Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWishky wiskey wiskie oja en boerbon

Wishky wiskey wiskie oja en boerbon

164 antwoorden
30 weergaven
18-5-2026
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#1
AcidWarrior zei:
Ja ik vind het als beginnende whiskey drinker wel beter om kennis te maken met verschillende smaakpaletten. En als bepaalde smaakkenmerken dan bevallen daar dan iets dieper in te duiken. Als ik dan met meer ervaring beter weet welke soorten me écht bevallen, speelt de prijs eigenlijk weinig rol. Prijs-kwaliteit moet natuurlijk wel goed zijn.

Ik wil me dus stap voor stap verder verdiepen in de smokey.
En ben ook fan van zure frisse smaken / aciditeit.
Klik om te vergroten...
Ardbeg, Laphroaig of Lagavulin
denk dat je die kant op gaat dan .
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Thx!
Ik heb ze alvast ff gegoogeld en op het eerste zicht spreken de Ardbeg en de Lagavulin (die had ik een tijdje geleden al op het oog) me het meest aan.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#3
AcidWarrior zei:
Thx!
Ik heb ze alvast ff gegoogeld en op het eerste zicht spreken de Ardbeg en de Lagavulin (die had ik een tijdje geleden al op het oog) me het meest aan.
Klik om te vergroten...
zijn ook allemaal islay s
het meeste wat uit de regio islay komt ,is vrij smokey

Een Ierse Redbreast 12 of 15 lijkt me ook wel iets voor je als je van wat stevigs houdt.
Maar niet schots is..
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Tellen cocktails van goedkope scotch?
Scotch Sour.


02EB232C-6432-4E58-B942-9D01DB46BEEE.jpeg
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jack Daniels met cola graag.

Puur drink ik dat eigenlijk nooit.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#6
ricorieks zei:
Me laatste beetje Jameson
Deze week effe kijken waarmee ik me keuken kastje ga vullen
Klik om te vergroten...
Ken je Millstone? Hollandse whisky.
Staat in mijn favorieten. Ik ben alleen geen kenner.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Casaan zei:
Ken je Millstone? Hollandse whisky.
Klik om te vergroten...
nee nog niet...
wist niet eens dat Nederland whisky produceerde.

ben wel een keer beet genomen met jenever
hooghoudt was dat volgens mij
ik google het even om geen mis informatie hier neer te zetten.
kan het even niet vinden maar ik denk dat het hooghoudt premium was bruine jenever

was me voorgeschoteld om te raden wat voor whisky het was.
smaakte gewoon echt naar whisky

Heb dit even gekopieerd en geplakt naar aanleiding van je post...


MILLSTONE, DE EERSTE NEDERLANDSE WHISKY DISTILLEERDERIJ​


Millstone is de eerste Nederlandse whisky distilleerderij van naam. Millstone whisky wordt geproduceerd door Zuidam Distillers, waarbij in 1996 de eerste experimentele vaten met whisky werden geproduceerd. Het duurde nog even voordat de eerste officiële botteling werd uitgebracht, maar in 2007 was het zover; een vijf jaar oude botteling was de eerste die de distilleerderij uitbracht. Sindsdien is gewerkt aan het vervaardigen en uitbrengen van verschillende whisky's, waarvan er meerdere in de prijzen zijn gevallen.

Waar Zuidam garant staat voor haar hoogwaardige kwalteitsdranken is dit voor Millstone niet anders. Het huidige aanbod is bijzonder breed waardoor liefhebbers van verschillende soorten whisky worden

aangesproken. Dit is een resultaat van het actief experimenteren met verschillende soorten gerst en vaten, waardoor een breed smaakaanbod gecreëerd wordt. Leuk om te weten is dat de gerst, die gebruikt wordt voor de whisky, gemalen wordt in échte windmolens. Typerend in het productieproces is een tweedubbele distillatie in handgemaakte koperen pot stills, waarna vaten zorgvuldig uitgekozen worden voor de rijping.


ik zie vrij veel flessen staan .
welke drink je precies ?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#8
ricorieks zei:
nee nog niet...
wist niet eens dat Nederland whisky produceerde.

ben wel een keer beet genomen met jenever
hooghoudt was dat volgens mij
ik google het even om geen mis informatie hier neer te zetten.
kan het even niet vinden maar ik denk dat het hooghoudt premium was bruine jenever

was me voorgeschoteld om te raden wat voor whisky het was.
smaakte gewoon echt naar whisky

Heb dit even gekopieerd en geplakt naar aanleiding van je post...


MILLSTONE, DE EERSTE NEDERLANDSE WHISKY DISTILLEERDERIJ​


Millstone is de eerste Nederlandse whisky distilleerderij van naam. Millstone whisky wordt geproduceerd door Zuidam Distillers, waarbij in 1996 de eerste experimentele vaten met whisky werden geproduceerd. Het duurde nog even voordat de eerste officiële botteling werd uitgebracht, maar in 2007 was het zover; een vijf jaar oude botteling was de eerste die de distilleerderij uitbracht. Sindsdien is gewerkt aan het vervaardigen en uitbrengen van verschillende whisky's, waarvan er meerdere in de prijzen zijn gevallen.

Waar Zuidam garant staat voor haar hoogwaardige kwalteitsdranken is dit voor Millstone niet anders. Het huidige aanbod is bijzonder breed waardoor liefhebbers van verschillende soorten whisky worden

aangesproken. Dit is een resultaat van het actief experimenteren met verschillende soorten gerst en vaten, waardoor een breed smaakaanbod gecreëerd wordt. Leuk om te weten is dat de gerst, die gebruikt wordt voor de whisky, gemalen wordt in échte windmolens. Typerend in het productieproces is een tweedubbele distillatie in handgemaakte koperen pot stills, waarna vaten zorgvuldig uitgekozen worden voor de rijping.


ik zie vrij veel flessen staan .
welke drink je precies ?
Klik om te vergroten...
Ik moet ff graven in mijn geheugen aangezien ik al een paar jaar geen sterke drank meer drink.

De 5 grain (relatief goedkoop) kan ik aanraden, ook de sherry cask vind ik subliem, wel wat duurder.
Zachte vriendelijke whisky. Eigenlijk sluipmoordenaar zacht.

Ze hebben regelmatig limited editions, die zijn meestal zeer de moeite waard.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casaan zei:
ook de sherry cask vind ik subliem
Klik om te vergroten...
ben zelf een klein kind als het over oloroso vaten gaat.
dat zijn voor mij de whisky s
daarom staat mijn nummer 1
powers 12 john lane
een super whisky voor mij persoonlijk op nummer 1
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
ricorieks zei:
ben zelf een klein kind als het over oloroso vaten gaat.
dat zijn voor mij de whisky s
daarom staat mijn nummer 1
powers 12 john lane
een super whisky voor mij persoonlijk op nummer 1
Klik om te vergroten...
Je praat abracadabra maat.

Oloroso?
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Casaan zei:
Je praat abracadabra maat.

Oloroso?
Klik om te vergroten...
Okay, Google heeft me geholpen.
Olorosso is sherry cask, maar dan andere.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Boerbon kan je alleen op het platteland krijgen toch?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou we hebben tog nog wat kunnen vinden

Wat een arme slijter heb ik tog ook in de buurt hehe. Veel te weinig whisky hebben ze daar.

Had net even geroken in het glas aan de 🥃
Zeer snel brandende ogen.
Laat hem nog even staan zo
Straks even proeven..

16488132330532063276535.jpg😈
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#14
ricorieks zei:
Nou we hebben tog nog wat kunnen vinden

Wat een arme slijter heb ik tog ook in de buurt hehe. Veel te weinig whisky hebben ze daar.

Had net even geroken in het glas aan de 🥃
Zeer snel brandende ogen.
Laat hem nog even staan zo
Straks even proeven..

Bekijk bijlage 40437😈
Klik om te vergroten...
Is dit boerbon?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Is dit boerbon?
Klik om te vergroten...
nog niet maar ik denk om een uur of 1500.
dat het wel die kant op gaat.

zie nu pas dat miss plop het veranderd heeft de titel lol.

ps alle woorden in de titel zijn verkeerd gespeld ,niet alleen boerbon...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
ricorieks zei:
nog niet maar ik denk om een uur of 1500.
dat het wel die kant op gaat.

zie nu pas dat miss plop het veranderd heeft de titel lol.

ps alle woorden in de titel zijn verkeerd gespeld ,niet alleen boerbon...
Klik om te vergroten...
Boerbon hou ik er in, heel grappig. Ik ga voor een merlot vanavond.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#17
ricorieks zei:
nog niet maar ik denk om een uur of 1500.
dat het wel die kant op gaat.

zie nu pas dat miss plop het veranderd heeft de titel lol.

ps alle woorden in de titel zijn verkeerd gespeld ,niet alleen boerbon...
Klik om te vergroten...
Ik weet van niks. Mijn naam is haas!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#18
ricorieks zei:
Nou we hebben tog nog wat kunnen vinden

Wat een arme slijter heb ik tog ook in de buurt hehe. Veel te weinig whisky hebben ze daar.

Had net even geroken in het glas aan de 🥃
Zeer snel brandende ogen.
Laat hem nog even staan zo
Straks even proeven..

Bekijk bijlage 40437😈
Klik om te vergroten...
nou net aan me eerste glas begonnen.
er zitten tog wat aparte geuren aan .

nu die even gerust heeft is het branderige in me ogen wat verdwenen de lijm geur is ook naar bijna niks gezakt.
hij heeft een fruitig geurtje wat bij mij naar ananas papaya gaat .verder vanille en honing dat niet verkeerd aanwezig is.

de smaak komt vrij goed overeen met de neus.
totaal niet spicey maar vrij fruitig maar niet in een negatieve manier.

afdronk is zeer zacht naar mijn inziens
smaken vervliegen zeer snel

vond het tog moeilijk om te beoordelen
maar lees net op de doos
Rum cask finished

vandaar waarschijnlijk de geur van lijm bij het openen van de fles
had verder wat moeite met de neus en de smaken herkennen.
begrijp het nu beter na het lezen van de doos.

was zeker niet verkeerd ...

herhaling s gevaar
6/10

als ik een cijfer moest geven aan zn totaliteit
een 6.5

maar smaken verschillen..
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mevrouw Pløp zei:
Mijn naam is haas!
Klik om te vergroten...
daz mijn naam!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#20
Memento zei:
Oeii dan zal ik verder mn mond houden hahah. wellicht kan ik nog wat leren

Ja bedoelde dus dat glenfiddich geen budget optie is
Klik om te vergroten...
Glenfidich 12 jaar zeker
Maar 18 is een ander segment

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...34567...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."