Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet leven van heroïnegebruikers in de jaren 1980 en 1990

Het leven van heroïnegebruikers in de jaren 1980 en 1990

46 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Kordie

Voorral deze scene is heel goed geacteerd

F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#2
Soulassasins zei:
Ik ben een 80-90 jaren gebruiker.
Je wilt niet weten wat er is gebeurd in die tijd,moord en doodslag in de straten om een puntje bruin.
Perron 0 heel bekent allemaal ja.
Wat wil je weten over die ellende ?
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je antwoord.

Ik wist niet dat geweld toen zo wijdverbreid was. Geweld hoort er altijd bij, maar het is echt moeilijk op zo'n schaal. Ter vergelijking: de film over Christiane F. is bijna een kinderfilm.
Wat maakte haar zo slecht? In het begin, begin jaren zeventig, was het toch niet zo erg?
Ik las dat er toen ongelooflijk veel heroïnemeisjes op straat werden vermoord en dat deze moorden nog steeds niet zijn opgelost.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Felis zei:
Bedankt voor je antwoord.

Ik wist niet dat geweld toen zo wijdverbreid was. Geweld hoort er altijd bij, maar het is echt moeilijk op zo'n schaal. Ter vergelijking: de film over Christiane F. is bijna een kinderfilm.
Wat maakte haar zo slecht? In het begin, begin jaren zeventig, was het toch niet zo erg?
Ik las dat er toen ongelooflijk veel heroïnemeisjes op straat werden vermoord en dat deze moorden nog steeds niet zijn opgelost.
Klik om te vergroten...

Er is een bepaald type seriemoordenaar dat tippelaarsters vermoordt.

Ik neem aan dat heroïne-verslaafden zo in de criminaliteit verwikkeld waren dat de politie ook geen haast had om onderzoek te doen naar de zoveelste drugsdode.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Kordie zei:
Benzo en alcohol zijn geloof ik de meeste neuronen killers in korte tijf
Klik om te vergroten...
Absoluut

Alleen al het Korsakow-syndroom toont aan hoe schadelijk alcohol is voor de hersenen.
En veel verstandelijk gehandicapte kinderen worden geboren als gevolg van alcoholgebruik tijdens de zwangerschap.
Geen enkele drug ter wereld veroorzaakt zoveel schade als alcohol.

Maar het is legaal, je kunt het goedkoop kopen, je weet zeker dat wat je koopt er ook echt in zit.
Het resultaat is dat niemand hoeft te stelen (behalve heel gebroken alcoholisten), geen vrouw zich hoeft te prostitueren, niemand een overdosis neemt omdat ze een flesje kopen waarop 16% staat, maar in plaats daarvan een drankje krijgen met 40% alcohol (ondenkbaar bij alcohol, realiteit bij drugs).

Veel heroïnegebruikers zijn niet zozeer kapot van heroïne, maar van de illegaliteit ervan: verschillende kwaliteit van de drug, absoluut astronomische prijzen, constant kat-en-muisspel met de politie, enz.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
Felis zei:
Alleen al het Korsakow-syndroom toont aan hoe schadelijk alcohol is voor de hersenen.
En veel verstandelijk gehandicapte kinderen worden geboren als gevolg van alcoholgebruik tijdens de zwangerschap.
Geen enkele drug ter wereld veroorzaakt zoveel schade als alcohol.
Klik om te vergroten...

Heb ik laatst nog een documentaire over gezien @Felis
Wat me vooral verbaasde is hoe snel het de neuronen kapot maakt.
Ik dacht altijd dat je daarvoor jaren en jaren moest drinken, maar dat is dus echt niet zo.

Werd inderdaad ook verteld dat als je als ouders drinkt dat je kind al met een cognitieve achterstand kan beginnen hierdoor.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Felis zei:
Ik las dat er toen ongelooflijk veel heroïnemeisjes op straat werden vermoord en dat deze moorden nog steeds niet zijn opgelost.
Klik om te vergroten...
Het vermoorden van iemand in die tijd op die plekken waren zo eenvoudig en makkelijk te doen, politie liet ze zichzelf uitroeien en deden niets als er weer eentje werd gevonden met extra ventilatiegaten in zijn jasje.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Heb ik laatst nog een documentaire over gezien @Felis
Wat me vooral verbaasde is hoe snel het de neuronen kapot maakt.
Ik dacht altijd dat je daarvoor jaren en jaren moest drinken, maar dat is dus echt niet zo.
Klik om te vergroten...
Alcohol is lichamelijk verwoestend. Ik ken zat alcoholisten die op hun 50e een volledig kunstgebit hebben en zelfs protheses op die leeftijd.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Soulassasins zei:
Het vermoorden van iemand in die tijd op die plekken waren zo eenvoudig en makkelijk te doen, politie liet ze zichzelf uitroeien en deden niets als er weer eentje werd gevonden met extra ventilatiegaten in zijn jasje.
Klik om te vergroten...
Dacht ook al zoiets.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Omdat er maar 1 antwoord op deze vraag is, neem ik aan dat er hier niemand is die heroïne gebruikte in de jaren 80 en 90. Waarschijnlijk leven de mensen die toen heroïne gebruikten niet meer.
Waarschijnlijk leven de mensen die toen heroïne gebruikten niet meer.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#10
Paranoize. zei:
Jazeker dit wel. Veel gevoeliger voor pijn en het dopamine systeem en endorfine systeem gaan ook helemaal naar de getver

Deze schade is ook onomkeerbaar en meestal duurt het minimaal een paar jaar voor je enige verbetering überhaupt merkt
Klik om te vergroten...
Bij mij duurde dit 30 jaar voor ik genot van een oxy 5 in de neus kon ervaren ,echt zwaar stoned maar echte van korte duur.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Casrus zei:
Ik begrijp niet hoe het opgehouden is. Ik zie in Amsterdam nog weleens héél af en toe een duidelijke verslaafde lopen. De hele stad leek er vroeger wel vol mee te zitten.
Klik om te vergroten...
Ze zijn allemaal in programma's gestopt waar ze H van de overheid krijgen en een woonplaats hebben gekregen

Als een verslaafde zijn portie H krijgt en niet druk hoeft te maken om de volgende fix is er ook geen reden tot stelen of overlast

Zo hebben ze 't dus opgelost

Edit: desondanks is er nog genoeg bruin te vinden in probleemwijken waar verslaafden het nog steeds bij dealers kopen maar wat ik hierboven vermeldde is hoe de overheid de meeste junkies van straat heeft gekregen

En er komen amper nieuwe gebruikers bij de meeste zijn oud en roken crack en bruin
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Paranoize. zei:
Als een verslaafde zijn portie H krijgt en niet druk hoeft te maken om de volgende fix is er ook geen reden tot stelen of overlast
Klik om te vergroten...
Alleen in bepaalde steden dus veel junks vallen buiten de boot en pakken wat ze pakken kunnen.
Goeie methadon is er ook al niet meer ,in de jaren 90 kreeg ik vloeibare en daar zat je de hele dag van te nodden met een joint erbij haha.
Zo heb ik een keer 8 uur op randje van me bed gezeten helemaal van niets wetend en stoned als hel hahaha
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Soulassasins zei:
Perron 0 is begin jaren 90 gesloten ,teveel junks ,geweld noem het maar op je had gewoon iets serieus op zak nodig wou je de rippers van je af houden
De stop kwam in 2022 ,vanaf die tijd is er geen bruin meer te krijgen wat je bruin mag noemen,mijn stad ken 2 dealers en hun zooi is mega triest.
Eentje vroeg via via iets aan mij waarom hij na een paar trekken al weg brande ,ik reageerde dat het snuif bruin is en zo versneden dat het amper te ruiken was want goeie bruin stinkt als de hel op folie.
Dus heb me kapot gelachen ,raar dat er geen bruin junks meer zijn he ?
Klik om te vergroten...
Ik kan nog steeds aan goede kwaliteit komen hoor moet dan echt aan jou omgeving liggen

De echte Afghaanse die naar kattenpis en vingegar ruikt

Zelfs eens laten testen was 40%+

Zie het nog steeds voorbij komen al gebruik ik het niet meer ken iemand die het nog steeds doet

2023-halverwege 2024 was de kwaliteit weer naar beneden maar vanaf de zomer 2024 is de kwaliteit weer goed
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Paranoize. zei:
Hier nog een paar klassiekers:

Trainspotting
the basketball diaries

Voorral de tweede vond ik heel indrukwekkend omdat deze gebaseerd is op een waargebeurd verhaal
Klik om te vergroten...
Fantastische film idd! Weer eens gaan kijken
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hoi
Ik heb in het verleden (jaren '70 tot '90) een paar films over heroïnegebruikers gezien.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was.
Ik herinner me zelf een stukje Amsterdam begin jaren 90 waar de heroïne meisjes achter het station stonden, maar dat is het wel zo'n beetje. Ik weet ook dat er veel Duitsers waren die verslaafd waren aan heroïne en in een zeer ellendige toestand verkeerden.
Omdat ik te jong was, weet ik er niets meer van

Maar ik had graag de verhalen gehoord van mensen die er toen waren, in de jaren 80 en 90 (volgens mij is er niemand meer uit de jaren 70)
Is er hier iemand die die tijd als consument heeft meegemaakt?
Amsterdam?
Rotterdam Perron Null of andere plaatsen?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Felis zei:
Hoi
Ik heb in het verleden (jaren '70 tot '90) een paar films over heroïnegebruikers gezien.
Ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk was.
Ik herinner me zelf een stukje Amsterdam begin jaren 90 waar de heroïne meisjes achter het station stonden, maar dat is het wel zo'n beetje. Ik weet ook dat er veel Duitsers waren die verslaafd waren aan heroïne en in een zeer ellendige toestand verkeerden.
Omdat ik te jong was, weet ik er niets meer van

Maar ik had graag de verhalen gehoord van mensen die er toen waren, in de jaren 80 en 90 (volgens mij is er niemand meer uit de jaren 70)
Is er hier iemand die die tijd als consument heeft meegemaakt?
Amsterdam?
Rotterdam Perron Null of andere plaatsen?
Klik om te vergroten...
Ik ben van 2017 tot begin 2023 verslaafd geweest aan heroïne

Was een hel..... Vroeger was ik er niet bij lijkt me heel zwaar geweest te zijn voor die mensen
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Felis zei:
Omdat er maar 1 antwoord op deze vraag is, neem ik aan dat er hier niemand is die heroïne gebruikte in de jaren 80 en 90. Waarschijnlijk leven de mensen die toen heroïne gebruikten niet meer.
Waarschijnlijk leven de mensen die toen heroïne gebruikten niet meer.
Klik om te vergroten...

Héél af en toe post er eens iemand die dit heeft meegemaakt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#18
Het leven van een heroïne verslaafde kun je wellicht vergelijken met een bv coke verslaafde van nu?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Kordie zei:
Het leven van een heroïne verslaafde kun je wellicht vergelijken met een bv coke verslaafde van nu?
Klik om te vergroten...

Volgens mij was heroïne veel erger.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Kordie zei:
Het leven van een heroïne verslaafde kun je wellicht vergelijken met een bv coke verslaafde van nu?
Klik om te vergroten...
Nee absoluut niet haha

Coke is alleen mentaal, heroïne MOET je hebben

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."