Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums5 Meo DMT: Maker van het Universum in dromenland

5 Meo DMT: Maker van het Universum in dromenland

87 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dooker zei:
volgens mij klopt dit niet
Klik om te vergroten...
5-meo-dmt in base vorm is om te vapen; 5-meo-dmt in zout vorm is om te snuiven. Je zou ze in theorie allebei oraal kunnen gebruiken in combinatie met MAO-remmer, maar dat is niet gebruikelijk.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#2
OtherShore zei:
5-meo-dmt in base vorm is om te vapen; 5-meo-dmt in zout vorm is om te snuiven. Je zou ze in theorie allebei oraal kunnen gebruiken in combinatie met MAO-remmer, maar dat is niet gebruikelijk.
Klik om te vergroten...
alles wat je hieraan zegt is onjuist, base kun je niet oraal nemen omdat het niet wateroplosbaar is. en oraal zoutvorm heeft een MAOI remmer nodig om te werken en om te zorgen dat enzymen de geactiveerde receptors niet kan vrijmaken, echter omdat het beide MAOI's zijn brengt het juist risico met zich mee.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dooker zei:
base kun je niet oraal nemen omdat het niet wateroplosbaar is
Klik om te vergroten...
Benzos zijn niet water oplosbaar maar ze zijn oraal actief. Allerlei voedingsmiddelen zijn ook niet water oplosbaar maar je kunt ze gewoon eten.

Dooker zei:
en oraal zoutvorm heeft een MAOI remmer nodig om te werken
Klik om te vergroten...
Dat klopt, maar bij nasaal gebruik werkt dat niet zo. Je kan normale DMT bijvoorbeeld ook snuiven (zonder MAO-remmer). Dat is alleen erg pijnlijk.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#4
OtherShore zei:
Benzos zijn niet water oplosbaar maar ze zijn oraal actief. Allerlei voedingsmiddelen zijn ook niet water oplosbaar maar je kunt ze gewoon eten.


Dat klopt, maar bij nasaal gebruik werkt dat niet zo. Je kan normale DMT bijvoorbeeld ook snuiven (zonder MAO-remmer). Dat is alleen erg pijnlijk.
Klik om te vergroten...
benzo's zijn zeker wateroplosbaar, de reden dat ze drugs converteren naar zoutvorm is vanwege de wateroplosbaarheid, dit kun je herkennen als er tussen haakjes een zuur staat geschreven bijv (HCl). terwijl het psychoactieve deel altijd de basevorm is en omdat die slechts vetoplosbaar zijn heeft je lichaam moeite die op te nemen. dmt nasaal is mogelijk, maar is dit juist de niet gebruikelijke versie van inname. wat vet eten betreft, dit kun je idd eten, je lichaam produceert dan gal om het vet opneembaar te maken. in het geval van zoutvorm van meo is de dosis te klein om er nog effect van te hebben.
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Elvish A lot of noise. zei:
En zijn je trips nog steeds zo mooi als de eerste keer?
Klik om te vergroten...
nee ik ben gewoon knock out voor een uurtje
E
Elvish A lot of noise.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Dooker zei:
nee ik ben gewoon knock out voor een uurtje
Klik om te vergroten...
Je slaapt dus gewoon een uurtje (geen visuals of feelings)?
Zou dit dan niet met een ander middel kunnen? (Doe vooral waar je je goed bij voelt ik ben alleen heel nieuwsgierig)
D
DookerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Elvish A lot of noise. zei:
Je slaapt dus gewoon een uurtje (geen visuals of feelings)?
Zou dit dan niet met een ander middel kunnen? (Doe vooral waar je je goed bij voelt ik ben alleen heel nieuwsgierig)
Klik om te vergroten...
het is de beste keus, ik val gelijk in slaap en heb er geen nasleep van. 5-meo-dmt heb ik nooit visuele trips van gehad, behalve een aantal keer in het begin dan zag ik een white-out maar door mn vele gebruik is dat verdwenen. combinatie met ketamine geeft een fijne synergy
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heel bijzonder dit. Gaaf.

Zieke shit die 5 meo.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Elke perceptie heeft geen duratie.

Bijvoorbeeld een stem van iemand:

Als je de symbolische betekenis van de geluiden (taal) negeert en naar de pure perceptie van het geluid ervan luistert, is het moment dat een geluid in bestaan komt, hetzelfde moment dat datzelfde geluid alweer verdwenen is. Oftewel: de perceptie is hier voor géén tijd: 0.

Dit gaat op voor alle percepties: het moment van in bestaan komen = het moment van alweer verdwenen zijn. Er is nooit iets echt in bestaan gekomen, maar doordat de schijnbare percepties in (herkenbare) terugkerende patronen komen, is er de illusie van een daadwerkelijke wereld.
Klik om te vergroten...
Dit weet ik allemaal niet, het enige wat ik zeker weet is dat het altijd "NU" is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
alles gaat voorbij zei:
Vgls mij is de grot van plato van toepassing op deze illusie.
Ons bewustzijn is vernauwd en van die zwakke plek maken "de heersers van de wereld" juist gebruik om mee te manipuleren.
Klik om te vergroten...
Ik geloof dit persoonlijk niet. Want als je echt door de fundamentele illusie van de wereld heen ziet, zie je de verbondenheid tussen alles en ervaar je die liefde van die eenheid (noem het God, noem het Liefde, whatever). Als je dat ervaart, is er geen stimulus om "anderen" te manipuleren, want dan weet je dat fundamenteel, die "ander" jezelf is.

Daarom denk ik dat de mensen die proberen hele populaties te manipuleren/controleren, nooit zo door de illusie heen hebben gezien.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
Dit weet ik allemaal niet, het enige wat ik zeker weet is dat het altijd "NU" is.
Klik om te vergroten...
100%

Maar!!

Wat zijn de implicaties van dat het altijd NU is?

Dit begint met dat dĂ­t NU, hetzelfde nu is als dĂ­t NU.

En daarmee kom je op hetzelfde uit: er is geen tijd. Tijd is een illusie. Het is altijd alleen maar nu. En dat zijn geen verschillende "nu's". Er is maar 1 nu. Er is altijd maar 1 nu "geweest" (zelfs dat klopt niet, want "geweest" impliceert de realiteit van tijd) en er zal altijd maar 1 nu zijn.

Dit nu is eeuwigheid. (wat betekent: géén tijd, niet: eeuwig voortdurende tijd)

Het is simpel. Het is slechts jezelf ontdaan van alles wat niet essentieeel aan je is.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik bedoel er idd mee dat er maar 1 moment is.
Ik vraag me wel eens af of je kunt meten hoe lang een foto duurt.
Als er zoiets bestaat als plancktijd dan moet daar een getal voor staan toch?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
alles gaat voorbij zei:
Ik bedoel er idd mee dat er maar 1 moment is.
Ik vraag me wel eens af of je kunt meten hoe lang een foto duurt.
Als er zoiets bestaat als plancktijd dan moet daar een getal voor staan toch?
Klik om te vergroten...
Binnen de illusie bestaat er natuurlijk wel relatieve tijd.

Je kunt meten hoeveel seconden (zelfbedachte eenheden trouwens) een specifieke gebeurtenis duurt.

Maar de eigenlijke perceptie die je hebt, is al weg op het moment dat je hem ervaart. (objectieve) wetenschap kan hier niet komen, dit gaat om zelf observeren van perceptie.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Maar de eigenlijke perceptie die je hebt, is al weg op het moment dat je hem ervaart. (objectieve) wetenschap kan hier niet komen, dit gaat om zelf observeren van perceptie.
Klik om te vergroten...
Ik herken dit niet en begrijp het niet. Maar wat is je punt, wat zegt het volgens jou?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
alles gaat voorbij zei:
Ik herken dit niet en begrijp het niet. Maar wat is je punt, wat zegt het volgens jou?
Klik om te vergroten...
Het gaat erom zelf het experiment te doen. (In je eigen ervaring)

Kies een perceptie, welke perceptie dan ook. Al zijn zicht en vooral gehoor het makkelijkste hiervoor imo. En observeer het:

Kijk naar dĂ­t moment en probeer het vast te "grijpen", probeer het hier te houden.

Dit lukt niet, want dĂ­t moment nĂş is tegelijkertijd wanneer je het ervaart alweer weg.

Als zelfs de huidige perceptie al weg is, hoe kan er dan een wereld zijn?

Je kunt dit niet beredeneren, alleen observeren:

Dat wat ik zie, hoor, voel, etc. is op hetzelfde moment alweer weg.

Het is zó simpel dat het moeilijk lijkt. Als je het ziet, barst je in lachen uit. Tranen van vreugde heb ik er vaak bij, omdat: de wereld is niet echt, máár bij het zien ervan stopt de illusie niet. Hierdoor heb je the best of both worlds:

- Vrijheid van een entiteit in een wereld te zijn.
- De wereld zien vanuit een ongeconditioneerd bewustzijn: ongelofelijke schoonheid zien, want je ziet niet meer de labels die je op alles plakte, maar je ziet het geheel, de eenheid, gemanifesteerd als precies dat wat je nu voor je ziet. Je ziet je eigen diepste puurste zelf (liefde) weerspiegelt in de schijnbare wereld.
E
Elvish A lot of noise.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
alles gaat voorbij zei:
@Elvish A lot of noise. wat betekent Elvish A lot of noise ?
Klik om te vergroten...
Niet kunnen reken, onjuiste conclusies trekken, geen Engels begrijpen, dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.

Pak terug op je ademhaling en kom terug als je iets hebt bij te dragen “kerel”.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#17
Elvish A lot of noise. zei:
Niet kunnen reken,
onjuiste conclusies trekken,
geen Engels begrijpen,
dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat,
Klik om te vergroten...
Hahahaha

Je vergeet: de schuld nooit bij jezelf zoeken.

Of loop ik nu op de zaken vooruit?

Elvish A lot of noise. zei:
maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.

Pak terug op je ademhaling en kom terug als je iets hebt bij te dragen “kerel”.
Klik om te vergroten...
E
Elvish A lot of noise.Lid
01-01-2024, 00:00
#18
alles gaat voorbij zei:
Hahahaha

Je vergeet: de schuld nooit bij jezelf zoeken.

Of loop ik nu op de zaken vooruit?
Klik om te vergroten...


alles gaat voorbij zei:
Hahahaha

Je vergeet: de schuld nooit bij jezelf zoeken.

Of loop ik nu op de zaken vooruit?
Klik om te vergroten...

Schuld?

Dit is een heel simpele constatering met een duidelijke opsomming, die zou mijn nichtje (4jr) nog kunnen maken.

Jij duidelijk niet (jij praat wat uit je nek).
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Elvish A lot of noise. zei:
Niet kunnen reken, onjuiste conclusies trekken, geen Engels begrijpen, dan ook nog pretenderen dat alles voor bij gaat maar de essentie van die naam vervolgens ook niet begrijpen en dan als klap op de vuurpijl nog het hoogste woord te willen voeren.

Pak terug op je ademhaling en kom terug als je iets hebt bij te dragen “kerel”.
Klik om te vergroten...
Waarom zo aanvallend?

Ik kan prima Engels en ik begrijp je naam ook niet. Iemand mag dat toch vragen, of mis ik hier iets?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#20
Elvish A lot of noise. zei:
Zeker mag iemand dat, echter als je de conversatie hebt gevolgd zal je merken dat “alles gaat voorbij” een naar toontje aanslaat.
Klik om te vergroten...
Ik heb dat niet gemerkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."