Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEpstein files & de toekomst van de Verenigde Staten

Epstein files & de toekomst van de Verenigde Staten

59 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mezelf zei:
Mijn felle reactie kwam voort uit pure verbazing; het raakte omdat je je blijkbaar afvroeg of ik dit wel 'facking ziek' vind of niet,
terwijl dat voor mij een absolute gegeven is.
Dan schiet ik inderdaad in de verdediging omdat de vraag of ik dit wel 'ziek' vind, voor mij echt totaal overbodig aanvoelde.

Ik kan nu ergens snappen dat 'het zien aankomen' voor iemand kan klinken alsof ik de ernst bagatelliseer, maar voor mij is het juist andersom.
Ik vind het juist extra beangstigend dat dit zo'n vooropgezet plan lijkt te zijn in plaats van een impuls.
Voor mij maakt die voorspelbaarheid de dreiging niet kleiner, maar juist systematischer en dus zorgwekkender.
Klik om te vergroten...
Okay, naja nogmaals sorry🤷🏻‍♀️

Ik was vooral opzoek naar hoe ik die reactie moest plaatsen in de bestaande discussie. Volg ik nog steeds niet helemaal, maar misschien wilde je gewoon iets nieuws aanhalen. Wat ik ermee wilde zeggen is dat de relevantie hiervan zit in dat met een figuur als Trump aan de macht, waarbij alle principes van de toch al niet zo’n democratische rechtsstaat als die van Amerika worden ondermijnd, alleen maar meer bodem schept voor systematische misstanden zoals die van de Epsteinfiles. Verder snap ik je angst dus inderdaad heel goed, die deel ik.

Hoop dat je je dag weer zonder boosheid kunt continueren haha, geniet van de zon 🌞
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Okay, naja nogmaals sorry🤷🏻‍♀️

Ik was vooral opzoek naar hoe ik die reactie moest plaatsen in de bestaande discussie. Volg ik nog steeds niet helemaal, maar misschien wilde je gewoon iets nieuws aanhalen. Wat ik ermee wilde zeggen is dat de relevantie hiervan zit in dat met een figuur als Trump aan de macht, waarbij alle principes van de toch al niet zo’n democratische rechtsstaat als die van Amerika worden ondermijnd, alleen maar meer bodem schept voor systematische misstanden zoals die van de Epsteinfiles. Verder snap ik je angst dus inderdaad heel goed, die deel ik.

Hoop dat je je dag weer zonder boosheid kunt continueren haha, geniet van de zon 🌞
Klik om te vergroten...
Precies !,.... dan zitten we min of meer dus weer op één lijn.
Het is in de basis eigenlijk ons gezamenlijke punt:

Als die democratische basis helemaal verdwijnt, ligt (en lang dus eigenlijk al)... de weg wagenwijd open voor types als Epstein, Trump, etc.
We leggen de focus misschien net even op een ander poppetje of speler,... het probleem erachter is hetzelfde :wink:

Maar bedankt en jij ook ! Geniet van deze mooie dag ! :praying2:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
O dat was al duidelijk vanaf dag 1 toch dat als hij er zou komen te zitten dat er dan gepoogd gaat worden om er te kunnen blijven? of aanhang natuurlijk...
Wie dat niet van mijlen ver zag aankomen heeft echt een bord voor zijn kop. Een figuur als Trump gaat niet na wat termijntjes braafjes het stokje overgeven hoor :sweatsmile: .
Maar ik weet niet (denk eigenlijk net aan niet) of hij (al) echt bij de 13 families hoort.... maar zou kunnen.
Klik om te vergroten...
Ik denk niet dat soep zo heet gegeten gaat worden als die wordt geserveerd, of hoe dat spreekwoord ook is haha.

Maar ik had niet verwacht dat het zo een puinhoop zou worden. Natuurlijk was wel duidelijk dat hij het presidentschap gebruikt om vooral zijn zakelijke belangen tot in den eeuwigheid voor de familie trump veilig te stellen. En zijn ego tot in den treure te laten strelen. En ergens had ik, en met mij velen, wel de hoop dat hij een aantal zaken zou gaan oplossen. En zeker geen oorlogen meer zou starten , tot hij ineens de Nobelprijs niet kreeg want volgens is dat echt de vlam bij de lont geweest.

Hij is al in de 80 gelukkig maar dat hij de meeste radicale president van de VS is geweest mag nu wel een feit zijn. De onvoorspelbaarheid in zijn karakter en acties zeggen mij dat het nog maar net begonnen is. Als ze hem nu in het nauw gaan drijven, bijvoorbeeld met de Epstein files of een afzettingsprocedure gaat het vuurwerk echt beginnen.

Ik denk ook niet dat het hem lukt om nog een termijn erbij te krijgen. Dat krijgt bij juridisch niet voor elkaar maar ook zijn aanhang , en die van de Republiek einen ,krimpt met de dag.

En nee hij is zeker geen masterbrein, maar of hij het ideale poppetje is betwijfel ik ook hoor. Ik denk dat zijn gigantische ego dat ook echt in de weg zit, behalve als ze een dikke berg stront hebben waar ze hem mee kunnen chanteren...oja wacht daar ging dit topic over 😜
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mezelf zei:
O dat was al duidelijk vanaf dag 1 toch dat als hij er zou komen te zitten dat er dan gepoogd gaat worden om er te kunnen blijven? of aanhang natuurlijk...
Wie dat niet van mijlen ver zag aankomen heeft echt een bord voor zijn kop. Een figuur als Trump gaat niet na wat termijntjes braafjes het stokje overgeven hoor :sweatsmile: .
Maar ik weet niet (denk eigenlijk net aan niet) of hij (al) echt bij de 13 families hoort.... maar zou kunnen.
Klik om te vergroten...
Ooh grappig ik moest die 13 families weer even terug zoeken, ik dacht dat je het dan over de ,. blijkt 10 stammen van het koninkrijk Israël te zijn maar jij bedoeld deze denk ik:

De 13 satanische bloedlijnen - Robin de Ruiter, Fritz Springmeier | gedrukt boek | Bibliotheek.nl

Beschrijving van een samenzwering van dertien belangrijke families die alle belangrijke posities op aarde in handen hebben en die de weg bereiden voor de heerschappij van satan.
www.bibliotheek.nl www.bibliotheek.nl

Dit is nou precies 1 van de onderwerpen waar ik mij nog nooit in heb verdiept omdat ik het altijd iets vergezocht vond maar er blijkt toch wel een kern van waarheid in te zitten..in iedergeval wat het aanbidden en de rituelen betreft...of het uiteindelijk allemaal Fabeltjeskrant tradities zijn is een tweede maar dat het gebeurt is nu wel een feit.. ....ik ga hem morgen eens opzoeken in de bibliotheek. Thnx voor de reminder.

Edit: Het boek is in frankrijk zelfs verboden, nou dat beloofd wat hahaha

Hier is een interview met de schrijven;
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Brakka Mang zei:
Dit is nou precies 1 van de onderwerpen waar ik mij nog nooit in heb verdiept omdat ik het altijd iets vergezocht vond
Klik om te vergroten...
Het hele Epstein gebeuren stelt mij ook weer meer open voor deze theorieen en nog steeds zitten er grote gaten in deze theorieen van de 13 bloodlines hoor.
Maar toch werd deze complottheorieen tot voor kort nog in 1 adem genoemt met verhalen zoals die van de Epstein files.

Het zou dus zomaar eens kunnen gebeuren dat er iets vergelijkbaars gaat komen als wat er met die Epstein files is gebeurd.

Wie weet lachen we over een tijdje naar elkaar over het feit dat we nooit deze 13 families hebben geloofd haha... Zoals zovele de verhalen rond het kindereilandje nooit geloofden :wink:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
Brakka Mang zei:
. Ik denk dat zijn gigantische ego dat ook echt in de weg zit, behalve als ze een dikke berg stront hebben waar ze hem mee kunnen chanteren...oja wacht daar ging dit topic over 😜
Klik om te vergroten...
Whaha nou dat ! Ik zie trump wel als iemand waar makkelijk chantage materiaal over verzameld kan worden met his "dirty little mind".
Wat dat betreft een ideaal poppetje voor dit moment ... Perfect bestaat nooit maar we kunnen niet ontkennen dat Trump niet de moeilijkste slachtoffer zal zijn geweest van die poppespelers.... Al is Trump en slachtoffer in 1 zin noemen natuurlijk ook niet correct :sweatsmile:
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Brakka Mang zei:
Die is toen ooit in 'dienst' getreden van de rothschilds en vanaf dat moment denk ik klaargestoomd voor het presidentschap.
Klik om te vergroten...
Precies waar ik een beetje op doelde met misschien teveel focus op alleen Trump.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik vraag me af hoeveel engnekken van het WEF te vinden zijn in deze files.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
BrieMetDeBril zei:
Ik vraag me af hoeveel engnekken van het WEF te vinden zijn in deze files.
Klik om te vergroten...
Meer wel dan niet denk ik😜
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#10
ljuv zei:
Overigens ook de enige andere die in de files voorkomt en UBERHAUPT de enige met zijn vrouw die daarvoor verhoort is.
Een goorlap die gewoon de prijs voor zijn acties heeft moeten betalen, trouwens, en verder de democratie niet actief ondermijnde. En geen veroordeeld crimineel is.

Tja. Kan een heel lange lijst maken waarom Trumps presidentschap aanzienlijk anders in dan die van anderen.
Klik om te vergroten...
Het is denk ik makkelijker om een lijst te maken met wat hij niet anders doet.

Wat doet Trump niet anders lijst:
- onvoorwaardelijke steun Israël
- oorlogen starten(via proxies)
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Hierop terugkomend ga ik er maar in mee en begrijp ik dat maar lekker de focus op Trump gehouden moet worden.
Beter focussen op de nog grijpbare poppetje Trump daar ik de hoop allang heb opgegeven dat ook maar ooit een echte speler gepakt gaat worden.

Er wordt dan echter wel gewoon weer een nieuw poppetje naar voren geschoven mocht Trump ooit gepakt worden, maargoed het zal een begin zijn.
Klik om te vergroten...
Over Trump gesproken en poppetjes naar voren schuiven....dat is nog maar de vraag want bepaalde uitspraken die hij heeft gedaan lijken dat hij hele nare democratie ondermijnde zaken van plan is. Of hij doelt hiermee op het platgooien van de al aqsa moskee en het hebouwen van de tempel zodat de Messias terug zal keren.



Trump zegt hier over 4 jaar hoeven jullie nooit meer te stemmen mijn lieve Christenen....ze gaan dus inderdaad die al aqsa moskee bombarderen en denken echt dat de Messias terugkomt en er wereldvrede komt. Zou mooi zijn als dat echt geen fabeltje is maar als dat betekent dat figuren als trum en Netenyahu dan aan de macht blijven, of soortgelijke, dan vraag ik mij af wat voor vrede dat zal zijn 🤣
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Brakka Mang zei:
Het is denk ik makkelijker om een lijst te maken met wat hij niet anders doet.

Wat doet Trump niet anders lijst:
- onvoorwaardelijke steun Israël
- oorlogen starten(via proxies)
Klik om te vergroten...
- vrouwen onheus bejegenen en zijn machtspositie daarvoor inzetten
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
- vrouwen onheus bejegenen en zijn machtspositie daarvoor inzetten
Klik om te vergroten...
Dit was het lijstje dat hij niet anders deed...die stond op de lijst wat hij wel anders deed 🤣

Ik heb er nog wel een paar trouwens:
- het witte huis verbouwen en een balzaal eraan toevoegen....sinds 1808 is er geen uiterlijke wijziging geweest. Dus zijn ego is zo groot dat hij zelfs , zonder toestemming congres, het witte huis naar zijn smaak uiterlijk moet wijzigen. Leip
- Een opstand creëren na het verliezen van de verkiezingen

Ik heb het verder even aan AI over gelaten. Ook dat ministerie van oorlog vindt ik nog steeds heel bijzonder. Die man heeft zo een zielig egootje dat hij na het niet krijgen van de Nobelprijs naar mijn mening maar besloten heeft dat hij het dan maar helemaal andersom gaat doen. Die man is echt heel heel heel heel ziek.

Donald Trump heeft tijdens zijn termijnen (2017–2021 en vanaf 2025) verschillende acties ondernomen die historisch uniek waren voor een Amerikaanse president.
## Historische primeurs en unieke acties

* Bezoek aan Noord-Korea: In 2019 schreef Trump geschiedenis door als eerste zittende Amerikaanse president voet op Noord-Koreaanse bodem te zetten tijdens een ontmoeting met Kim Jong-un.
* Aantal decreten op dag één: Bij de start van zijn tweede termijn in 2025 vaardigde Trump op zijn eerste werkdag meer presidentiële besluiten (executive orders) uit dan enige andere president in de geschiedenis.
* Strafrechtelijke veroordeling: Hij is de eerste (voormalig) president in de geschiedenis van de VS die schuldig is bevonden en veroordeeld in een strafzaak (de zwijggeldbetaling aan Stormy Daniels).
* Niet-opeenvolgende termijnen: Trump is pas de tweede president in de Amerikaanse geschiedenis (na Grover Cleveland in de 19e eeuw) die twee niet-opeenvolgende termijnen dient.
* Grootste verschil in 'popular vote': Bij zijn verkiezing in 2016 won hij het Electoral College terwijl hij de landelijke stem (popular vote) met 2,8 miljoen stemmen verloor van Hillary Clinton—het grootste verschil ooit voor een winnende kandidaat.
* Abraham-akkoorden: Onder zijn leiding werden de Abraham-akkoorden ondertekend, de eerste diplomatieke normalisatie tussen Israël en verschillende Arabische landen in decennia. [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8]

## Bestuurlijke en beleidsmatige unicum

* Ontmanteling Ministerie van Onderwijs: In 2025 ondertekende hij een bevel om het federale Ministerie van Onderwijs af te schaffen, een ingreep die nooit eerder op dit niveau is uitgevoerd.
* Langste 'Government Shutdown': Tijdens zijn eerste termijn vond de langste sluiting van de federale overheid in de Amerikaanse geschiedenis plaats (35 dagen), vanwege een conflict over de financiering van de grensmuur.
* Naamsveranderingen: Hij gaf opdracht om de Golf van Mexico officieel te hernoemen naar de "Gulf of America" en Mount Denali in Alaska terug te veranderen naar Mount McKinley.
* Beëindigen geboorterecht-burgerschap: Trump ondertekende een decreet om het automatische staatsburgerschap voor kinderen van illegale immigranten die in de VS geboren worden te beëindigen, een stap die direct juridisch werd aangevochten. [9, 10, 11, 12]
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#14
Brakka Mang zei:
Over Trump gesproken en poppetjes naar voren schuiven....dat is nog maar de vraag want bepaalde uitspraken die hij heeft gedaan lijken dat hij hele nare democratie ondermijnde zaken van plan is. Of hij doelt hiermee op het platgooien van de al aqsa moskee en het hebouwen van de tempel zodat de Messias terug zal keren.



Trump zegt hier over 4 jaar hoeven jullie nooit meer te stemmen mijn lieve Christenen....ze gaan dus inderdaad die al aqsa moskee bombarderen en denken echt dat de Messias terugkomt en er wereldvrede komt. Zou mooi zijn als dat echt geen fabeltje is maar als dat betekent dat figuren als trum en Netenyahu dan aan de macht blijven, of soortgelijke, dan vraag ik mij af wat voor vrede dat zal zijn 🤣
Klik om te vergroten...
O dat was al duidelijk vanaf dag 1 toch dat als hij er zou komen te zitten dat er dan gepoogd gaat worden om er te kunnen blijven? of aanhang natuurlijk...
Wie dat niet van mijlen ver zag aankomen heeft echt een bord voor zijn kop. Een figuur als Trump gaat niet na wat termijntjes braafjes het stokje overgeven hoor :sweatsmile: .
Maar ik weet niet (denk eigenlijk net aan niet) of hij (al) echt bij de 13 families hoort.... maar zou kunnen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
O dat was al duidelijk vanaf dag 1 toch dat als hij er zou komen te zitten dat er dan gepoogd gaat worden om er te kunnen blijven? of aanhang natuurlijk...
Wie dat niet van mijlen ver zag aankomen heeft echt een bord voor zijn kop.
Klik om te vergroten...
Dat maakt het toch niet minder… facking ziek?
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Dat maakt het toch niet minder… facking ziek?
Klik om te vergroten...
Hoezo stel je deze vraag eigenlijk? Zeg ik dat ergens ?
Nee even serieus ik voel me redelijk aangevallen en behoorlijk geirriteerd door deze vraag eerlijk gezegd.

Edit: Ik hoop echt dat ik deze vraag verkeerd interpreteer want ik voel me een beetje koken van binnen. Wat overigens alleen members die ik hoog heb zitten voorelkaar krijgen hoor dus hoop echt dat jij je niet serieus afvraagt of ik dit ziek vind of niet ? en waarom je uberhaupt nou eigenlijk een discussie probeert triggeren op het moment ik wat Brakka zegt, juist volledig bevestig...... :shrugman:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Mezelf zei:
Hoezo stel je deze vraag eigenlijk? Zeg ik dat ergens ?
Nee even serieus ik voel me redelijk aangevallen en behoorlijk geirriteerd door deze vraag eerlijk gezegd.

Edit: Ik hoop echt dat ik deze vraag verkeerd interpreteer want ik voel me een beetje koken van binnen. Wat overigens alleen members die ik hoog heb zitten voorelkaar krijgen hoor dus hoop echt dat jij je niet serieus afvraagt of ik dit ziek vind of niet ? en waarom je uberhaupt nou eigenlijk een discussie probeert triggeren op het moment ik wat Brakka zegt, juist volledig bevestig...... :shrugman:
Klik om te vergroten...
Heh? Ik begrijp eerlijk gezegd even niet zo goed wat jou precies zo triggert nu, maar het spijt me.

Waarom ik de vraag stelde… Jij vroeg aan mij of en hoe Trumps presidentschap anders/erger is dan die van andere presidenten omdat ik dat als verklaring gebruik van waarom daar nu zo op gefocust wordt. Een van de voorbeelden die ik en @Brakka Mang noemden was hoe ondemocratisch - democratie ondermijend zelfs - hij zijn termijn invult en verder wil vervullen… en daarop reageer je met “ach tja wie dat niet had zien aankomen…”. Dat kwam op mij een beetje over alsof je het daarmee kleiner maakt dan het (in mijn ogen) is dus daar informeerde ik naar. Ik stel ook bewust een vraag juist om je die woorden en die veronderstelling niet zomaar in de schoenen te schuiven.

Snap niet helemaal wat jij denkt dat ik bedoelde anders dan dit waardoor je nu zo boos bent maar: sorry. Was me er niet van bewust dat je je met die reactie in een hoek gedreven zou voelen.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#18
1april? 👀
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#19
ljuv zei:
en daarop reageer je met “ach tja wie dat niet had zien aankomen…”. Dat kwam op mij een beetje over alsof je het daarmee kleiner maakt dan het (in mijn ogen) is dus daar informeerde ik naar.
Klik om te vergroten...
Mijn felle reactie kwam voort uit pure verbazing; het raakte omdat je je blijkbaar afvroeg of ik dit wel 'facking ziek' vind of niet,
terwijl dat voor mij een absolute gegeven is.
Dan schiet ik inderdaad in de verdediging omdat de vraag of ik dit wel 'ziek' vind, voor mij echt totaal overbodig aanvoelde.

Ik kan nu ergens snappen dat 'het zien aankomen' voor iemand kan klinken alsof ik de ernst bagatelliseer, maar voor mij is het juist andersom.
Ik vind het juist extra beangstigend dat dit zo'n vooropgezet plan lijkt te zijn in plaats van een impuls.
Voor mij maakt die voorspelbaarheid de dreiging niet kleiner, maar juist systematischer en dus zorgwekkender.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat gezegd hebbende, denk ik dat we Trump te veel credits geven als we hem als het grote masterbrein zien.
Hij is eerder de perfecte poppetje ......of het juiste instrument op het juiste moment.

Het grotere gevaar in mijn ogen zit nog steeds bij de "elite" die dit faciliteren... en ik wil niet weten hoe lang ze dit min of meer al aan het voorbereiden waren....
Maakt Trump daarbij niet een minder slecht mens, ... voor alle duidelijkheid :)

Edit: gehoord gelezen verdiept in de mandate for leadership een paar 100 tellend document opgesteld door een 1 of andere indioot machtige denktank?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."