Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet verschil tussen "woke" zijn en wakker worden

Het verschil tussen "woke" zijn en wakker worden

184 antwoorden
23 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
-Rataplan- zei:
Daar hoor ik jullie niet over he.
Klik om te vergroten...
Das precies waar je mij/ons over hoort👌🏻
Maar er is ook een verband tussen institioneel racisme, de doorwerking van racisme in de maatschappij en het semi-onschuldige racisme zoals zwarte piet.

Lachwekkende reactie wel, ga zo door.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Das precies waar je mij/ons over hoort👌🏻
Maar er is ook een verband tussen institioneel racisme, de doorwerking van racisme in de maatschappij en het semi-onschuldige racisme zoals zwarte piet.

Lachwekkende reactie wel, ga zo door.
Klik om te vergroten...
Ah ja waar dan?

Voor zover ik gelezen heb zit je gewoon te janken over zwarte piet maar heb je nog geen enkele oplossing aangehaald om discriminatie op de arbeidsmarkt tegen te gaan.

Hetzelfde met jullie betogingen, Sinterklaasfeesten verstoren met dwaze protesten maar toon mij eens 1 voorbeeld van een betoging tegen discriminatie op de arbeidsmarkt.
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Wat een gezeur altijd hier in nl als je zo denkt overal iets Achterzoeken ik weet niet beter dan dat we allemaal samen zijn opgegroeid en dat ging prima maar ik ga niks zeggen ben tegenwoordig zelf een buitenlander een gringo omdat ik blank ben en blauwe ogen heb is dit ook racisme
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
-Rataplan- zei:
Ah ja waar dan?

Voor zover ik gelezen heb zit je gewoon te janken over zwarte piet maar heb je nog geen enkele oplossing aangehaald om discriminatie op de arbeidsmarkt tegen te gaan.

Hetzelfde met jullie betogingen, Sinterklaasfeesten verstoren met dwaze protesten maar toon mij eens 1 voorbeeld van een betoging tegen discriminatie op de arbeidsmarkt.
Klik om te vergroten...
Op deze arbeidsmarkt?

Heb vorig jaar zelfs gewerkt met een man uit Bangladesh die geen aanwijzingen van dames aannam.

Zo vreselijk zitten ze omhoog nu.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sfeerbeheer, sfeerbeheer jongens. Het was echt helemaal dikke prima dat dit topic dood was.

-Rataplan- zei:
Ah ja waar dan?

Voor zover ik gelezen heb zit je gewoon te janken over zwarte piet maar heb je nog geen enkele oplossing aangehaald om discriminatie op de arbeidsmarkt tegen te gaan.

Hetzelfde met jullie betogingen, Sinterklaasfeesten verstoren met dwaze protesten maar toon mij eens 1 voorbeeld van een betoging tegen discriminatie op de arbeidsmarkt.
Klik om te vergroten...
Zeg, kan het ff een tandje minder?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Woke is te ver doorgeslaan. Ik veracht racisme en discriminatie, maar daar houdt het ook wel zo'n beetje op. Je mag ook niks meer lachen. Dat je iets niet grappig vindt? natuurlijk moet dat kunnen. Maar als ze nu ook al zaken als Alles Kan Beter gaan afbreken louter omdat "het niet meer in de tijdsgeest past", ja, dan mogen ze die hele wokemongolen meteen in de kokende olie smijten.

Ik vind al die shit over transgenders ook zo onnozel: transpersonen zijn niet nieuw hoor. Het geslacht "x", wie bedenkt zoiets?

Overdreven feminisme is ook zo'n kanker. Men is wéér maar eens aan het problemen om prostitutie in Europa te verbieden, enkele (zeer) linkse en conservatieve (rare combinatie) vrouwelijke Europarlementsleden willen het "Noorse model" (dat een catastrofe is, beseffen ze nu ook in Noorwegen, link volgt) op het gans het continent implementeren. Naar sekswerkers werd natuurlijk niet geluisterd. Ik ken er een paar, die deden of doen dat ECHT niet omdat ze daartoe gedwongen werden.

De link: https://www.nrk.no/nyheter/sexkjop-og-prostitusjon-1.11456183
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
-Rataplan- zei:
Ah ja waar dan?

Voor zover ik gelezen heb zit je gewoon te janken over zwarte piet maar heb je nog geen enkele oplossing aangehaald om discriminatie op de arbeidsmarkt tegen te gaan.

Hetzelfde met jullie betogingen, Sinterklaasfeesten verstoren met dwaze protesten maar toon mij eens 1 voorbeeld van een betoging tegen discriminatie op de arbeidsmarkt.
Klik om te vergroten...
Juist, baseer je mening over mij vooral op basis van mijn 3 laatste posts dat geeft echt een mega goed en duidelijk beeld. Niet dat ik me in dit topic, of op het forum elders, eerder al mijn mening heb geuit over de huizenmarkt, de banenmarkt, kapitalisme en het institutionele racisme wat hier mijns inziens mee gepaard gaat. Ik heb "de" oplossing niet, maar bewustwordig is een heel belangrijke stap en ik hoop daar aan bij te dragen door met mensen hierover te praten, me blijvend in te lezen en naar anderen te luisteren. Wat doe jij?

Jij was het die begon met janken over zwarte piet, ik (en anderen) heb daar alleen een tegengestelde mening over uitgesproken. Wat mij betreft is deze hele discussie überhaupt niet meer nodig, zeker niet op een drugsforum. Het is nog maar een klein groepje mensen dat daadwerkelijk niet inziet dat zwarte piet racisme is en zich probeert te verzetten tegen deze verandering, dus ik maak me er niet zo druk meer om. Ik heb ook nog nooit een Sinterklaasfeest verstoord. Allemaal aannames gebaseerd op niks, omdat je het niet met me eens bent. Onnodig en zorgt alleen maar voor irritaties en een verhitte discussie. Fijne avond verder.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lemmy zei:
Overdreven feminisme is ook zo'n kanker. Men is wéér maar eens aan het problemen om prostitutie in Europa te verbieden, enkele (zeer) linkse en conservatieve (rare combinatie) vrouwelijke Europarlementsleden willen het "Noorse model" (dat een catastrofe is, beseffen ze nu ook in Noorwegen, link volgt) op het gans het continent implementeren. Naar sekswerkers werd natuurlijk niet geluisterd. Ik ken er een paar, die deden of doen dat ECHT niet omdat ze daartoe gedwongen werden.
Klik om te vergroten...
Kee ffkes geen tijd de rest te lezen maar dit verbod heeft niks met feminisme te maken. Feministen in Nederland zetten zich juist in voor de rechten van sekswerkers...
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Kee ffkes geen tijd de rest te lezen maar dit verbod heeft niks met feminisme te maken. Feministen in Nederland zetten zich juist in voor de rechten van sekswerkers...
Klik om te vergroten...

Ja die zijn er zeker ook, maar er zijn dus ook feministes die dat liever anders zien.

Ik hoop dat men in het EP wijs genoeg is om die zever weg te stemmen, maar ik vrees er voor.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Lemmy zei:
Ja die zijn er zeker ook, maar er zijn dus ook feministes die dat liever anders zien.

Ik hoop dat men in het EP wijs genoeg is om die zever weg te stemmen, maar ik vrees er voor.
Klik om te vergroten...
Ja ik ken geen noors maar dit lijkt me toch eerder uit de conservatistische hoek komen dan de feministische (wat een progressieve beweging in beginsel is), toch? Hebbie meer linkies, i am very interested but also very aan het verhuizen dus kan zelf mn laptop er niet bij pakken.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Ja ik ken geen noors maar dit lijkt me toch eerder uit de conservatistische hoek komen dan de feministische (wat een progressieve beweging in beginsel is), toch? Hebbie meer linkies, i am very interested but also very aan het verhuizen dus kan zelf mn laptop er niet bij pakken.
Klik om te vergroten...

Ze komen van twitter:

https://twitter.com/ModelRevealed
https://twitter.com/DecrimSex
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#12
-Rataplan- zei:
Ah ja waar dan?

Voor zover ik gelezen heb zit je gewoon te janken over zwarte piet maar heb je nog geen enkele oplossing aangehaald om discriminatie op de arbeidsmarkt tegen te gaan.

Hetzelfde met jullie betogingen, Sinterklaasfeesten verstoren met dwaze protesten maar toon mij eens 1 voorbeeld van een betoging tegen discriminatie op de arbeidsmarkt.
Klik om te vergroten...

Je hebt dringend nood aan een zwarte piet.

(PS: ik ben tegen alle vormen van discriminatie, ook positieve)
H
HuisbaasBobLid
01-01-2024, 00:00
#13
Calliweed2.0 zei:
ben tegenwoordig zelf een buitenlander een gringo omdat ik blank ben en blauwe ogen heb is dit ook racisme
Klik om te vergroten...
Ach menneke toch, dat klinkt bijzonder vervelend.
Komt je safe space in het gedrang?
C
Calliweed2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
HuisbaasBob zei:
Ach menneke toch, dat klinkt bijzonder vervelend.
Komt je safe space in het gedrang?
Klik om te vergroten...
Nee hoor helemaal niet moet je eerlijk bekennen ben met open armen ontvangen het is maar wat je er zelf van maakt als je gaat zoeken kun je in alles wel iets vinden ik ben de niet zo mee bezig ben toch kleuren blind dus dat scheelt alweer
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Lemmy zei:
Ze komen van twitter:

https://twitter.com/ModelRevealed
https://twitter.com/DecrimSex
Klik om te vergroten...
Wat de fucking fack
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Wat de fucking fack
Klik om te vergroten...

Er zijn dus ook socialistische irritante seutebekkies bij.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lemmy zei:
Er zijn dus ook socialistische irritante seutebekkies bij.
Klik om te vergroten...
Ja ik wil mn hoofd heel graag door een muur rammen hierdoor.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ga ik overigens niet doen.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
Ja ik wil mn hoofd heel graag door een muur rammen hierdoor.
Klik om te vergroten...
Is zonde, net geschilderd.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Fout gedacht. Net als dat je fout hebt gedacht dat de anti zwartepiet bewing alleen of vooral door witte jonge mensen wordt gestenund. De beweging is vorige eeuw al door de zwarte gemeenschap opgestart. Hen zie je voornamelijk bij de demo's, en alleen het laatste decennium hebben zij steeds meer ondersteuning van witte gelijkdenkenden gekregen. In Nederland zit de anti zwartepiet beweging gewoon om tafel met onze regering over het slavernijverleden, en dat zijn bepaald geen witte mensen (N.B.: de regering wel).


Een ludieke karikatuur kan evengoed racistisch zijn, net zoals moppen. Je hebt mensen die dat minder beledigend opvatten, klopt, maar wat niet minder wordt is het racisme dat door dergelijke humor in stand wordt gehouden.


Witte Nederlanders en Belgen hebben dan ook een stuk minder te maken met de gevolgen van racisme. Het is geen goede vergelijking.


Niemand beticht je hier ook van, dus dat je je hiermee wilt verdedigen is dubieus. Maar blijkbaar hebben deze gesprekken weinig effect of impact want



Ten eerste neem je nogsteeds dingen van media aan, ten tweede als mensen met een andere afkomst aangeven zich onprettig erbij te voelen, respecteer je dit niet omdat dit niet overeen komt met jouw beeld. Dat iemand mensen van andere afkomst kent en met ze praat, maakt racisme niet minder racistisch.
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Fout gedacht. Net als dat je fout hebt gedacht dat de anti zwartepiet bewing alleen of vooral door witte jonge mensen wordt gestenund. De beweging is vorige eeuw al door de zwarte gemeenschap opgestart. Hen zie je voornamelijk bij de demo's, en alleen het laatste decennium hebben zij steeds meer ondersteuning van witte gelijkdenkenden gekregen. In Nederland zit de anti zwartepiet beweging gewoon om tafel met onze regering over het slavernijverleden, en dat zijn bepaald geen witte mensen (N.B.: de regering wel).


Een ludieke karikatuur kan evengoed racistisch zijn, net zoals moppen. Je hebt mensen die dat minder beledigend opvatten, klopt, maar wat niet minder wordt is het racisme dat door dergelijke humor in stand wordt gehouden.


Witte Nederlanders en Belgen hebben dan ook een stuk minder te maken met de gevolgen van racisme. Het is geen goede vergelijking.


Niemand beticht je hier ook van, dus dat je je hiermee wilt verdedigen is dubieus. Maar blijkbaar hebben deze gesprekken weinig effect of impact want



Ten eerste neem je nogsteeds dingen van media aan, ten tweede als mensen met een andere afkomst aangeven zich onprettig erbij te voelen, respecteer je dit niet omdat dit niet overeen komt met jouw beeld. Dat iemand mensen van andere afkomst kent en met ze praat, maakt racisme niet minder racistisch.
Klik om te vergroten...

Prioriteiten!

Hetgeen migranten van wakker liggen is dat ze geen werk vinden omwille van hun naam, discriminatie op de huizenmarkt ed.

Daar hoor ik jullie niet over he. Nee met 100den op straat komen tegen zwarte piet, dat is belangrijker voor jullie.

Dat streelt jullie morele superioriteit.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...10
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."