
Ik vind het heel mooi vertelt en beschreven.
Na dit gelezen te hebben zou ik het graag willen ervaren maar tegen beter weten doe ik dit niet,
Vond het echt speciaal dit te kunnen lezen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#19
Je kan methamfetamine ook oraal innemen, wat veel minder cravings veroorzaakt.

Ik snap nooit zo goed waarom mensen het per se moeten roken. Lijkt me niet dat daar echt een uitgebreide kosten/baten-analyse aan vooraf is gegaan.

Een redacteur van VICE heeft het een keer uitgeprobeerd, las ik:
https://www.vice.com/nl/article/qvy...m-te-voelen-wat-dat-spul-nou-echt-met-je-doet
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Johnny Snow heeft een ban voor het leven en kan niet meer reageren.

Wel heb ik via via vernomen dat hij was afgekickt maar dat er nu toch weer terugvallen zijn.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."