Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHet "Grote drugsvangst" Topic

Het "Grote drugsvangst" Topic

349 antwoorden
77 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dunnetjess33 zei:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/28725682/__Man_met_47_kilo_xtc_gepakt__.html

47 kilo aan ztc pillen. Hieveel pillen zouden dat nou zijn?
Klik om te vergroten...

Een gemiddelde pil weegt 500 mg totaalgewicht. Dat is 2 pillen per gram en 2000 pillen per kilo. Dat komt op een kleine 100.000 pillen.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een voorbeeld van dichtbij meegemaakt
Ze tellen de pillen, pakken de inhoud,
Zetten het om naar mdma en daarvoor krijg je je straf.
26.000 pillenkwam neer op ietsmeer als 9kg

Duseen kilo gewicht aan xtc slaat nergens op
Bindmiddel is niet illegaal
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekZ zei:
Een gemiddelde pil weegt 500 mg totaalgewicht. Dat is 2 pillen per gram en 2000 pillen per kilo. Dat komt op een kleine 100.000 pillen.
Klik om te vergroten...
Dat zijn een hele hoop feessies :lolol:
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
https://www.nu.nl/binnenland/499220...aatsheuvel-drugslab-in-pand-aangetroffen.html

De politie heeft vrijdag twee doden aangetroffen in een tuin van een woning in Kaatsheuvel. Een ander persoon is afgevoerd naar het ziekenhuis. In het pand bevindt zich een drugslab.
De politie had een melding gekregen over een reanimatie van twee personen. Omdat dit vragen opriep, ging de politie kijken en ontstond het vermoeden dat mogelijk een drugslab een rol speelde.

De brandweer verricht op dit moment metingen rond het pand aan het Prins Mauritsplein, dat in een woonwijk ligt. De omgeving is afgezet in verband met het vrijkomen van mogelijk gevaarlijke dampen uit het drugslab. Een aantal woningen is uit voorzorg ontruimd en ook zijn er omliggende straten afgesloten voor verkeer.

Volgens de veiligheidsregio Midden-West-Brabant zijn er veel hulpdiensten aanwezig. Ook komt de Landelijke Faciliteit Ondersteuning van de forensische opsporing ter plaatse. Zij zijn gespecialiseerd in het ontmantelen van drugslaboratoria.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#5
319 kilo coke ontdekt tussen de diepgevroren vis
k
krannatomLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wow, das al de moeite!
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vraag me dan gelijk af, aangezien het om zoveel gaat. Gaan "wij" (speed liefhebbers) dit merken? Komt er "weer" meer minder zuivere speed en word het allicht zelfs duurder?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#8
https://www.bd.nl/tilburg/grondstof...-zeer-brandbaar-giftig-en-explosief~ae0017f3/

7598E06C-6178-4C94-8A26-2350BE3F22C8.jpeg
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#9
krannatom zei:
Wow, das al de moeite!
Klik om te vergroten...
Dit is peanuts in vergelijking met de echte makers. Misschien zal het even droger zijn tot de nieuwe bron heeft uitgedeeld lijkt me.
Zo gaat dat nou eenmaal..
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Politie Colombia doet grootste drugsvangst ooit
Politiemensen in Colombia hebben 12.000 kilo cocaïne in beslag genomen. De lading drugs heeft een geschatte straatwaarde van ruim 310 miljoen euro. Volgens president Santos gaat het om de grootste drugsvangst in het land ooit.

De pakketten cocaïne waren onder de grond verstopt op vier boerderijen in het noordwesten van het land. De politie hield die boerderijen al een tijd in de gaten.

Volgens president Santos waren de drugs van de Golf-clan, die wordt gezien als de grootste criminele organisatie van het land.


De Colombiaanse president Juan Manuel Santos spreekt met politieagenten over de cocaïnevangstEPA
In april legde de Colombiaanse politie al beslag op meer dan 6 ton cocaïne. Die vangst werd gezien als een van de grootste drugsvangsten in de geschiedenis van het land. Ook die drugs zouden van de Golf-clan zijn geweest.

Colombia boekt geregeld successen in de strijd tegen drugscriminaliteit. Toch behoort het land samen met Bolivia en Peru nog tot de grootste cocaïneproducenten ter wereld.

Bron: NOS
J
JoopiejoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Je zou al die blokken zo hebben moeten wegleggen voor de foto..

Op zich denk ik zonde van de coke, maar aan de andere kant is het wel handelswaar van grote gevaarlijke criminelen, welke bestreden zouden moeten worden.

Het verbieden van coca verbouwen wordt niet gedaan (wat om verschillende redenen te begrijpen valt), maar voorkom dan maar eens dat er niet stiekem ergens in de jungle coke gemaakt wordt.

Is daarmee de strijd tegen drugs nutteloos? Ik weet het niet, de strijd tegen drugs doet aan de vraag naar drugs helemaal niets af, dus of je die narcos nou wel of niet tegenwerkt, maakt denk ik voor de handel niets uit, tegen een hogere of lagere prijs bereikt de drugs de klant toch wel denk ik.

Om nou criminelen helemaal hun gang te laten gaan voelt ook niet goed op een of andere manier. Coke legaliseren is ook een lastige. Niet te vergeten dat het met drugs verdiende geld ook weer terugvloeit in de 'echte economie' van een land (kan een aanzienlijk deel van bnp innemen bij sommige landen), wat zijn weerslag weer vindt in de politiek. Het zal voorlopig nog wel even wel zo blijven doormodderen.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1150269/400-kilo-cocaine-in-container-uit-santos

Het is “maar” 400 kilo maar toch.. :wink:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Dunne zei:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1150269/400-kilo-cocaine-in-container-uit-santos

Het is “maar” 400 kilo maar toch.. :wink:
Klik om te vergroten...

Toch meer dan een gemiddelde golfer per week snuift :tongueout:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#14
https://www.ad.nl/buitenland/7000-kilo-cocaine-ontdekt-tussen-bananen~a39f1b88/

7000 kg coke...
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1517218/40-kilo-coke-aangetroffen-bij-recyclingsbedrijf-oosterhout

“Maar” 40 kilo coke.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#16
ah,

ik las vanochtend op NU.nl al over die inval, compleet met tankachtig voertuig die de omheinig geramd heeft, maar de reden was nog onbekend.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1562349/zakken-kippenvoer-bomvol-xtc-pillen
M
MacLeodLid
01-01-2024, 00:00
#18
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180123_03316547

Destelbergen - Een man heeft verschillende zakjes drugs gevonden in de bomen van zijn eigen tuin. De politie van Demerdal (Diest, Scherpenheuvel en Zichem) is ter plaatse gekomen om de cocaïne, wiet en heroïne in beslag te nemen. De pakketjes waren op een bijzondere wijze verstopt: in zwarte sokken tussen takken van de bomen in de tuin.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#19
MacLeod zei:
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180123_03316547

Destelbergen - Een man heeft verschillende zakjes drugs gevonden in de bomen van zijn eigen tuin. De politie van Demerdal (Diest, Scherpenheuvel en Zichem) is ter plaatse gekomen om de cocaïne, wiet en heroïne in beslag te nemen. De pakketjes waren op een bijzondere wijze verstopt: in zwarte sokken tussen takken van de bomen in de tuin.
Klik om te vergroten...
Dat is wel heel inventief! :wink:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
http://www.telegraaf.nl/binnenland/28725682/__Man_met_47_kilo_xtc_gepakt__.html

47 kilo aan ztc pillen. Hieveel pillen zouden dat nou zijn?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...18
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."