Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWishky wiskey wiskie oja en boerbon

Wishky wiskey wiskie oja en boerbon

164 antwoorden
28 weergaven
18-5-2026
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#1
Zanza zei:
Het is vandaag World Whiskey Day. Wat wordt er gedronken jongens en meiden?

@SneeuwStorm en @ricorieks. Hebben jullie nog een mooi flesje staan?
Klik om te vergroten...
Eerst effe bijkomen na gister /vanochtend...
Denk dat die World whiskey day voor mij beter een soort van onthoudings dag gaat worden. 1x pj
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Het is vandaag World Whiskey Day. Wat wordt er gedronken jongens en meiden?

@SneeuwStorm en @ricorieks. Hebben jullie nog een mooi flesje staan?
Klik om te vergroten...
Tja, heb wel een "paar" flesjes staan. Vanavond aan de Highland Park, 1989 Gordon MacPhail. Topspul.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#3
SneeuwStorm zei:
Tja, heb wel een "paar" flesjes staan. Vanavond aan de Highland Park, 1989 Gordon MacPhail. Topspul.
Klik om te vergroten...
1653154606434.png

Deze tog?
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#4
ricorieks zei:
Bekijk bijlage 42170

Deze tog?
Klik om te vergroten...

ricorieks zei:
Bekijk bijlage 42170

Deze tog?
Klik om te vergroten...
Klopt!

HP_GmPh.JPG
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fles is wel bijna leeg...
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Toen ik nog dronk... four roses met ijs...
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#7
SneeuwStorm zei:
Fles is wel bijna leeg...
Klik om te vergroten...
Wees blij, heb je er tenminste van genoten .
Heeft tie een erg vat/hout/eiken smaak?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zanza zei:
Het is vandaag World Whiskey Day. Wat wordt er gedronken jongens en meiden?
Klik om te vergroten...
Geen whiskey. Ik doe niet mee aan dat commerciële gedoe
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#9
HappyMind zei:
Geen whiskey. Ik doe niet mee aan dat commerciële gedoe
Klik om te vergroten...
Maak dan gelijk gebruik van je retour ticket naar het Onzin gedeeldten A.U.B.!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Niet echt een kenner maar deze is voor jou @ricorieks 🥃

D61BF55A-A8DE-4ECF-9F98-ACD4ACA84344.jpeg
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#11
ricorieks zei:
Wees blij, heb je er tenminste van genoten .
Heeft tie een erg vat/hout/eiken smaak?
Klik om te vergroten...
Beste HP van de afgelopen jaren (het is maar een mening). Mooie sherry tonen, zoete kruiden, sinaasappel, beetje eiken, rozijnen en heidehoning. Fles gekocht in de Gordon & MacPhail shop in Elgin.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#12
SneeuwStorm zei:
Gordon & MacPhail
Klik om te vergroten...
Zit er net over te google.
Interessante Bottelaars!
Kon ze nog niet.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#13
SneeuwStorm zei:
Bestaat al meer dan 100 jaar :wink: En bezitten de oudste vaten.
Klik om te vergroten...

The World's Oldest Whisky[edit]​

On 11 March 2010, Gordon & MacPhail made history by launching Mortlach 70 Years Old Speyside Single Malt Scotch Whisky, the world’s oldest bottled single malt whisky.[3][4]

On 8 March 2011, Gordon & MacPhail released the 2nd in the Generations series by launching Glenlivet 1940 70 Years Old.[5]

On 20 September 2012 Gordon & MacPhail released Generations Glenlivet 1940 70 Years Old (Release 2). This second, and final, release from Cask 339 created worldwide interest,[6] with a number of these bottles distributed as far as Australia through Alba Whisky.[7]

In 2021, the company released a new whisky which extended the record: Generations 80-Year-Old from Glenlivet.[8]

:grimacing: :grimacing: :grimacing: :grimacing: :grimacing:
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#14
ricorieks zei:
Zit er net over te google.
Interessante Bottelaars!
Kon ze nog niet.
Klik om te vergroten...
Bestaat al meer dan 100 jaar :wink: En bezitten de oudste vaten.
D
DruktemakerLid
01-01-2024, 00:00
#15
ricorieks zei:

The World's Oldest Whisky[edit]​

On 11 March 2010, Gordon & MacPhail made history by launching Mortlach 70 Years Old Speyside Single Malt Scotch Whisky, the world’s oldest bottled single malt whisky.[3][4]

On 8 March 2011, Gordon & MacPhail released the 2nd in the Generations series by launching Glenlivet 1940 70 Years Old.[5]

On 20 September 2012 Gordon & MacPhail released Generations Glenlivet 1940 70 Years Old (Release 2). This second, and final, release from Cask 339 created worldwide interest,[6] with a number of these bottles distributed as far as Australia through Alba Whisky.[7]

In 2021, the company released a new whisky which extended the record: Generations 80-Year-Old from Glenlivet.[8]

:grimacing: :grimacing: :grimacing: :grimacing: :grimacing:
Klik om te vergroten...
Wat ben je toch ook een wandelende Wikipedia
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#16
Druktemaker zei:
Wat ben je toch ook een wandelende Wikipedia
Klik om te vergroten...
was ook van wikipedia maar de rest wat er stond was niet Boeie!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#17
Taktak zei:
Hibiki Japanse Harmony van de Japanse brouwerij en stokerij Suntory. :hearteyes:

Opgericht in 1923 en heeft enorm veel invloed gehad op de latere Japanse whiskyindustrie.

Amberkleurige blend van Suntory's beste whisky's met een alcoholpercentage van 43,00%

Perfect in harmonie en het toonbeeld van Suntory's fenomenale kunst in mengen.
Evenwichtig in balans gebracht door gebruik van vijf verschillende vaten (Amerikaans, Japans en Sherryvaten).

Ter info: ik heb by the way verschillende whisky opleidingen gehad.
Intern in de zaak waar ik werk, door verschillende Schotse ambassadeurs waaronder Glenfiddich.
En via volwassenenonderwijs na men werkuren!


Zo... Ik heb een glas met 2cl van deze verleidelijke whisky voor mij staan, en maak notities voor jullie!


Zacht en aangenaam in de neus. Aards, zoet en kruidig. Aroma's van bloesem, gedroogd fruit, hout, chocolade, peper.

Complex in de mond maar toch fijn en delicaat met eerste opvallende zoete tinten zoals gekonfijte sinaasappel en rozijn.
Nougat, vanille en boter zijn ook meteen aanwezig.
Even later abrikoos, hout, honing. Geleidelijk wat bitters met een romig mondgevoel.
Lange, zachte, droge afdronk met tinten van hout, honing, vanille en wat peper.

Genieten met een hoofdletter!

Bekijk bijlage 40059
Klik om te vergroten...
Nooit geweten dat whisky zo'n pretpark voor je smaakpapillen kon zijn. Tijd voor wat veldwerk..
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#18
Deviant Rabbit zei:
Nooit geweten dat whisky zo'n pretpark voor je smaakpapillen kon zijn. Tijd voor wat veldwerk..
Klik om te vergroten...
Je kan dr ook lekker aan snuffelen ,zijn echt zoveel verschillende geuren .
En veldwerk is het leukste werk!
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#19
Tellen cocktails van goedkope scotch?
Scotch Sour.


02EB232C-6432-4E58-B942-9D01DB46BEEE.jpeg
M
MementoLid
01-01-2024, 00:00
#20
ricorieks zei:
dat is de bedoeling van dit topic
Klik om te vergroten...
Oeii dan zal ik verder mn mond houden hahah. wellicht kan ik nog wat leren
ricorieks zei:
die is 2x de prijs van monkey shoulders
Klik om te vergroten...
Ja bedoelde dus dat glenfiddich geen budget optie is

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...9
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."