Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrink jij wel eens stiekem?

Drink jij wel eens stiekem?

67 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Opmerkelijk wel hoe rond 2007 Breezer volledig verdween uit het zicht, als ik dat even zo mag formuleren.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik weet nog dat ik als drie jarige vroeg aan mijn moeder: “waarom slaat papa altijd zo hard?”

Ik heb mijn moeder zelden zo hard zien huilen als toen.
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nee, alcohol is niet mijn drug.
Ik drink een glaasje als ik uit eten ga of een cocktail als ik iets te vieren heb, maar verder niets.
Als tiener dronk ik wel eens stiekem, maar alleen maar omdat ik wilde protesteren tegen de strenge regels thuis (eigenlijk best stom, mijn ouders waren niet zo streng, maar als tiener zie je dat anders)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stiekem drinken, dat was tot daaraan toe.
Maar iedere keer liegen over het toch onder invloed zijn en dan beweren dat je niet gedronken had terwijl je wel degelijk had gezopen, dat is het ergste en dat is een echte relatie killer. Je weet, dat je fout zit en dan toch weer ontkennen....zo sterk was die zucht naar het onder invloed zijn.
Want ja, dat is een lekker gevoel en daar had je als verslaafde dus alle ellende voor over.... eigenlijk onbegrijpelijk.
Toch heb ik jarenlang zo geleefd totdat ik er op een gegeven moment echt genoeg van had, al dat gedoe en ruzie was ik volkomen zat.
Ik zocht hulp en klinisch ben ik ermee gestopt.
Tot de dag van vandaag drink ik niet.
Het begin was moeilijk, nu gaat het makkelijk.
Al meer dan 25 jaar lang.
Geen stress, gelieg, ruzie en ellende meer.
Wat een zegen is het nuchter leven!

Met drugs evenzo.
Het laatste was gebruik van 2 fcdk een issue, na de weed en hash verslaving was dit een puntje van aandacht.
Alleen was dit "anders" dan die hash en alcohol.
Daarmee vernietigde ik mijzelf.
Dat was niet zo met die 2 fcdk. Dat was af en toe even een tripje trapje tropje zogezegd, en door tolerantie is misbruik eigenlijk niet aan de orde geweest.
Alleen die cravings naar het onder invloed willen zijn als je je kut voelt, het willen ontsnappen aan dat klotegevoel, dat blijft als ex verslaafde.
Dat blijft een puntje van aandacht.
Daar moet ik verder mee leven denk ik zo....

En nu? Probeer ik om niet te gebruiken, en dus niet te drinken. Een terugval heb je heel gemakkelijk. Dat wil ik niet.
Met alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven moet ik verder leven, en er niet voor wegvluchten.
Nu probeer ik om andere mensen te helpen om te stoppen met het gebruik van middelen.
Het levert veel op, je spaart geld en leeft veel gezonder!
Dat nuchtere leven gun ik iedereen!
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als ik ga winkelen, zie ik vaak een vrouw.
Ze ziet er verzorgd en chique uit.
Maar in haar boodschappenmandje zit vaak een fles goede, dure, hoogvaste alcohol: vaak whisky, wodka, rum of gin.
Ze stond een keer voor me bij de kassa: eerst zette ze haar boodschappen op de lopende band en aan het eind haar fles whisky, apart van de rest van haar boodschappen.
Ze betaalde haar aankoop met haar kaart, maar niet de fles. Ze betaalde contant en zei: "Dit is voor het bedrijf".

Ik vraag me af of ze vaak op die manier "voor het bedrijf" koopt?:confused:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#6
Felis zei:
Als ik ga winkelen, zie ik vaak een vrouw.
Ze ziet er verzorgd en chique uit.
Maar in haar boodschappenmandje zit vaak een fles goede, dure, hoogvaste alcohol: vaak whisky, wodka, rum of gin.
Ze stond een keer voor me bij de kassa: eerst zette ze haar boodschappen op de lopende band en aan het eind haar fles whisky, apart van de rest van haar boodschappen.
Ze betaalde haar aankoop met haar kaart, maar niet de fles. Ze betaalde contant en zei: "Dit is voor het bedrijf".

Ik vraag me af of ze vaak op die manier "voor het bedrijf" koopt?:confused:
Klik om te vergroten...

Vrees het niet.
Voor je bedrijf betaal je meestal niet contant
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kordie zei:
Vrees het niet.
Voor je bedrijf betaal je meestal niet contant
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook
Typisch verstoppertje spelen van een middenklasse drinker
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#8
Don Draper zei:
Ik woon bij mijn ouders en heb periodes dat ik graag drink. Dus dan dronk ik in de trein om ergens naartoe te gaan. (vrije tijds besteding, niet voor werk of verplichtingen, vaak wel de trein terug een halve liter bier).

Ik had ook een tijd een bioscoop abonnement waar ik dan tijdens de film meer dan gemiddeld dronk. 1,5 liter bier ofzo. soms nog een biertje terug in de trein terug en ik had een leuke dagje uit zonder dat mijn ouders door hadden hoeveel ik dronk.

Ik ben nu 28 jaar en probeer vanwege verschillende redenen het meer thuis te doen. Dat vinden ze niet fijn, maar voornamelijk op de tijdstip dat ik drink. Wat mij betreft doe ik het een paar uur na opstaan. Maar als ik in de avond bij het TV kijken of muziek een biertje drink heb ik er nooit wat van gehoord.

Dus eigenlijk ga ik het nu pas merken hoe het zal zijn als ik thuis drink op de manier hoe ik het graag heb.
Klik om te vergroten...
Ik ben nu weer beetje vanaf de late ochtend wakker dus dat verbloemt de tijdstip van wanneer ik ga drinken. Nu begin ik graag de dag met een wietje en dan na enkele uur aan de bier.

Vooral sinds dit weekend steek ik het niet meer onder stoelen of banken. Alcohol en ik is een top combinatie om dit huis en de wereld aan te kunnen. Ik zit nu mijn alcoholgebruik in de woonkamer te doen maar ben benieuwd hoe het doordeweeks gaat. Elke dag een biertje drinken was vroeger een ding hier maar wil het ook niet meer verbergen en om dit soort redenen in de stad of bos of kroeg drinken. Ben benieuwd hoe dat gaat.
j
jamesbernardLid
01-01-2024, 00:00
#9
Er waren tijden toen ik nog op school zat dat we spijbelden, bier kochten en dronken in de buurt van de school.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
God zij dank, ik drink geen alcohol meer.
Dus ook niet stiekem.
Vroegah dronk ik af en toe wel stiekem, maar lang niet altijd.
En dan die ruzies die ik elke dag zowat had met mijn nu ex vriendin.....pfoeiii
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Vroegah dronk ik af en toe wel stiekem, maar lang niet altijd.
Klik om te vergroten...

Misschien persoonlijke vraag @De Zandman (voel je niet verplicht tot antwoorden):
Voelde het de kroegdeur binnen stappen om 10 uur ook als een soort van stiekem?
Dat iemand je zag binnen gaan etc.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nee, om 10 uur de kroeg binnen stappen was voor mij niet stiekem.stiekem drink je als je thuis ergens een fles verstopt ligt en dat je daar even gauw een slok uit drinkt.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Wat is er erg aan om stiekem te roken/drinken of blowen?
Ik heb nooit stiekem gedronken, maar kon wel problematisch drinken. Maar het ging meestal goed verkeerd, als ik stiekem wilde roken of blowen. Dan ging het goed verkeerd met mijn drinkgedrag. Zelf had ik niet echt door, dat het kwam omdat ik stiekem bezig was met nicotine of thc..
Ik herinner me dat ik gezellig kon drinken met ex en schoonmoeder op het terras. Ik ging dan even naar binnen naar de wc voor een plasje.

Binnen 90 secondes was ik weer terug en kon in die tijd een jointje rollen, paar trekjes nemen, rest van de joint verstoppen, plassen en doorspoelen en flink handen wassen en gezicht weer naar zeep doen ruiken. Heerlijk opluchtend rondje, want via de andere deur van het terras kwam ik dan weer tevoorschijn.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Wat is er erg aan om stiekem te roken/drinken of blowen?
Ik heb nooit stiekem gedronken, maar kon wel problematisch drinken. Maar het ging meestal goed verkeerd, als ik stiekem wilde roken of blowen. Dan ging het goed verkeerd met mijn drinkgedrag. Zelf had ik niet echt door, dat het kwam omdat ik stiekem bezig was met nicotine of thc..
Ik herinner me dat ik gezellig kon drinken met ex en schoonmoeder op het terras. Ik ging dan even naar binnen naar de wc voor een plasje.

Binnen 90 secondes was ik weer terug en kon in die tijd een jointje rollen, paar trekjes nemen, rest van de joint verstoppen, plassen en doorspoelen en flink handen wassen en gezicht weer naar zeep doen ruiken. Heerlijk opluchtend rondje, want via de andere deur van het terras kwam ik dan weer tevoorschijn.
Klik om te vergroten...
Dit deed ik vroeger toen ik nog thuis woonde, ff naar buiten om te pissen (dit was de gewoonte bij ons op de boerderij), en dan als de sodemieter draaien snel n paar trekjes en bliksemsnel weer terug naar binnen met een boel deo of zeep.
Of mijn ouders wilden er niets van zeggen, of ze waren gewoon dom, maar ik denk t eerste
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Manu76 zei:
Wat is er erg aan om stiekem te roken/drinken of blowen?
Klik om te vergroten...

Ik denk als je liegt om je drank- of drugsgebruik dat je altijd een probleem hebt.
Of dat het sneller uit de hand kan lopen.

Maar interessant discussiepuntje.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
Ik denk als je liegt om je drank- of drugsgebruik dat je altijd een probleem hebt.
Of dat het sneller uit de hand kan lopen.

Maar interessant discussiepuntje.
Klik om te vergroten...
Deels heb je gelijk, maar soms ben jij niet degene met het probleem, maar de andere die er een probleem van zou maken.
Of je doet het stiekem om een soort van rem op het gebruik te houden.
P
PlexLid
01-01-2024, 00:00
#17
Manu76 zei:
Deels heb je gelijk, maar soms ben jij niet degene met het probleem, maar de andere die er een probleem van zou maken.
Of je doet het stiekem om een soort van rem op het gebruik te houden.
Klik om te vergroten...
Ben het hier wel mee eens, maar weet niet of stiekem drinken dan de oplossing is. Ik vind niet dat het perse gaat om of iemand er een probleem van maakt, misschien is dat juist een reden er met diegene over te praten. Mocht dat niet werken kan ik me wel voorstellen dat iemand (met mate) stiekem gaat drinken.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Plex zei:
vind niet dat het perse gaat om of iemand er een probleem van maakt, misschien is dat juist een reden er met diegene over te praten. Mocht dat niet werken kan ik me wel voorstellen dat iemand (met mate) stiekem gaat drinken.
Klik om te vergroten...
Duidelijk dat je mijn vader niet kent! 😂 Dat was gelukkig heel lang geleden en stiekem was de enige manier. Maar ik was ook nog geen 18 en misschien had ie ergens een beetje gelijk, maar het is nooit goed gecommuniceerd.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
God zij dank, ik drink geen alcohol meer.
Dus ook niet stiekem.
Vroegah dronk ik af en toe wel stiekem, maar lang niet altijd.
En dan die ruzies die ik elke dag zowat had met mijn nu ex vriendin.....pfoeiii
Klik om te vergroten...
Die eerste zin kan ik beamen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Casrus zei:
Welke?
Klik om te vergroten...

Gewoon de orange hoor.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."