Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErnstig veel bijwerkingen bij Oxycodon?

Ernstig veel bijwerkingen bij Oxycodon?

66 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Het is ook altijd zoeken welke pijnstillers goed werken en welke niet. Had bij lyrica zelf heel veel bijwerkingen en de pijn werd niet minder. Ik deed het via de pijn poli. Heb je een pijnblokkade niet als optie gekregen? Maar goed zoals hierboven al gezegd werd bij sommige werkt oxycodon perfect en morfine minder. En andersom , heb zelf het 'geluk' dat morfine en oxycodon en fentanyl het prima doen zonder bijwerkingen. Nam het in het begin wel veel.. zat toen op 120-160mg oxycodon per dag zonder bijwerkingen op fijn voelen na en ook wat minder slapen maar dat was snel opgelost want kreeg toen 3 mg flunitrazepam erbij :) Maar dat vond de pijnpoli te hoog toen (de oxycodon dosering) afgebouwd naar een dosering dat de pijn een stuk minder werd.
Maar ik neem soms nog steeds fentanyl waar ik spray van maak of pleisters. Of Isotonitazene of morfine maar daar is circa 2x meer van als oxycodon en duurder dus dat zal een arts minder snel voorschrijven.

Ben blij voor je dat je jouw medicijn hebt gevonden. Bij mij duurde die zoektocht letterlijk 8 maanden via de pijnpoli. Kreeg van alles waarvan ik tramadol het ergste vind/vond.
Anyway sterkte!

Ik ga zelf overstappen op fentanyl pleisters word dat 3x of 4x van langwerkend 10mg oxycodon innemen zat elke dag. Omgerekend zal ik dan een 25mcg/hr fentanyl pleisters krijgen vanaf volgende maand als de arts het met de neuroloog heeft besproken.
D
DownUnderLid
01-01-2024, 00:00
#2
k1ttyc4t zei:
Beestje terug, alles goed gegaan. Zwalkt alleen wel overal tegen de kasten aan en loopt een beetje mank. Maar dat is met pijnstilling en knuffels goed op te lossen gelukkig.

Ik ben een beetje bang geworden de laatste tijd door het heftig reageren op de Oxycodon en ik lees op internet veel over de slechte bijwerkingen ervan. Vaak mensen die zeggen dat je er hartkloppingen van krijgt en laat ik nou net een hartritmestoornis hebben.

@Manu76
Ik heb over het algemeen geen verstand van de lyrica en ben beter bekend met de diazepam. Ik hoor er veel slechte verhalen over en heb aardig wat slechte reviews gelezen.

EDIT aangezien ik was vergeten antwoord te geven op je vraag: Mijn vriend heeft de diazepam die een vriendin van hem niet meer gebruikt kunnen ophalen.

Is er misschien iemand bekend met lyrica 75mg die er zijn ervaring over wil delen?
Klik om te vergroten...
Ik heb 2 jaar lang Lyrica gehad voor mijn rug en ben daar gewoon zonder problemen in één keer mee gestopt, zonder bijwerkingen o.i.d. Alleen weet ik natuurlijk niet of dat zo verstandig was en of een ander dat ook zomaar zou kunnen doen. Lyrica zou op de zenuwen van mijn rug werken wat de pijn verlichte, maar is niet een pijnstiller in traditionele zin, het werkt net wat anders. Meer kan ik er niet over vertellen.
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#3
DownUnder zei:
Ik heb 2 jaar lang Lyrica gehad voor mijn rug en ben daar gewoon zonder problemen in één keer mee gestopt, zonder bijwerkingen o.i.d. Alleen weet ik natuurlijk niet of dat zo verstandig was en of een ander dat ook zomaar zou kunnen doen. Lyrica zou op de zenuwen van mijn rug werken wat de pijn verlichte, maar is niet een pijnstiller in traditionele zin, het werkt net wat anders. Meer kan ik er niet over vertellen.
Klik om te vergroten...
Lyrica is voor zenuwpijn. Dat verdooft daardoor andere pijn ook. Wordt je wel erg suf van.

=> Afbouwen na gebruik conform bijsluiter of raadpleeg arts.

@DownUnder in èèn keer stoppen gaat niet bij iedereen goed.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Euh ja ik ben wel een beetje bekend op dit vakgebied ,maar waarom een topic omhoog kicken van bijna een jaar oud?
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#5
StraffeNeel zei:
Lyrica is voor zenuwpijn. Dat verdooft daardoor andere pijn ook. Wordt je wel erg suf van.

=> Afbouwen na gebruik conform bijsluiter of raadpleeg arts.

@DownUnder in èèn keer stoppen gaat niet bij iedereen goed.
Klik om te vergroten...

ik ben nu 72 uur verlost van dit medicijn. Ik nam gemiddeld 1100 mg p/d.

meerdere malen geprobeerd om rustig af te bouwen… rustig afbouwen kan ik helaas niet. Het is bij mij alles of niets.

het gaat al beter maar heeft iemand enig idee hoe lang ik op verschijnselen kan rekenen ?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tur4x zei:
ik ben nu 72 uur verlost van dit medicijn. Ik nam gemiddeld 1100 mg p/d.

meerdere malen geprobeerd om rustig af te bouwen… rustig afbouwen kan ik helaas niet. Het is bij mij alles of niets.

het gaat al beter maar heeft iemand enig idee hoe lang ik op verschijnselen kan rekenen ?
Klik om te vergroten...
Geen idee, maar 1100 mg/dag is wel een heel hoge dosis. Klopt het dat die dosis ruim boven de max. per dag is?

Veel succes met nuchteren.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#7
StraffeNeel zei:
Geen idee, maar 1100 mg/dag is wel een heel hoge dosis. Klopt het dat die dosis ruim boven de max. per dag is?

Veel succes met nuchteren.
Klik om te vergroten...

ja klopt… helaas wel daarom ben ik in 1x gestopt omdat minderen gewoon niet lukte
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#8
Tur4x zei:
ja klopt… helaas wel daarom ben ik in 1x gestopt omdat minderen gewoon niet lukte
Klik om te vergroten...
Laat nog even weten hoe dat komende week verloopt a.u.b.... niet om anderen het na te laten doen. Da's verre van verstandig, maar uit interesse hoe het met je gaat.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#9
StraffeNeel zei:
Laat nog even weten hoe dat komende week verloopt a.u.b.... niet om anderen het na te laten doen. Da's verre van verstandig, maar uit interesse hoe het met je gaat.
Klik om te vergroten...

was ik weer:

het gaat heel erg op en neer. Ik merk dat ik mijn enorm neerslachtig etc voel. Ik heb het de hele dag koud ook… alleen een kokend heet bad warmt me dan op.

Vanmorgen uit ellende de huisarts gebeld en gevraagd om iets tegen de misselijkheid. Had al vanaf zondag niet meer gegeten
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#10
Tur4x zei:
was ik weer:

het gaat heel erg op en neer. Ik merk dat ik mijn enorm neerslachtig etc voel. Ik heb het de hele dag koud ook… alleen een kokend heet bad warmt me dan op.

Vanmorgen uit ellende de huisarts gebeld en gevraagd om iets tegen de misselijkheid. Had al vanaf zondag niet meer gegeten
Klik om te vergroten...
Beterschap
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tur4x zei:
Dank je wel! Gaat de koud hebben er ook af!?!? Oh man dat is echt killing
Klik om te vergroten...
Ik heb dat toen stapsgewijs gedaan met elke keer een dag of drie/vier ertussen en alleen wat slechter geslapen en onrustig in m'n hoofd. Maar ik moest maar terug van 200mg geloof ik (zou ook 150 geweest kunnen zijn). Dat was trouwens ook zonder de dokter te raadplegen, onverstandig denk ik achteraf.

Edit: dat waren stapjes van eerst hele en vanaf 50 mg een halve, dan 2x een kwart (pillen van 50 mg).
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#12
StraffeNeel zei:
Beterschap
Klik om te vergroten...
Dank je wel! Gaat de koud hebben er ook af!?!? Oh man dat is echt killing
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
k1ttyc4t zei:
Mocht de arts geen middel voorschrijven tegen de afkickverschijnselen, waar ik wel bang voor ben, ben ik van plan om af te gaan bouwen met een lage dosering Diazepam onder begeleiding van mijn vriend en ouders. Dus via een vast schema en op gezette tijdstippen in hun beheer.
Klik om te vergroten...
Uw arts gaat zeker wel middelen voorschrijven de vraag is of die ook lyrica voor gaat schrijven want hier ga je het meeste aan hebben
Maar het is maar een oxycodon afhankelijkheic, niet zo spannend, wat inhoud dat je met minder hulp meds ook wel door het proces heen gaat komen
Je wilt het, het gaat je lukken! zet hem op

Vraag om deze meds/ koop deze meds:
Clodinine
Pregabeline (lyrica)
immodium
paracetamol
ibuprofen
Veel vitamine C
Gatorade
Veel water heul veul water en ook zout is belangijk

Bovenstaande is eigenlijk genoeg om van een zware habit af te komen

O en ik snap dat je bij mijn eerste zinnen denkt maar dit is voor mij gewoon (super) heftig om er vanaf te raken en wat oordeel je nou

Dat zal ik je uitleggen, mijn opi verslaving begon ook met voorgeschreven oxy, toen ik hiervan "moest" afkicken was dat voor mij toen ook gewoon super heftig maar ik wist ook nog niet beter


Daarna switchte ik namelijk naar heroine wat 8maal sterker is dan reguliere morfine dusja dan worden de afkickverschijnselen een stukkie meer servere dan mijn oxy habit zegmaar

Laten we zo zeggen wat mij dagelijks bijvoorbeeld een paar tienen zou kosten om niet ziek te worden, daar had 300mg oxycodon in 1x innemen het ziek zijn nog niet voor mij gestopt

Dus als je dan oxy met hero gaat vergelijken lijkt het een totaal verschillende ervaring (het afkicken)

Maar ik snap dat het voor jou dat dus wel is.



Die bijwerkingen zijn inderdaad echt niet best en het is zeer belangrijk dat je ermee stopt

Lyrica is een goede pijnstiller maar eenmaal afhankelijk geeft dat ook een enorm intense afkick dus het is sowieso niet iets wat je dagelijks zou kunnen gaan gebruiken




Loop je al bij een pijnpolie in het ziekenhuis? Misschien dat hun met je mee kunnen denken
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#14
StraffeNeel zei:
Ik heb dat toen stapsgewijs gedaan met elke keer een dag of drie/vier ertussen en alleen wat slechter geslapen en onrustig in m'n hoofd. Maar ik moest maar terug van 200mg geloof ik (zou ook 150 geweest kunnen zijn). Dat was trouwens ook zonder de dokter te raadplegen, onverstandig denk ik achteraf.

Edit: dat waren stapjes van eerst hele en vanaf 50 mg een halve, dan 2x een kwart (pillen van 50 mg).
Klik om te vergroten...
Hebben wij het wel over dezelfden? Ik heb het over pregabaline.

Anyway, het gaat nu stukken beter.. nog momenten dat ik me aardig beroerd voel maar over het algemeen gaat het gelukkig wat beter
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik over Lyrica. Da's toch wat anders geloof ik
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
StraffeNeel zei:
Ik over Lyrica. Da's toch wat anders geloof ik
Klik om te vergroten...
Lyrica = Pregabaline
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#17
StraffeNeel zei:
Ik over Lyrica. Da's toch wat anders geloof ik
Klik om te vergroten...
Ja Lyrica inderdaad, net wat @Manu76 zegt, dat is pregabaline.

Aan die troep begin ik nooit meer
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Tur4x zei:
Aan die troep begin ik nooit meer
Klik om te vergroten...
Waarom niet, wat is je ervaring met dit goedje?
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Waarom niet, wat is je ervaring met dit goedje?
Klik om te vergroten...
Ik zelf heb redelijke positieve ervaringen ermee. Bijna 8 jaar moeten slikken om stress op het lichaam te verminderen. Het is wel een beetjes alsof je stoned door het leven gaat en het was voor mij een zwaar traject toen ik af ging bouwen (een ruim jaar mee bezig geweest).

Ik kan zelf niet zeggen dat ik negatief ben over Lerica/Pregabaline, maar dat je lichamelijk en mentaal afhankelijk bent en slomer was jammer.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Waarom niet, wat is je ervaring met dit goedje?
Klik om te vergroten...

De ervaring is dat je soms momenten hebt dat je ergens bent of dat je zojuist iets vertelt / uitgelegd is.. en je gewoon geen idee mee hebt hoe je er kwam en of waar het over ging.

Het zal vast ergens goed voor zijn hoor, begrijp me niet verkeerd. Ik kreeg het voor zenuwpijn en daar werkte het wel prima voor.

Ik wilde zelf graag met dit medicijn stoppen omdat ik gewoon medicijnen vrij door het leven wil gaan.

Ik heb een aantal jaar terug al oxyxodon verbannen, toen quetiapine (die ik kreeg voor het slecht slapen door afkick oxy)

Nu sinds een maand gestopt met roken en sinds een goeie week gestopt met die Pregabaline.

De afkick van pregabaline was echt heavy… hele donkere gedachten en gewoon een heel onrustig / paniekerig gevoel.

Slapen is op dit moment geen feestje. Ik lig vroeg in m’n nest en sta heel vroeg op.

Als ik straks redelijk stabiel ben, rest mij alleen nog de afbouw van Tramadol die ik ook voor mijn rug heb.

De HA weet dat ik het liefst zonder medicijn door het leven wil en ik ben er nu ook van overtuigd dat ik het nergens meer voor nodig ben.

Ik heb totaal geen idee wat mij te wachten staat met afbouw tramadol maar mijn huidige dosering is 2 maal 2 capsules van 50 mg per dag.

Geen overdreven dosering toch?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."