Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychedelische kunst

Psychedelische kunst

227 antwoorden
49 weergaven
18-5-2026
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Wauw... Die zijn bijzonder @Fisherman's friend
Klik om te vergroten...
Thanks ! Ik vind deze kunst bijzonder om naar te kijken onder invloed van 2cb, maar als ik op lsd ga dan niet echt vreemd genoeg.

FB_IMG_1679607330145.jpgFB_IMG_1679607324348.jpgFB_IMG_1679521083693.jpgFB_IMG_1678920789034.jpg1834-kaleidoscope3.jpgimages.jpeg-1.jpgFB_IMG_1678913477551.jpgFB_IMG_1679515886568.jpg
S
StratoraLid
01-01-2024, 00:00
#2
Er zijn veel mooie en bijzondere afbeeldingen gezien hier en daar wil ik er een aan toevoegen die digitaal gemaakt zijn.
Voor de bezitters van een VR bril (Oculus quest, etc.) een hele dikke aanrader.
Het is met name een filmpje gemaakt door Julius Horsthuis die met fractals iets gemaakt heeft dat je haast gelijk in een trip plaatst. Ik kwam het tegen toen ik wat aan het browsen was met mijn Quest VR bril.
De film duurt iets van 7 minuten en is in 180 graden 3D gemaakt dus je wordt volkomen opgezogen in die fractal wereld en het lijkt wel alsof je in een buitenaardse wereld terecht bent gekomen .
De beelden wareen soms zo intens dat mijn hersenen het nauwelijks konden verwerken en nu heb ik een Quest 1 waarvan de resolutie redelijk beperkt is , wat gaat dat voor een beleving geven met een VR bril met hogere resolutie denk ik dan…


IMG_2546.jpeg

Hier een link naar een trailer van Recombination.

Julius Horsthuis
C
Cath-R-EllaLid
01-01-2024, 00:00
#3
A10703E1-0836-4726-8258-AC1F53DB3C27.jpeg
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Salvia Droid maakt ook hele vette psychedelic art:




Dit forum moet weer meer psychonautisch worden!
Klik om te vergroten...


Er valt hier heel wat schoons te bekijken, maar de twee prenten die ik hier citeer, katapulteren mij per direct terug naar sommige paddo-trips die ik enkele jaren geleden maakte. :sun:

Alles in die prenten klopt. De hevige kleuren en golvende lijnen, de vervorming van de ruimte rondom me... een continuïteit van beweging... uit het ene groeit het andere... er komt geen einde aan de fantasie van de paddo.

Maar ook het geschetste tafereel: het ene moment rustig in de zetel zitten om dan plots weggesleurd te worden uit de dagelijkse realiteit. Niet goed weten wat er gebeurt, geen houvast meer vinden... lichte paniek die opkomt... om dan snoeihard door de paddo-mangel gehaald te worden. HEERLIJK.
Zelf getuige zijn van hoe uw lichaam en geest uit mekaar worden gehaald... niet enkel visueel, nee... letterlijk voelen hoe ik een psychedelisch biopsie onderga... alles wordt ontleed. Er is geen ontkomen aan. Tal van gekke wezentjes lijken geamuseerd toe te kijken hoe ik probeer wat controle te vinden.... echter, de enige optie is volledige overgave... ik heb het begrepen... en op dat moment hoor ik ze lachen en juichen... de volgende fase komt er aan.......


Zulke trips waren toch wel van de meest bijzondere ervaringen in mijn leven...
Geweldig om -bij het zien van een prentje- daar weer helemaal aan terug te denken...
Dank je :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kleine Bosbeer zei:
Er valt hier heel wat schoons te bekijken, maar de twee prenten die ik hier citeer, katapulteren mij per direct terug naar sommige paddo-trips die ik enkele jaren geleden maakte. :sun:

Alles in die prenten klopt. De hevige kleuren en golvende lijnen, de vervorming van de ruimte rondom me... een continuïteit van beweging... uit het ene groeit het andere... er komt geen einde aan de fantasie van de paddo.

Maar ook het geschetste tafereel: het ene moment rustig in de zetel zitten om dan plots weggesleurd te worden uit de dagelijkse realiteit. Niet goed weten wat er gebeurt, geen houvast meer vinden... lichte paniek die opkomt... om dan snoeihard door de paddo-mangel gehaald te worden. HEERLIJK.
Zelf getuige zijn van hoe uw lichaam en geest uit mekaar worden gehaald... niet enkel visueel, nee... letterlijk voelen hoe ik een psychedelisch biopsie onderga... alles wordt ontleed. Er is geen ontkomen aan. Tal van gekke wezentjes lijken geamuseerd toe te kijken hoe ik probeer wat controle te vinden.... echter, de enige optie is volledige overgave... ik heb het begrepen... en op dat moment hoor ik ze lachen en juichen... de volgende fase komt er aan.......


Zulke trips waren toch wel van de meest bijzondere ervaringen in mijn leven...
Geweldig om -bij het zien van een prentje- daar weer helemaal aan terug te denken...
Dank je :)
Klik om te vergroten...
Dat heb je op paddo's ervaren? Deze specifieke artpieces zijn gebasseerd op Salvia ervaringen geloof ik. Maar wat jij omschrijft met die wezentjes doet ook erg aan DMT denken. Maar DMT is dan ook nauw verwant aan paddo's (psilocybine).
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#6
Geometrisch is het niet perfect, ik schilder gewoon uit losse hand op gevoel, wat er in je hoofd zit uit zich op het ´doek´ iets fout doen kan niet, alles is mooi als het vanuit jezelf komt
K
Kleine BosbeerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Dat heb je op paddo's ervaren? Deze specifieke artpieces zijn gebasseerd op Salvia ervaringen geloof ik. Maar wat jij omschrijft met die wezentjes doet ook erg aan DMT denken. Maar DMT is dan ook nauw verwant aan paddo's (psilocybine).
Klik om te vergroten...
Ik heb enkel trip-ervaringen met paddo's.

En ja, die prenten doen me heel sterk denken aan mijn eerste trips.. dat was met semilanceatas. Stevige dosis. Bij de eerste trip keek ik mijn ogen uit. Ik had nog nooit eerder gehallucineerd en mijn drugservaring beperkte zich tot cannabis en alcohol. Soit, ik zag overal parels en diamanten in allerlei kleuren mijn hele interieur overnemen. Op die eerste prent zie je die paarse zetel, met felgekleurde paarse stippen op de randen ervan. Wel, dat waren de parels in mijn interieur... overal volgden die de lijnen van mijn interieur, langs de balken van het plafond, de poten van de stoel, enz... En terwijl ik probeerde te vatten wat ik zag, hoorde ik een stem in mijn hoofd zeggen: "kom mee met ons, kom mee..." Waarop een andere stem: "laat maar, hij is er nog niet klaar voor..."

En ik wilde zo graag mee... hahahaa...

En zo geschiedde... ik werd meegenomen op een ritje in de rollercoaster en voelde mezelf helemaal uit mekaar gehaald worden.. maar het begon vaak eerst met de kamer waarin ik zat. Zo viel die tijdens een trip open als een doos, alsof de hoeken van de kamer de muren niet meer bijeenhielden, de muren vielen om en plooiden weg onder de vloer en even later was alles verdwenen... in een diep-zwarte omgeving van niets zag ik enkel nog mijn lichaam dat van onder naar boven ook opgeslokt werd door al het zwarte rondom me... ik schreeuwde toen enkel mijn hoofd nog over bleef... maar met het laatste van de schreeuw verdween ook dat samen met mijn 'ego' en werd ik weggekatapulteerd... ver het universum in... hahaha.

Je kan enkel in zulke hogere sferen komen, door alles los te laten... letterlijk alles... dat was de les die ik uit die trip haalde. En die bevestigde ook de theorieën uit het Boeddhisme en Taoïsme. Maar bij de minste mentale gewaarwording van wat ik meemaakte en bij de minste poging om te proberen te vatten wat ik ervaarde, verdween het nirwana... Ik herinner me dat ik tijdens een trip precies op een bootje zat in een riviertje dat uitmondde in een grote oceaan... alsof ik de 'plaats' had bereikt waar alles is wat ooit was, is en zal zijn. Het was overweldigend. Ik hoorde mezelf lachend roepen: "genoeg genoeg!! genade!! breng mij terug!!" Hahaha.. Wij mensen zijn niet gemaakt om alles te vatten, dat werd toen duidelijk... Maar dat zuivere witte licht... die oceaan waarin ik terecht kwam... wat een genot was me dat.

In andere trips zag ik mezelf door zo een mangel gehaald worden zoals afgebeeld op die prenten... alsof ik door een gehaktmolen geperst werd, in stukken werd gesneden, op een hoopje werd gegooid en er wat anders van mijn onderdelen gemaakt werd. Er stonden wezens over mij heen gebogen, alsof ik op een operatietafel lag en de verdoving plots was uitgewerkt. Daar stonden de artsen dan rondom mij, mompelend over de dingen die ze uit mij haalden en ik kon enkel bedenken: what the fuck is dit? hoe kom ik hier? LOL. Ik herinner mij nog dat ik een keer op de grond lag en het gevoel had dat iets me bij mijn voeten vasthad en mij probeerde weg te slepen... het voelde kwaadaardig, dus ik hield me dapper vast aan de randen van het tapijt... hahaha, tevergeefs natuurlijk.... 't lijkt heel erg op dat skelet wat de kussens in zijn bed vasthoudt op die tweede prent...

Nu, wat die wezentjes betreft: ik heb die nooit zo uitgesproken gezien als op die tekeningen hier... meestal bleven die vaag, donker... alsof ze liever in de schaduw bleven, maar het gevoel dat ik toen had, komt wel overeen met wat ik hier nu zie. De visualisaties tijdens de trip toonden mij ook vaak cartooneske figuurtjes... vandaar wellicht de associatie met het kunstwerk. In ieder geval: die wezentjes zijn kleine sadistische fuckertjes... :sunglasses: ...ik heb er wel veel plezier mee gehad. Tijdens sommige trips voelde het aan alsof ze mij begeleidden... zo juichten en lachten ze wanneer ik mezelf uit een gedachtenloop redeneerde en dan steeg ik naar een volgend niveau en begonnen ze mij opnieuw te jennen met hun pestgedrag (gedachtenloops)... tot ik inzag waarom ik telkens terug in die loop kwam. Dat spelletje speelden ze graag :)

Ik hoorde Terrence McKenna ooit spreken over DMT-elfjes met rinkelende belgeluiden. Wel, ik ben vrij zeker dat ik dat gerinkel ook gehoord heb tijdens een van mijn trips... hemels gerinkel dat steeds hogere tonen bereikte. Maf. Kundalini heb ik ook een keer ervaren... van onder naar boven langs mijn ruggegraat een flinke dosis energie die explodeerde in mijn hoofd en mij een orgasme gaf dat ik nooit eerder meemaakte. Gevolgd door enkele extatische naschokken.

Ik kan blijven vertellen... niet alle trips waren zulke belevenissen..
En ik heb het ook nog niet kunnen afsluiten... ik ben er nog niet klaar mee, helaas vind ik geen tijd meer om te trippen en dus blijft het gevoel dat ik nog niet veel begrepen heb van wat een paddo-trip nu eigenlijk echt is.
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Eigenlijk is alle kunst psychedelisch Het is afgeleid van de Griekse woorden ψυχή psychḗ 'ziel, geest' en δηλείν dēleín 'zich manifesteren', met de betekenis "geest die zich manifesteert"
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
mandragora zei:
Ik begrijp wel wat er staat, maar hier kan nog even geen gepast antwoord/mening op geven. Deze tekst moet eerst een paar keer doorsijpelen zodat het voor mij exact duidelijk is wat er net staat, ik moet het kunnen visualiseren. En bij deeltjes uit deze tekst lukt dat ´nog´ niet helemaal. Dus ik wacht liever even tot alles voldoende doorgesijpelt en verwerkt is✌🙏
Klik om te vergroten...
Niet dat ik wil zeggen of impliceren dat mijn opvatting hierover per se de waarheid is, maar misschien helpt dit om dat stukje duidelijker te maken:

Alles dat gezien wordt, is een reflectie van jezelf, geprojecteerd in jezelf. Die zelf (het oog, if you will) is kleurloos/vormloos, maar kan middels een geest kleuren/vormen in zichzelf creëren: dat wat je voor je ziet. En elk oog is het middelpunt. Het middelpunt is overal (en tegelijk nergens, want: ten opzichte van wat?)


Ik ben zelf best wel fan van Rupert Spira, hij heeft het veel over non-dualiteit. Hij zei ooit:

"The world is what the mind of God looks like from a localised perspective. The world is God's body."

God hierbij niet gezien zoals in meer conventionele religies, als een soort oppermachtig persoon, maar als de onderliggende realiteit.

mandragora zei:
Idd, mijn eerder vernoemde ´onderzoek´ slaat terug op... ervaringen op doen met of zonder tripdrugs om te kijken wat mogelijk is met ´het 3e oog´ het is meer een soort van exploratie. Ook niet vast te leggen door wetenschap denk ik, gepaste woorden bestaat er niet voor .
Klik om te vergroten...
Waar was jij al die jaren? :tearsofjoy: :wink:

Nee maar zo denk ik er dus ook over: exploratie van bewustzijn, met middelen of zonder.

mandragora zei:
Ik poets al 11 jaar fluoride vrij, en blijkbaar voegt fluoride niets toe aan een gezond gebit... teveel fluoride zou zelfs een gezond gebit kunnen broos maken en laten afbrokkelen. Elke keer op jaarlijkse controle bij de tandarts krijg ik meteen het compliment... jij poetst je tanden wss drie x per dag... euh neen. Ik poets met een soort van tandpasta met zeezout en zeker niet 3x/dag. Het is zeker ook te wijten dat ik zo weinig mogelijk kunstmatige suikers nuttig en nooit frisdrank drink. Frisdrank lijkt nefast voor je gebit... cola en fruitsap uit brik lijken echt killers te zijn... ze zijn ZO zuur, maar dat proef je niet omdat ze als tegenhanger een shitload aan suiker erbij gooien. Er was ooit een´testje´ ze legden een ei in een glas cola, de schaal van het ei is binnen verloop van tijd gewoon weggevreet door het zuur... moet je maar eens na gaan wat dat met je tanden doet
Klik om te vergroten...
Nooit zo van de frisdrank geweest (gelukkig).

Maar ik heb dus ook erg mazzel met mijn gebit (qua gaatjes dan). Ik ben zelfs een keer bijna 10 jaar niet naar de tandarts geweest, niets speciaals gedaan qua poetsen en daarna praktisch niets aan de hand. Heb 1 keer een klein gaatje gehad.

De mondhygiëniste zei ook: blijkbaar gaat het prima zonder fluoride, want weinig op aan te merken. Ik gebruik het ook al denk ik 15+ jaar niet meer en zie geen enkele noodzaak ervoor om het weer te gebruiken.
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#10
FB_IMG_1685892595625.jpgFB_IMG_1685892587346.jpgFB_IMG_1685892576173.jpgFB_IMG_1685892566497.jpgFB_IMG_1685892560375.jpgFB_IMG_1685892553608.jpgFB_IMG_1685892539467.jpgFB_IMG_1685883342344.jpg
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
IMG-20210809-WA0011.jpeg
IMG-20210815-WA0010.jpeg
IMG-20210815-WA0012.jpeg
zelf gemaakt, nog niet af overigens
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#12
mandragora zei:
Bekijk bijlage 51660
Bekijk bijlage 51661
Bekijk bijlage 51662
zelf gemaakt, nog niet af overigens
Klik om te vergroten...
Hartstikke cool dat je dat kan maken!
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fisherman's friend zei:
Hartstikke cool dat je dat kan maken!
Klik om te vergroten...
Die grote papieren sta-lamp was van Ikea daar draai je aan de binnenkant wat UV-lichtjes in. Beetje fluoverf aankopen en je bent vertrokken ,heerlijk met een wietje bij✌
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Bekijk bijlage 51389

Bekijk bijlage 51390
Klik om te vergroten...
Ik heb de berichten over deze twee prenten gevolgd.
Als je intense Salvia-trips hebt meegemaakt.. zie je exact wat deze prenten willen bedoelen.
Je moet de prenten bekijken als een verloop... Het start in de zetel/bed, als je dan de route mee volgt geeft dit eigenlijk een toch wel realistisch beeld hoe een Salviatrip ervaren word, zeker als onderdeel hoe het voelt. Dit is sowieso door iemand gemaakt die Salvia door en door kent. Eigenlijk best prachtig om te zijn hoe iemand dit visueel maakt. Verbluffend eigenlijk, die twee prenten kunnen voor mij nooit van toepassing zijn op een andere drugervaring. Het typeert enorm
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mindless zei:
(en eventueel moeten we dit gesprek even naar het discussie topic oid toe verplaatsen, want dit leidt toch wel wat af van het topic en ik zie graag nieuwe psychedelic art verschijnen!)
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook, het is te ver van het 'psychedelische kunst' padje gegaan :tearsofjoy:....of mijn gebit is psychedelische kunst:womantippinghand:

OT: Ik geef meteen een bumpje met content die in dit topic op z'n plaats is:hand2:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#16
20230608_113925.jpg


20230608_114113.jpg

Dit vond ik toch wel een knap staaltje psychedelische kunst. In de tijd dat mondkapjes nog verplicht waren heeft een vriendin van me een paar mondkapjes gemaakt vanuit een T-shirt van me... Alle credits naar die vriendin uiteraard :redheart: Ze zijn 'multifunctioneel overigens' nu gebruik ik ze als... onderbroekje :mouthzip::tilttearlaugh:
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#17
mandragora zei:
Bekijk bijlage 51736


Bekijk bijlage 51737

Dit vond ik toch wel een knap staaltje psychedelische kunst. In de tijd dat mondkapjes nog verplicht waren heeft een vriendin van me een paar mondkapjes gemaakt vanuit een T-shirt van me... Alle credits naar die vriendin uiteraard :redheart: Ze zijn 'multifunctioneel overigens' nu gebruik ik ze als... onderboekje :mouthzip::tilttearlaugh:
Klik om te vergroten...

Prachtig. Dat zijn mondkapjes die ik liever draag dan die blauwe wegwerpkapjes.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik ben eens wat aan het rommelen geweest met AI image generators. Best grappig eigenlijk.

IMG_20230611_120057.jpg

IMG_20230611_120024.jpg

IMG_20230611_115710.png

IMG_20230611_115930.jpg

PS. Ik kan nog steeds geen afbeeldingen normaal toevoegen. Moet ze nu als bestand aanhangen en dan invoegen. Ook citeren is echt niet best geworden. Ben ik de enige hierin? (Firefox op mobiel)
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
LucidLucy zei:
Ik ben eens wat aan het rommelen geweest met AI image generators. Best grappig eigenlijk.

Bekijk bijlage 51788

Bekijk bijlage 51789

Bekijk bijlage 51790

Bekijk bijlage 51791

PS. Ik kan nog steeds geen afbeeldingen normaal toevoegen. Moet ze nu als bestand aanhangen en dan invoegen. Ook citeren is echt niet best geworden. Ben ik de enige hierin? (Firefox op mobiel)
Klik om te vergroten...
Wow, hoe doe je dit? Ik ben compleet nitwit op dit gebied, waar en hoe kan ik zoiets starten?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Purplext zei:
Wow, hoe doe je dit? Ik ben compleet nitwit op dit gebied, waar en hoe kan ik zoiets starten?
Klik om te vergroten...

Ik ben was tot gisteravond net als jij een complete nitwit. Ik had ooit een account aangemaakt voor ChatGPT maar toen was alles overbelast en kwam ik er niet in. Heb het toen ook weer compleet links laten liggen.

Heb het gisteren weer eens geprobeerd na het zien van wat grappige filmpjes over AI. Toen kwam ik erachter dat ChatGPT alleen met tekst kan werken.

Maar wat ie wel kan, is gedatieerdere omschrijvingen geven.

Voorbeeld: ik gooi in chatgpt: 'geef me een gedetailleerde omschrijving van een afbeelding van een Alien achter een DJ deck. De space alien zit vol met lichtgevende psychedelische tattoos.

Zo kan je nog wat details toegevoegen naar wens. Daarna vraag ik m om het te schrijven als prompt voor een AI die tekst naar image genereert.

Ik heb eerst Crayon gebruikt, maar die vond ik niet zo. Daarna heb ik Ging Image generator gebruikt.

De tekst die ChatGPT me gaf was telkens veel te lang. Dus je vraagt gewoon. Oke, schrijf het eens wat korter. (Je kan zelfs vragen, zorg dat het uit 400 karakters bestaat)

Voilà, je hebt een tekstje. Die gooide ik in Bing Image Generator en dan komen dit soort plaatjes eruit.

Leuk spul haha

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."