Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWishky wiskey wiskie oja en boerbon

Wishky wiskey wiskie oja en boerbon

164 antwoorden
34 weergaven
18-5-2026
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nou we hebben tog nog wat kunnen vinden

Wat een arme slijter heb ik tog ook in de buurt hehe. Veel te weinig whisky hebben ze daar.

Had net even geroken in het glas aan de 🥃
Zeer snel brandende ogen.
Laat hem nog even staan zo
Straks even proeven..

16488132330532063276535.jpg😈
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
ricorieks zei:
Nou we hebben tog nog wat kunnen vinden

Wat een arme slijter heb ik tog ook in de buurt hehe. Veel te weinig whisky hebben ze daar.

Had net even geroken in het glas aan de 🥃
Zeer snel brandende ogen.
Laat hem nog even staan zo
Straks even proeven..

Bekijk bijlage 40437😈
Klik om te vergroten...
Is dit boerbon?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#3
FredKroket zei:
Is dit boerbon?
Klik om te vergroten...
nog niet maar ik denk om een uur of 1500.
dat het wel die kant op gaat.

zie nu pas dat miss plop het veranderd heeft de titel lol.

ps alle woorden in de titel zijn verkeerd gespeld ,niet alleen boerbon...
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
ricorieks zei:
nog niet maar ik denk om een uur of 1500.
dat het wel die kant op gaat.

zie nu pas dat miss plop het veranderd heeft de titel lol.

ps alle woorden in de titel zijn verkeerd gespeld ,niet alleen boerbon...
Klik om te vergroten...
Boerbon hou ik er in, heel grappig. Ik ga voor een merlot vanavond.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#5
ricorieks zei:
nog niet maar ik denk om een uur of 1500.
dat het wel die kant op gaat.

zie nu pas dat miss plop het veranderd heeft de titel lol.

ps alle woorden in de titel zijn verkeerd gespeld ,niet alleen boerbon...
Klik om te vergroten...
Ik weet van niks. Mijn naam is haas!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#6
ricorieks zei:
Nou we hebben tog nog wat kunnen vinden

Wat een arme slijter heb ik tog ook in de buurt hehe. Veel te weinig whisky hebben ze daar.

Had net even geroken in het glas aan de 🥃
Zeer snel brandende ogen.
Laat hem nog even staan zo
Straks even proeven..

Bekijk bijlage 40437😈
Klik om te vergroten...
nou net aan me eerste glas begonnen.
er zitten tog wat aparte geuren aan .

nu die even gerust heeft is het branderige in me ogen wat verdwenen de lijm geur is ook naar bijna niks gezakt.
hij heeft een fruitig geurtje wat bij mij naar ananas papaya gaat .verder vanille en honing dat niet verkeerd aanwezig is.

de smaak komt vrij goed overeen met de neus.
totaal niet spicey maar vrij fruitig maar niet in een negatieve manier.

afdronk is zeer zacht naar mijn inziens
smaken vervliegen zeer snel

vond het tog moeilijk om te beoordelen
maar lees net op de doos
Rum cask finished

vandaar waarschijnlijk de geur van lijm bij het openen van de fles
had verder wat moeite met de neus en de smaken herkennen.
begrijp het nu beter na het lezen van de doos.

was zeker niet verkeerd ...

herhaling s gevaar
6/10

als ik een cijfer moest geven aan zn totaliteit
een 6.5

maar smaken verschillen..
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw Pløp zei:
Mijn naam is haas!
Klik om te vergroten...
daz mijn naam!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#8
Memento zei:
Oeii dan zal ik verder mn mond houden hahah. wellicht kan ik nog wat leren

Ja bedoelde dus dat glenfiddich geen budget optie is
Klik om te vergroten...
Glenfidich 12 jaar zeker
Maar 18 is een ander segment
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nu ik hem wat beter en uitvoerig 1648832269870465703467.jpg😈 getest hebt
Kom ik toch tot de conclusie dat hij best makkelijk weg te drinken is
Blijf er vrij stabiel onder
En hij word steeds zachter.

Glenlivet caribean reserve

Geeft je tog wel een caribean gevoel..

7/10

En tog een 7 na Nader in zien.. 😇
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Screenshot_20220401-195752_WhatsApp.jpg
Heb deze nog ongeopend staan. Aangezien ik een tijdje niet drink, blijft ie ook nog wel even dicht. Iemand bekend met deze? Wat kan ik verwachten? Ben een groot liefhebber van de 'laphroaig' smaken iig
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zanza zei:
Bekijk bijlage 40461
Heb deze nog ongeopend staan. Aangezien ik een tijdje niet drink, blijft ie ook nog wel even dicht. Iemand bekend met deze? Wat kan ik verwachten? Ben een groot liefhebber van de 'laphroaig' smaken iig
Klik om te vergroten...
Over deze NAS (No Age Statement) zijn de meningen sterk verdeeld. Voor mij viel de Port finish niet goed. Vond het de typische Laphroaig tonen sterk beïnvloeden. Anderen vinden deze zoete toevoeging juist lekker. Fles komt volgens mij uit 2015, ik zou deze dicht laten en gaan voor de standaard 10, of nog beter de 10 yo Cask Strength...
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
SneeuwStorm zei:
Vond het de typische Laphroaig tonen sterk beïnvloeden
Klik om te vergroten...
Hier was ik zelf ook wel een beetje bang voor. Wel erg nieuwsgierig naar hoe die port finish mengt met de typerende laphroaig smaak, vandaar de aankoop. Thanks voor je reply en info. Uiteindelijk zal ie wel een keer open gaan hoor :wink:

Zal laten weten wat ik er van vond.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik ga me whiskey assortment ook weer es uitbreiden! Verzamel graag goede, lekkere en meestal dure flessen 👌🏻
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nieuw flesje voor in de kast.
Zal waarschijnlijk gewoon open gaan in het weekend😇😈

Tobermory 1996 26 years old Small Batch​

16492462984531959357319.jpg
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zanza zei:
Bekijk bijlage 40461
Heb deze nog ongeopend staan. Aangezien ik een tijdje niet drink, blijft ie ook nog wel even dicht. Iemand bekend met deze? Wat kan ik verwachten? Ben een groot liefhebber van de 'laphroaig' smaken iig
Klik om te vergroten...
batch 1 en final batch dr bij kopen en nog effe laten staan als set ....
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#16
Glenfidich 12 vandaag gedaan
Weet niet of het de batch is maar
Erg smaak loos.
En ja was vroeg begonnen
Maar binnen kort vliegen dus mijn tijd van opstaan en slapen is even aangepast 😈@ jetlagg

1649769985178202363983.jpg
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#17
ricorieks zei:
Nieuw flesje voor in de kast.
Zal waarschijnlijk gewoon open gaan in het weekend😇😈

Tobermory 1996 26 years old Small Batch​

Bekijk bijlage 40614
Klik om te vergroten...
Hey Rico, deze Ledaig is toch niet 26 jaar oud? Of heb ik iets gemist.. dacht dat deze sherry finish small batch uit 2015 kwam.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mevrouw Pløp zei:
smaakt naar spiritus
Klik om te vergroten...

Wellicht smaakt hij ook te scherp (als je het de eerste keer drinkt).
Als je een druppel(s) water toevoegt dan maak je de whisky zachter, en beter drinkbaar. Je drinkt dan wel whisky en geen mix.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Wellicht smaakt hij ook te scherp (als je het de eerste keer drinkt).
Als je een druppel(s) water toevoegt dan maak je de whisky zachter, en beter drinkbaar. Je drinkt dan wel whisky en geen mix.
Klik om te vergroten...
Ik heb hem per ongeluk 1 op 1 verdund 🤣 de foto was het glas van een vriend, mijn glas was ongeveer de helft haha.

Maar, het glas is leeg en ik leef nog!
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#20
IMG_1117.jpeg

Deze is toch wel 1 van mijn favoriete whisky's / bourbon. Lekker sterk ook ,maar de smaak maakt veel goed.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...456789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."