#1
Alles gaat voorbij.
Maar niets blijft.![:wink:]()
Niets was er al, toen kwam alles en niets zal er nog zijn als alles voorbij is.
Maar niets blijft.
Niets was er al, toen kwam alles en niets zal er nog zijn als alles voorbij is.
Ik vind het niets ook wel boeiend maar ik vind dat we dan eerst moeten definiëren waar we het precies over hebbenAlles gaat voorbij.
Maar niets blijft.
Niets was er al, toen kwam alles en niets zal er nog zijn als alles voorbij is.
Dat "deel" van jezelf dat je niet kunt zien omdat het hetgeen is dat ziet(?)Ik vind het niets ook wel boeiend maar ik vind dat we dan eerst moeten definiëren waar we het precies over hebben![]()
www.theopensecret.com
Yess!!Mijn "niets" is hier op gebaseerd
"All there is is nothing apparently happening"
Home | The Open Secret
www.theopensecret.com
Yess!!
Het is het niets dat schijnbaar de vorm aanneemt van een wereld: van dingen, van mensen, etc.
Maar als je goed kijkt, zie je dat alles hier voor géén tijd aanwezig is.
Het is "slechts" een show, een droom. Een ultra-complexe manifestatie van onze ondoorgrondelijke Zelf die zichzelf tijdelijk vergeet en in deze manifestatie/wereld/droom gaat leven als een kleine zelf (met kleine letter z), een ik, een afzonderlijke entiteit in een schijnbare wereld met anderen.
Elke perceptie heeft geen duratie.Deze begrijp ik niet.
Er zijn meerdere levels van illusie. De grot van Plato illustreert hoe de heersers over de mensheid het "voetvolk" door manipulatie in een geestelijke illusie houdt. Een illusie waarmee de heersers de controle kunnen houden en de (relatieve) realiteit van de bevolking onder hen proberen te bepalen:Ja, dit is de allegorie van de grot van plato in een note dop toch?

Vgls mij is de grot van plato van toepassing op deze illusie.Maar al dat speelt zich af Ăn de overkoepelende illusie dat er daadwerkelijk een fysieke wereld is. We hebben nooit een wereld gezien, we zien percepties die hier aanwezig zijn voor geen tijd en onze geest vormt (grotendeels door onze opvoeding) intern een interpretatie over die percepties en noemt dat de wereld.
Dit weet ik allemaal niet, het enige wat ik zeker weet is dat het altijd "NU" is.Elke perceptie heeft geen duratie.
Bijvoorbeeld een stem van iemand:
Als je de symbolische betekenis van de geluiden (taal) negeert en naar de pure perceptie van het geluid ervan luistert, is het moment dat een geluid in bestaan komt, hetzelfde moment dat datzelfde geluid alweer verdwenen is. Oftewel: de perceptie is hier voor géén tijd: 0.
Dit gaat op voor alle percepties: het moment van in bestaan komen = het moment van alweer verdwenen zijn. Er is nooit iets echt in bestaan gekomen, maar doordat de schijnbare percepties in (herkenbare) terugkerende patronen komen, is er de illusie van een daadwerkelijke wereld.
Ik geloof dit persoonlijk niet. Want als je echt door de fundamentele illusie van de wereld heen ziet, zie je de verbondenheid tussen alles en ervaar je die liefde van die eenheid (noem het God, noem het Liefde, whatever). Als je dat ervaart, is er geen stimulus om "anderen" te manipuleren, want dan weet je dat fundamenteel, die "ander" jezelf is.Vgls mij is de grot van plato van toepassing op deze illusie.
Ons bewustzijn is vernauwd en van die zwakke plek maken "de heersers van de wereld" juist gebruik om mee te manipuleren.
100%Dit weet ik allemaal niet, het enige wat ik zeker weet is dat het altijd "NU" is.
Binnen de illusie bestaat er natuurlijk wel relatieve tijd.Ik bedoel er idd mee dat er maar 1 moment is.
Ik vraag me wel eens af of je kunt meten hoe lang een foto duurt.
Als er zoiets bestaat als plancktijd dan moet daar een getal voor staan toch?
Ik herken dit niet en begrijp het niet. Maar wat is je punt, wat zegt het volgens jou?Maar de eigenlijke perceptie die je hebt, is al weg op het moment dat je hem ervaart. (objectieve) wetenschap kan hier niet komen, dit gaat om zelf observeren van perceptie.
Het gaat erom zelf het experiment te doen. (In je eigen ervaring)Ik herken dit niet en begrijp het niet. Maar wat is je punt, wat zegt het volgens jou?
Niet kunnen reken, onjuiste conclusies trekken, geen Engels begrijpen, dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.@Elvish A lot of noise. wat betekent Elvish A lot of noise ?
HahahahaNiet kunnen reken,
onjuiste conclusies trekken,
geen Engels begrijpen,
dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat,
maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.
Pak terug op je ademhaling en kom terug als je iets hebt bij te dragen “kerel”.
Hahahaha
Je vergeet: de schuld nooit bij jezelf zoeken.
Of loop ik nu op de zaken vooruit?
Hahahaha
Je vergeet: de schuld nooit bij jezelf zoeken.
Of loop ik nu op de zaken vooruit?
Waarom zo aanvallend?Niet kunnen reken, onjuiste conclusies trekken, geen Engels begrijpen, dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.
Pak terug op je ademhaling en kom terug als je iets hebt bij te dragen “kerel”.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."