Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErnstig veel bijwerkingen bij Oxycodon?

Ernstig veel bijwerkingen bij Oxycodon?

66 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tur4x zei:
Dank je wel! Gaat de koud hebben er ook af!?!? Oh man dat is echt killing
Klik om te vergroten...
Ik heb dat toen stapsgewijs gedaan met elke keer een dag of drie/vier ertussen en alleen wat slechter geslapen en onrustig in m'n hoofd. Maar ik moest maar terug van 200mg geloof ik (zou ook 150 geweest kunnen zijn). Dat was trouwens ook zonder de dokter te raadplegen, onverstandig denk ik achteraf.

Edit: dat waren stapjes van eerst hele en vanaf 50 mg een halve, dan 2x een kwart (pillen van 50 mg).
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#2
StraffeNeel zei:
Beterschap
Klik om te vergroten...
Dank je wel! Gaat de koud hebben er ook af!?!? Oh man dat is echt killing
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
k1ttyc4t zei:
Mocht de arts geen middel voorschrijven tegen de afkickverschijnselen, waar ik wel bang voor ben, ben ik van plan om af te gaan bouwen met een lage dosering Diazepam onder begeleiding van mijn vriend en ouders. Dus via een vast schema en op gezette tijdstippen in hun beheer.
Klik om te vergroten...
Uw arts gaat zeker wel middelen voorschrijven de vraag is of die ook lyrica voor gaat schrijven want hier ga je het meeste aan hebben
Maar het is maar een oxycodon afhankelijkheic, niet zo spannend, wat inhoud dat je met minder hulp meds ook wel door het proces heen gaat komen
Je wilt het, het gaat je lukken! zet hem op

Vraag om deze meds/ koop deze meds:
Clodinine
Pregabeline (lyrica)
immodium
paracetamol
ibuprofen
Veel vitamine C
Gatorade
Veel water heul veul water en ook zout is belangijk

Bovenstaande is eigenlijk genoeg om van een zware habit af te komen

O en ik snap dat je bij mijn eerste zinnen denkt maar dit is voor mij gewoon (super) heftig om er vanaf te raken en wat oordeel je nou

Dat zal ik je uitleggen, mijn opi verslaving begon ook met voorgeschreven oxy, toen ik hiervan "moest" afkicken was dat voor mij toen ook gewoon super heftig maar ik wist ook nog niet beter


Daarna switchte ik namelijk naar heroine wat 8maal sterker is dan reguliere morfine dusja dan worden de afkickverschijnselen een stukkie meer servere dan mijn oxy habit zegmaar

Laten we zo zeggen wat mij dagelijks bijvoorbeeld een paar tienen zou kosten om niet ziek te worden, daar had 300mg oxycodon in 1x innemen het ziek zijn nog niet voor mij gestopt

Dus als je dan oxy met hero gaat vergelijken lijkt het een totaal verschillende ervaring (het afkicken)

Maar ik snap dat het voor jou dat dus wel is.



Die bijwerkingen zijn inderdaad echt niet best en het is zeer belangrijk dat je ermee stopt

Lyrica is een goede pijnstiller maar eenmaal afhankelijk geeft dat ook een enorm intense afkick dus het is sowieso niet iets wat je dagelijks zou kunnen gaan gebruiken




Loop je al bij een pijnpolie in het ziekenhuis? Misschien dat hun met je mee kunnen denken
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#4
StraffeNeel zei:
Ik heb dat toen stapsgewijs gedaan met elke keer een dag of drie/vier ertussen en alleen wat slechter geslapen en onrustig in m'n hoofd. Maar ik moest maar terug van 200mg geloof ik (zou ook 150 geweest kunnen zijn). Dat was trouwens ook zonder de dokter te raadplegen, onverstandig denk ik achteraf.

Edit: dat waren stapjes van eerst hele en vanaf 50 mg een halve, dan 2x een kwart (pillen van 50 mg).
Klik om te vergroten...
Hebben wij het wel over dezelfden? Ik heb het over pregabaline.

Anyway, het gaat nu stukken beter.. nog momenten dat ik me aardig beroerd voel maar over het algemeen gaat het gelukkig wat beter
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik over Lyrica. Da's toch wat anders geloof ik
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tur4x zei:
Hoe gaat het nu met jou kerel? Was je inmiddels al bij een HA geweest?
Klik om te vergroten...
Ja, ik ben bij de ha geweest

De tramadol is opgehoogd naar 400 mg per dag.
Het scheelt iets, dat wel, maar verder is aan de rug niets meer te doen.
Opiaten zoals oxcycodon wil ik niet. Dat is een heilloze weg...
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Ja, ik ben bij de ha geweest

De tramadol is opgehoogd naar 400 mg per dag.
Het scheelt iets, dat wel, maar verder is aan de rug niets meer te doen.
Opiaten zoals oxcycodon wil ik niet. Dat is een heilloze weg...
Klik om te vergroten...

Naja beter dat je pijnbestrijding wel verhoogd is. Die pregabaline deed bij mij toen ook wonderen icm tramadol.

Alleen ik kon er niet normaal mee omgaan, daarom besloten er mee te stoppen.

misschien dat je die weg nog kan inslaan met je HA?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tur4x zei:
Alleen ik kon er niet normaal mee omgaan, daarom besloten er mee te stoppen.

misschien dat je die weg nog kan inslaan met je HA?
Klik om te vergroten...
Dit met pregabaline?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja dat je tramadol combineert met pregabaline.
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wat doet pregabaline precies?
s
systeemLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Wat doet pregabaline precies?
Klik om te vergroten...
Ja iets met de zenuwen … pijn overdracht en overprikkelde zenuwen
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Klinkt interessant.
Wat zijn de bijwerkingen zoal?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Klinkt interessant.
Wat zijn de bijwerkingen zoal?
Klik om te vergroten...
Droge mond, meer eerlust , het kan euforie geven zegt men, maar dat had ik gelukkig niet
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik ga dit medicijn eens ter sprake brengen bij de ha.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ik ga dit medicijn eens ter sprake brengen bij de ha.
Klik om te vergroten...
Ik hoor graag van je wat de HA zegt
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tur4x zei:
Ik hoor graag van je wat de HA zegt
Klik om te vergroten...
Ik Kom erop terug zodra ik meer weet
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik mag geen NSAID's hebben, ook al neem ik een maagbeschermer.
Ook geen selective.
Dus die optie is voor mij geen mogelijkheid...
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Ik mag geen NSAID's hebben, ook al neem ik een maagbeschermer.
Ook geen selective.
Dus die optie is voor mij geen mogelijkheid...
Klik om te vergroten...

had je al een antwoord van je huisarts gekregen over de mogelijkheid van pregabaline?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tur4x zei:
had je al een antwoord van je huisarts gekregen over de mogelijkheid van pregabaline?
Klik om te vergroten...
Ja, toevallig gistermiddag.
Hij ziet er niks in en wil het mij niet voorschrijven.
Ook al omdat het weer eens een verslavend medicijn is en deze wil hij me niet meer voorschrijven.
Dus helaas. Ik zal het met tramadol moeten doen ( hee, ook verslavend, toch?)
Maar die tramadol helpt redelijk goed.
Ik ben er alleen niet blij mee.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Ja, toevallig gistermiddag.
Hij ziet er niks in en wil het mij niet voorschrijven.
Ook al omdat het weer eens een verslavend medicijn is en deze wil hij me niet meer voorschrijven.
Dus helaas. Ik zal het met tramadol moeten doen ( hee, ook verslavend, toch?)
Maar die tramadol helpt redelijk goed.
Ik ben er alleen niet blij mee.
Klik om te vergroten...

oke… rare huisarts dan…. Maar goed..

achteraf gezien kreeg ik na 4 weken acuut stoppen met pregabaline echt vreselijke ontwenning op mentaal vlak. Ik kreeg paniekaanvallen, hartslag 160 in rust etc, tot suïcidale gedachten aan toe… had ik nog nooit in mijn leven ervaren.

dokter wilde mij toen citalopram voorschrijven en me weer op de oude dosis pregabline hebben om vervolgens langzaam af te bouwen ipv accuut stoppen zoals ik had gedaan.

Ik heb zijn medicatie niet aangepakt en ben blij dat ik dat niet heb gedaan!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."