Pfoe… pittig, vrouw. Ik weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen tegen je. Ik ga het toch proberen.
Van de week kwam het onderwerp inderdaad voor t eerst echt terug op het forum. Ik wil het delen omdat ik wel erg herken wat je zegt en voelt en misschien heb je daar wat aan.
Ik vraag me na het zien van de zoveelste video over de Epstein-Files af wat er waar is van al die vreselijke verhalen..al zal veel wel zwaar overdreven of puur fantasie zijn..mijn maag draaide nog om bij de verklaringen van sommige details..Ik moest ook vanochtend aan Dutroux denken en die arme kinderen..vreselijk en dat was in 1995..
Ik geef geen voorbeelden hier en ga nu meteen wat anders doen. Als ik er aan blijf denken heb ik niks aan mijn vrije dag..
Wel echt fantastisch dat we op een punt zijn waarbij we “voorspelde” antwoorden van chatGPT klakkeloos voor waarheid aannemen maar het emailverkeer tussen pedofielen dat na jarenlang verborgen houden openbaar wordt gemaakt in twijfel trekken.
(Tegelijkertijd overigens ook iets heel menselijks - van dingen die zó heftig zijn en slecht te verkroppen zijn als pedofilie door mensen die we hoog hebben zitten maakt ons brein automatisch “niet waar”. Dus, geen verwijt, gewoon een pijnlijke constatering.)
Wie trekt het in twijfel? Ik was benieuwd 😄
In het algemeen best veel liberale/MAGA Amerikanen, maar ik doelde op de post van van
@Deadwing van vanmorgen, boven jouw posts.
Ooh okee. Ik legde de link niet meteen.
Copypaste zou in het vervolg gemakkelijker zijn
@ljuv 🤭
Hey ik bepaal zelf wel wat ik doe ja😂
Maar die posts moet je er wel echt los van zien, want ik weet nog niet wat hij precies bedoelde. Er zijn wel degelijk veel mensen die de files zelf in twijfel trekken en dat vind ik heul pijnlijk en dat wilde ik ff kwijt/ging door mn hoofd naar aanleiding van deadwings post. Maar misschien bedoelde deadwing wel dat hij de video’s die hij ziet in twijfel trekt en ik weet niet wat voor video’s hij heeft gezien, daarom dat ik beiden opmerkingen bewust los van elkaar maakte.
Ik twijfel niet aan de verhalen over misbruik op dat eiland. Pedofilie gebeurt al zo lang op grote schaal. Ik haalde ook niet voor niks het voorbeeld van Dutroux aan. Dat gebeurde dertig jaar geleden. Bovendien was Epstein zelf ook veroordeeld voor seks met een minderjarige. Kindermisbruik is helaas van alle tijden. Ook heb ik mensen gekend die vele jaren geleden door familieleden werden misbruikt.
Ik twijfel wel aan de verhalen over kannibalisme..Het eten van oa babies. Het aantal misbruikte jonge vrouwen kan overdreven zijn maar kannibalisme moet haast wel fantasie zijn. Ik doelde dus op dit soort video’s .
Ah ja, dan weet ik denk ik ook welke video je gezien hebt. Nare facking shit man. En ook wel bizar dat de casus zó ernstig is, dat we hier serieus aan twijfelen. Snap heel goed dat je hier een dag mee in je maag kan zitten en hoop dat je toch nog een fijne vrije dag had.
Ik weet niet of je het wil zien, misschien een andere keer, maar een fact checking website is hier achteraan gegaan:
As victims of Jeffrey Epstein's crimes continued seeking justice, users flooded social media with conspiracy theories about food, including jerky.
www.snopes.com
Bedankt voor de link. Al wacht ik idd nog even met lezen..
Het is idd een enorm aangrijpend onderwerp. En toch..moet er aandacht aan besteed worden vind ik. Details bv over hoe kinderen gemarteld werden zijn hoogstwaarschijnlijk maar geruchten en verzinsels, maar dan nog ga je er van over je nek. Zo weerzinwekkend was het gewoon..ik ga er verder ook niet dieper in.
Ik snap precies wat je bedoelt. Het grijpt mij ook enorm aan en zorgt ook voor een soort “bredere” woede bij mij. Het liefst wil je je kop in het zand steken maar dat kan bijna niet. Toch weet ik ook niet goed hoe ik erover moet beginnen te praten bij/met mensen.
Je woede, verwardheid, walging: alle emoties zijn super begrijpelijk en terecht. Ik vind het knap dat je dat hier durfde te delen.
Ik ben iemand die heel erg graag zo goed mogelijk op de hoogte is van wat er allemaal in de wereld speelt. Dat vind ik gewoon heel erg belangrijk, want er zijn veel te veel afschruwelijke dingen die er gebeuren, die om een of andere bizarre reden nauwelijks, maar nog veel vaker helemaal nooit als onderwerp opgebracht worden tijdens het nieuws op televisie. Ik kan het zo zwaar niet hebben dat mensen bewust onwetend gehouden worden door de media waar we het meest aan worden blootgesteld, dat ik dan alle informatie die ik zelf vergaard heb maar op m'n Instagram-stories gooi en er m'n eigen nieuwszender van maak. Ik heb hele essays zitten posten over actuele problemen, alsof ik het zou moeten inleveren voor een schoolcijfer en dat dan dagenlang, zonder slaap, maar het lucht niet op.
Ook dit vind ik heel herkenbaar.
Toch heb ik hierin inmiddels wel een modus gevonden om niet compleet gek en moedeloos te worden. Ik kan niet zo goed uitleggen wat ik daarvoor gedaan heb, ik denk dat het gewoon acceptatie is tot op zekere hoogte.
Ik accepteer gewoon geen bullshit meer. Daar lezen jullie hier op het forum ook de resultaten van: Als ik onwaarheden lees, spreek ik die tegen. Maar ik heb wel een soort begrip gekregen dat niet iedereen zich in al die maatschappelijke kwesties evenveel interesseert of verdiept als ik. Dat is ook okay: dat is ook hun recht. En soms nodig om mentaal gezond te blijven. Er is ook zoveel dat ik zelf niet weet, of de details niet van ken. Ik probeer er ook het leuke van in te zien: die informerende rol wordt in de meeste gevallen gewaardeerd.
Daarnaast luister/lees/spreek ik met mensen en naar meningen die ook ver van me afstaan. Niet per se om het met ze eens te raken, maar wel om de belevingswereld van mensen te begrijpen die ver van me afstaan. Erachter te komen waarom ze zo denken, ook om mijn boodschap daarop te kunnen aanpassen. Dat zorgt er vaak ook voor dat mijn frustratie wordt omgezet in begrip.
En… heel belangrijk: Ja, de wereld is kut. En we worden dagelijks geconfronteerd met ernstige misstanden en de naarste dingen. Maar vergeet niet dat alle algoritmes, en ook de mainstreammedia, erop gemaakt zijn om vooral deze kant te tonen. Clics & likes doen het beter bij negatief nieuws.
Maar er is nog steeds zóveel goeds in de wereld. Zoveel initiatieven en individuen die de wereld een beetje beter willen maken. De impact van die dingen is groter dan je denkt. Ik zoek die voorbeelden ook heel bewust op, en deel die ook heel bewust met mijn omgeving. We zien het niet altijd, maar ik blijf de overtuiging hebben dat dE mEeStE mEnSeN dEuGeN. Dat besef, en het opzoeken van die kant van onze samenleving is in mijn beleving essentieel om niet lam geslagen te worden van alle negativiteit.
Dit alles lukt me zeker niet altijd. De laatste tijd zit ik vol met woede, vooral rondom alle shit waar vrouwen mee moeten dealen. De epstein files waren daarin de laatste gigantische emmer die de mijne deed overstromen. Als ik weer eens op zo’n punt ben, vraag ik mensen of ze ruimte hebben voor mijn woede en dan schreeuw of huil ik het eruit. Soms trek ik me heel bewust terug in mijn eigen bubbel omdat ik de bevestiging nodig heb, of de uitlaatklep.
Wat ik nooit zal doen is wegkijken, me afsluiten van de wereld en al dit nieuws. Ik veroordeel dat niet van anderen maar het werkt voor mij niet. Ik ga me dan misschien nog wel ongelukkiger voelen dan als ik mezelf er mee confronteer en op mijn eigen manier bijdraag aan deze wereld.
Ik ben ik elk geval trots op je zoals je jezelf beschrijft in je openingspost en ik voel me zelf ook veel meer gezien door wat je schrijft. Dank daarvoor💕