#1
Had je rekening gehouden met het feit dat je pas na anderhalf uur op je piek zit inplaats van 10 minuten met keta.Ja, hoe moet je dat plaatsen? Ik heb er ook wel aardig mee gestunt, een keer geloof ik 15 mg + redose 25 mg nasaal, zonder enige tolerantie (heb in m'n hele leven geloof ik 4 keer keta gedaan, 3 keer DXM, 4 keer 3-MeO-PCP en 1 keer 3-MeO-PCE, dus zo'n bak ervaring heb ik er niet mee). Die eerste 15 deed weinig, maar met die 25 erbij ben ik op de fiets gestapt. Man, ik waande me zowat als een god, het voelde alsof ik de hele wereld had geschapen en het was alsof ik door de straten zweefde. Toen heb ik nog een tijdje helemaal koekoek naar een kruispuntje op het industrieterrein zitten kijken naar hoe het leven (lees: het verkeer) aan me voorbijtrok. Na wel zo'n dik anderhalf à twee uur te hebben gefietst vond ik het wel welletjes en ben ik teruggegaan. Eenmaal thuis aangekomen m'n bed in gedoken, alwaar ik een geheel nieuw universum ontdekte. Ondertussen lijk je toch minder te beseffen dat je echt zwaar onder invloed bent dan bij psychedelica, bijna neigend naar wat ze noemen 'delusions of sobriety'. Dat maakt ook dat je het effect moeilijk kan plaatsen denk ik.
Ik vind keta, evenals DXM trouwens, veel meer naar binnen gericht... lekker wegzweven in je eigen mind of je door vreemde mindscapes wanen, helemaal afgesloten van de buitenwereld. Ik vind 3-MeO-PCP juist veel meer naar buiten gericht, hoewel het zich bij verandering van setting (in bed, ogen dicht) toch ook wel naar binnen kan richten en epische ervaringen teweeg kan brengen. Die ene keer 3-MeO-PCE was gek genoeg vrijwel uitsluitend lichamelijk, heel tactiel. Ik smolt weg in de bank, ledematen van de ander voelden haast als die van mij en op een gegeven moment had ik ook echt een verstoorde lichaamsperceptie, met het gevoel alsof ik hele korte beentjes had. Was ook zeker een leuke ervaring. Ik had die kant van disso's eerder nog nooit ervaren.
35mg is echt een enorm hoge dosering. Op 30mg wist ik mijn eigen naam niet meer en had ik niet door dat ik aan het hallucineren was omdat ik niet meer wist hoe alles er normaal uitzag. Heel visueel wel.
Heb je ervaring met O-PCE? Dit vind ik de king der disso’s. Wat ik dat spul comfortabel zeg.. nóg sterker dan 3-Meo, en ligt tussen de soorten in. Als je gaat liggen, kom je niet meer overeind. Maar als je gaat lopen vind je dat heerlijk. Voelt ook een beetje opiaat achtig maar dan zonder de wat manische kant (niet te hoge dosering dan).
