Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe belangrijk zijn dromen voor je?

Hoe belangrijk zijn dromen voor je?

81 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#1
UptempoIsTheTempo zei:
Van deze weet ik vrij zeker dat het "getriggerd" werd door die micro dose. Dagen daarvoor en daarna helemaal niet gedroomd dus vrij makkelijke conclusie. Mijn andere dromen zijn koortsdromen of random dingen als chillen met Aart Staartjes of vechten met Donald Trump. Geen touw aan vast te knopen lol.
Klik om te vergroten...
Grappig toch? :grinning: Ik snap ook geen fluit van mijn meeste dromen!
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik hecht daar weinig belang aan. Maar door de seroquel krijg ik soms hele levendige dromen die meestal niet veel zeggen. Soms zitten er wel ranzige horrorachtige dromen tussen die even blijven hangen. Soms zelfs lucide dromen. Al is dat wel al een tijd gelezen.

Het ergste is als ik over drugs droom. En dan wakker worden met craving. Gelukkig is dat maar heel af en toe.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn droom net:

Ik was op een soort kamp met allemaal verder onbekende mensen en met @Powder Ranger
Hij moest 's ochtends ook een krantenwijk lopen* en er was Formule 1 wat iedereen daarna terug wilde kijken**
Toen ik nog in bed lag gooide @Powder Ranger een gummiebeertje op mn bed. Ik vroeg wat het was maar hij zei alleen dat je er 2.5-3 uur lekker van ging spacen. Het was geen THC gummiebeertje ofzo iig. Ik zei dat ik dat dan alleen wilde als hij dan tripsitter was omdat ik trippen eng vind***
En toen ging helaas de wekker van mn vriend net, dus ik weet nog steeds niet wat het nou was?🤔

Ik weet dat speculeren verboden is, dus @Powder Ranger vertel gewoon wat het is😉😜

*We hadden het gister over bonusdochter van net 15 waarvan we hoog tijd vinden dat ze eens aan het werk gaat en ik heb vroeger 6 jaar lang een krantenwijk gehad😅
**Dit weekend is de Formule 1 in Las Vegas en dat is om 5 uur 's nachts dus gaan we terugkijken
*** Daar heb ik het van de week hier op het forum over gehad
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hahahahahahaha uhmmm dosis puur geluk denk ik🤣🤣🤣
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
Powder Ranger zei:
Hahahahahahaha uhmmm dosis puur geluk denk ik🤣🤣🤣
Klik om te vergroten...

Hahaha lief van je dat kan ik wel gebruiken na afgelopen weken🤣❤️
Je bent wel laat klaar met je krantenwijk, moest je nog van andere overnemen ook?🤣 Wij hebben formule1 kwalificatie al terug gekeken hoor🤣
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Krantenwijk heb ik maar even aan iemand anders gelaten door me gebroken teen. Formule 1 staat nu op 😂😂😂17638109636901214026586100286137.jpg
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Deadwing zei:
Hallo.

Ik ben niet geheel nieuw op dit forum, maar ik heb maar een post over truffels geplaatst en dat is al bijna een jaar geleden. Wel lees ik vrijwel dagelijks allerlei interessante onderwerpen hier en ik heb er ook veel van geleerd.

Ik wil bij deze een vraag over dromen stellen. Afgelopen nacht had ik een droom die me nu nog bezighoudt. Ik moet hier bij vermelden dat ik zelden echt mijn dromen onthoud na wakker worden, dus misschien is dat de reden waarom dit me vandaag zo bezighield. Als kleuter was ik erg bang voor onweer en ik kroop regelmatig onder een tafel of bed. Ik droomde dan ook dat ik vanuit mijn kamer hele donkere wolken zag samenpakken en ik dook heel bang onder mijn bedje. Volgens mij was mijn moeder ook in die kamer aanwezig (lang geleden overleden) maar dat is verder niet zo belangrijk. Wat mij verbijsterde waren de details van mijn kinderbed die ik heel levendig voor me zag. Ik heb daar echt decennia niet aan gedacht. Maar ik zag het bed echt letterlijk voor me zoals het was en ik herinnerde me ook ineens de gordijnen in mijn kamer weer. Ik ben een man van in de vijftig dus het is een halve eeuw geleden. Een tijdje geleden droomde ik over een meisje dat bij mij op de middelbare school in mijn klas zat. Veel indruk kan ze nooit op mij gemaakt hebben want ik had ruim dertig jaar nooit aan haar gedacht. Dus ik was zo verbaasd over deze droom dat ik na ontwaken gelijk naar mijn klassenfoto's ging zoeken. Het zijn dit soort details over personen, voorwerpen en andere dingen van vele jaren geleden die ineens in mijn dromen opduiken die me echt fascineren.

Daarom wil ik vragen of sommige mensen hier vergelijkbare dromen hebben gehad en hoe belangrijk dromen voor je zijn. Zijn dromen bedrog (dank je Marco!) of hecht je er toch meer waarde aan?

Dank voor eventuele bijdragen.
Klik om te vergroten...
ik kan je niet zeggen wat het betekent, maar ik heb er dromen tussen zitten die zijn realistischer dan de realiteit. waar ik met een heel gezin om de boerentafel aan het ontbijten ben ofzo andere keer ben ik weer slechts een tandwiel in een grote machine het kan alle kanten op in mijn dromen. het is er met de hoeveelheid dat ik tripmiddelen heb genomen ook niet minder op geworden, soms zit ik zo diep in een droom dat ik baal dat ik wakker word of in het geval van een nachtmerrie blij dat ik wakker ben. mijn nachtmerries kunnen wel eng zijn maar soms ook gewoon dat je met een groep irritante mensen opgescheept zit in een te volle trein ofzo of misschien was dat wel echt gebeurd. enige wat constant is in mn dromen is dat niets kan gebeuren wat je raar vindt, dus stel we zouden met zn allen op het plafond gaan lopen dan zou het in mn droom niet opvallen dat dat vreemd is en dat geld ook voor mensen die je van vroeger kent of die al dood zijn i suppose.
P
Powder RangerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heb in me laatst genoten nachtrust gedroomd over the man, the myth, the legend himself: Aart Staartjes. Dusss nee ik neem me dromen niet echt serieus
P
ParelcouscousLid
01-01-2024, 00:00
#9
Helaas herinner ik me nooit mijn dromen, ik zou ze graag willen herinneren, maar vergeet ze het exacte moment dat ik wakker word.. MIsschien dat mijn REM slaap ook wel fucked is.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#10
Brakka Mang zei:
Ik vindt het altijd heel lastig om waarde te geven aan de analyse ook omdat wanneer je slaapt andere delen in de hersens actief zijn, en het een hele onlogische aanelkaar gebreide brei van gedachtes of emoties lijkt te zijn.
Klik om te vergroten...
Ook mee eens hoor. Er duiken elke nacht allerlei gezichten en plaatsen in mijn dromen op die ik vaak niet kan thuisbrengen. Ik herinner me sowieso weinig van mijn dromen.. Waar ik bijvoorbeeld mijn spullen verlies of waar ik te laat voor ben weet ik vaak niet eens.. :grinning:
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#11
Brakka Mang zei:
Dromen zijn subjectief en hun betekenis kan variëren afhankelijk van persoonlijke ervaringen en gevoelens. Reflecteer op wat er op dit moment in je leven speelt en kijk of er parallellen zijn met de thema's van je droom.
Klik om te vergroten...
Dit klopt dus helemaal. Mijn recentste dromen reflecteren ook wat mij de laatste tijd nogal bezighoudt. Identiteit, werk, geld, etc..
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben zelf heel slecht in het onthouden van dromen, de enigste die ik altijd wel onthoudt zijn dingen aangaande dierbaren waar iets mee gebeurt tijdens de droom. Vaak zijn ze vermist. Dat is er bij mij wel 1 die terugkeert die ik onthoudt.

Ben toch wel benieuwd wat maakt dat de ene droom wel onthouden wordt en de andere niet.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Brakka Mang zei:
Ik ben zelf heel slecht in het onthouden van dromen, de enigste die ik altijd wel onthoudt zijn dingen aangaande dierbaren waar iets mee gebeurt tijdens de droom. Vaak zijn ze vermist. Dat is er bij mij wel 1 die terugkeert die ik onthoudt.

Ben toch wel benieuwd wat maakt dat de ene droom wel onthouden wordt en de andere niet.
Klik om te vergroten...

Tijdstip binnen de R.E.M. cyclus wanneer je wakker wordt (gemaakt).
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Tijdstip binnen de R.E.M. cyclus wanneer je wakker wordt (gemaakt).
Klik om te vergroten...
Dat wist ik ja maar ergens ontgaat mij die logica een beetje😜

Wat ook wel opmerkelijk is is dat ik weleens heb gehad dat ik een keer om 6 uur wakker werd, vervolgens weer in slaap viel en toen echt voor mijn gevoel een droom had die enkele dagen besloeg. Toen ik weer wakker werd was het 06:45 maar voor mijn gevoel was ik ook echt paar dagen verder. Alsof ik in een andere dimensie zat ofzo 🤣
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#15
Brakka Mang zei:
Ben toch wel benieuwd wat maakt dat de ene droom wel onthouden wordt en de andere niet.
Klik om te vergroten...
Ach, ik ben toch steeds meer geneigd te geloven dat het allemaal maar toeval is en dat we er niet teveel over na moeten denken. Wat mij dan een paar maanden geleden weer wel verbijsterde (en dat was de reden waarom ik deze thread toen ben begonnen), was dat ik bepaalde details uit mijn vroegste jeugd droomde waar ik echt decennia niet aan had gedacht. Bed in mijn slaapkamer, gordijnen en kleuren daarvan, enz. Maar dan nog zijn het toch details waar je verder niets mee kan.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#16
Brakka Mang zei:
Wat ook wel opmerkelijk is is dat ik weleens heb gehad dat ik een keer om 6 uur wakker werd, vervolgens weer in slaap viel en toen echt voor mijn gevoel een droom had die enkele dagen besloeg. Toen ik weer wakker werd was het 06:45 maar voor mijn gevoel was ik ook echt paar dagen verder. Alsof ik in een andere dimensie zat ofzo 🤣
Klik om te vergroten...
Bizar was ook : een paar dromen waarin ik zweefde of vloog en daarna met een vreemde schok wakker worden. Niet dat ik geloof dat ik uit mijn lichaam was getreden of zo, maar apart was het toch wel..

Hoe dan ook en of dromen nu wel of niet belangrijk voor ons zijn, het is wel een fascinerend onderwerp.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik heb ooit naar gedroomd over een poulietrekker met een Soedanees accent. Zou dat kunnen betekenen dat Ik angstig zou kunnen worden van Afrikaanse automonteurs die op een skateboard staan? Of juist eerder dat ik een acrylallergie zou kunnen ontwikkelen van Facom handvatten?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deadwing zei:
Bizar was ook : een paar dromen waarin ik zweefde of vloog en daarna met een vreemde schok wakker worden. Niet dat ik geloof dat ik uit mijn lichaam was getreden of zo, maar apart was het toch wel..

Hoe dan ook en of dromen nu wel of niet belangrijk voor ons zijn, het is wel een fascinerend onderwerp.
Klik om te vergroten...
It sure is 😁
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
StraffeNeel zei:
Ik heb ooit naar gedroomd over een poulietrekker met een Soedanees accent. Zou dat kunnen betekenen dat Ik angstig zou kunnen worden van Afrikaanse automonteurs die op een skateboard staan? Of juist eerder dat ik een acrylallergie zou kunnen ontwikkelen van Facom handvatten?
Klik om te vergroten...
De combinatie van een technisch gereedschap en een specifiek accent kan suggereren dat je te maken hebt met een situatie waarin je technische of analytische vaardigheden moet gebruiken, maar ook culturele gevoeligheden of communicatievaardigheden moet meenemen. Of wellicht een voorspellende droom en ga je emigreren naar Soedan? Mooie plek, altijd wat te beleven als ik zo naar het nieuws kijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Brakka Mang zei:
Ik ben zelf heel slecht in het onthouden van dromen, de enigste die ik altijd wel onthoudt zijn dingen aangaande dierbaren waar iets mee gebeurt tijdens de droom. Vaak zijn ze vermist. Dat is er bij mij wel 1 die terugkeert die ik onthoudt.

Ben toch wel benieuwd wat maakt dat de ene droom wel onthouden wordt en de andere niet.
Klik om te vergroten...
Wellicht de mate van luciditeit tijdens de droom(?)

Misschien net zoals in het wakkere leven, kun je er in zo'n mate niet bij zijn met je hoofd, dat je je achteraf weinig herinnert van de (details van een) gebeurtenis.

Tijdens een droom is dat er wellicht ook en de luciditeit kan tot zo'n mate stijgen dat je je er zelfs bewust van wordt dat je droomt. Dit zijn (denk ik) waarschijnlijk ook daarom de dromen die ik me het meest levendig herinner. Ik ervoer ze in zulk extreem detail destijds omdat ik zo bewust aanwezig (present) was.

Ik denk dat het (vooral) hierom zo werkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."