Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTestresultaat onthult 4-BMA bij mijn 4-MMC

Testresultaat onthult 4-BMA bij mijn 4-MMC

36 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je topic is verplaatst naar het subforum ‘Research Chemicals’.
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#2
Laatst weer eens "3-MMC" besteld en laten testen bij DIMS. Het zag er al anders uit, hardere kristallen, beetje langwerpig en transparanter. Ook niet de typische MMC geur. Bij het lab getest als wederom 4-CMC (en niets anders erbij). Ze vertelde me dat ze de hele avond al aan de telefoon ongeveer 50% van de test resultaten over 3-MMC gingen en allemaal negatief eruit kwamen.

Over de "horror verhalen", er is niet veel over de chlorinated caths bekend, maar wat ik er meestal over lees qua vermoedens doet mij er vandaan blijven:
Enige positive deze keer dat ik eigenlijk wel gelijk kon zien dat het geen van de MMCs was maar iets anders, door de afwijkende kristal structuur. Ik kan er eventueel een foto van plaatsen als mensen interesse hebben, voordat ik het spul in de kachel smijt.

Bij de test service werd me ook verteld dat er ook steeds meer NEP in omloop is wat ook als 3-MMC verkocht wordt. Het is een bonte verzameling inmiddels wat er allemaal verkocht wordt onder diezelfde noemer. In een paar jaar tijd is dat spul enorm populair geworden en doordat het in 1x verdween, is dit nu dus het gevolg. Ik denk niet dat de situatie er nu veiliger op is geworden eerlijk gezegd.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
zweefmolen zei:
Bij de test service werd me ook verteld dat er ook steeds meer NEP in omloop is wat ook als 3-MMC verkocht wordt. Het is een bonte verzameling inmiddels wat er allemaal verkocht wordt onder diezelfde noemer. In een paar jaar tijd is dat spul enorm populair geworden en doordat het in 1x verdween, is dit nu dus het gevolg. Ik denk niet dat de situatie er nu veiliger op is geworden eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...

In Belgie gaat het meer rond onder noemer "mefi" wat een verzamelnaam is onder cathinones omdat er hier sowieso al veel minder tot amper getest word.
Kan enkel maar adviseren van die rommel weg te blijven.
De markt voor die middelen is te riskant geworden en het bevat quasi nooit meer een mmc variant.
J
JonkomanLid
01-01-2024, 00:00
#4
zweefmolen zei:
Laatst weer eens "3-MMC" besteld en laten testen bij DIMS. Het zag er al anders uit, hardere kristallen, beetje langwerpig en transparanter. Ook niet de typische MMC geur. Bij het lab getest als wederom 4-CMC (en niets anders erbij). Ze vertelde me dat ze de hele avond al aan de telefoon ongeveer 50% van de test resultaten over 3-MMC gingen en allemaal negatief eruit kwamen.

Over de "horror verhalen", er is niet veel over de chlorinated caths bekend, maar wat ik er meestal over lees qua vermoedens doet mij er vandaan blijven:
Enige positive deze keer dat ik eigenlijk wel gelijk kon zien dat het geen van de MMCs was maar iets anders, door de afwijkende kristal structuur. Ik kan er eventueel een foto van plaatsen als mensen interesse hebben, voordat ik het spul in de kachel smijt.

Bij de test service werd me ook verteld dat er ook steeds meer NEP in omloop is wat ook als 3-MMC verkocht wordt. Het is een bonte verzameling inmiddels wat er allemaal verkocht wordt onder diezelfde noemer. In een paar jaar tijd is dat spul enorm populair geworden en doordat het in 1x verdween, is dit nu dus het gevolg. Ik denk niet dat de situatie er nu veiliger op is geworden eerlijk gezegd.
Klik om te vergroten...
Goed dat je het hebt laten testen ! Heb je een foto van je Crystalen
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik zie dit topic nu pas maar wat een klote ontwikkeling zeg bij 4mmc. Dit was namelijk nog wel een stofje waarvan je nagenoeg zeker wist dat het ook echt 4mmc was als je dat bestelde.
Een wat nieuwere grotere dealer van mij dat een flink menu heeft en gek genoeg altijd binnen een half uur voor de deur staat met de bestelling heeft ook 3mmc op zijn menu staan. Echter na een directe vraag met uitleg waarom het waarschijnlijk geen 3mmc zou zijn gaf hij toe dat het waarschijnlijk 3cmc moet zijn. Heel eerlijk natuurlijk maar ook weer niet aangezien hij het aanbiedt als 3mmc en dus er eerst specifiek naar moet vragen voor ze er eerlijk over zijn. En volgens mij waren ze ook alleen eerlijk omdat ze doorhadden dat ik dondergoed weet hoe die wereld in elkaar zit.

Jammer want die versnijders snijden op de langere termijn alleen maar in hun eigen vingers. Stomme korte termijn visie van die simpele dealers ook altijd :disappointed:
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Als "iedereen" weet dat het bestellen van 3-MMC van een menu betekent dat je iets anders geleverd krijgt, dan is het toch niet meer oneerlijk of bedriegelijk ?

Spoiler: werkelijkheid
In werkelijheid hebben de meeste mensen geen idee.
Van de week hoorde ik iemand zeggen dat de 3-MMC die hij de laatste keren ontving scherper is en veel harder aankomt dan voorheen.
Maar bijna tegelijk zegt hij: "Op een of andere manier vertrouw ik mijn dealer gewoon. :fearscream:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
BelowTheFlow zei:
Als "iedereen" weet dat het bestellen van 3-MMC van een menu betekent dat je iets anders geleverd krijgt, dan is het toch niet meer oneerlijk of bedriegelijk ?

Spoiler: werkelijkheid
In werkelijheid hebben de meeste mensen geen idee.
Van de week hoorde ik iemand zeggen dat de 3-MMC die hij de laatste keren ontving scherper is en veel harder aankomt dan voorheen.
Maar bijna tegelijk zegt hij: "Op een of andere manier vertrouw ik mijn dealer gewoon. :fearscream:
Klik om te vergroten...
Absoluut waar maar niet iedereen weet het dus. Alleen diegene die laten blijken dat ze er veel vanaf weten en het direct vragen. Maar vele klanten zijn niet zo op de hoogte en bijdehand dan ik dat ben. Dus ja eerlijker dan de meeste dealers maar niet volledig....
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mezelf zei:
Neigt bijna naar de structuur van Keta.... :thinking:
Klik om te vergroten...
Mooi illustratie van de waarde van het op het oog identificeren van het soort substantie.
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#9
BelowTheFlow zei:
Mooi illustratie van de waarde van het op het oog identificeren van het soort substantie.
Klik om te vergroten...
Nouja, in combinatie met de lab test dan. Ik zou nooit alleen maar op uiterlijk af gaan, maar het wijkte qua structuur en geur wel genoeg af voor mij dat ik sterk vermoedde dat het zeker geen 2/3/4-MMC was.
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#10
LucidLucy zei:
@zweefmolen hoe rook dit spul? Ik heb weleens iets gehad dat qua kristallen hierop leek, maar als 4-mmc verkocht was. Rook heel sterk chemisch. Testen deed ik toen al lang niet meer. Was wel goed wazig spul in elk geval 🤣
Klik om te vergroten...
Het was voor mij nagenoeg reukloos. Terwijl ik de MMCs altijd goed kan ruiken met een vrij herkenbare zoetige geur.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#11
zweefmolen zei:
Het was voor mij nagenoeg reukloos. Terwijl ik de MMCs altijd goed kan ruiken met een vrij herkenbare zoetige geur.
Klik om te vergroten...
Haha precies. Deed me altijd een beetje aan anijs denken heel licht ofzo.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Atmos Hedonist zei:
Hey jongens, ik heb net een nieuwe batch 4-MMC gehaald bij een andere verkoper (dus hopelijk goed spul).

Maar ik zie nu echt iets heel anders dan ik gewend ben: het is bruinig en voelt een beetje klonterig aan. Qua geur komt het wel in de buurt van wat ik eerder had (de typische kattengrind geur), maar het wijkt toch duidelijk af.

Iemand ervaring mee of een idee wat dit kan betekenen? Ik weet dat bij speed/pep bruinig/geel vaak oxidatie van cafeïne betekent, maar ik had 4-MMC eigenlijk nooit bruin verwacht.

Testen zit er voor dit weekend echt niet meer in qua tijd, vandaar dat ik het even hier dropt. Alvast bedankt als iemand meer weet!
Klik om te vergroten...
bruin = poep

Nee, wij weten niet wat er in jouw poedertje zit. Daarvoor kun je langs het testcentrum gaan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
zweefmolen zei:
Ook vanuit de apotheek gaat het de verbrandingsoven in, net zoals het restafval in NL. Scheelt misschien 100 graden maar het komt op hetzelfde neer. Ik denk zelf niet dat het verstandig is om meer dan absoluut nodig met illegale substanties over straat en in een apotheek of de supermarkt te gaan. Meeste mensen zullen er ook te lui voor zijn denk ik. Dus dan is het de keuze tussen doorspoelen of de grijze bak. Kies dan de laatste ajb.
Klik om te vergroten...
De vuilverbranding filtert de gassen en rook die vrijkomen. Dat is het grote verschil.
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#14
_shikantaza zei:
De vuilverbranding filtert de gassen en rook die vrijkomen. Dat is het grote verschil.
Klik om te vergroten...
Klopt, ik ken toevallig iemand die werkt in de industrie die die filters maakt voor de vuilverbrandingsinstallaties. Die zijn heel erg goed. Maar we gaan een beetje off-topic :)
A
Atmos HedonistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hey jongens, ik heb net een nieuwe batch 4-MMC gehaald bij een andere verkoper (dus hopelijk goed spul).

Maar ik zie nu echt iets heel anders dan ik gewend ben: het is bruinig en voelt een beetje klonterig aan. Qua geur komt het wel in de buurt van wat ik eerder had (de typische kattengrind geur), maar het wijkt toch duidelijk af.

Iemand ervaring mee of een idee wat dit kan betekenen? Ik weet dat bij speed/pep bruinig/geel vaak oxidatie van cafeïne betekent, maar ik had 4-MMC eigenlijk nooit bruin verwacht.

Testen zit er voor dit weekend echt niet meer in qua tijd, vandaar dat ik het even hier dropt. Alvast bedankt als iemand meer weet!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Atmos Hedonist zei:
Hey jongens, ik heb net een nieuwe batch 4-MMC gehaald bij een andere verkoper (dus hopelijk goed spul).

Maar ik zie nu echt iets heel anders dan ik gewend ben: het is bruinig en voelt een beetje klonterig aan. Qua geur komt het wel in de buurt van wat ik eerder had (de typische kattengrind geur), maar het wijkt toch duidelijk af.

Iemand ervaring mee of een idee wat dit kan betekenen? Ik weet dat bij speed/pep bruinig/geel vaak oxidatie van cafeïne betekent, maar ik had 4-MMC eigenlijk nooit bruin verwacht.

Testen zit er voor dit weekend echt niet meer in qua tijd, vandaar dat ik het even hier dropt. Alvast bedankt als iemand meer weet!
Klik om te vergroten...
Speculeren. Maar goed. Dit klinkt precies als alle legit (geteste) pure mephedrone/4mmc die ik post-ban (2012) gehad heb. Breng een sampletje naar testcentrum en je weet het zeker.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Atmos Hedonist zei:
Toxiciteit/schade: Ik weet dat 4-BMA in dierstudies uit de jaren '70 en '80 sterke serotonerge neurotoxiciteit liet zien. Wat is jullie kennis/advies wat betreft dit middel.
Klik om te vergroten...
Er is niet echt kennis over dit middel in mensen. Bij dierstudies worden vaak heel hoge doses gebruikt om zoveel mogelijk effect te laten zien. Daarnaast kan de giftigheid van een stof flink verschillen van soort op soort. Dus het is voornamelijk koffiedik kijken. Het enige wat je kunt doen is de stof vergelijken met soortgelijke middelen en je dan afvragen of je specifieke gezondheidsklachten steeds voorbij ziet komen.

Dat betekent ook dat je je niet zo'n zorgen hoeft te maken als je verder geen gezondheidsklachten ervaart. Zolang het goed met je gaat zal het wel goed met je gaan :wink:

Het is echter een valkuil zijn om dan te denken: 'oh, het valt kennelijk wel mee!' Want schadelijkheid is van allerlei verschillende factoren afhankelijk. Dat is niet hetzelfde per keer, en ook niet per persoon. Een stof kan ook giftiger worden als je het steeds opnieuw gebruikt. Opnieuw, we weten het niet. Dus moet moet je terughoudend zijn met gebruik. Je bent liever niet de eerste persoon die onbekende gezondheidsklachten overhoudt na een keer proberen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."