Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDOE GEEN SPICE !!!!!

DOE GEEN SPICE !!!!!

77 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
FerdFatoehaus zei:
Lekkere collega is dit. Wist hij wel wat hij aanbood?
Klik om te vergroten...
My thoughts exactly. Schandalig zeg… Als deze heisa voorbij is zou ik echt het gesprek aangaan met deze collega zodat hij die zooi niet zomaar aanraadt aan anderen…
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jeetje… heftig verhaal. Verschrikkelijk zeg die spice, wat een helse troep. De naam klinkt ook veel te onschuldig voor wat het is, alsof het over een plantje gaat. Hopelijk krijgen jullie nu de hulp die jullie nodig hebben!

Ik heb dit topic even in het juiste subforum geplaatst. Synthetische cannabinoïden vallen onder de RC’s.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mezelf zei:
Hadden bij de detox omgerekend hoeveel wiet ik gemiddel genomen zou moeten om de thc gehaltes in mijn bloed te kunnen evenaren en we kwamen op ongeveer tussen de 80 en 110gr wiet met 25% thc PER dag aan het nemen was de laatste 2 maanden van mijn spice gebruik.
Klik om te vergroten...
Kleine toevoeging.Deze dosis was de laatste 2 maanden voor de detox waar ik mijzelf ongeveer naar de helft heb kunnen brengen in doseringen.
Dus ik heb zeker die maand ervoor het dubbele gehad wat nagenoeg neerkomt op het wegroken van goede 25% thc wiet van 200GRAM PER DAG.
20ml liquid (2flesjes) per dag van een een batch die ik al dubbel zo sterk had gemaakt dan het gemiddelde. Dus ongerekend 40ml per dag4 flesjes... Ongelofelijk eigenlijk


Niet voor te stellen eigenlijk ... maar wel logisch dat bij deze hoeveel heden zelfs thc achtige stofjes volledige lichamelijk afhankelijk worden.
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Levensgenieter🌈 zei:
@Mezelf Heel waardevol wat je schrijft. TS heeft minstens zoveel aan advies van een ervaringsdeskundige, als aan hulp van de huisarts en ziekenhuis.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met ze.
Klik om te vergroten...
Dank je wel om te vragen hoe het gaat. Ik zal even een kleine update geven (ook hetgene wat ik aan @Mezelf heb verteld in dm). laatste keer dat we dus spice hebben gebruikt was zondag (6 dagen geleden dus), maar ontwenningsverschijnselenen zijn voor geen meter afgenomen. Zijn ondertussen al drie! Keer naar spoed gegaan omdat we zo angstig waren en dachten dat we gingen sterven. Dokter heeft ons vanalles al voorgeschreven: trazodone, zolpidem en dan uiteindelijk eergisteren valium. Trazodone en zolpidem hebben niets uitgehaald maar de valium daar heb ik het effect wel van gevoeld. Ik werd een paar uurtjes rustig maar van zodra het was uitgewerkt schrok ik het ‘s nachts weer helemaal trillend en bevend wakker. Heb nu ook geen valium meer want de dokter had maar 1 pilletje meegegeven. Dus ja vandaag zal weer overleven worden zonder pilletjes. Fijn weekend allemaal!!!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
dangerboom09 zei:
Gaat nog steeds erg slecht en zijn nog steeds op spoed en wachten op advies van de dokter. Zitten hier al sinds 12u.
heb inderdaad de indruk dat ze hier niet goed weten wat spice is.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook je dm gezien dus zal wat meer opletten.

Weet wel je zit nu ongeveer op het ergste punt. Erger zal het niet meer veel worden voor het eindelijk gaat ervaren dat het afzakt. Slapen moet je echt even een beetje uit je hoogf zetten. hierr een daar een uurtje slaap is je streven voor aan komende week en dan zal langzaam hier en daar een kwartier langer pakken en heel langzaam weer opbouwen.
Ik zat echter extreem hoog met de spice maar na ongeveer 2 maanden kwam ik met een gemiddelde slaap pas boven 3,5uur.
Maar ik heb het gehaald dus jullie moet dat ook lukken.
Hadden bij de detox omgerekend hoeveel wiet ik gemiddel genomen zou moeten om de thc gehaltes in mijn bloed te kunnen evenaren en we kwamen op ongeveer tussen de 80 en 110gr wiet met 25% thc PER dag aan het nemen was de laatste 2 maanden van mijn spice gebruik. Dus om een perspectief te geven hoe de tolerantie met dit spul dusdanig opbouwd dat je op hoeveel heden thc komt dat je niet weggerookt zou kunnen krijgen normaal gesproken.
Logisch dus dat het zooitje in je hersenen op dit moment volledig opgefokt is maar hou de 5 dagen aan en dan zal je "langzaam"verbetering gaan ervaren.
Blijft zwaar maar het voelen dat je over je piek heen bent zal je weer nieuwe kracht geven. Blijf alleen hulp binnen handbereik houden.

Stay strong en blijf een hulplijn bij de hand houden !
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#6
dangerboom09 zei:
Het is echt beschamend wat ik nu ga schrijven maar we zijn zo overstuur dat ik de dokters en verpleegkundigen hier echt heb gesmeekt om hulp, iets wat ik niet snel zou doen. Ik heb echt een uur lang tegen de dokter zitten te janken dat hij mij hier zo snel mogelijk uit moet krijgen.
Klik om te vergroten...
Dit is zo herkenbaar. Paniek was bij mij tót de spice afkick in zeker mate totaaaaaal onbekend.. Natuurlijk wel eens angst gehad maar de paniek bij de afkick van spice maakt je echt aan alle kanten wanhopig. Schaam je niet want je bent juist heel dapper om gewoon puur hulpeloos om hulp te vragen. Kwetbaarder dan je nu ben zal je (hopelijk) nooit meer maken in je leven en hou dat voor ogen. Zodra dit is overwonnen zal een periode van euforie en overwinning gevoeld worden. De strijd is dan niet over, maar de paniek gaat weg en wordt doenbaar.

Echt hoe cliche het ook klink, na deze week gaat het beter worden met enkele grote stappen. Wat daarna overblijft zal nog een lange strijd worden maar niet vergelijking met waar je nog in zit. Echt .... even doorzetten nog jullie... Erger dan waar jullie nu zitten zal het echt niet meer worden en vooral met medische specialisten om je heen.

Nog heel even doorzetten en het eerste lichtjes gaan beginnen te schijnen. Echt waar... hoewel het heeel lang duurde ben ik hier ook weer en op sommige opzichten sterker en wijzer dan ooit. Zie dit doel voor je, visualiseer jezelf hoe het gaat worden na een tijdje zodra dat paniek is verminderd.
Het gaat voorbij ... echt.... het gaat voorbij :praying2:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
@Mezelf Heel waardevol wat je schrijft. TS heeft minstens zoveel aan advies van een ervaringsdeskundige, als aan hulp van de huisarts en ziekenhuis.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met ze.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Levensgenieter🌈 zei:
@Mezelf Heel waardevol wat je schrijft. TS heeft minstens zoveel aan advies van een ervaringsdeskundige, als aan hulp van de huisarts en ziekenhuis.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met ze.
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt voor je compliment. Ondertussen is er ook een gesprek in dm aan de gang in de hoop dat uberhaupt alleen al het luisterd oor en het begrijpen door hetzelfde meegemaakt te hebben, al enigzins werkt.... :praying2:
Het was mijn heetste hell in mijn leven BY FAR dus help echt graag met ALLE liefde
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Inderdaad allemaal heel waardevol wat jullie schrijven. Aan een ervaringsdeskundige heb je inderdaad veel meer tegenwoordig dan aan je huisarts…. Ik neem alle hulpmiddelen mee
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#10
dangerboom09 zei:
Inderdaad allemaal heel waardevol wat jullie schrijven. Aan een ervaringsdeskundige heb je inderdaad veel meer tegenwoordig dan aan je huisarts…. Ik neem alle hulpmiddelen mee
Klik om te vergroten...
Jullie komen er wel hoor... veel dieper kan je niet komen... veel verrotter kan je je niet voelen... dus er is dan maar 1 weg en dat is verbetering.
Blijf vooral ook elkaar steunen, praten en ook hier waar de behoefte aan is. Zo niet ik, dan is er altijd wel een ander hier die je een luisterd oor zal bieden en je steund. Dat maakt dit forum geweldig en onmisbaar.....
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Apart dat ze komen met een slaapmiddel als Zolpidem. Valium of een angstremmer zou logischer zijn. Waarom zou dat niet een week voorgeschreven mogen worden om de paniek wat draaglijker te maken..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
dangerboom09 zei:
Dank je wel om te vragen hoe het gaat. Ik zal even een kleine update geven (ook hetgene wat ik aan @Mezelf heb verteld in dm). laatste keer dat we dus spice hebben gebruikt was zondag (6 dagen geleden dus), maar ontwenningsverschijnselenen zijn voor geen meter afgenomen. Zijn ondertussen al drie! Keer naar spoed gegaan omdat we zo angstig waren en dachten dat we gingen sterven. Dokter heeft ons vanalles al voorgeschreven: trazodone, zolpidem en dan uiteindelijk eergisteren valium. Trazodone en zolpidem hebben niets uitgehaald maar de valium daar heb ik het effect wel van gevoeld. Ik werd een paar uurtjes rustig maar van zodra het was uitgewerkt schrok ik het ‘s nachts weer helemaal trillend en bevend wakker. Heb nu ook geen valium meer want de dokter had maar 1 pilletje meegegeven. Dus ja vandaag zal weer overleven worden zonder pilletjes. Fijn weekend allemaal!!!
Klik om te vergroten...
Succes. Die Valium achtige medicijnen moet je ook niet te veel of lang nemen. Daar is de afkick ook heel naar van.

Boswandeling of een eind rennen kan misschien wat helpen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
Succes. Die Valium achtige medicijnen moet je ook niet te veel of lang nemen. Daar is de afkick ook heel naar van.

Boswandeling of een eind rennen kan misschien wat helpen.
Klik om te vergroten...
Precies dit... Haast niet te doen zonder hoor bij de afkick van spice vanaf een bepaalde hoogte... Weet namelijk van iemand die na mij in de detox kwam door spice waar ze ook wat minder benzo gaven wat dus bijna totaal fout ging door ongecontroleerde hartkloppingen, paniek en verkrampingen.
Maar kan echt niet vaak genoeg zeggen... ALLEEEN enkele dagen en dan resoluut daarmee niet doorgaan.. puur alleen voor de scherpste randjes de eerste week en met pech kleine 2 weken.
t
trokskyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat een verhaal... Veel sterkte toegewenst..
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#15
troksky zei:
Wat een verhaal... Veel sterkte toegewenst..
Klik om te vergroten...
Dit

Ongelofelijk hoe plots en snel het kan gaan. Heel erg fijn dat jullie elkaar nog hebben en professionele hulp hebben ingeschakeld. Dit is geen pech of falen, dit is een ongeluk

Ook namens mij alle sterkte liefde en licht
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Dankjewel lieve mensen hier allemaal voor de steun. ❤️
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
Levensgenieter🌈 zei:
Apart dat ze komen met een slaapmiddel als Zolpidem. Valium of een angstremmer zou logischer zijn. Waarom zou dat niet een week voorgeschreven mogen worden om de paniek wat draaglijker te maken..
Klik om te vergroten...
Ja precies.. 1 tje meegeven... ehm ja en dan?... de rest van de week dan. als of het daarna meteen minder is? 🤪

Nou ik had een dokter waar ik bij kwam met een lichte terugval die wist te vertellen.... Sta je dan nooit voor de spiegel en zeg gewoon even tegen jezelf, gewoon even niet nemen en hup kom in actie.... ... eh eh pardon? gewoon ff?? gewoon? whuut.... die was echt niet helemaal goed bij zijn hoofd en dat kreeg hij te horen ook. Alle psychiater mogen wel een ander baan zoeken want alles wat nodig is, is een spiegel blijkbaar...
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ja ik dacht precies hetzelfde. Gisteren gaven ze ons 1 pilletje om te kalmeren maar dus voor thuis niets meer. Het is eigenlijk gewoon van: trek je plan. Ik heb hen ook gevraagd of ze valium voor meerdere dagen wouden geven maar dit wouden ze niet doen omwille van het verslavingsrisico. Het advies dat ze ons eigenlijk gaven was gewoon om dit nare gevoel te laten uitwerken en dat de ontwenningsverschijnselen wrs over een paar dagen over zullen zijn. Waar ze ook wel gelijk in hebben … maar ja dan nog … een valium voor vandaag en morgen was wel nog extra geweest … want ga weeral niet kunnen slapen vandaag …. Pfff
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik bedoelde: een valium voor vandaag en morgen was wel nog welkom geweest*
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Btw lieve vrienden dit was ik jullie nog vergeten te vertellen: ik en men vriend hebben gisteren beiden op spoed aan de bakster gelegen om extra vocht binnen te krijgen aangezien we aan het uitdrogen waren, want we krijgen al een week geen hap door onze keel door deze verdomde spice!!!! Ik probeerde vandaag een lepeltje yoghurt te eten maar zelfs dat kwam eruit

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."