Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWishky wiskey wiskie oja en boerbon

Wishky wiskey wiskie oja en boerbon

164 antwoorden
32 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
ricorieks zei:
neem ook weleens zo n blikje hoor hehe
Klik om te vergroten...
Zeker. Ik ook, lekker hoor!
ricorieks zei:
Sommige vinden van niet
ik vindt van wel
Klik om te vergroten...
Het is ook gewoon whiskey, maar dan gemaakt van tenminste 51% mais en moet minimaal 2 jaar rijping op amerikaanse eikenhouten vaten hebben ondergaan, als ik me niet vergis. Tennessee whiskey, zoals Jack Daniels, is overigens géén bourbon, maar heeft wel veel gelijkenissen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zanza zei:
Zeker. Ik ook, lekker hoor!

Het is ook gewoon whiskey, maar dan gemaakt van tenminste 51% mais en moet minimaal 2 jaar rijping op amerikaanse eikenhouten vaten hebben ondergaan, als ik me niet vergis. Tennessee whiskey, zoals Jack Daniels, is overigens géén bourbon, maar heeft wel veel gelijkenissen.
Klik om te vergroten...

Oh ja, ik lees net dat het je het geen bourbon mag noemen omdat het na de distillatie wordt gefilterd door een drie meter dikke laag houtskool van esdoorn.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik voel me zo’n Sim die nu Zit te schijten met alle andere balkjes op 0 ☹️
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wat ik nog van whisky materiaal gebruik, is het navolgende:
De eiken whisky vaten worden van de binnenkant gebrand.
Na verloop van tijd worden die vaten afgedraaid aan die binnenkant, en de houtspaanders die daar dan uit verzameld worden, zijn uitstekend geschikt om paling of zalm mee te roken! Die spaanders zijn nog teringeduur ook nog, maar de smaak die je aan die vis toevoegt, is onovertroffen!
Dit hout is in meerdere smaken ( lees: soorten whisky) te krijgen. Zo zie je maar dat er toch nog iets goeds van die whisky mijn kant op gaat....
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Wat ik nog van whisky materiaal gebruik, is het navolgende:
De eiken whisky vaten worden van de binnenkant gebrand.
Na verloop van tijd worden die vaten afgedraaid aan die binnenkant, en de houtspaanders die daar dan uit verzameld worden, zijn uitstekend geschikt om paling of zalm mee te roken! Die spaanders zijn nog teringeduur ook nog, maar de smaak die je aan die vis toevoegt, is onovertroffen!
Dit hout is in meerdere smaken ( lees: soorten whisky) te krijgen. Zo zie je maar dat er toch nog iets goeds van die whisky mijn kant op gaat....
Klik om te vergroten...
Rook jij je eigen zalm?
M
Mevrouw PlΓΈpLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Rico loopt met een kratje pils aan een infuus.
Klik om te vergroten...
Dirkjan zei:
Ik voel me zo’n Sim die nu Zit te schijten met alle andere balkjes op 0 ☹️
Klik om te vergroten...
Graag on-topic @Dirkjan
Dirkjan zei:
Rook jij je eigen zalm?
Klik om te vergroten...
En deze kan prima naar het Off-topic-topic!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mevrouw PlΓΈp zei:
Graag on-topic @Dirkjan

En deze kan prima naar het Off-topic-topic!
Klik om te vergroten...
Dit is toch het onzintopic?
Please don’t shoot!

bier bier bier
M
Mevrouw PlΓΈpLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Dit is toch het onzintopic?
Please don’t shoot!

bier bier bier
Klik om te vergroten...
Één onderwerpban voor @Dirkjan. Van een week.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#9
En de nieuwe fles mag bij de verzameling.

Ik ben dol op het ontdekken van nieuwe, lekkere smaken en whisky is een mooi gebied om af en toe te exploreren.

Ik drink het echter niet zo vaak zodat de verzameling met de jaren groter en groter wordt:

20220326_130941.jpg
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#10
Proxima zei:
En de nieuwe fles mag bij de verzameling.

Ik ben dol op het ontdekken van nieuwe, lekkere smaken en whisky is een mooi gebied om af en toe te exploreren.

Ik drink het echter niet zo vaak zodat de verzameling met de jaren groter en groter wordt:

Bekijk bijlage 40228
Klik om te vergroten...
Old Pulteney 21 2x
ouwe doos :hearteyes: nieuwe doos.
highland park 18 als ik het goed heb .
bunnahabhain 18
:innocent:
ziet er prima uit hehe voor een ieder wat wills
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#11
ricorieks zei:
Old Pulteney 21 2x
ouwe doos :hearteyes: nieuwe doos.
highland park 18 als ik het goed heb .
bunnahabhain 18
:innocent:
ziet er prima uit hehe voor een ieder wat wills
Klik om te vergroten...
Bijna goed, enige wat anders is, is dat de blauwe Old Pulteney een 17yo is.

Voor de rest kan je ook nog deze juweeltjes zien staan:

Crown Royal Northern Harvest rye uit Canada - Redelijk spicey en weer eens wat anders. Gekregen van een vriend uit Canada toen deze net "whisky of the year" was geworden .

King Car uit Thailand - heerlijk zacht en gebalanceerd met een lange, volle nasmaak. Één van mijn favorieten.

Overigens heb ik nog geen enkele Japanse whisky geproefd die ik echt lekker vind. Blijkbaar is het niet mijn smaak of heb ik nog niet de juiste gevonden?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#12
Proxima zei:
Bijna goed, enige wat anders is, is dat de blauwe Old Pulteney een 17yo is.

Voor de rest kan je ook nog deze juweeltjes zien staan:

Crown Royal Northern Harvest rye uit Canada - Redelijk spicey en weer eens wat anders. Gekregen van een vriend uit Canada toen deze net "whisky of the year" was geworden .

King Car uit Thailand - heerlijk zacht en gebalanceerd met een lange, volle nasmaak. Één van mijn favorieten.

Overigens heb ik nog geen enkele Japanse whisky geproefd die ik echt lekker vind. Blijkbaar is het niet mijn smaak of heb ik nog niet de juiste gevonden?
Klik om te vergroten...
de crown royal heb ik ook gehad
was juist niet mijn smaak at all.
had een hele aparte smaak die mijn hersens niet met whisky konden connecten .soort van gras of ik weet niet hoe je die smaak precies omschrijft.
maar was super overheersend .
had ik ook met green spot,die was weer naar mijn smaak een soort van gemixt fruit sapje.

king car ,google ik net .
is dat de 46% (gekocht in thailand?) ,made in taiwan...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Rook jij je eigen zalm?
Klik om te vergroten...
Off topic re...@Dirkjan:
Jazeker!
En mijn eigen gevangen paling en forel en nog vele andere soorten vis, ook.
Als je jezelf in de kunst van het roken van voedsel verdiept, gaat er een wereld voor je open, naast het feit dat gerookte vette vis beregezond is...

Ooit kreeg ik van een Italiaanse vriend van mij een fles whisky in een prachtige bewerkte doos, waarop allerlei Schotse oude legeronderdelen waren afgebeeld en de naam daarvan was iets als "Real Scottish Highlander "
Die fles heb ik meer dan 20 jaren bewaard, en uiteindelijk heb ik deze aan een whisky drinkende goede kennis gegeven.
Daarvan heb ik nog steeds spijt, vooral omdat later bleek dat deze man de naam goede kennis niet verdiende toen het er ooit eens op aan kwam.
Maar ikzelf had hem niet opgedronken. Ik had hem moeten bewaren.
Ach ja....helaas.
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#14
ricorieks zei:
de crown royal heb ik ook gehad
was juist niet mijn smaak at all.
had een hele aparte smaak die mijn hersens niet met whisky konden connecten .soort van gras of ik weet niet hoe je die smaak precies omschrijft.
maar was super overheersend .
Klik om te vergroten...
Ben ik ergens wel met je eens. Voor mij was het zeker geen "whisky of the year" award waard. Maar wel weer eens wat anders, vaak helpt dat ook om wat je al had meer te waarderen.

ricorieks zei:
king car ,google ik net .
is dat de 46% (gekocht in thailand?) ,made in taiwan...
Klik om te vergroten...
Kavalan King Car uit Taiwan. Gerijpt op eiken vaten met een hoge angel share, 25% als ik me niet vergis.


Als je overigens van sterke peated whisky's houdt met een uitgesproken smaak dan kan ik ook een buitenbeetje aanraden:

Smokehead - Sherry bomb

Dit was voor mij onverwachts een zeer smakelijke ervaring, het is sterk peated en tegelijk rijk aan sherry smaak. Als je het nipt is het al gelijk vol en smakelijk en het heeft een lange, lekker complexe nasmaak.

1648315549991.png
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ooit kreeg ik van een Italiaanse vriend van mij een fles whisky in een prachtige bewerkte doos, waarop allerlei Schotse oude legeronderdelen waren afgebeeld en de naam daarvan was iets als "Real Scottish Highlander "
Die fles heb ik meer dan 20 jaren bewaard, en uiteindelijk heb ik deze aan een whisky drinkende goede kennis gegeven.
Daarvan heb ik nog steeds spijt, vooral omdat later bleek dat deze man de naam goede kennis niet verdiende toen het er ooit eens op aan kwam.
Maar ikzelf had hem niet opgedronken. Ik had hem moeten bewaren.
Ach ja....helaas.
Klik om te vergroten...
zonde man
jammer dat je de naam niet meer weet.
als je hem had bewaard hoelang had je hem dan in bezit gehad nu?

Proxima zei:
Ben ik ergens wel met je eens. Voor mij was het zeker geen "whisky of the year" award waard. Maar wel weer eens wat anders, vaak helpt dat ook om wat je al had meer te waarderen.
Klik om te vergroten...
inderdaad!
hij is trouwens wel opgegaan .
was wel heel zacht en naar ik herinner ook totaal geen smmak meer in de mond nadat het was doorgeslikt...

Proxima zei:
Smokehead - Sherry bomb
Klik om te vergroten...
ik zat er net over te lezen.
en jij post het :grinning:
want uit al je flessen was ik nieuwsgierig naar deze.
wou ook net vragen of je die al open had gehad....
dit zou best eens me volgende try out fles worden.
interesse gewekt !
S
SneeuwStormLid
01-01-2024, 00:00
#16
Proost!
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#17
ricorieks zei:
Nou daar gaan we... πŸ˜‡ Bekijk bijlage 41617😈
Klik om te vergroten...
Halve fles verder.
Neus is heel zwak, Krijg er niet echt tonen uit.
t
Heel weing over te zeggen.


Pallet
Peper overheerst heel erg.
Heel heet uit een πŸ‡ΈπŸ‡· ze mond.
Is ook zo weer weg trouwens. πŸ˜‡

Afdronk
Heet
Na de hitte.
Zijde zacht gaat die er doorheen.
Alcohol Brandt niet.
Slik hem door als water.

Wat moet ik hier over zeggen uhmmm

Je proeft na de hitte het vat @hout plus de sherry cask.
Tis een bom.
Alles komt in eens.
En ook zo weer weg.... πŸ˜‡
Voor het geld uhmmm.
JE moet van heet houden.

Tis pepper met een Zijde afdronk.

In mensen taal is het vergelijkbaar met een grants
Maar.
Zijde zacht na het sambal gedeelte.

Ga zo snel terug naar het drug gedeelte can dit forum want ik heb een upper nodigπŸ˜‚πŸ˜‡πŸ˜ˆπŸ’‹
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Rico ouwe drankorgel, ben je er weer? Long time no see.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is vandaag World Whiskey Day. Wat wordt er gedronken jongens en meiden?

@SneeuwStorm en @ricorieks. Hebben jullie nog een mooi flesje staan?
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
Het is vandaag World Whiskey Day. Wat wordt er gedronken jongens en meiden?

@SneeuwStorm en @ricorieks. Hebben jullie nog een mooi flesje staan?
Klik om te vergroten...
Eerst effe bijkomen na gister /vanochtend...
Denk dat die World whiskey day voor mij beter een soort van onthoudings dag gaat worden. 1x pj

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...56789
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."