Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Ā© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTestresultaat onthult 4-BMA bij mijn 4-MMC

Testresultaat onthult 4-BMA bij mijn 4-MMC

36 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
Atmos HedonistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo iedereen,

Ik heb recent best vaak 4-MMC gebruikt waarvan het gevoel mij zeer beviel. Helaas is uit de test bij een drugstestservice gebleken dat het monster naast het hoofdbestanddeel ook 4-BMA bevat.

Testresultaat:
  • Hoofdbestanddeel: 4-MMC (Mefedron)
  • Verontreiniging: 4-BMA (4-Bromomethamfetamine)
Ik heb al ongeveer tussen de 1 en 2 gram van deze batch gebruikt. Gezien de onverwachte aanwezigheid van 4-BMA zit ik met enkele vragen, vooral nu in de ADE-periode.
  1. Ervaringen: Zijn er leden die ervaring hebben met het gebruik van 4-BMA als stof op zich, of in mengsels?
  2. Toxiciteit/schade: Ik weet dat 4-BMA in dierstudies uit de jaren '70 en '80 sterke serotonerge neurotoxiciteit liet zien. Wat is jullie kennis/advies wat betreft dit middel.
Alle inzichten, van scheikundige of ervaringsdeskundige aard, zijn welkom. Alvast bedankt!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
zweefmolen zei:
Jazeker, hier is een foto van de door het lab als 4-CMC geĆÆndentificeerde stof:

Bekijk bijlage 69404

Voor de duidelijkheid en context, het ligt op een zwart bord met wat krassen. Ik vind zelf vooral de langwerpige kristallen erg kenmerkend. De MMC kristallen zijn wat zachter en verkruimelen sneller. Het lab heeft geen andere stoffen erin gevonden, dus ik ga er vanuit dat het redelijk puur is.

Hopelijk hebben mensen hier iets aan. Ik ga het hier zo in de houtkachel gooien. Ik spoel nooit iets door de WC om meerdere redenen. Als je geen houtkachel hebt en je wilt drugs weggooien, dan is de grijze bak eigenlijk ook al beter dan de WC, dat wordt ook verbrand.
Klik om te vergroten...
Neigt bijna naar de structuur van Keta.... :thinking:
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#3
Onlangs ook 4-MMC laten testen bij het lab en het bleek dat hier ook 4-CMC en ook 4-BMA bij zat. Onbekend in welke hoeveelheden, maar dit lijkt me geen goede ontwikkeling. Ik had er dom genoeg zelf ook al wat van gehad en vraag me ook wel af hoeveel schade dit heeft aangericht.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is niet best. Weet je ook wat de verhouding 4-bma/4-mmc is van je sample?

4-bma geeft meer fysieke effecten en weinig positieve effect lees ik. En het is inderdaad schadelijker dan 4-mmc.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#5
Na aanleiding van dit topic toch benieuwd geworden naar de "4-mmc" die ik altijd gebruikte. Recent een sample ingeleverd bij het testcentrum. Nu is het afwachten...
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jonkoman zei:
Goed dat je het hebt laten testen ! Heb je een foto van je Crystalen
Klik om te vergroten...
Jazeker, hier is een foto van de door het lab als 4-CMC geĆÆndentificeerde stof:

photo_2026-02-15_18-24-40.jpg

Voor de duidelijkheid en context, het ligt op een zwart bord met wat krassen. Ik vind zelf vooral de langwerpige kristallen erg kenmerkend. De MMC kristallen zijn wat zachter en verkruimelen sneller. Het lab heeft geen andere stoffen erin gevonden, dus ik ga er vanuit dat het redelijk puur is.

Hopelijk hebben mensen hier iets aan. Ik ga het hier zo in de houtkachel gooien. Ik spoel nooit iets door de WC om meerdere redenen. Als je geen houtkachel hebt en je wilt drugs weggooien, dan is de grijze bak eigenlijk ook al beter dan de WC, dat wordt ook verbrand.
J
JonkomanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag mijn 4m naar test centrum gebracht. Ben benieuwd
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
zweefmolen zei:
Jazeker, hier is een foto van de door het lab als 4-CMC geĆÆndentificeerde stof:

Bekijk bijlage 69404

Voor de duidelijkheid en context, het ligt op een zwart bord met wat krassen. Ik vind zelf vooral de langwerpige kristallen erg kenmerkend. De MMC kristallen zijn wat zachter en verkruimelen sneller. Het lab heeft geen andere stoffen erin gevonden, dus ik ga er vanuit dat het redelijk puur is.

Hopelijk hebben mensen hier iets aan. Ik ga het hier zo in de houtkachel gooien. Ik spoel nooit iets door de WC om meerdere redenen. Als je geen houtkachel hebt en je wilt drugs weggooien, dan is de grijze bak eigenlijk ook al beter dan de WC, dat wordt ook verbrand.
Klik om te vergroten...
Het beste is inleveren bij de apotheek. Vaak staat er wel een ton voor oude medicatie. Daar kan 't gewoon bij. Of anders Klein Chemisch Afval bij je lokale afvalpunt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
en.wikipedia.org

para-Bromomethamphetamine - Wikipedia

en.wikipedia.org en.wikipedia.org

Neurotoxiteit gelijk aan PCA en PBA, die staan vgm wel bekend als veel neurotoxischer dan mdma.
t
tripadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ook ik heb dit keer een batch met naast het hoofdbestanddeel 4-MMC helaas ook 4-BMA en 4-CMC,
Zelf niet gebruikt. Deze vervuiling lijkt helaas dus weer toe te nemen als ik zo om me heen hoor. Opgelet.
t
tripadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#11
GGD kon helaas geen verhoudingen geven, enkel:
Hoofbestandeel
4-MMC
Met vervuiling van zowel 4-BMA en 4-CMC gebruik is mij sterk afgeraden.

Dit komt van een verkoper die hiervoor wel zuivere 4-MMC had dus ik ben verrast.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#12
tripadvisor zei:
GGD kon helaas geen verhoudingen geven, enkel:
Hoofbestandeel
4-MMC
Met vervuiling van zowel 4-BMA en 4-CMC gebruik is mij sterk afgeraden.

Dit komt van een verkoper die hiervoor wel zuivere 4-MMC had dus ik ben verrast.
Klik om te vergroten...
Goed dat je het alsnog hebt laten testen, ookal was de vorige batch wel zuiveršŸ‘.
J
JonkomanLid
01-01-2024, 00:00
#13
XMR zei:
Na aanleiding van dit topic toch benieuwd geworden naar de "4-mmc" die ik altijd gebruikte. Recent een sample ingeleverd bij het testcentrum. Nu is het afwachten...
Klik om te vergroten...
Ik volg even :)
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ook vanuit de apotheek gaat het de verbrandingsoven in, net zoals het restafval in NL. Scheelt misschien 100 graden maar het komt op hetzelfde neer. Ik denk zelf niet dat het verstandig is om meer dan absoluut nodig met illegale substanties over straat en in een apotheek of de supermarkt te gaan. Meeste mensen zullen er ook te lui voor zijn denk ik. Dus dan is het de keuze tussen doorspoelen of de grijze bak. Kies dan de laatste ajb.
t
tripadvisorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Jonkoman zei:
Vandaag mijn 4m naar test centrum gebracht. Ben benieuwd
XMR zei:
Na aanleiding van dit topic toch benieuwd geworden naar de "4-mmc" die ik altijd gebruikte. Recent een sample ingeleverd bij het testcentrum. Nu is het afwachten...
Klik om te vergroten...
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd of bij jullie ook 4-bma is aangetroffen?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#16
tripadvisor zei:
Ik ben benieuwd of bij jullie ook 4-bma is aangetroffen?
Klik om te vergroten...
Ik krijg vanmiddag als het goed is de uitslag, ik zal het uiterlijk vanavond laten weten.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#17
tripadvisor zei:
Ik ben benieuwd of bij jullie ook 4-bma is aangetroffen?
Klik om te vergroten...
Uitslag: hoofdbestanddeel 4-mmc, maar verder ook 4-cmc en 4-bma.

Bedankt OP voor het starten van dit topic, anders was ik waarschijnlijk niet gaan testen.
z
zweefmolenLid
01-01-2024, 00:00
#18
XMR zei:
Uitslag: hoofdbestanddeel 4-mmc, maar verder ook 4-cmc en 4-bma.
Klik om te vergroten...
Ik had dus precies dezelfde uitslag laatst. Het begint er op te lijken dat er een grotere batch van deze rommel-mix in omloop is. Dat is slecht nieuws.

Kwam de jouwe ook van het DN? Bij de beoordelingen lees je helaas weinig tot nooit van klanten die iets hebben laten testen.

Laatst nog wat van een andere vendor besteld wat ik nog naar de test service moet brengen. Dus over een paar weken heb ik waarschijnlijk ook weer wat te rapporteren. Als het dan weer die mix is, dan begin ik me toch wel ernstig zorgen te maken. 4-CMC en 4-BMA lees ik horror verhalen over.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vond het bij 3-cmc altijd typerend dat de kristallen juist opvallend vierkant waren. Zeker de grotere brokken. Deed me altijd een beetje denken aan pyriet.

Achja, uiteindelijk weet je pas 100% zeker als je last testen. Maar ik denk wel dat ik de kristallen van 3-mmc en 3-cmc goed uit elkaar zou kunnen halen.

@zweefmolen hoe rook dit spul? Ik heb weleens iets gehad dat qua kristallen hierop leek, maar als 4-mmc verkocht was. Rook heel sterk chemisch. Testen deed ik toen al lang niet meer. Was wel goed wazig spul in elk geval 🤣
J
JonkomanLid
01-01-2024, 00:00
#20
zweefmolen zei:
Ik had dus precies dezelfde uitslag laatst. Het begint er op te lijken dat er een grotere batch van deze rommel-mix in omloop is. Dat is slecht nieuws.

Kwam de jouwe ook van het DN? Bij de beoordelingen lees je helaas weinig tot nooit van klanten die iets hebben laten testen.

Laatst nog wat van een andere vendor besteld wat ik nog naar de test service moet brengen. Dus over een paar weken heb ik waarschijnlijk ook weer wat te rapporteren. Als het dan weer die mix is, dan begin ik me toch wel ernstig zorgen te maken. 4-CMC en 4-BMA lees ik horror verhalen over.
Klik om te vergroten...
Hellaas ook mijn 4m dezelfde mix wat zijn de horror verhalen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."