nee nog niet...
wist niet eens dat Nederland whisky produceerde.
ben wel een keer beet genomen met jenever
hooghoudt was dat volgens mij
ik google het even om geen mis informatie hier neer te zetten.
kan het even niet vinden maar ik denk dat het hooghoudt premium was bruine jenever
was me voorgeschoteld om te raden wat voor whisky het was.
smaakte gewoon echt naar whisky
Heb dit even gekopieerd en geplakt naar aanleiding van je post...
MILLSTONE, DE EERSTE NEDERLANDSE WHISKY DISTILLEERDERIJ​
Millstone is de eerste Nederlandse whisky distilleerderij van naam. Millstone whisky wordt geproduceerd door
Zuidam Distillers, waarbij in 1996 de eerste experimentele vaten met whisky werden geproduceerd. Het duurde nog even voordat de eerste officiële botteling werd uitgebracht, maar in 2007 was het zover; een vijf jaar oude botteling was de eerste die de distilleerderij uitbracht. Sindsdien is gewerkt aan het vervaardigen en uitbrengen van verschillende whisky's, waarvan er meerdere in de prijzen zijn gevallen.
Waar Zuidam garant staat voor haar hoogwaardige kwalteitsdranken is dit voor Millstone niet anders. Het huidige aanbod is bijzonder breed waardoor liefhebbers van verschillende soorten
whisky worden
aangesproken. Dit is een resultaat van het actief experimenteren met verschillende soorten gerst en vaten, waardoor een breed smaakaanbod gecreëerd wordt. Leuk om te weten is dat de gerst, die gebruikt wordt voor de whisky, gemalen wordt in échte windmolens. Typerend in het productieproces is een tweedubbele distillatie in handgemaakte koperen pot stills, waarna vaten zorgvuldig uitgekozen worden voor de rijping.
ik zie vrij veel flessen staan .
welke drink je precies ?