Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrink jij wel eens stiekem?

Drink jij wel eens stiekem?

67 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nee, alcohol is niet mijn drug.
Ik drink een glaasje als ik uit eten ga of een cocktail als ik iets te vieren heb, maar verder niets.
Als tiener dronk ik wel eens stiekem, maar alleen maar omdat ik wilde protesteren tegen de strenge regels thuis (eigenlijk best stom, mijn ouders waren niet zo streng, maar als tiener zie je dat anders)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stiekem drinken, dat was tot daaraan toe.
Maar iedere keer liegen over het toch onder invloed zijn en dan beweren dat je niet gedronken had terwijl je wel degelijk had gezopen, dat is het ergste en dat is een echte relatie killer. Je weet, dat je fout zit en dan toch weer ontkennen....zo sterk was die zucht naar het onder invloed zijn.
Want ja, dat is een lekker gevoel en daar had je als verslaafde dus alle ellende voor over.... eigenlijk onbegrijpelijk.
Toch heb ik jarenlang zo geleefd totdat ik er op een gegeven moment echt genoeg van had, al dat gedoe en ruzie was ik volkomen zat.
Ik zocht hulp en klinisch ben ik ermee gestopt.
Tot de dag van vandaag drink ik niet.
Het begin was moeilijk, nu gaat het makkelijk.
Al meer dan 25 jaar lang.
Geen stress, gelieg, ruzie en ellende meer.
Wat een zegen is het nuchter leven!

Met drugs evenzo.
Het laatste was gebruik van 2 fcdk een issue, na de weed en hash verslaving was dit een puntje van aandacht.
Alleen was dit "anders" dan die hash en alcohol.
Daarmee vernietigde ik mijzelf.
Dat was niet zo met die 2 fcdk. Dat was af en toe even een tripje trapje tropje zogezegd, en door tolerantie is misbruik eigenlijk niet aan de orde geweest.
Alleen die cravings naar het onder invloed willen zijn als je je kut voelt, het willen ontsnappen aan dat klotegevoel, dat blijft als ex verslaafde.
Dat blijft een puntje van aandacht.
Daar moet ik verder mee leven denk ik zo....

En nu? Probeer ik om niet te gebruiken, en dus niet te drinken. Een terugval heb je heel gemakkelijk. Dat wil ik niet.
Met alles wat ik heb meegemaakt in mijn leven moet ik verder leven, en er niet voor wegvluchten.
Nu probeer ik om andere mensen te helpen om te stoppen met het gebruik van middelen.
Het levert veel op, je spaart geld en leeft veel gezonder!
Dat nuchtere leven gun ik iedereen!
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als ik ga winkelen, zie ik vaak een vrouw.
Ze ziet er verzorgd en chique uit.
Maar in haar boodschappenmandje zit vaak een fles goede, dure, hoogvaste alcohol: vaak whisky, wodka, rum of gin.
Ze stond een keer voor me bij de kassa: eerst zette ze haar boodschappen op de lopende band en aan het eind haar fles whisky, apart van de rest van haar boodschappen.
Ze betaalde haar aankoop met haar kaart, maar niet de fles. Ze betaalde contant en zei: "Dit is voor het bedrijf".

Ik vraag me af of ze vaak op die manier "voor het bedrijf" koopt?:confused:
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Felis zei:
Als ik ga winkelen, zie ik vaak een vrouw.
Ze ziet er verzorgd en chique uit.
Maar in haar boodschappenmandje zit vaak een fles goede, dure, hoogvaste alcohol: vaak whisky, wodka, rum of gin.
Ze stond een keer voor me bij de kassa: eerst zette ze haar boodschappen op de lopende band en aan het eind haar fles whisky, apart van de rest van haar boodschappen.
Ze betaalde haar aankoop met haar kaart, maar niet de fles. Ze betaalde contant en zei: "Dit is voor het bedrijf".

Ik vraag me af of ze vaak op die manier "voor het bedrijf" koopt?:confused:
Klik om te vergroten...

Vrees het niet.
Voor je bedrijf betaal je meestal niet contant
F
FelisLid
01-01-2024, 00:00
#5
Kordie zei:
Vrees het niet.
Voor je bedrijf betaal je meestal niet contant
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook
Typisch verstoppertje spelen van een middenklasse drinker
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#6
Don Draper zei:
Ik woon bij mijn ouders en heb periodes dat ik graag drink. Dus dan dronk ik in de trein om ergens naartoe te gaan. (vrije tijds besteding, niet voor werk of verplichtingen, vaak wel de trein terug een halve liter bier).

Ik had ook een tijd een bioscoop abonnement waar ik dan tijdens de film meer dan gemiddeld dronk. 1,5 liter bier ofzo. soms nog een biertje terug in de trein terug en ik had een leuke dagje uit zonder dat mijn ouders door hadden hoeveel ik dronk.

Ik ben nu 28 jaar en probeer vanwege verschillende redenen het meer thuis te doen. Dat vinden ze niet fijn, maar voornamelijk op de tijdstip dat ik drink. Wat mij betreft doe ik het een paar uur na opstaan. Maar als ik in de avond bij het TV kijken of muziek een biertje drink heb ik er nooit wat van gehoord.

Dus eigenlijk ga ik het nu pas merken hoe het zal zijn als ik thuis drink op de manier hoe ik het graag heb.
Klik om te vergroten...
Ik ben nu weer beetje vanaf de late ochtend wakker dus dat verbloemt de tijdstip van wanneer ik ga drinken. Nu begin ik graag de dag met een wietje en dan na enkele uur aan de bier.

Vooral sinds dit weekend steek ik het niet meer onder stoelen of banken. Alcohol en ik is een top combinatie om dit huis en de wereld aan te kunnen. Ik zit nu mijn alcoholgebruik in de woonkamer te doen maar ben benieuwd hoe het doordeweeks gaat. Elke dag een biertje drinken was vroeger een ding hier maar wil het ook niet meer verbergen en om dit soort redenen in de stad of bos of kroeg drinken. Ben benieuwd hoe dat gaat.
j
jamesbernardLid
01-01-2024, 00:00
#7
Er waren tijden toen ik nog op school zat dat we spijbelden, bier kochten en dronken in de buurt van de school.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
God zij dank, ik drink geen alcohol meer.
Dus ook niet stiekem.
Vroegah dronk ik af en toe wel stiekem, maar lang niet altijd.
En dan die ruzies die ik elke dag zowat had met mijn nu ex vriendin.....pfoeiii

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."