#1
Er bestaat ook zoiets als een selectieve NSAID's. Die zouden minder last veroorzaken aan de maag. Eventueel gecombineerd met een maagbeschermer. Echt het fijne weet ik er ook niet van maar vraag het eens aan uw dokter.
Bedankt voor de topic-bump. @Roze OlifantEven een topic-bump, iemand met ervaring met deze klachten en middelen die hier meer over kan vertellen? Moet toch wel hier? Dit lijken me belangrijke vragen.
Heel veel sterkte @k1ttyc4t! 🍀🌹
Bedankt voor de topic-bump. @Roze Olifant
Hierbij even een update van gisteren tot vandaag.
Gisteren heb ik nog gewacht op de dokter die me terug zou bellen, dit is niet gebeurd. Ik heb zelf moeten bellen naar de assistente en er was een notitie gemaakt dat de dokter niets anders als lyrica kon voorschrijven.
Ik heb met mijn moeder en vriend een plan gemaakt om af te gaan bouwen met de diazepam. In de avond ben ik voor het slapen begonnen met een halve tablet 5mg, maar ik merkte al snel dat het niet genoeg was en heb daarom nog een 5mg ingenomen. Na een hete douche ben ik gaan slapen.
Maar in de nacht richting drie uur werd ik weer wakker en rusteloos, diarree, misselijk, hoofdpijn en zweten, daarna mijn vriend wakkergemaakt natuurlijk en temperatuur opgemeten. 35,4 tot mijn verbazing aangezien ik het gevoel had dat ik koorts kreeg. Heb hierna nog een tablet van 5mg ingenomen om weer verder te kunnen slapen maar helaas bleek het in bed dat de rusteloosheid nog steeds aanwezig was en kon ik niet meer stilliggen, draaien woelen alles maar heb niet opgegeven en ben 6:15 uiteindelijk in slaap gevallen.
Maargoed, helaas was dat van redelijk korte duur want we hadden een afspraak bij de dierenarts om mijn kat van 6 maanden te laten castreren, de afspraak stond om 8:45 dus de wekker ging om 7 uur weer af.
Nu hebben we hem afgezet bij de dierenarts en na aankomst thuis weer een tablet van 5mg ingenomen. Ik ga zo nog proberen een beetje te slapen, alhoewel de rusteloosheid weer aanwezig is, wordt het nog een stukje moeilijker want mijn diertje ligt nu zo ongeveer op de operatietafel.
Het doel is nu om niets meer te pakken voor bedtijd en voor het slapen een tablet van 10mg in te nemen, hopelijk zakt de rusteloosheid snel weg en kan de diazepam zo snel mogelijk gestopt worden.
Beestje terug, alles goed gegaan. Zwalkt alleen wel overal tegen de kasten aan en loopt een beetje mank. Maar dat is met pijnstilling en knuffels goed op te lossen gelukkig.Klinkt vervelend allemaal zeg. In ieder geval goed dat je het diazepam-gebruik kort houdt en nu in overleg met je vriend en moeder zo snel mogelijk al afbouwt, gecontroleerd in hun beheer. Want zo’n verslaving wil je er al helemaal niet bij krijgen.
Heel veel beterschap aan jou, en aan je lieve beestje! 🐱
Ik hoop dat iemand dit topic leest die wat meer concreets kan zeggen over de afkick van oxycodon. Wat ik niet helemaal uit je tekst haal, waarom stond/sta je zo terughoudend tegenover de lyrica?
Tja, 1x een pilletje Diazepam om te slapen is niet het einde, maar gezien je geschiedenis met benzoverslaving kan ik me voorstellen dat de dokter het je niet geeft. En als je dan via via aan het spul komt, kan het verkeerd uitpakken misschien.EDIT aangezien ik was vergeten antwoord te geven op je vraag: Mijn vriend heeft de diazepam die een vriendin van hem niet meer gebruikt kunnen ophalen.
Is er misschien iemand bekend met lyrica 75mg die er zijn ervaring over wil delen?
Laat nog even weten hoe dat komende week verloopt a.u.b.... niet om anderen het na te laten doen. Da's verre van verstandig, maar uit interesse hoe het met je gaat.
Ik krijg Omeprazol 40mg, Oxycodon neem ik nooit met lege maag in en een hogere dosering durf ik niet aan. Ook niet langwerkend.Als ik teveel bijwerkingen van de oxy heb gehad schreef mijn huisarts ook wel eens tramadol voor. Of misschien de langwerkende een optie de afgifte gaat dan wat gelijkmatiger misschien dat je daar beter de dag mee door kunt. Ik mag ook geen nsaid's.
Oxy niet met een lege maag innemen.
Krijg je ook maagbeschermers?
Sterkte
Ik heb 2 jaar lang Lyrica gehad voor mijn rug en ben daar gewoon zonder problemen in één keer mee gestopt, zonder bijwerkingen o.i.d. Alleen weet ik natuurlijk niet of dat zo verstandig was en of een ander dat ook zomaar zou kunnen doen. Lyrica zou op de zenuwen van mijn rug werken wat de pijn verlichte, maar is niet een pijnstiller in traditionele zin, het werkt net wat anders. Meer kan ik er niet over vertellen.Beestje terug, alles goed gegaan. Zwalkt alleen wel overal tegen de kasten aan en loopt een beetje mank. Maar dat is met pijnstilling en knuffels goed op te lossen gelukkig.
Ik ben een beetje bang geworden de laatste tijd door het heftig reageren op de Oxycodon en ik lees op internet veel over de slechte bijwerkingen ervan. Vaak mensen die zeggen dat je er hartkloppingen van krijgt en laat ik nou net een hartritmestoornis hebben.
@Manu76
Ik heb over het algemeen geen verstand van de lyrica en ben beter bekend met de diazepam. Ik hoor er veel slechte verhalen over en heb aardig wat slechte reviews gelezen.
EDIT aangezien ik was vergeten antwoord te geven op je vraag: Mijn vriend heeft de diazepam die een vriendin van hem niet meer gebruikt kunnen ophalen.
Is er misschien iemand bekend met lyrica 75mg die er zijn ervaring over wil delen?
Lyrica is voor zenuwpijn. Dat verdooft daardoor andere pijn ook. Wordt je wel erg suf van.Ik heb 2 jaar lang Lyrica gehad voor mijn rug en ben daar gewoon zonder problemen in één keer mee gestopt, zonder bijwerkingen o.i.d. Alleen weet ik natuurlijk niet of dat zo verstandig was en of een ander dat ook zomaar zou kunnen doen. Lyrica zou op de zenuwen van mijn rug werken wat de pijn verlichte, maar is niet een pijnstiller in traditionele zin, het werkt net wat anders. Meer kan ik er niet over vertellen.
Lyrica is voor zenuwpijn. Dat verdooft daardoor andere pijn ook. Wordt je wel erg suf van.
=> Afbouwen na gebruik conform bijsluiter of raadpleeg arts.
@DownUnder in èèn keer stoppen gaat niet bij iedereen goed.
Geen idee, maar 1100 mg/dag is wel een heel hoge dosis. Klopt het dat die dosis ruim boven de max. per dag is?ik ben nu 72 uur verlost van dit medicijn. Ik nam gemiddeld 1100 mg p/d.
meerdere malen geprobeerd om rustig af te bouwen… rustig afbouwen kan ik helaas niet. Het is bij mij alles of niets.
het gaat al beter maar heeft iemand enig idee hoe lang ik op verschijnselen kan rekenen ?
Geen idee, maar 1100 mg/dag is wel een heel hoge dosis. Klopt het dat die dosis ruim boven de max. per dag is?
Veel succes met nuchteren.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."