Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5 Meo DMT: Maker van het Universum in dromenland

5 Meo DMT: Maker van het Universum in dromenland

87 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
alles gaat voorbij zei:
Ik herken dit niet en begrijp het niet. Maar wat is je punt, wat zegt het volgens jou?
Klik om te vergroten...
Het gaat erom zelf het experiment te doen. (In je eigen ervaring)

Kies een perceptie, welke perceptie dan ook. Al zijn zicht en vooral gehoor het makkelijkste hiervoor imo. En observeer het:

Kijk naar dít moment en probeer het vast te "grijpen", probeer het hier te houden.

Dit lukt niet, want dít moment nú is tegelijkertijd wanneer je het ervaart alweer weg.

Als zelfs de huidige perceptie al weg is, hoe kan er dan een wereld zijn?

Je kunt dit niet beredeneren, alleen observeren:

Dat wat ik zie, hoor, voel, etc. is op hetzelfde moment alweer weg.

Het is zó simpel dat het moeilijk lijkt. Als je het ziet, barst je in lachen uit. Tranen van vreugde heb ik er vaak bij, omdat: de wereld is niet echt, máár bij het zien ervan stopt de illusie niet. Hierdoor heb je the best of both worlds:

- Vrijheid van een entiteit in een wereld te zijn.
- De wereld zien vanuit een ongeconditioneerd bewustzijn: ongelofelijke schoonheid zien, want je ziet niet meer de labels die je op alles plakte, maar je ziet het geheel, de eenheid, gemanifesteerd als precies dat wat je nu voor je ziet. Je ziet je eigen diepste puurste zelf (liefde) weerspiegelt in de schijnbare wereld.
E
Elvish A lot of noise.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
alles gaat voorbij zei:
@Elvish A lot of noise. wat betekent Elvish A lot of noise ?
Klik om te vergroten...
Niet kunnen reken, onjuiste conclusies trekken, geen Engels begrijpen, dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.

Pak terug op je ademhaling en kom terug als je iets hebt bij te dragen “kerel”.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
Elvish A lot of noise. zei:
Niet kunnen reken,
onjuiste conclusies trekken,
geen Engels begrijpen,
dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat,
Klik om te vergroten...
Hahahaha

Je vergeet: de schuld nooit bij jezelf zoeken.

Of loop ik nu op de zaken vooruit?

Elvish A lot of noise. zei:
maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.

Pak terug op je ademhaling en kom terug als je iets hebt bij te dragen “kerel”.
Klik om te vergroten...
E
Elvish A lot of noise.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
alles gaat voorbij zei:
Hahahaha

Je vergeet: de schuld nooit bij jezelf zoeken.

Of loop ik nu op de zaken vooruit?
Klik om te vergroten...


alles gaat voorbij zei:
Hahahaha

Je vergeet: de schuld nooit bij jezelf zoeken.

Of loop ik nu op de zaken vooruit?
Klik om te vergroten...

Schuld?

Dit is een heel simpele constatering met een duidelijke opsomming, die zou mijn nichtje (4jr) nog kunnen maken.

Jij duidelijk niet (jij praat wat uit je nek).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Elvish A lot of noise. zei:
Niet kunnen reken, onjuiste conclusies trekken, geen Engels begrijpen, dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.

Pak terug op je ademhaling en kom terug als je iets hebt bij te dragen “kerel”.
Klik om te vergroten...
Waarom zo aanvallend?

Ik kan prima Engels en ik begrijp je naam ook niet. Iemand mag dat toch vragen, of mis ik hier iets?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
Elvish A lot of noise. zei:
Zeker mag iemand dat, echter als je de conversatie hebt gevolgd zal je merken dat “alles gaat voorbij” een naar toontje aanslaat.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat niet gemerkt.
E
Elvish A lot of noise.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Mindless zei:
Waarom zo aanvallend?

Ik kan prima Engels en ik begrijp je naam ook niet. Iemand mag dat toch vragen, of mis ik hier iets?
Klik om te vergroten...
Zeker mag iemand dat, echter als je de conversatie hebt gevolgd zal je merken dat “alles gaat voorbij” een naar toontje aanslaat.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Kijk naar dít moment en probeer het vast te "grijpen", probeer het hier te houden.
Klik om te vergroten...

Hoe kun je een moment vastgrijpen?


Als ik hier al chocola van kan maken, dan maak ik er van dat we maar 1 ding tegelijk kunnen.
En dat is wel wetenschap.


Mindless zei:
- Vrijheid van een entiteit in een wereld te zijn.
Klik om te vergroten...

Dit vind ik het wonder van lsd, want het geeft je een kijkje achter de schermen van de illusie en volgens mij is dat heel erg uniek juist omdat je het doet als als entiteit.
Ik vind het een wonder dat dat kan.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
alles gaat voorbij zei:
Hoe kun je een moment vastgrijpen?
Klik om te vergroten...
Dat kun je niet. Dat is mijn hele punt:

De wereld lijkt solide, maar dit moment nú is exact datzelfde moment alweer weg. Het bestaat niet een seconde, maar ook niet een nano-seconde. Het bestaat voor 0 tijd.

De wereld die zó echt, zo solide lijkt, zo grijpbaar, is hier niet eens aanwezig. Het is bewustzijn die de vorm aanneemt van de wereld, de illusie wekt van een wereld.

alles gaat voorbij zei:
Dit vind ik het wonder van lsd, want het geeft je een kijkje achter de schermen van de illusie en volgens mij is dat heel erg uniek juist omdat je het doet als als entiteit.
Ik vind het een wonder dat dat kan.
Klik om te vergroten...
Waar is de entiteit? Waar is de ik?

We leven alsóf we er 1 zijn, maar in de daadwerkelijke realiteit: waar is de ik? Kun je hem vinden?

De entiteit komt schijnbaar in bestaan op het moment dat je gelooft dat er een wereld is. Want als er een ander (de wereld) is, moet er een ik zijn, en andersom.

Maar waar zijn beide echt? We nemen het bestaan van beide aan, we leven alsóf beide bestaan, maar als je goed en eerlijk kijkt heb je beide nooit echt gevonden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
alles gaat voorbij zei:
Waarom zou je dat moeten kunnen vastgrijpen dan?
Kun je een voorbeeld geven van iets vergelijkbaars wat je wel kunt
vast grijpen?
Klik om te vergroten...
Je begrijpt mijn punt niet.

Mijn punt is, ómdat je niets kunt "vastgrijpen", ómdat dit moment nú op ditzelfde moment alweer weg is, er nooit iets écht in bestaan gekomen. Het is allemaal schijnbaar, het is een illusie.

alles gaat voorbij zei:
Als het altijd nu is en er maar 1 moment is, dan is dat moment er toch altijd?
Klik om te vergroten...
Precies en wij zijn dat.

Maar de vorm van het huidige moment is altijd veranderlijk. Het is het onveranderlijke vormloze nu dat eeuwig is. Datgene dat ziet maar niet gezien kan worden (jezelf).

alles gaat voorbij zei:
Ik denk dat ik in mijn hoofd woon.
Klik om te vergroten...
Welk hoofd? Alles wat je van je lichaam weet, is de informatie van je 5 zintuigen.

Komen we weer terug op:

"Dingen" bestaan niet, want er is geen tijd. Er is ook geen lichaam, geen hoofd. Onze ervaring is: alles verschijnt in ons (bewustzijn). Niet: je bewustzijn zit in je hoofd/lichaam. Dat is wat gedachten zegt, maar wat weet gedachten van dat wat vóór gedachten al is en ná gedachten nog steeds is?

alles gaat voorbij zei:
En dat afgescheiden bewustzijn, waar wij mee waarnemen, die bevind zich ergens waar wij niks van begrijpen omdat tijd en ruimte daar niet bestaan.
Klik om te vergroten...
Die "plek" is gewoon hier en nu. En hier en nu is jezelf. Dat wat dat niet kan begrijpen is gedachten.

alles gaat voorbij zei:
Maar goed, via dit medium gaat het jou m.i. nooit lukken om aan mij uit te leggen wat je bedoeld.
Klik om te vergroten...
Het moet zelf gezien worden, maar soms kunnen dingen dit zien triggeren.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Elvish A lot of noise. zei:
Niets is zeker in het leven.
Klik om te vergroten...
Except death & taxes
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Except death & taxes
Klik om te vergroten...
Die laatste is vervelend...
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Elvish A lot of noise. zei:
Na mijn eerste doorbraak (zie vorig trip report). Heb ik lang angst gehad voor het goedje. Door de tijd heen had ik het nog wel eens geprobeerd maar niet in deze volumes (25/30microgram).
Klik om te vergroten...
Ik mag toch hopen milligrammen want 25/30 microgram afwegen lijkt mij thuis godsonmogelijk.
Milligrammen juist afwegen is al vaak al onmogelijk.
E
Elvish A lot of noise.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Op een gegeven moment (of eigenlijk altijd al) kun je je dit ook nuchter beseffen. Daar heb je geen drugs voor nodig.

Maar het moet ook meer dan een gevoel worden. Je moet het daadwerkelijk zien.

Ik heb veel getript en dan blijf je het koppelen aan die middelen.

Wat voor mij werkt om nuchter te zien dat dit hele bestaan een droom is:

Zien dat het moment dat iets in bestaan komt (een perceptie: bijvoorbeeld zicht of gehoor) exact hetzelfde moment is dat deze zelfde perceptie alweer weg is. Alles is hier voor géén tijd. Niet weinig tijd, maar geen tijd. Dit zien trekt de hele grond onder het conventionele wereldbeeld dat je in een daadwerkelijke wereld zit, weg. Alles wat ervaren wordt is een projectie, een soort hologram. Niets is hier daadwerkelijk aanwezig in tijd. Het lijkt alleen zo, door de patronen waarin percepties verschijnen. De wereld bestaat uit terugkerende herkenbare patronen. Het enige met daadwerkelijk consistent bestaan is dat wat je niet kunt zien: jezelf.

Luister maar eens naar iemand die praat, maar niet naar de (betekenis van de) woorden, maar de geluiden zelf. De geluiden zijn in werkelijkheid aanwezig voor géén tijd. Niet slechts weinig tijd, maar: 0 tijd. 0 duratie.
Klik om te vergroten...
Thx voor je bericht (het resoneert)!

De afgelopen week heb ik een aantal flashbacks gehad wanneer ik in meditatie ging. Ik merk dat het me meer moeite kost me er aan over te geven in nuchtere toestand.

de meest intense meditatie sessie heb ik de afgelopen week gehad nadat ik een meditaite van Joel S. Goldsmith tegen kwam online. Om de een of andere reden had ik het gevoel eens met een open mind iets anders te proberen, waarna een ik weer in die witte serene rust terecht kwam (wat overweldigend voelt).

Sinds dien ben ik me ook in de leer van deze man gaan verdiepen.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#15
Elvish A lot of noise. zei:
Niets is zeker in het leven.
Klik om te vergroten...
Verschuil je maar achter het alles omvattende niets.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
alles gaat voorbij zei:
Verschuil je maar achter het alles omvattende niets.
Klik om te vergroten...
Mensen verschuilen zich in de regel achter iets, om niet geconfronteerd te worden met de realiteit van het allesomvattende niets.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Mensen verschuilen zich in de regel achter iets, om niet geconfronteerd te worden met de realiteit van het allesomvattende niets.
Klik om te vergroten...




Wayback Machine





j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#18
@Elvish A lot of noise. wat betekent Elvish A lot of noise ?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
alles gaat voorbij zei:
Wayback Machine
Klik om te vergroten...
Rícharddddd!!!!

Maar inderdaad: Keeping up appearances.

Vond het altijd een hilarische serie trouwens. Lekkere Engelse humor.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mindless zei:
Dat kun je niet. Dat is mijn hele punt:
Klik om te vergroten...

Waarom zou je dat moeten kunnen vastgrijpen dan?
Kun je een voorbeeld geven van iets vergelijkbaars wat je wel kunt
vast grijpen?

Mindless zei:
De wereld lijkt solide, maar dit moment nú is exact datzelfde moment alweer weg
Klik om te vergroten...

Als het altijd nu is en er maar 1 moment is, dan is dat moment er toch altijd?
Mindless zei:
Waar is de entiteit? Waar is de ik?

We leven alsóf we er 1 zijn, maar in de daadwerkelijke realiteit: waar is de ik? Kun je hem vinden?

De entiteit komt schijnbaar in bestaan op het moment dat je gelooft dat er een wereld is. Want als er een ander (de wereld) is, moet er een ik zijn, en andersom.

Maar waar zijn beide echt? We nemen het bestaan van beide aan, we leven alsóf beide bestaan, maar als je goed en eerlijk kijkt heb je beide nooit echt gevonden.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat ik in mijn hoofd woon.
En dat afgescheiden bewustzijn, waar wij mee waarnemen, die bevind zich ergens waar wij niks van begrijpen omdat tijd en ruimte daar niet bestaan.

Maar goed, via dit medium gaat het jou m.i. nooit lukken om aan mij uit te leggen wat je bedoeld.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."