Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelische kunst

Psychedelische kunst

227 antwoorden
51 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik dacht ook, ik ga eens proberen om deze bizarre DMXE ervaring in plaatjes te krijgen. De eerste pogingen zijn nog niet echt succesvol. Je moet echt wel heel goed vertellen wat je wilt als je niet at random wat leuke plaatjes wilt.

Ik moet zeggen, ze zijn van 'in de buurt' tot ronduit belachelijk 😂

LucidLucy zei:
Ik had een op het oog afgemeten hoeveelheid geplugd. Was vergeten dat ik dat gedaan had en ging toen de hond uitlaten.
Tijdens die (hele korte) wandeling werd alles steeds zwaarder. Tot ik bijna door m'n benen zakte. Ik begon ook wat visuals te krijgen, alles trilde en zoemde een beetje. Ik heb de voordeur net gered, en daar zakte ik tegen de verwarming in elkaar. Ben even out geweest. De hond wist me weer bij kennis te likken. Toen ik bijkwam stond de voordeur nog wagenwijd open (2 uur snachts ofzo).
Ik kreeg het niet voor elkaar omhoog te komen en ik snapte niet waarom alles zo zwaar was.
En toen kreeg ik een soort ingevingen. De zwaartekracht was toegenomen met een factor 5 tot 10. En dat kon maar één ding betekenen. De aarde was uit zijn baan geraakt. Het hele universum stond op klappen. Dit was het dan, het einde der tijden.
Na een tijdje kreeg ik het voor elkaar omhoog te komen. En ik wilde eigenlijk mensen bellen om te vragen hoe het daar ging. Dit heb ik (gelukkig) niet gedaan.
Een tijdje later stond ik in de kamer en wilde de deur naar de gang openen. Daar nam alles weer in hevigheid toe en ik werd weer naar de grond getrokken. Met m'n hand op de deurklink heb ik daar zeker een kwartier bevroren gestaan.
Nu zou de aarde door een wormhole gaan. "Zouden we dit wel overleven?". In eerste instantie een angstaanjagende gedachte. Maar ik werd overspoeld met geluk en liefde. En toen bedacht ik me dat iedereen dit tegelijk mee moest maken. Toen voelde ik zo'n intens gevoel van eenheid/saamhorigheid. Het was heel geruststellend dat heel de wereldbevolking nu hetzelfde doormaakte. Op dat moment leek het ook echt of ik (en de tijd) bevroren was. Ik kon me met geen mogelijkheid bewegen, maar bleef deze keer wel overeind staan.

Dit ebte langzaam weg en na een tijdje kwam het besef terug hoe bizar onwerkelijk en onrealistisch deze 'ingevingen' waren.
Ik was er in het moment oprecht van overtuigd dat dit allemaal echt gebeurde. Het kwam geen moment in me op dat ik drugs gebruikt had 😂

Misschien moet ik hier nog eens een wat gedetailleerder tripreport van schrijven 🤔

Ja dissos's zijn bijzondere stofjes...
Klik om te vergroten...


Deze vind ik dan nog het best gelukt. Komisch dat de hond hier mijn gezicht niet likt, maar als een mens mijn hand vasthoudt 😂

5ba429c4-c917-4dc3-899a-f5f2464edeff.jpg


Nee software.... Ik lag op de grond... Niet de hond 😂
De achtergrond is dan wel weer supervet vind ik.

5225385d-91ed-4db9-b23d-5771a369fe23.jpg

Wat is hier gebeurd?

fc6c7d25-e7bc-4ee2-af76-a95203221813.jpg

Oke, nu wordt het gewoon raar....

86bf7d23-8b46-4b63-8bac-feb042024d82.jpg
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
@LucidLucy WHAW
Echt...dankzij jouw heb ik daadwerkelijk een verslaving nu met dat 'Bing Image generator'. Fantastisch hoe je hersenspinsels of eerdere ervaringen kan laten uit tekenen, verbluffend en eindeloos creatief! Spijtig dat je het maar 100x kan doen, of word dit na verloop van tijd terug gereset?
Nog eentje om het af te leren...
_8976d2a9-db41-4652-87f9-3fad593ce7f1.jpg
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
mandragora zei:
@LucidLucy WHAW
Echt...dankzij jouw heb ik daadwerkelijk een verslaving nu met dat 'Bing Image generator'. Fantastisch hoe je hersenspinsels of eerdere ervaringen kan laten uit tekenen, verbluffend en eindeloos creatief! Spijtig dat je het maar 100x kan doen, of word dit na verloop van tijd terug gereset?
Nog eentje om het af te leren...
Bekijk bijlage 51827
Klik om te vergroten...

Wooooow die is echt vet gelukt!

Ja ik dacht dat je een limiet had van 25 per dag. Dus best kans dat je morgen weer 25 extra tokens in je account ziet 😉

Ik heb zomaar een vaag voorgevoel dat we meer psychedelische kunst kunnen verwachten komende tijd 😂
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
lysergic bink zei:
Bekijk bijlage 2643

Dit is een pareltje en er zit ook een mooie betekenis in
Klik om te vergroten...
Erg goed inderdaad!
P
PionierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deze plaatjes zijn voor mij bij uitstek ook psychedelisch te noemen.
Een beetje offtopic; ook al worden bij deze plaatjes niet noodzakelijk bedoelt hoe het eruit kan zien op LSD, maar dit laat voor mijn gevoel vooral goed zien hoe een salvia trip eruit zou kunnen zien.

Salvia 3.jpg Salvia 2.png Salvia 1.jpg Salvia 4.png
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik vond deze lichtkunst op Psy-Fi ook wel iets hebben. Geprojecteerd op bomen. En bomen zijn cool.

Alice in Wonderland.

pf4.jpg
P
PionierLid
01-01-2024, 00:00
#7
mikoz zei:
De enige keer dat ik salvia deed, werd ik helemaal platgereden door een mega tractor band waarnaast een boertje stond met overal aan, strohoed op en een sprietje in zn mond. Werd helemaal uitgerekt en erin gezogen, alles draaide naar 1 kant, in 2D. Heel vaag.
Klik om te vergroten...

Daar kan ik mezelf wel in terugvinden ja. Wat ik me nog kan herinneren toen ik salvia probeerde, was dat ik door geforceerde krachten mee moest in het "salvia schoolbusje".

De omschrijving was te noemen als zo'n typisch rechthoekig voertuig, eveneens een échte karakteristieke uitstraling (tussen cartoon en realiteit in). Ik wist totaal niet waar ik het van herkende, maar wist het zeker.

Eenmaal in het salviabusje ervaarde ik de rit alsof ik in fragmenten werd bewogen, maar niet zozeer naar een specifieke richting.

Salvia blijft leuk, alleen jammer dat ik snel erna al hee veel vergeten ben van de trip. Bij elke trip ervaar ik wel in het begin; "poh, nu weet ik weer hoe salvia ook weer aanvoelt" of "jahoor, daar gaan we weer.."

Deze foto is een simplistische weergave over die geforceerde G-krachten die ik bedoel. IMG_0946.JPG
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#8
Pionier zei:
ook al worden bij deze plaatjes niet noodzakelijk bedoelt hoe het eruit kan zien op LSD, maar dit laat voor mijn gevoel vooral goed zien hoe een salvia trip eruit zou kunnen zien.
Klik om te vergroten...
Doet mij er inderdaad ook aan denken. Die draaiende patronen en tandwielen komen erg bekend voor.

De enige keer dat ik salvia deed, werd ik helemaal platgereden door een mega tractor band waarnaast een boertje stond met overal aan, strohoed op en een sprietje in zn mond. Werd helemaal uitgerekt en erin gezogen, alles draaide naar 1 kant, in 2D. Heel vaag.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Pionier zei:
Deze plaatjes zijn voor mij bij uitstek ook psychedelisch te noemen.
Een beetje offtopic; ook al worden bij deze plaatjes niet noodzakelijk bedoelt hoe het eruit kan zien op LSD, maar dit laat voor mijn gevoel vooral goed zien hoe een salvia trip eruit zou kunnen zien.

Bekijk bijlage 3066 Bekijk bijlage 3067 Bekijk bijlage 3068 Bekijk bijlage 3069
Klik om te vergroten...

Heel vet! :) Erg herkenbaar ja, die layers met patronen, draaikolken en ogen, en dat pixel-achtige. (*Edit: Ken het alleen van psychedelica trouwens, geen ervaring met salvia.)
m
mikozLid
01-01-2024, 00:00
#10
Pionier zei:
Daar kan ik mezelf wel in terugvinden ja. Wat ik me nog kan herinneren toen ik salvia probeerde, was dat ik door geforceerde krachten mee moest in het "salvia schoolbusje".

De omschrijving was te noemen als zo'n typisch rechthoekig voertuig, eveneens een échte karakteristieke uitstraling (tussen cartoon en realiteit in). Ik wist totaal niet waar ik het van herkende, maar wist het zeker.

Eenmaal in het salviabusje ervaarde ik de rit alsof ik in fragmenten werd bewogen, maar niet zozeer naar een specifieke richting.

Salvia blijft leuk, alleen jammer dat ik snel erna al hee veel vergeten ben van de trip. Bij elke trip ervaar ik wel in het begin; "poh, nu weet ik weer hoe salvia ook weer aanvoelt" of "jahoor, daar gaan we weer.."

Deze foto is een simplistische weergave over die geforceerde G-krachten die ik bedoel. Bekijk bijlage 3072
Klik om te vergroten...
Inderdaad tussen cartoon en realiteit in. Overwegend realistisch ingekleurd, maar wel in 2D als lichtelijk haperende, gefragmenteerde delen die bewegen.

Beetje stop-motion achtig, met een beetje vertraging waardoor er een 'tracer' effect optrad. Vooral die band die over het geheel heen reed in mijn trip. Ook wel een mix tussen een tikkende klokwijzer en een klokwijzer die vloeiend gaat.

Dat je veel vergeet van de trip herken ik ook. Ik herinner echt maar 1 scene, 1 tekening die langzaam beweegt (of dit was de hele ervaring)

Dat gevoel van die geforceerde krachten waren bij mij zo heftig dat ik van de bank onder de tafel was gegleden/gekropen. Maar ik heb het idee dat dat kwam doordat ik van die band probeerde te ontsnappen, terwijl die me al geheel had platgedrukt, longen plat, ademnood (in die ervaring). Een boertje die daar maar stond met een domme grijns, tanden die alle kanten op staan en ogen op standje stoned. Beetje als een cartoon figuur die op z'n hoofd geslagen is.

En dat je wist dat je het herkende.. Was het in jouw ervaring ook alsof je in een andere realiteit kwam, waar je altijd al was geweest. Alsof die salvia wereld dé realiteit was, terwijl de realiteit die je normaal gesproken ervaart totaal weg was? Volledig weggevaagd uit je herinnering, waarna langzaam het besef komt dat je zojuist salvia hebt gebruikt, en je lacht om een van de meest vage ervaringen die je ooit hebt meegemaakt.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mag eigen werk ook? :thinking:

P
PionierLid
01-01-2024, 00:00
#12
mikoz zei:
En dat je wist dat je het herkende.. Was het in jouw ervaring ook alsof je in een andere realiteit kwam, waar je altijd al was geweest. Alsof die salvia wereld dé realiteit was, terwijl de realiteit die je normaal gesproken ervaart totaal weg was? Volledig weggevaagd uit je herinnering, waarna langzaam het besef komt dat je zojuist salvia hebt gebruikt, en je lacht om een van de meest vage ervaringen die je ooit hebt meegemaakt.
Klik om te vergroten...
Ik ervaar salvia als een knusse, en vooral eigenaardig sfeertje waar je wordt in gezogen. Het lijkt alsof je als entiteit mag beginnen, maar kort daarna wil de salvia dat je overgaat als 'voorwerp'.

Een voorwerp die oplost om eventjes een te worden met het ander voorwerp waarmee je lichamelijk contact hebt. Ik ervaar het als dat ik door de zwaartekracht vast ga groeien en zo vastgeworteld zit.

Dat besef heb ik ook, dat je wakkerder wordt met de realisatie die fel terugkomt, en denkt; hoelang ben ik weggeweest? Tijdens deze fase wordt ik ook veel lacheriger inderdaad.

Doordat je dit als een ander dimensie ervaart, komt vooral omdat salvia een sterke dissociatieve werking heeft.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fenrir zei:
Mag eigen werk ook? :thinking:

Klik om te vergroten...
Dat mag zeker, zelfportret?
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#14
Psychedelibee zei:
Dat mag zeker, zelfportret?
Klik om te vergroten...

Nee, deze heb ik zonder enige reference geschilderd :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Fenrir zei:
Nee, deze heb ik zonder enige reference geschilderd :)
Klik om te vergroten...
Dat is het beste, gewoon schilderen wat er in je opkomt zonder grenzen.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik bedacht me dat ik ook nog eigen werk heb, namelijk een schilderij die ik tijdens mijn Ayahuasca retreat gemaakt heb tussen de ceremonies door. Het is geinspireerd door meerdere ego oplossingen/doods die ik tijdens verschillende trips heb ervaren. In het midden zit ik te mediteren en ga ik volledig op in mijn omgeving, hierdoor heb ik bewust de scheidslijnen heel vaag gemaakt en alles in elkaar laten overlopen.

IMG-20180617-WA0002 - Copy.jpg
A
AlbedoLid
01-01-2024, 00:00
#17
@Psychedelibee Ik dacht eerst dat het een soort vogel was :)
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Albedo zei:
@Psychedelibee Ik dacht eerst dat het een soort vogel was :)
Klik om te vergroten...
Haha ja ik kan niet echt goed schilderen, vandaar dat ik het maar even heb toegelicht.
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#19
Psychedelibee zei:
Haha ja ik kan niet echt goed schilderen, vandaar dat ik het maar even heb toegelicht.
Klik om te vergroten...

Ben ik het niet mee eens. Als mensen zeggen dat ze niet kunnen tekenen/schilderen/whatever bedoelen ze (bijna altijd) dat ze geen realistisch beeld kunnen produceren. Expressie? Daar is iedereen toe in staat, behalve als ze zich laten tegenhouden door de heersende notie van wat wel en niet esthetisch waardevol is.

Ik zie in je schilderij een kern met verbindingen naar een dynamische omgeving; warm kleurgebruik, in het midden en aan de randen, doorbroken door een groene laag die voor mij de barrière significeert tussen emotie, en connectie met anderen; de kern is een menselijk figuur, kinderlijk of aborigine in vormgeving, waarbij de ogen, het hoofd en de borst de belangrijkste elementen vormen, en irrelevante details weggelaten zijn.
Je schilderij stelt voor mij geen realistisch figuratief wezen of object voor - het is een inkijk in jouw emotionele en cognitieve ervaring!

Het meest verdrietige aan de neiging om creatieve uitingen vernietigend te beoordelen vind ik dat veel mensen deze kant van zichzelf niet durven te verkennen en ontwikkelen, en daarmee de kans mislopen om op deze manier te communiceren en zichzelf te uiten.

/rant over
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fenrir zei:
Ben ik het niet mee eens. Als mensen zeggen dat ze niet kunnen tekenen/schilderen/whatever bedoelen ze (bijna altijd) dat ze geen realistisch beeld kunnen produceren. Expressie? Daar is iedereen toe in staat, behalve als ze zich laten tegenhouden door de heersende notie van wat wel en niet esthetisch waardevol is.

Ik zie in je schilderij een kern met verbindingen naar een dynamische omgeving; warm kleurgebruik, in het midden en aan de randen, doorbroken door een groene laag die voor mij de barrière significeert tussen emotie, en connectie met anderen; de kern is een menselijk figuur, kinderlijk of aborigine in vormgeving, waarbij de ogen, het hoofd en de borst de belangrijkste elementen vormen, en irrelevante details weggelaten zijn.
Je schilderij stelt voor mij geen realistisch figuratief wezen of object voor - het is een inkijk in jouw emotionele en cognitieve ervaring!

Het meest verdrietige aan de neiging om creatieve uitingen vernietigend te beoordelen vind ik dat veel mensen deze kant van zichzelf niet durven te verkennen en ontwikkelen, en daarmee de kans mislopen om op deze manier te communiceren en zichzelf te uiten.

/rant over
Klik om te vergroten...
Mooi gesproken! En je beschrijft aardig wat ik wilde weergeven inderdaad. Uiteindelijk had ik bij het maken ook nul intentie om ook maar enigszins realistisch te schilderen en heb ik gewoon mijn gevoel het werk laten doen. Ik schilder of teken eigenlijk nooit, had er in eerste instantie ook geen zin in. Maar eenmaal bezig voelde het heerlijk om zo vrij bezig te zijn, moet ik eigenlijk vaker gaan doen. Misschien eens tijdens een volgende trip proberen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."