#1
Je topic is verplaatst naar het subforum ‘Research Chemicals’.
Bij de test service werd me ook verteld dat er ook steeds meer NEP in omloop is wat ook als 3-MMC verkocht wordt. Het is een bonte verzameling inmiddels wat er allemaal verkocht wordt onder diezelfde noemer. In een paar jaar tijd is dat spul enorm populair geworden en doordat het in 1x verdween, is dit nu dus het gevolg. Ik denk niet dat de situatie er nu veiliger op is geworden eerlijk gezegd.
Goed dat je het hebt laten testen ! Heb je een foto van je CrystalenLaatst weer eens "3-MMC" besteld en laten testen bij DIMS. Het zag er al anders uit, hardere kristallen, beetje langwerpig en transparanter. Ook niet de typische MMC geur. Bij het lab getest als wederom 4-CMC (en niets anders erbij). Ze vertelde me dat ze de hele avond al aan de telefoon ongeveer 50% van de test resultaten over 3-MMC gingen en allemaal negatief eruit kwamen.
Over de "horror verhalen", er is niet veel over de chlorinated caths bekend, maar wat ik er meestal over lees qua vermoedens doet mij er vandaan blijven:
Enige positive deze keer dat ik eigenlijk wel gelijk kon zien dat het geen van de MMCs was maar iets anders, door de afwijkende kristal structuur. Ik kan er eventueel een foto van plaatsen als mensen interesse hebben, voordat ik het spul in de kachel smijt.
Bij de test service werd me ook verteld dat er ook steeds meer NEP in omloop is wat ook als 3-MMC verkocht wordt. Het is een bonte verzameling inmiddels wat er allemaal verkocht wordt onder diezelfde noemer. In een paar jaar tijd is dat spul enorm populair geworden en doordat het in 1x verdween, is dit nu dus het gevolg. Ik denk niet dat de situatie er nu veiliger op is geworden eerlijk gezegd.
Absoluut waar maar niet iedereen weet het dus. Alleen diegene die laten blijken dat ze er veel vanaf weten en het direct vragen. Maar vele klanten zijn niet zo op de hoogte en bijdehand dan ik dat ben. Dus ja eerlijker dan de meeste dealers maar niet volledig....Als "iedereen" weet dat het bestellen van 3-MMC van een menu betekent dat je iets anders geleverd krijgt, dan is het toch niet meer oneerlijk of bedriegelijk ?
Spoiler: werkelijkheidIn werkelijheid hebben de meeste mensen geen idee.
Van de week hoorde ik iemand zeggen dat de 3-MMC die hij de laatste keren ontving scherper is en veel harder aankomt dan voorheen.
Maar bijna tegelijk zegt hij: "Op een of andere manier vertrouw ik mijn dealer gewoon.
Mooi illustratie van de waarde van het op het oog identificeren van het soort substantie.Neigt bijna naar de structuur van Keta....![]()
Nouja, in combinatie met de lab test dan. Ik zou nooit alleen maar op uiterlijk af gaan, maar het wijkte qua structuur en geur wel genoeg af voor mij dat ik sterk vermoedde dat het zeker geen 2/3/4-MMC was.Mooi illustratie van de waarde van het op het oog identificeren van het soort substantie.
Het was voor mij nagenoeg reukloos. Terwijl ik de MMCs altijd goed kan ruiken met een vrij herkenbare zoetige geur.@zweefmolen hoe rook dit spul? Ik heb weleens iets gehad dat qua kristallen hierop leek, maar als 4-mmc verkocht was. Rook heel sterk chemisch. Testen deed ik toen al lang niet meer. Was wel goed wazig spul in elk geval 🤣
Haha precies. Deed me altijd een beetje aan anijs denken heel licht ofzo.Het was voor mij nagenoeg reukloos. Terwijl ik de MMCs altijd goed kan ruiken met een vrij herkenbare zoetige geur.
bruin = poepHey jongens, ik heb net een nieuwe batch 4-MMC gehaald bij een andere verkoper (dus hopelijk goed spul).
Maar ik zie nu echt iets heel anders dan ik gewend ben: het is bruinig en voelt een beetje klonterig aan. Qua geur komt het wel in de buurt van wat ik eerder had (de typische kattengrind geur), maar het wijkt toch duidelijk af.
Iemand ervaring mee of een idee wat dit kan betekenen? Ik weet dat bij speed/pep bruinig/geel vaak oxidatie van cafeïne betekent, maar ik had 4-MMC eigenlijk nooit bruin verwacht.
Testen zit er voor dit weekend echt niet meer in qua tijd, vandaar dat ik het even hier dropt. Alvast bedankt als iemand meer weet!
De vuilverbranding filtert de gassen en rook die vrijkomen. Dat is het grote verschil.Ook vanuit de apotheek gaat het de verbrandingsoven in, net zoals het restafval in NL. Scheelt misschien 100 graden maar het komt op hetzelfde neer. Ik denk zelf niet dat het verstandig is om meer dan absoluut nodig met illegale substanties over straat en in een apotheek of de supermarkt te gaan. Meeste mensen zullen er ook te lui voor zijn denk ik. Dus dan is het de keuze tussen doorspoelen of de grijze bak. Kies dan de laatste ajb.
Klopt, ik ken toevallig iemand die werkt in de industrie die die filters maakt voor de vuilverbrandingsinstallaties. Die zijn heel erg goed. Maar we gaan een beetje off-topicDe vuilverbranding filtert de gassen en rook die vrijkomen. Dat is het grote verschil.
Speculeren. Maar goed. Dit klinkt precies als alle legit (geteste) pure mephedrone/4mmc die ik post-ban (2012) gehad heb. Breng een sampletje naar testcentrum en je weet het zeker.Hey jongens, ik heb net een nieuwe batch 4-MMC gehaald bij een andere verkoper (dus hopelijk goed spul).
Maar ik zie nu echt iets heel anders dan ik gewend ben: het is bruinig en voelt een beetje klonterig aan. Qua geur komt het wel in de buurt van wat ik eerder had (de typische kattengrind geur), maar het wijkt toch duidelijk af.
Iemand ervaring mee of een idee wat dit kan betekenen? Ik weet dat bij speed/pep bruinig/geel vaak oxidatie van cafeïne betekent, maar ik had 4-MMC eigenlijk nooit bruin verwacht.
Testen zit er voor dit weekend echt niet meer in qua tijd, vandaar dat ik het even hier dropt. Alvast bedankt als iemand meer weet!
Er is niet echt kennis over dit middel in mensen. Bij dierstudies worden vaak heel hoge doses gebruikt om zoveel mogelijk effect te laten zien. Daarnaast kan de giftigheid van een stof flink verschillen van soort op soort. Dus het is voornamelijk koffiedik kijken. Het enige wat je kunt doen is de stof vergelijken met soortgelijke middelen en je dan afvragen of je specifieke gezondheidsklachten steeds voorbij ziet komen.Toxiciteit/schade: Ik weet dat 4-BMA in dierstudies uit de jaren '70 en '80 sterke serotonerge neurotoxiciteit liet zien. Wat is jullie kennis/advies wat betreft dit middel.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."