Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEpstein files & de toekomst van de Verenigde Staten

Epstein files & de toekomst van de Verenigde Staten

59 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet niet zo goed wat ik wil dat de bedoeling is van dit topic, maar waarschijnlijk heb ik besloten om dit topic aan te maken om het een en ander van me af te schrijven, want ik weet niet waar ik het anders kwijt kan en dan op een manier dat ik niet letterlijk tegen mezelf aan het praten ben in mijn hoofd of in een oneindige leegte schreeuw, waar nooit een respons uit volgt, want dat is hoe ik de realiteit de afgelopen paar weken ervaar. Ik word langzaamaan gewoon gek heb ik het idee.

Ik ben iemand die heel erg graag zo goed mogelijk op de hoogte is van wat er allemaal in de wereld speelt. Dat vind ik gewoon heel erg belangrijk, want er zijn veel te veel afschruwelijke dingen die er gebeuren, die om een of andere bizarre reden nauwelijks, maar nog veel vaker helemaal nooit als onderwerp opgebracht worden tijdens het nieuws op televisie. Ik kan het zo zwaar niet hebben dat mensen bewust onwetend gehouden worden door de media waar we het meest aan worden blootgesteld, dat ik dan alle informatie die ik zelf vergaard heb maar op m'n Instagram-stories gooi en er m'n eigen nieuwszender van maak. Ik heb hele essays zitten posten over actuele problemen, alsof ik het zou moeten inleveren voor een schoolcijfer en dat dan dagenlang, zonder slaap, maar het lucht niet op.

Sinds de dag dat er +- 3 miljoen documenten m.b.t. Epstein geopenbaard zijn, gaat er geen dag meer voorbij zonder dat ik me bezighoud met speculeren over wat voor effect dit zal hebben op mensen in de VS (en wereldwijd). In mijn hoofd is het gewoon onmogelijk voor te stellen dat dit niet zal resulteren in een revolutionaire burgeroorlog. Denken aan een scenario waarin dit niet zo is, laat me oprecht een beetje doordraaien; dat weet ik. Je kan me gewoon echt niet vertellen dat die machtige
Spoiler
kannibalistische, babyverkrachtende
elite hier niet voor berecht wordt. Ik wil echt niet leven in die realiteit. Dat kan gewoon niet.

Ik wist al lang dat er gruwelijke dingen zouden staan in de documenten en dat Donald Trump een main character ging zijn erin. Het heeft nooit een meerwaarde voor mij gehad om me hierin te verdiepen, want ik heb nooit getwijfeld aan de verhalen van slachtoffers die naar voren durfden te komen; toch doe ik het en het enige wat het me opgeleverd heeft, is dat ik mezelf mentaal duidelijk geschaad heb en blijf schaden, want ik kan deze obsessieve nieuwsgierigheid gewoon niet remmen.

Ik voel me gewoon echt heel wanhopig en ik weet gewoon echt niet hoe ik hier op een gezonde manier mee om kan gaan. Ik wil gewoon kunnen praten hierover met mensen en dat is zo goed als niet te doen met mensen die heel dicht bij me staan, want zij gaan dit juist zo veel mogelijk uit de weg (kon ik dat maar), omdat het zo fucking triggerend is.

Er zijn eigenlijk echt tig vragen die ik heb die ik zou kunnen stellen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik zie wel wat voor reacties hieruit voort komen.

Dank voor het lezen, in ieder geval.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mbt. Epstein zie ik een paar hoofdlijnen:
> een volle zich steeds verder vullende Rolodex en van mensen die nuttig kunnen zijn;
> een perfert die waarschijnlijk vreselijke dingen uithaalde met mensen in een kwetsbare jonge levensfase en daar ook anderen van liet proeven.
>. Die twee dingen sluiten niet 1op1 aan maar hebben ongetwijfeld een zekere overlap.
> Met de beschikbare info wordt een partijdig spelletje gespeeld om mensen te belasteren ... In een aantal gevallen waarschijnlijk terecht en dan is het ook geen belasteren meer.
M
ManPaardKrokodilLid
01-01-2024, 00:00
#3
BelowTheFlow zei:
Met de beschikbare info wordt een partijdig spelletje gespeeld om mensen te belasteren
Klik om te vergroten...
Ja, dat houdt mij zo bezig: er wordt nu heel veel gepost, maar nog veel meer niet. En veel is zwart gelakt. Intussen worden veel democratische en internationale figuren (Deens koningshuis🫣) nu de kop van Jut, terecht of niet, en worden ook veel slachtoffers verder beschadigd. Maar Trump lijkt nog redelijk buiten schot te blijven. En al lijkt dit doorzichtig doordat het ministerie van justitie dat onder Trump valt verantwoordelijk is voor deze filtering, blijkt het toch te werken.
En tja, daarnaast is het amper te geloven hoe groot het netwerk van Epstein was, en hoe hij het voor elkaar kreeg om met zovelen een diep intieme relatie op te bouwen; ze leken allemaal hun hartsgeheimen aan hem te willen toevertrouwen, zelfs toen al was gebleken dat er van alles niet in de haak is
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zweevteev zei:
Ik weet niet zo goed wat ik wil dat de bedoeling is van dit topic, maar waarschijnlijk heb ik besloten om dit topic aan te maken om het een en ander van me af te schrijven, want ik weet niet waar ik het anders kwijt kan en dan op een manier dat ik niet letterlijk tegen mezelf aan het praten ben in mijn hoofd of in een oneindige leegte schreeuw, waar nooit een respons uit volgt, want dat is hoe ik de realiteit de afgelopen paar weken ervaar. Ik word langzaamaan gewoon gek heb ik het idee.

Ik ben iemand die heel erg graag zo goed mogelijk op de hoogte is van wat er allemaal in de wereld speelt. Dat vind ik gewoon heel erg belangrijk, want er zijn veel te veel afschruwelijke dingen die er gebeuren, die om een of andere bizarre reden nauwelijks, maar nog veel vaker helemaal nooit als onderwerp opgebracht worden tijdens het nieuws op televisie. Ik kan het zo zwaar niet hebben dat mensen bewust onwetend gehouden worden door de media waar we het meest aan worden blootgesteld, dat ik dan alle informatie die ik zelf vergaard heb maar op m'n Instagram-stories gooi en er m'n eigen nieuwszender van maak. Ik heb hele essays zitten posten over actuele problemen, alsof ik het zou moeten inleveren voor een schoolcijfer en dat dan dagenlang, zonder slaap, maar het lucht niet op.

Sinds de dag dat er +- 3 miljoen documenten m.b.t. Epstein geopenbaard zijn, gaat er geen dag meer voorbij zonder dat ik me bezighoud met speculeren over wat voor effect dit zal hebben op mensen in de VS (en wereldwijd). In mijn hoofd is het gewoon onmogelijk voor te stellen dat dit niet zal resulteren in een revolutionaire burgeroorlog. Denken aan een scenario waarin dit niet zo is, laat me oprecht een beetje doordraaien; dat weet ik. Je kan me gewoon echt niet vertellen dat die machtige
Spoiler
kannibalistische, babyverkrachtende
elite hier niet voor berecht wordt. Ik wil echt niet leven in die realiteit. Dat kan gewoon niet.

Ik wist al lang dat er gruwelijke dingen zouden staan in de documenten en dat Donald Trump een main character ging zijn erin. Het heeft nooit een meerwaarde voor mij gehad om me hierin te verdiepen, want ik heb nooit getwijfeld aan de verhalen van slachtoffers die naar voren durfden te komen; toch doe ik het en het enige wat het me opgeleverd heeft, is dat ik mezelf mentaal duidelijk geschaad heb en blijf schaden, want ik kan deze obsessieve nieuwsgierigheid gewoon niet remmen.

Ik voel me gewoon echt heel wanhopig en ik weet gewoon echt niet hoe ik hier op een gezonde manier mee om kan gaan. Ik wil gewoon kunnen praten hierover met mensen en dat is zo goed als niet te doen met mensen die heel dicht bij me staan, want zij gaan dit juist zo veel mogelijk uit de weg (kon ik dat maar), omdat het zo fucking triggerend is.

Er zijn eigenlijk echt tig vragen die ik heb die ik zou kunnen stellen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik zie wel wat voor reacties hieruit voort komen.

Dank voor het lezen, in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Ik heb er onlangs nog een korte discussie over gehad omdat de Epstein Files mij ook zo bezighielden..Nu wel iets minder gelukkig. Ik begrijp dus helemaal hoe heftig dit moet zijn voor je.

https://drugsforum.nl/threads/wat-gaat-er-nu-door-je-hoofd.39600/page-3094

Het riep voor mij ook vele nare herinneringen op aan Dutroux in de jaren 90. Kleinschaliger natuurlijk maar toch ook zeer heftig.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Pfoe… pittig, vrouw. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen tegen je. Ik ga het toch proberen.

Van de week kwam het onderwerp inderdaad voor t eerst echt terug op het forum. Ik wil het delen omdat ik wel erg herken wat je zegt en voelt en misschien heb je daar wat aan.
Deadwing zei:
Ik vraag me na het zien van de zoveelste video over de Epstein-Files af wat er waar is van al die vreselijke verhalen..al zal veel wel zwaar overdreven of puur fantasie zijn..mijn maag draaide nog om bij de verklaringen van sommige details..Ik moest ook vanochtend aan Dutroux denken en die arme kinderen..vreselijk en dat was in 1995..

Ik geef geen voorbeelden hier en ga nu meteen wat anders doen. Als ik er aan blijf denken heb ik niks aan mijn vrije dag..
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Hoezo denk je dat…?
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Wel echt fantastisch dat we op een punt zijn waarbij we “voorspelde” antwoorden van chatGPT klakkeloos voor waarheid aannemen maar het emailverkeer tussen pedofielen dat na jarenlang verborgen houden openbaar wordt gemaakt in twijfel trekken.

(Tegelijkertijd overigens ook iets heel menselijks - van dingen die zó heftig zijn en slecht te verkroppen zijn als pedofilie door mensen die we hoog hebben zitten maakt ons brein automatisch “niet waar”. Dus, geen verwijt, gewoon een pijnlijke constatering.)
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Wie trekt het in twijfel? Ik was benieuwd 😄
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
In het algemeen best veel liberale/MAGA Amerikanen, maar ik doelde op de post van van @Deadwing van vanmorgen, boven jouw posts.
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Ooh okee. Ik legde de link niet meteen.
Copypaste zou in het vervolg gemakkelijker zijn @ljuv 🤭
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Hey ik bepaal zelf wel wat ik doe ja😂

Maar die posts moet je er wel echt los van zien, want ik weet nog niet wat hij precies bedoelde. Er zijn wel degelijk veel mensen die de files zelf in twijfel trekken en dat vind ik heul pijnlijk en dat wilde ik ff kwijt/ging door mn hoofd naar aanleiding van deadwings post. Maar misschien bedoelde deadwing wel dat hij de video’s die hij ziet in twijfel trekt en ik weet niet wat voor video’s hij heeft gezien, daarom dat ik beiden opmerkingen bewust los van elkaar maakte.
Klik om te vergroten...
Deadwing zei:
Ik twijfel niet aan de verhalen over misbruik op dat eiland. Pedofilie gebeurt al zo lang op grote schaal. Ik haalde ook niet voor niks het voorbeeld van Dutroux aan. Dat gebeurde dertig jaar geleden. Bovendien was Epstein zelf ook veroordeeld voor seks met een minderjarige. Kindermisbruik is helaas van alle tijden. Ook heb ik mensen gekend die vele jaren geleden door familieleden werden misbruikt.

Ik twijfel wel aan de verhalen over kannibalisme..Het eten van oa babies. Het aantal misbruikte jonge vrouwen kan overdreven zijn maar kannibalisme moet haast wel fantasie zijn. Ik doelde dus op dit soort video’s .
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Ah ja, dan weet ik denk ik ook welke video je gezien hebt. Nare facking shit man. En ook wel bizar dat de casus zó ernstig is, dat we hier serieus aan twijfelen. Snap heel goed dat je hier een dag mee in je maag kan zitten en hoop dat je toch nog een fijne vrije dag had.
Ik weet niet of je het wil zien, misschien een andere keer, maar een fact checking website is hier achteraan gegaan:
www.snopes.com

Epstein files' references to 'jerky' fuel cannibalism claims. The records tell a different story

As victims of Jeffrey Epstein's crimes continued seeking justice, users flooded social media with conspiracy theories about food, including jerky.
www.snopes.com www.snopes.com
Klik om te vergroten...
Deadwing zei:
Bedankt voor de link. Al wacht ik idd nog even met lezen..

Het is idd een enorm aangrijpend onderwerp. En toch..moet er aandacht aan besteed worden vind ik. Details bv over hoe kinderen gemarteld werden zijn hoogstwaarschijnlijk maar geruchten en verzinsels, maar dan nog ga je er van over je nek. Zo weerzinwekkend was het gewoon..ik ga er verder ook niet dieper in.
Klik om te vergroten...
ljuv zei:
Ik snap precies wat je bedoelt. Het grijpt mij ook enorm aan en zorgt ook voor een soort “bredere” woede bij mij. Het liefst wil je je kop in het zand steken maar dat kan bijna niet. Toch weet ik ook niet goed hoe ik erover moet beginnen te praten bij/met mensen.
Klik om te vergroten...
Je woede, verwardheid, walging: alle emoties zijn super begrijpelijk en terecht. Ik vind het knap dat je dat hier durfde te delen.


Zweevteev zei:
Ik ben iemand die heel erg graag zo goed mogelijk op de hoogte is van wat er allemaal in de wereld speelt. Dat vind ik gewoon heel erg belangrijk, want er zijn veel te veel afschruwelijke dingen die er gebeuren, die om een of andere bizarre reden nauwelijks, maar nog veel vaker helemaal nooit als onderwerp opgebracht worden tijdens het nieuws op televisie. Ik kan het zo zwaar niet hebben dat mensen bewust onwetend gehouden worden door de media waar we het meest aan worden blootgesteld, dat ik dan alle informatie die ik zelf vergaard heb maar op m'n Instagram-stories gooi en er m'n eigen nieuwszender van maak. Ik heb hele essays zitten posten over actuele problemen, alsof ik het zou moeten inleveren voor een schoolcijfer en dat dan dagenlang, zonder slaap, maar het lucht niet op.
Klik om te vergroten...
Ook dit vind ik heel herkenbaar.
Toch heb ik hierin inmiddels wel een modus gevonden om niet compleet gek en moedeloos te worden. Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik daarvoor gedaan heb, ik denk dat het gewoon acceptatie is tot op zekere hoogte.
Ik accepteer gewoon geen bullshit meer. Daar lezen jullie hier op het forum ook de resultaten van: Als ik onwaarheden lees, spreek ik die tegen. Maar ik heb wel een soort begrip gekregen dat niet iedereen zich in al die maatschappelijke kwesties evenveel interesseert of verdiept als ik. Dat is ook okay: dat is ook hun recht. En soms nodig om mentaal gezond te blijven. Er is ook zoveel dat ik zelf niet weet, of de details niet van ken. Ik probeer er ook het leuke van in te zien: die informerende rol wordt in de meeste gevallen gewaardeerd.
Daarnaast luister/lees/spreek ik met mensen en naar meningen die ook ver van me afstaan. Niet per se om het met ze eens te raken, maar wel om de belevingswereld van mensen te begrijpen die ver van me afstaan. Erachter te komen waarom ze zo denken, ook om mijn boodschap daarop te kunnen aanpassen. Dat zorgt er vaak ook voor dat mijn frustratie wordt omgezet in begrip.

En… heel belangrijk: Ja, de wereld is kut. En we worden dagelijks geconfronteerd met ernstige misstanden en de naarste dingen. Maar vergeet niet dat alle algoritmes, en ook de mainstreammedia, erop gemaakt zijn om vooral deze kant te tonen. Clics & likes doen het beter bij negatief nieuws.
Maar er is nog steeds zóveel goeds in de wereld. Zoveel initiatieven en individuen die de wereld een beetje beter willen maken. De impact van die dingen is groter dan je denkt. Ik zoek die voorbeelden ook heel bewust op, en deel die ook heel bewust met mijn omgeving. We zien het niet altijd, maar ik blijf de overtuiging hebben dat dE mEeStE mEnSeN dEuGeN. Dat besef, en het opzoeken van die kant van onze samenleving is in mijn beleving essentieel om niet lam geslagen te worden van alle negativiteit.

Dit alles lukt me zeker niet altijd. De laatste tijd zit ik vol met woede, vooral rondom alle shit waar vrouwen mee moeten dealen. De epstein files waren daarin de laatste gigantische emmer die de mijne deed overstromen. Als ik weer eens op zo’n punt ben, vraag ik mensen of ze ruimte hebben voor mijn woede en dan schreeuw of huil ik het eruit. Soms trek ik me heel bewust terug in mijn eigen bubbel omdat ik de bevestiging nodig heb, of de uitlaatklep.

Wat ik nooit zal doen is wegkijken, me afsluiten van de wereld en al dit nieuws. Ik veroordeel dat niet van anderen maar het werkt voor mij niet. Ik ga me dan misschien nog wel ongelukkiger voelen dan als ik mezelf er mee confronteer en op mijn eigen manier bijdraag aan deze wereld.

Ik ben ik elk geval trots op je zoals je jezelf beschrijft in je openingspost en ik voel me zelf ook veel meer gezien door wat je schrijft. Dank daarvoor💕
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#6
Fijn dat je hier een topic over hebt geopend. Ik herken veel van wat je zegt, er zijn maar weinig mensen waar mee je over dit soort onderwerpen kunt praten. Mijn broer zei letterlijk ik wil het niet geloven… Ik begrijp hem goed maar vind het erg dat het onderwerp snel word afgekapt. “Nou even iets positiefs” zo ging hij over een nieuwe koud die was binnen gehaald naar een ander onderwerp…

Ben nu het boek van Anneke Lucas aan het lezen, zij komt uit Belgie en is door haar moeder naar allerlei zieke bijeenkomsten gebracht, waar de meest gruwelijke dingen met kinderen gebeuren. Ze heeft een YouTube kanaal en heeft mensen uit verschillende werelddelen gesproken die net als zij in een netwerk terecht zijn gekomen waar misbruik plaats vind.

Dit lijkt een probleem dat wereldwijd plaatsvind, ik nijg er sterk naar de slachtoffers te geloven, hun verhalen zijn te gruwelijk en gedetailleerd en de emoties en pijn zijn voelbaar in hoe het wordt verteld…

Het idee dat het mogelijk is dat mensen op de meest invloedrijke posities hier aan mee doen vind ik echt te ziek voor woorden… Ik denk dan ook aan Demmink, pushback tegen het verbieden van het pedo handboek, het sadistisch ritueel misbruik onderzoek dat niet door een onafhankelijke partij onderzocht mocht worden, ga zo maar door…

De mails waarin een pandemie als idee werd geopperd vind ik ook bizar, sluit goed aan bij de ideeën over dat hele verhaal…

Dan nog het satanistisch stuk, met allerlei vage symboliek zoals ook op het eiland van epstein te zien was, het is nogal een boel alles tezamen…
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#7
MK-ULTRA zei:
Fijn dat je hier een topic over hebt geopend. Ik herken veel van wat je zegt, er zijn maar weinig mensen waar mee je over dit soort onderwerpen kunt praten. Mijn broer zei letterlijk ik wil het niet geloven… Ik begrijp hem goed maar vind het erg dat het onderwerp snel word afgekapt. “Nou even iets positiefs” zo ging hij over een nieuwe koud die was binnen gehaald naar een ander onderwerp…
Klik om te vergroten...
Ik had dezelfde ervaring met een collega vorige week. Ken deze kerel al een tijdje en dacht dat hij iemand was waarmee ik zo’n zwaar onderwerp wel kon bespreken. Nou, niet dus..Maar ergens voelde ik wel dat ik zelf fout zat. Ik had dit onderwerp wat zo zwaar op mijn maag lag deels van me afgepraat en voelde me enigszins opgelucht. Maar je confronteert anderen echt met dit topic. En ik begreep heel goed dat hij er niet over wilde praten.

Dus..hoe pak je dit onderwerp in godsnaam aan..ik weet het ook niet zo goed. Ik heb mezelf ook wel moeten dwingen om er minder over na te denken en dat is gelukkig wel gelukt.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#8
BelowTheFlow zei:
Mbt. Epstein zie ik een paar hoofdlijnen:
> een volle zich steeds verder vullende Rolodex en van mensen die nuttig kunnen zijn;
> een perfert die waarschijnlijk vreselijke dingen uithaalde met mensen in een kwetsbare jonge levensfase en daar ook anderen van liet proeven.
>. Die twee dingen sluiten niet 1op1 aan maar hebben ongetwijfeld een zekere overlap.
> Met de beschikbare info wordt een partijdig spelletje gespeeld om mensen te belasteren ... In een aantal gevallen waarschijnlijk terecht en dan is het ook geen belasteren meer.
Klik om te vergroten...
Grappig dat je het een Rolodex noemt. Rolodex was de naam van Nederlands onderzoek waarin top van Justitie en wat andere 'hooggepeplaatsten' onderzocht op een prostitutie netwerk voor minderjarigen. Echter tijdens de inval bleek dat er was gelekt, de stof dwarrelde nog naar beneden op de plekken waar apparatuur(computers, beelddrager s) hadden ge staa bij wijze van. Jaren later is toen ook bij een officier van justitie kinderporno op een computer gevonden die bij het afval was gezet. Deze zaken hadden niet direct verband met elkaar overigens.

Klaas Langendoen, die ook bij de IRT affaire was betrokken leidde ook dit onderzoek. Ergens vermoedt ik dat hij de rotte appel is geweest, vermoedelijk ook omdat ie werd gechanteerd, want bij de IRT affaire heeft hij ook nooit het achterste van zijn tong laten zien en een hele dubieuze rol gespeeld. Later was hij ook heel actief betrokken bij het onderzoek naar Joris Demmink toen hij eenmaal de politie had verlaten. In het Rolodex onderzoek kwam ook een topambtenaar van Justitie voor met de naam Demmink. Echter is nooit bevestigd dat dit Jroos Demmink is geweest.

Wat overigens ook bleek uit bepaalde Epstein files is dat er heel vreemde , danwel hypothetische , experimenten werden besproken over het creëren van een ubermensch. Nu snap ik waarom Bill Gates een graag geziene gast. Ben nu helemaal benieuwd wat de WHO allemaal uitspookt in Afrika 🤣
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#9
ljuv zei:
Maar ik heb wel een soort begrip gekregen dat niet iedereen zich in al die maatschappelijke kwesties evenveel interesseert
Klik om te vergroten...
Ik zou dit begrip graag zelf ook willen hebben, maar ik denk eerlijk gezegd dat dat gewoon buiten de grenzen van mijn voorstellings- en/of inlevingsvermogen valt, hoewel ik graag geloof dat beide extreem ver ontwikkeld zijn bij mij. Onwetend zijn en daarom niet eens weten dat bepaalde dingen mogelijk het waard zijn om interesse in te hebben, dat kan ik me prima voorstellen, maar wel degelijk op de hoogte zijn van hele kwalijke dingen die er wereldwijd spelen, waar meer dan genoeg bewijs voor is van dat het echt is en dan nog steeds geen interesse hebben om je erin te verdiepen, vind ik echt compleet bizar. Zo'n belevingswereld kan ik me eigenlijk alleen voorstellen bij psycho- en sociopathen, eerlijk gezegd...

ljuv zei:
Daarnaast luister/lees/spreek ik met mensen en naar meningen die ook ver van me afstaan. Niet per se om het met ze eens te raken, maar wel om de belevingswereld van mensen te begrijpen die ver van me afstaan. Erachter te komen waarom ze zo denken, ook om mijn boodschap daarop te kunnen aanpassen. Dat zorgt er vaak ook voor dat mijn frustratie wordt omgezet in begrip.
Klik om te vergroten...
Dit doe ik ook, al jaren. Dat is eigenlijk letterlijk waar de laatste zin vóór dit citaat op gebaseerd is, maar daarnaast moet ik ook wel erkennen dat ik door jarenlang zo geïnstitutionaliseerd te zijn, ik als gevolg ook veel meer interacties gehad heb met daadwerkelijke psychopaten en sociopaten (die mij in detail verteld hebben over hun manier van denken) dan dat ik ooit zou hebben gehad als ik niet zo diep en zo lang in de psychiatrie zou hebben gezeten en ik dus ook weet dat ik een blind spot ervaar bij mensen die radicaal anders denken dan ik, maar niet automatisch ook psycho- of sociopaten zouden zijn. Ik ben wel echt blij voor je dat jij je frustratie op deze wijze wel steeds meer hebt kunnen omzetten in begrip. Dat is echt een waardevolle skill om te hebben.

ljuv zei:
Ik ben ik elk geval trots op je zoals je jezelf beschrijft in je openingspost en ik voel me zelf ook veel meer gezien door wat je schrijft. Dank daarvoor💕
Klik om te vergroten...
Ik vind dit echt heel erg lief en stel je gehele post echt enorm op prijs. Ik voel me ook veel meer gezien, dus jij ook enorm bedankt, echt. :redheart:
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb nu geen tijd om uitgebreid op iedereens berichten in te gaan, maar ik wil alvast gezegd hebben dat ik zó blij ben met hoe hierop gereageerd is tot nu toe. Daar wil ik jullie zeer voor bedanken. Ik was echt bang dat wat dit met me doet totaal niet begrepen zou worden (is oprecht de reden dat ik nu pas mijn notificaties besloot te checken, was die angst was te groot om het eerder te doen). Nu ik wat deze situatie met me doet ook kort samengevat heb durven delen met een psycholoog die ik voor het eerst sprak, goed geslapen heb en me mentaal aanzienlijk beter voel dan op enig moment in de afgelopen weken zal dat waarschijnlijk vooral mogelijk gemaakt hebben, anders was ik misschien nog wel weken weggebleven, maar goed, is gelukkig niet het geval.

Heel erg bedankt nogmaals en ik kom hier sowieso nog op terug. :redheart:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#11
Zweevteev zei:
Dat is echt een waardevolle skill om te hebben.
Klik om te vergroten...
Het is soms ook wel echt een “gemaakte” skill hoor. Een beetje in de trant van: Als je gewoon blijft lachen voel je je vanzelf beter. Vond ik vroeger ook echt de grootste bullshit ooit. Dat lost namelijk geen enkel probleem op. Maar zelfs dat principe kan mij soms wel helpen me niet constant extreem kut te voelen.
Dus: ik kan me niet verenigen met de redenen waarom mensen zich afzonderen van wereldproblematiek danwel rechts extremistisch of fascistisch gedachtegoed aanhangen, maar ik kan het feit dat dat zo is wel accepteren en de beweegredenen inzetten om deze mensen beter te bereiken.

Maar daarnaast maak ik wel ook ruimte voor al het kutte en wat dat met mij doet. Gewoon je glimlach opzetten is niet altijd genoeg of mogelijk. Mensen altijd maar met een zachte handschoen benaderen ook niet. Daarom ook mijn bullshit-grens. Mijn posts worden ook vaak als polariserend ervaren. Daar heb ik echt een broertje dood aan, we hebben helemaal geen polarisatieprobleem. Politicolisch en sociologisch is heel feitelijk aan te tonen dat er in de samenleving (wereldwijd) een opkomst is van fascisme, en je hebt mensen die daar tegenin gaan. Dat kan niet altijd lief, en niets doen is in de geschiedenis áltijd de grootste factor geweest waarom fascisme kon overwinnen. Daar doe ik niet aan mee.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
Brakka Mang zei:
Grappig dat je het een Rolodex noemt. Rolodex was de naam van Nederlands onderzoek waarin top van Justitie en wat andere 'hooggepeplaatsten' onderzocht op een prostitutie netwerk voor minderjarigen. Echter tijdens de inval bleek dat er was gelekt, de stof dwarrelde nog naar beneden op de plekken waar apparatuur(computers, beelddrager s) hadden ge staa bij wijze van. Jaren later is toen ook bij een officier van justitie kinderporno op een computer gevonden die bij het afval was gezet. Deze zaken hadden niet direct verband met elkaar overigens.

Klaas Langendoen, die ook bij de IRT affaire was betrokken leidde ook dit onderzoek. Ergens vermoedt ik dat hij de rotte appel is geweest, vermoedelijk ook omdat ie werd gechanteerd, want bij de IRT affaire heeft hij ook nooit het achterste van zijn tong laten zien en een hele dubieuze rol gespeeld. Later was hij ook heel actief betrokken bij het onderzoek naar Joris Demmink toen hij eenmaal de politie had verlaten. In het Rolodex onderzoek kwam ook een topambtenaar van Justitie voor met de naam Demmink. Echter is nooit bevestigd dat dit Jroos Demmink is geweest.

Wat overigens ook bleek uit bepaalde Epstein files is dat er heel vreemde , danwel hypothetische , experimenten werden besproken over het creëren van een ubermensch. Nu snap ik waarom Bill Gates een graag geziene gast. Ben nu helemaal benieuwd wat de WHO allemaal uitspookt in Afrika 🤣
Klik om te vergroten...
Ik bedoelde met de naam Joris ipv Demmink haha
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zweevteev zei:
Ik weet niet zo goed wat ik wil dat de bedoeling is van dit topic, maar waarschijnlijk heb ik besloten om dit topic aan te maken om het een en ander van me af te schrijven, want ik weet niet waar ik het anders kwijt kan en dan op een manier dat ik niet letterlijk tegen mezelf aan het praten ben in mijn hoofd of in een oneindige leegte schreeuw, waar nooit een respons uit volgt, want dat is hoe ik de realiteit de afgelopen paar weken ervaar. Ik word langzaamaan gewoon gek heb ik het idee.

Ik ben iemand die heel erg graag zo goed mogelijk op de hoogte is van wat er allemaal in de wereld speelt. Dat vind ik gewoon heel erg belangrijk, want er zijn veel te veel afschruwelijke dingen die er gebeuren, die om een of andere bizarre reden nauwelijks, maar nog veel vaker helemaal nooit als onderwerp opgebracht worden tijdens het nieuws op televisie. Ik kan het zo zwaar niet hebben dat mensen bewust onwetend gehouden worden door de media waar we het meest aan worden blootgesteld, dat ik dan alle informatie die ik zelf vergaard heb maar op m'n Instagram-stories gooi en er m'n eigen nieuwszender van maak. Ik heb hele essays zitten posten over actuele problemen, alsof ik het zou moeten inleveren voor een schoolcijfer en dat dan dagenlang, zonder slaap, maar het lucht niet op.

Sinds de dag dat er +- 3 miljoen documenten m.b.t. Epstein geopenbaard zijn, gaat er geen dag meer voorbij zonder dat ik me bezighoud met speculeren over wat voor effect dit zal hebben op mensen in de VS (en wereldwijd). In mijn hoofd is het gewoon onmogelijk voor te stellen dat dit niet zal resulteren in een revolutionaire burgeroorlog. Denken aan een scenario waarin dit niet zo is, laat me oprecht een beetje doordraaien; dat weet ik. Je kan me gewoon echt niet vertellen dat die machtige
Spoiler
kannibalistische, babyverkrachtende
elite hier niet voor berecht wordt. Ik wil echt niet leven in die realiteit. Dat kan gewoon niet.

Ik wist al lang dat er gruwelijke dingen zouden staan in de documenten en dat Donald Trump een main character ging zijn erin. Het heeft nooit een meerwaarde voor mij gehad om me hierin te verdiepen, want ik heb nooit getwijfeld aan de verhalen van slachtoffers die naar voren durfden te komen; toch doe ik het en het enige wat het me opgeleverd heeft, is dat ik mezelf mentaal duidelijk geschaad heb en blijf schaden, want ik kan deze obsessieve nieuwsgierigheid gewoon niet remmen.

Ik voel me gewoon echt heel wanhopig en ik weet gewoon echt niet hoe ik hier op een gezonde manier mee om kan gaan. Ik wil gewoon kunnen praten hierover met mensen en dat is zo goed als niet te doen met mensen die heel dicht bij me staan, want zij gaan dit juist zo veel mogelijk uit de weg (kon ik dat maar), omdat het zo fucking triggerend is.

Er zijn eigenlijk echt tig vragen die ik heb die ik zou kunnen stellen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik zie wel wat voor reacties hieruit voort komen.

Dank voor het lezen, in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Ik denk dat het juist heel goed is alleen erg moeilijk om de daadwerkelijke feiten en de puzzel rond te krijgen tegenwoordig. Er is zoveel informatie beschikbaar en er wordt ook bewust foutieve informatie rondgepompt over dergelijke belangrijke zaken. Eigen onderzoek en de juiste bronnen daarvoor vinden kan ook een hele klus al zijn. Soms zie je door de bomen het bos niet meer. Ook moet je de informatie, die soms echt verschrikkelijk confronterend kan zijn , geestelijk verwerken en kunnen dragen. Ik heb echt periodes gehad dat bewust maar een tijd 'offline' bleef omdat ik merkte dat het geestelijk behoorlijke grenzen begon te raken.

Het hele Epstein dossier en de zaken die daarin verklaard worden zijn al redelijk wat tijd bekend, ik ken een goed geïnformeerde bekende internet 'wappie' die daar 6 jaar geleden al voorspelde wat er nu aan het gebeuren is. Ik verklaarde hem voor gek toen want ik kon me niet voorstellen dat mensen zo intens slecht kunnen zijn. Helaas 6 jaar later moet ik toegeven dat hij over 95% gelijk heeft gehad.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#14
ljuv zei:
Mijn posts worden ook vaak als polariserend ervaren.
Klik om te vergroten...
Hang hier al een tijdje rond en ik heb echt nog nooit een bericht van jou gelezen waar ik het zwaar mee oneens was of die ik überhaupt als controversieel beschouwd heb, maar misschien heb ik toevallig net al je bizarre takes gemist. :tonguewink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zweevteev zei:
Ik weet niet zo goed wat ik wil dat de bedoeling is van dit topic, maar waarschijnlijk heb ik besloten om dit topic aan te maken om het een en ander van me af te schrijven, want ik weet niet waar ik het anders kwijt kan en dan op een manier dat ik niet letterlijk tegen mezelf aan het praten ben in mijn hoofd of in een oneindige leegte schreeuw, waar nooit een respons uit volgt, want dat is hoe ik de realiteit de afgelopen paar weken ervaar. Ik word langzaamaan gewoon gek heb ik het idee.

Ik ben iemand die heel erg graag zo goed mogelijk op de hoogte is van wat er allemaal in de wereld speelt. Dat vind ik gewoon heel erg belangrijk, want er zijn veel te veel afschruwelijke dingen die er gebeuren, die om een of andere bizarre reden nauwelijks, maar nog veel vaker helemaal nooit als onderwerp opgebracht worden tijdens het nieuws op televisie. Ik kan het zo zwaar niet hebben dat mensen bewust onwetend gehouden worden door de media waar we het meest aan worden blootgesteld, dat ik dan alle informatie die ik zelf vergaard heb maar op m'n Instagram-stories gooi en er m'n eigen nieuwszender van maak. Ik heb hele essays zitten posten over actuele problemen, alsof ik het zou moeten inleveren voor een schoolcijfer en dat dan dagenlang, zonder slaap, maar het lucht niet op.

Sinds de dag dat er +- 3 miljoen documenten m.b.t. Epstein geopenbaard zijn, gaat er geen dag meer voorbij zonder dat ik me bezighoud met speculeren over wat voor effect dit zal hebben op mensen in de VS (en wereldwijd). In mijn hoofd is het gewoon onmogelijk voor te stellen dat dit niet zal resulteren in een revolutionaire burgeroorlog. Denken aan een scenario waarin dit niet zo is, laat me oprecht een beetje doordraaien; dat weet ik. Je kan me gewoon echt niet vertellen dat die machtige
Spoiler
kannibalistische, babyverkrachtende
elite hier niet voor berecht wordt. Ik wil echt niet leven in die realiteit. Dat kan gewoon niet.

Ik wist al lang dat er gruwelijke dingen zouden staan in de documenten en dat Donald Trump een main character ging zijn erin. Het heeft nooit een meerwaarde voor mij gehad om me hierin te verdiepen, want ik heb nooit getwijfeld aan de verhalen van slachtoffers die naar voren durfden te komen; toch doe ik het en het enige wat het me opgeleverd heeft, is dat ik mezelf mentaal duidelijk geschaad heb en blijf schaden, want ik kan deze obsessieve nieuwsgierigheid gewoon niet remmen.

Ik voel me gewoon echt heel wanhopig en ik weet gewoon echt niet hoe ik hier op een gezonde manier mee om kan gaan. Ik wil gewoon kunnen praten hierover met mensen en dat is zo goed als niet te doen met mensen die heel dicht bij me staan, want zij gaan dit juist zo veel mogelijk uit de weg (kon ik dat maar), omdat het zo fucking triggerend is.

Er zijn eigenlijk echt tig vragen die ik heb die ik zou kunnen stellen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik zie wel wat voor reacties hieruit voort komen.

Dank voor het lezen, in ieder geval.
Klik om te vergroten...
Het is zeker ernstig wat er allemaal is gebeurd rond Epstein. Democratisch gezien is het goed om het hierover te hebben, betrokkenen verantwoordelijk te houden, en misschien nog eens kritisch kijken naar het systeem zelf of dat misschien wat beter georganiseerd kan worden. Voor ons als individu kan het natuurlijk een enorm gevoel van woede en machteloosheid brengen. Het nare is dat sociale media dat soort emoties uitbuiten om je engagement te verhogen. Als je boos wordt dan blijf je lekker lang actie ondernemen om die boosheid op te lossen. Maar wat je online vindt zijn alleen nog meer redenen om je boos en machteloos te voelen. Ondertussen ben je je de hele tijd aan het bezighouden met relevante maatschappelijke vraagstukken, maar op een onconstructieve manier.

Ik zeg dit even omdat ik de loop herken, haha :sweatsmile:
Maar heel streng gezegd.. wat heeft de wereld eraan als jij daardoor in de put zit?

Ik denk dat je ook een verplichting hebt aan jezelf om constructief te zijn met de mogelijkheden die je wel hebt. Je kunt de wereld niet redden helaas en het is allemaal verschrikkelijk oneerlijk geregeld. Maar dat betekent niet dat de keuzes die je maakt zinloos zijn. Integendeel. Je kunt vandaag al beginnen met een stukje gras lang laten groeien zodat er meer vlinders en kevers kunnen wonen. Ik zeg mar wat, maar dat zou wel gelijk levensreddend voor die diertjes. Als je zo in het leven staat dan geeft dat ook automatisch een liefdevoller gevoel. Dat soort acties hebben allerlei positieve rimpeleffecten waarmee je elk moment weer het verschil kunt maken door heilzame acties te kiezen, ook voor jezelf :wink:
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Het is zeker ernstig wat er allemaal is gebeurd rond Epstein. Democratisch gezien is het goed om het hierover te hebben, betrokkenen verantwoordelijk te houden, en misschien nog eens kritisch kijken naar het systeem zelf of dat misschien wat beter georganiseerd kan worden. Voor ons als individu kan het natuurlijk een enorm gevoel van woede en machteloosheid brengen. Het nare is dat sociale media dat soort emoties uitbuiten om je engagement te verhogen. Als je boos wordt dan blijf je lekker lang actie ondernemen om die boosheid op te lossen. Maar wat je online vindt zijn alleen nog meer redenen om je boos en machteloos te voelen. Ondertussen ben je je de hele tijd aan het bezighouden met relevante maatschappelijke vraagstukken, maar op een onconstructieve manier.

Ik zeg dit even omdat ik de loop herken, haha :sweatsmile:
Maar heel streng gezegd.. wat heeft de wereld eraan als jij daardoor in de put zit?

Ik denk dat je ook een verplichting hebt aan jezelf om constructief te zijn met de mogelijkheden die je wel hebt. Je kunt de wereld niet redden helaas en het is allemaal verschrikkelijk oneerlijk geregeld. Maar dat betekent niet dat de keuzes die je maakt zinloos zijn. Integendeel. Je kunt vandaag al beginnen met een stukje gras lang laten groeien zodat er meer vlinder en kevers kunnen wonen. Ik zeg mar wat, maar dat zou wel gelijk levensreddend voor die diertjes. Als je zo in het leven staat dan geeft dat ook automatisch een liefdevoller gevoel. Dat soort acties hebben allerlei positieve rimpeleffecten waarmee je elk moment weer het verschil kunt maken door heilzame acties te kiezen, ook voor jezelf :wink:
Klik om te vergroten...
Ik zou haast zeggen dat deze documentaire verplicht voer is voor vanavond:

Every Little Thing — Dogwoof Releasing

EVERY LITTLE THING A film by Sally Aitken ON DEMAND NOW
releasing.dogwoof.com releasing.dogwoof.com

Die gaat namelijk over wat er echt gebeurd in de wereld: allerlei kolibries raken gewond en als dat gebeurt dan is dat bijna altijd fataal voor die beestjes. Nou is er dus een vrouw die dat zo erg vindt dat ze a voor de kolibries gaat zorgen. Zo leert ze steeds meer over hoe je kolibries kunt redden. Andere mensen horen dat ze goed is geworden in kolibries redden en komen nog meer gewonde vogeltjes brengen. De vrouw is steeds drukker met tientallen vogeltjes oplappen, maar ze blijft vol liefde en volhardingen juichen bij elke vooruitgang die de vogeltjes maken.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#17
Neo-Shulginist zei:
Het nare is dat sociale media dat soort emoties uitbuiten om je engagement te verhogen.
Klik om te vergroten...
Omdat ook reguliere media moeten concurreren zorgen ook zij "schuldbewust" voor engagement verhoging. Een on-constructieve werkwijze die niet bijdraagt aan het geluk in de wereld.
Best lastig als het op zich goede streven om geinformeerd te blijven leidt tot een slecht begin van de dag.
Want inderdaad heeft de wereld er niets aan als mensen bij aanvang dag al in de put zitten.

Laten we de wereld verbeteren en bij ons zelf beginnen. Hoe lastig ook !

De "verplichte" documentaire kon ik niet zien. Ik heb geen abo bij een van die providers. Wel bij de meeste een gratis proefabo gehad (via KPN), waar ik dan niet naar keek (geregeld dat pas merkend als nieuw abo-geld werd afgeschreven). Ook ik ben niet zonder zonden.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
BelowTheFlow zei:
Omdat ook reguliere media moeten concurreren zorgen ook zij "schuldbewust" voor engagement verhoging. Een on-constructieve werkwijze die niet bijdraagt aan het geluk in de wereld.
Best lastig als het op zich goede streven om geinformeerd te blijven leidt tot een slecht begin van de dag.
Want inderdaad heeft de wereld er niets aan als mensen bij aanvang dag al in de put zitten.

Laten we de wereld verbeteren en bij ons zelf beginnen. Hoe lastig ook !

De "verplichte" documentaire kon ik niet zien. Ik heb geen abo bij een van die providers. Wel bij de meeste een gratis proefabo gehad (via KPN), waar ik dan niet naar keek (geregeld dat pas merkend als nieuw abo-geld werd afgeschreven). Ook ik ben niet zonder zonden.
Klik om te vergroten...
Ja helemaal waar. Ik heb deze week een nieuwe noice-cancelling koptelefoon gekocht en een abonnement van De Correspondent erbij. Ik las al veel boeken van hen. Zo ben je ook geïnformeerd, maar op een fijnere en constructievere manier :wink:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#19
Misschien een beetje offtopic maar in relatie tot de geopolitieke situatie en de categorie betrouwbare bronnen is deze echt een aanrader. In ieder geval de duidingen van Diedert de Wagt. Historicus en schrijver van het boek Bij gebrek aan beter. Begint bij 1 uur en 8 minuten. Ontzetend goed geïnformeerd en heeft 20 jaar lang onderzoek gedaan naar de oorlogen van de afgelopen decennia.

- YouTube

Auf YouTube findest du die angesagtesten Videos und Tracks. Außerdem kannst du eigene Inhalte hochladen und mit Freunden oder gleich der ganzen Welt teilen.
www.youtube.com www.youtube.com

De andere 2 ken ik niet goed genoeg , volg Krispijn wel , redelijk rechts (in ieder geval een stuk rechtser dan mij haha) dus zijn zienswijze is niet altijd de mijne.

Komt overigens wel eea over Epstein in voor.
M
MK-ULTRALid
01-01-2024, 00:00
#20
Lastig in schatten inderdaad, wie er voor open staat en erover wil praten… Het is zo dubbel, zo zien we maar weer hoe verschillend mensen met zaken omgaan. Voor mij voelt het als een plicht hier naar te kijken, voor alle slachtoffers en hun nabestaanden. Maar ja niet iedereen ziet dat zo blijkbaar. Zoals meningen zo vaak verschillen.

Hoe er mee om te gaan… vind dit topic al fijn, zat zelf ook al wat te checken of het hier op df voorbij kwam maar niet eens aan gedacht zelf een topic te starten, dus bedankt! @Zweevteev !

Heb zelf gelukkig 1 vriend waarmee ik hierover kan praten. Verder vind ik wel steun in comments onder video’s, er zijn wereldwijd toch veel mensen die dit volgen.

Zelf probeer ik dit soort zware info wat te doseren, sommige dagen sta je er voor open, op andere is het fijner wat meer ontspanning op te zoeken.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."