#1
Bedankt voor je antwoord.Ik ben een 80-90 jaren gebruiker.
Je wilt niet weten wat er is gebeurd in die tijd,moord en doodslag in de straten om een puntje bruin.
Perron 0 heel bekent allemaal ja.
Wat wil je weten over die ellende ?
Bedankt voor je antwoord.
Ik wist niet dat geweld toen zo wijdverbreid was. Geweld hoort er altijd bij, maar het is echt moeilijk op zo'n schaal. Ter vergelijking: de film over Christiane F. is bijna een kinderfilm.
Wat maakte haar zo slecht? In het begin, begin jaren zeventig, was het toch niet zo erg?
Ik las dat er toen ongelooflijk veel heroïnemeisjes op straat werden vermoord en dat deze moorden nog steeds niet zijn opgelost.
AbsoluutBenzo en alcohol zijn geloof ik de meeste neuronen killers in korte tijf
Alleen al het Korsakow-syndroom toont aan hoe schadelijk alcohol is voor de hersenen.
En veel verstandelijk gehandicapte kinderen worden geboren als gevolg van alcoholgebruik tijdens de zwangerschap.
Geen enkele drug ter wereld veroorzaakt zoveel schade als alcohol.
Het vermoorden van iemand in die tijd op die plekken waren zo eenvoudig en makkelijk te doen, politie liet ze zichzelf uitroeien en deden niets als er weer eentje werd gevonden met extra ventilatiegaten in zijn jasje.Ik las dat er toen ongelooflijk veel heroïnemeisjes op straat werden vermoord en dat deze moorden nog steeds niet zijn opgelost.
Alcohol is lichamelijk verwoestend. Ik ken zat alcoholisten die op hun 50e een volledig kunstgebit hebben en zelfs protheses op die leeftijd.Heb ik laatst nog een documentaire over gezien @Felis
Wat me vooral verbaasde is hoe snel het de neuronen kapot maakt.
Ik dacht altijd dat je daarvoor jaren en jaren moest drinken, maar dat is dus echt niet zo.
Dacht ook al zoiets.Het vermoorden van iemand in die tijd op die plekken waren zo eenvoudig en makkelijk te doen, politie liet ze zichzelf uitroeien en deden niets als er weer eentje werd gevonden met extra ventilatiegaten in zijn jasje.
Bij mij duurde dit 30 jaar voor ik genot van een oxy 5 in de neus kon ervaren ,echt zwaar stoned maar echte van korte duur.Jazeker dit wel. Veel gevoeliger voor pijn en het dopamine systeem en endorfine systeem gaan ook helemaal naar de getver
Deze schade is ook onomkeerbaar en meestal duurt het minimaal een paar jaar voor je enige verbetering überhaupt merkt
Ze zijn allemaal in programma's gestopt waar ze H van de overheid krijgen en een woonplaats hebben gekregenIk begrijp niet hoe het opgehouden is. Ik zie in Amsterdam nog weleens héél af en toe een duidelijke verslaafde lopen. De hele stad leek er vroeger wel vol mee te zitten.
Alleen in bepaalde steden dus veel junks vallen buiten de boot en pakken wat ze pakken kunnen.Als een verslaafde zijn portie H krijgt en niet druk hoeft te maken om de volgende fix is er ook geen reden tot stelen of overlast
Ik kan nog steeds aan goede kwaliteit komen hoor moet dan echt aan jou omgeving liggenPerron 0 is begin jaren 90 gesloten ,teveel junks ,geweld noem het maar op je had gewoon iets serieus op zak nodig wou je de rippers van je af houden
De stop kwam in 2022 ,vanaf die tijd is er geen bruin meer te krijgen wat je bruin mag noemen,mijn stad ken 2 dealers en hun zooi is mega triest.
Eentje vroeg via via iets aan mij waarom hij na een paar trekken al weg brande ,ik reageerde dat het snuif bruin is en zo versneden dat het amper te ruiken was want goeie bruin stinkt als de hel op folie.
Dus heb me kapot gelachen ,raar dat er geen bruin junks meer zijn he ?
Fantastische film idd! Weer eens gaan kijkenHier nog een paar klassiekers:
Trainspotting
the basketball diaries
Voorral de tweede vond ik heel indrukwekkend omdat deze gebaseerd is op een waargebeurd verhaal
Ik ben van 2017 tot begin 2023 verslaafd geweest aan heroïneHoi
Ik heb in het verleden (jaren '70 tot '90) een paar films over heroïnegebruikers gezien.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was.
Ik herinner me zelf een stukje Amsterdam begin jaren 90 waar de heroïne meisjes achter het station stonden, maar dat is het wel zo'n beetje. Ik weet ook dat er veel Duitsers waren die verslaafd waren aan heroïne en in een zeer ellendige toestand verkeerden.
Omdat ik te jong was, weet ik er niets meer van
Maar ik had graag de verhalen gehoord van mensen die er toen waren, in de jaren 80 en 90 (volgens mij is er niemand meer uit de jaren 70)
Is er hier iemand die die tijd als consument heeft meegemaakt?
Amsterdam?
Rotterdam Perron Null of andere plaatsen?
Omdat er maar 1 antwoord op deze vraag is, neem ik aan dat er hier niemand is die heroïne gebruikte in de jaren 80 en 90. Waarschijnlijk leven de mensen die toen heroïne gebruikten niet meer.
Waarschijnlijk leven de mensen die toen heroïne gebruikten niet meer.
Het leven van een heroïne verslaafde kun je wellicht vergelijken met een bv coke verslaafde van nu?
Nee absoluut niet hahaHet leven van een heroïne verslaafde kun je wellicht vergelijken met een bv coke verslaafde van nu?
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."