Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsErnstig veel bijwerkingen bij Oxycodon?

Ernstig veel bijwerkingen bij Oxycodon?

66 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
De Zandman zei:
En we weten wat Oxcycodon teweeg brengt aan bijwerkingen! Nee, dus.
Klik om te vergroten...
Tramadol doet toch precies hetzelfde? Mijn gedachte is dat het uiteindelijk op hetzelfde neerkomt als je langer dan een aantal maanden slikt.. Ik weet het verder niet zeker, maar dat was mijn gedachte.
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Nee, dat is geen overdreven dosering.
Ik krijg 6 x 50 mg tramadol, en het helpt nog maar voor een klein gedeelte.
Ik heb alles geprobeerd om de rugpijn weg te krijgen, maar het neemt toe die pijn...
Ik weet nu geen oplossing meer.
Ik ga weer naar de ha want ik heb er genoeg van.
Klik om te vergroten...

Ik ken het helaas… wat voor mij DE oplossing was, was Braziliaanse Jiu-Jitsu. Mijn rug is daar zo bijzonder sterk van geworden dat de meeste klachten verdwenen zijn.

Daarom wil ik stoppen met de Tramadol, ik ben net een week van een hoge dosering pregabaline af , waar ik nog steeds herstellende van ben. Daarom zei ik : wat een troep is dat!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tsja, medicijnen hebben vaak hele nare bijwerkingen....tramadol valt gelukkig erg mee, maar het werkt bij mij onvoldoende.
Ik ben benieuwd wat de ha gaat doen na de mislukte verwijzing naar de pijnpoli.
Ikzelf heb geen idee meer wat er tegen die pijn te doen is anders dan opiaten.
En die hebben vaak hele vervelende bijwerkingen, het zal een moeilijke keuze zijn.
Maar ik heb grote moeite met het huishouden, ik kan nog maar zeer slecht bukken en buigen.
Misschien moet ik aan de Braziliaanse Jiu Jitsu..
T
Tur4xLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Tsja, medicijnen hebben vaak hele nare bijwerkingen....tramadol valt gelukkig erg mee, maar het werkt bij mij onvoldoende.
Ik ben benieuwd wat de ha gaat doen na de mislukte verwijzing naar de pijnpoli.
Ikzelf heb geen idee meer wat er tegen die pijn te doen is anders dan opiaten.
En die hebben vaak hele vervelende bijwerkingen, het zal een moeilijke keuze zijn.
Maar ik heb grote moeite met het huishouden, ik kan nog maar zeer slecht bukken en buigen.
Misschien moet ik aan de Braziliaanse Jiu Jitsu..
Klik om te vergroten...
Ik hoop op het beste voor je man. Ik ben ook bij de pijnpoli geweest toen voor mijn rug maar dat werkt allemaal niet joh… althans deed niets voor jou en mij.

Wil je me laten weten wat de HA zegt over je klachten en de weg die je gaat bewandelen?

dan terugkomend op de tramadol: is afbouwen / ontwennen van deze “zwakke” opiaat te doen, in tegenstelling tot zijn grote broer de “oxyxodon”?

Oxy heb ik toen ook van af moeten kicken , toen had ik destijds ook contact met je als ik me niet vergis!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
@Tur4x
De ha heeft de tramadol verhoogd.
Oxcycodon krijg ik niet, en het is ook een heilloze weg. Ik zou er zonder meer zwaar verslaafd aan worden en binnen de kortste keren een torenhoge dosering hebben opgebouwd.
En we weten wat Oxcycodon teweeg brengt aan bijwerkingen! Nee, dus.
Al is het wel verleidelijk.....je moet maar eens rugpijn hebben die je belemmert in alles wat je doen moet. Maar nee. De ha wil het mij ook niet geven, mijn verleden met Oxcycodon kennen de.
Tramadol helpt gedeeltelijk, het lijkt erop dat je ook van deze pijnstiller steeds meer nodig hebt...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tramadol schijnt een veel zwakker opiaat te zijn dan oxcycodon.
Maar, als je ermee stopt moet tramadol wel langzaam worden afgebouwd.
Het helpt gedeeltelijk. Of dat zo blijft is afwachten. Met weer allerlei therapie ben ik nu wel helemaal klaar....
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er bestaat ook zoiets als een selectieve NSAID's. Die zouden minder last veroorzaken aan de maag. Eventueel gecombineerd met een maagbeschermer. Echt het fijne weet ik er ook niet van maar vraag het eens aan uw dokter.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."