#1
Heb in me laatst genoten nachtrust gedroomd over the man, the myth, the legend himself: Aart Staartjes. Dusss nee ik neem me dromen niet echt serieus
Ook mee eens hoor. Er duiken elke nacht allerlei gezichten en plaatsen in mijn dromen op die ik vaak niet kan thuisbrengen. Ik herinner me sowieso weinig van mijn dromen.. Waar ik bijvoorbeeld mijn spullen verlies of waar ik te laat voor ben weet ik vaak niet eens..Ik vindt het altijd heel lastig om waarde te geven aan de analyse ook omdat wanneer je slaapt andere delen in de hersens actief zijn, en het een hele onlogische aanelkaar gebreide brei van gedachtes of emoties lijkt te zijn.
Dit klopt dus helemaal. Mijn recentste dromen reflecteren ook wat mij de laatste tijd nogal bezighoudt. Identiteit, werk, geld, etc..Dromen zijn subjectief en hun betekenis kan variëren afhankelijk van persoonlijke ervaringen en gevoelens. Reflecteer op wat er op dit moment in je leven speelt en kijk of er parallellen zijn met de thema's van je droom.
Ik ben zelf heel slecht in het onthouden van dromen, de enigste die ik altijd wel onthoudt zijn dingen aangaande dierbaren waar iets mee gebeurt tijdens de droom. Vaak zijn ze vermist. Dat is er bij mij wel 1 die terugkeert die ik onthoudt.
Ben toch wel benieuwd wat maakt dat de ene droom wel onthouden wordt en de andere niet.
Dat wist ik ja maar ergens ontgaat mij die logica een beetje😜Tijdstip binnen de R.E.M. cyclus wanneer je wakker wordt (gemaakt).
Ach, ik ben toch steeds meer geneigd te geloven dat het allemaal maar toeval is en dat we er niet teveel over na moeten denken. Wat mij dan een paar maanden geleden weer wel verbijsterde (en dat was de reden waarom ik deze thread toen ben begonnen), was dat ik bepaalde details uit mijn vroegste jeugd droomde waar ik echt decennia niet aan had gedacht. Bed in mijn slaapkamer, gordijnen en kleuren daarvan, enz. Maar dan nog zijn het toch details waar je verder niets mee kan.Ben toch wel benieuwd wat maakt dat de ene droom wel onthouden wordt en de andere niet.
Bizar was ook : een paar dromen waarin ik zweefde of vloog en daarna met een vreemde schok wakker worden. Niet dat ik geloof dat ik uit mijn lichaam was getreden of zo, maar apart was het toch wel..Wat ook wel opmerkelijk is is dat ik weleens heb gehad dat ik een keer om 6 uur wakker werd, vervolgens weer in slaap viel en toen echt voor mijn gevoel een droom had die enkele dagen besloeg. Toen ik weer wakker werd was het 06:45 maar voor mijn gevoel was ik ook echt paar dagen verder. Alsof ik in een andere dimensie zat ofzo 🤣
It sure is 😁Bizar was ook : een paar dromen waarin ik zweefde of vloog en daarna met een vreemde schok wakker worden. Niet dat ik geloof dat ik uit mijn lichaam was getreden of zo, maar apart was het toch wel..
Hoe dan ook en of dromen nu wel of niet belangrijk voor ons zijn, het is wel een fascinerend onderwerp.
De combinatie van een technisch gereedschap en een specifiek accent kan suggereren dat je te maken hebt met een situatie waarin je technische of analytische vaardigheden moet gebruiken, maar ook culturele gevoeligheden of communicatievaardigheden moet meenemen. Of wellicht een voorspellende droom en ga je emigreren naar Soedan? Mooie plek, altijd wat te beleven als ik zo naar het nieuws kijk.Ik heb ooit naar gedroomd over een poulietrekker met een Soedanees accent. Zou dat kunnen betekenen dat Ik angstig zou kunnen worden van Afrikaanse automonteurs die op een skateboard staan? Of juist eerder dat ik een acrylallergie zou kunnen ontwikkelen van Facom handvatten?
Wellicht de mate van luciditeit tijdens de droom(?)Ik ben zelf heel slecht in het onthouden van dromen, de enigste die ik altijd wel onthoudt zijn dingen aangaande dierbaren waar iets mee gebeurt tijdens de droom. Vaak zijn ze vermist. Dat is er bij mij wel 1 die terugkeert die ik onthoudt.
Ben toch wel benieuwd wat maakt dat de ene droom wel onthouden wordt en de andere niet.
Er zijn methodes en volgens mij ook kruiden waarmee je lucide dromen kunt realiseren. Ik zou willen dat ik dat soort dromen vaker had.Tijdens een droom is dat er wellicht ook en de luciditeit kan tot zo'n mate stijgen dat je je er zelfs bewust van wordt dat je droomt. Dit zijn (denk ik) waarschijnlijk ook daarom de dromen die ik me het meest levendig herinner. Ik ervoer ze in zulk extreem detail destijds omdat ik zo bewust aanwezig (present) was.
Dit is inderdaad ook opvallend in mijn dromen. Wie ik ook tegenkom, ik ben blijkbaar nooit verbaasd en neem deel aan gesprekken met mijn ouders en broer die alle drie al jaren geleden overleden zijn. Een enkele keer komt er iemand in een droom voor waar ik letterlijk decennia niet aan heb gedacht.. En zweven of vliegen is ook heel normaal, niets vreemds aan blijkbaar..enige wat constant is in mn dromen is dat niets kan gebeuren wat je raar vindt, dus stel we zouden met zn allen op het plafond gaan lopen dan zou het in mn droom niet opvallen dat dat vreemd is en dat geld ook voor mensen die je van vroeger kent of die al dood zijn i suppose.
Wat was hij toch geweldig in de Stratenmaker op zee show! Een van de leukste tv shows uit de jaren 70. Ik zou met plezier over dat drietal dromenHeb in me laatst genoten nachtrust gedroomd over the man, the myth, the legend himself: Aart Staartjes. Dusss nee ik neem me dromen niet echt serieus
Dit lijkt me dus echt heel naar.. Vooral angst hebben om te gaan slapen vanwege nachtmerries. Het is misschien maar beter ook dat ik mijn dromen zelden herinner..Maar door mijn complexe PTSS heb ik helaas ook echt regelmatig nachtmerries waar ik helemaal in paniek uit wakker schrik😥
Ik heb wel therapie gehad over nachtmerrie rescription etc. Maar dat werkte helaas niet echt bij mij.
Meestal lukt het wel om het weer een beetje van me af te zetten. Maar soms blijven de nachtmerries de hele tijd terugkomen en krijg ik ook soms echt angst om te gaan slapen weer😓
ik kan je niet zeggen wat het betekent, maar ik heb er dromen tussen zitten die zijn realistischer dan de realiteit. waar ik met een heel gezin om de boerentafel aan het ontbijten ben ofzo andere keer ben ik weer slechts een tandwiel in een grote machine het kan alle kanten op in mijn dromen. het is er met de hoeveelheid dat ik tripmiddelen heb genomen ook niet minder op geworden, soms zit ik zo diep in een droom dat ik baal dat ik wakker word of in het geval van een nachtmerrie blij dat ik wakker ben. mijn nachtmerries kunnen wel eng zijn maar soms ook gewoon dat je met een groep irritante mensen opgescheept zit in een te volle trein ofzo of misschien was dat wel echt gebeurd. enige wat constant is in mn dromen is dat niets kan gebeuren wat je raar vindt, dus stel we zouden met zn allen op het plafond gaan lopen dan zou het in mn droom niet opvallen dat dat vreemd is en dat geld ook voor mensen die je van vroeger kent of die al dood zijn i suppose.Hallo.
Ik ben niet geheel nieuw op dit forum, maar ik heb maar een post over truffels geplaatst en dat is al bijna een jaar geleden. Wel lees ik vrijwel dagelijks allerlei interessante onderwerpen hier en ik heb er ook veel van geleerd.
Ik wil bij deze een vraag over dromen stellen. Afgelopen nacht had ik een droom die me nu nog bezighoudt. Ik moet hier bij vermelden dat ik zelden echt mijn dromen onthoud na wakker worden, dus misschien is dat de reden waarom dit me vandaag zo bezighield. Als kleuter was ik erg bang voor onweer en ik kroop regelmatig onder een tafel of bed. Ik droomde dan ook dat ik vanuit mijn kamer hele donkere wolken zag samenpakken en ik dook heel bang onder mijn bedje. Volgens mij was mijn moeder ook in die kamer aanwezig (lang geleden overleden) maar dat is verder niet zo belangrijk. Wat mij verbijsterde waren de details van mijn kinderbed die ik heel levendig voor me zag. Ik heb daar echt decennia niet aan gedacht. Maar ik zag het bed echt letterlijk voor me zoals het was en ik herinnerde me ook ineens de gordijnen in mijn kamer weer. Ik ben een man van in de vijftig dus het is een halve eeuw geleden. Een tijdje geleden droomde ik over een meisje dat bij mij op de middelbare school in mijn klas zat. Veel indruk kan ze nooit op mij gemaakt hebben want ik had ruim dertig jaar nooit aan haar gedacht. Dus ik was zo verbaasd over deze droom dat ik na ontwaken gelijk naar mijn klassenfoto's ging zoeken. Het zijn dit soort details over personen, voorwerpen en andere dingen van vele jaren geleden die ineens in mijn dromen opduiken die me echt fascineren.
Daarom wil ik vragen of sommige mensen hier vergelijkbare dromen hebben gehad en hoe belangrijk dromen voor je zijn. Zijn dromen bedrog (dank je Marco!) of hecht je er toch meer waarde aan?
Dank voor eventuele bijdragen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."