Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDOE GEEN SPICE !!!!!

DOE GEEN SPICE !!!!!

77 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#1
dangerboom09 zei:
Ik deel hier even mij en mijn partners' ervaring met spice/k2. Synthetische cannabis dus. Dit was een erg slechte ervaring en ik wil jullie voor deze drugs waarschuwen. Ook zijn tips om mijn ontwenningsverschijnselen te verminderen altijd welkom.
Even wat achtergrondinformatie over ons (type gebruikers): gebruiken al 5 jaar dagelijks cannabis. Mijn partner heeft al heel wat ervaring met harddrugs, ik heb het slechts enkele malen geprobeerd (xtc en cocaïne). We zijn midden twintigers. Ongeveer 1m65 groot.


Het begon allemaal 1 maand geleden ongeveer. Een collega op het werk van mijn man vroeg of hij eens trekje van zijn vape wou nemen. Mijn man deed het en was meteen verkocht. Hij kocht een potje vloeistof om in zijn vape te doen en bracht het dus mee naar huis. Eenmaal thuis rookte ik er dus ook van. Ik weet dat wat ik nu ga schrijven heel naïf klinkt, maar is ook echt de waarheid. We dachten dat het ging om THC-liquid (dit is wat de collega van mijn man zei dat het was). Ik had toen op het internet nog geen enkel researsch over spice gedaan en wist zelfs niet dat het bestond. Ik dacht dus echt als een dommerik dat ik olie uit een cannabisplant aan het roken was. Het had een lekkere, watermeloenachtige smaak (wel een kleine chemische nasmaak, maar niet heel fel). Na amper 2! trekjes sloeg de bom bij mij ook in. Ik werd lekker high maar op een veel sterkere manier als toen ik een jointje zou roken. Het voelde bij mij de eerste keer wel aan zoals wiet, maar dan eigenlijk x10. Ik werd dus nog 10 keer slomer (lees: het enige wat ik eigenlijk nog kon doen was van de keuken naar het bed wandelen om daar verder te genieten van mijn high) dan dat ik word van wiet. Het heeft ook een lekkere smaak dus neem je er snel van bij. De hele avond bleven we dus aan die vape trekken, rond middernacht ofzo vielen onze ogen er automatisch van in dicht. Tot nu toe was eigenlijk alles positief, de high was een super leuk gevoel maar de hel moest dus nog losbarsten.

Na 2u slapen, ergens midden in de nacht, schrokken ik en mijn man wakker. Het enige waar we allebei aan kunnen denken is die vape. We spurten naar de keuken en beginnen te trekken. Nadat de bom weer inslaat, gaan we terug slapen. DIT SCHEMA (om de twee uur wakker worden het s nachts om te gaan vapen) heeft een maand (tot eergisteren) geduurd. Holy shit. Mijn lichaam werd om de twee uur wakker om spice te kunnen gaan roken. Dit had ik nog nooit met geen enkele drugs meegemaakt. Maar het maakt je echt DIRECT ontzettend verslavend, na 2 keer trekken konden ik en mijn vriend niet meer zonder spice en hebben we dus de voorbije maand dag en nacht spice zitten te roken. we konden zelfs aan niets anders meer denken, ik voel me echt beschaamd hierover als ik er aan terug denk. Het is echt vreselijk verslaafder dan wiet !!!!!
Wij dachten dat het dus nog steeds om THC vloeistof ging maar toen de klachten allemaal begonnen op te komen, wisten we dat dit niks met natuurlijke wiet te maken heeft. Dit is puur chemisch spul (mijn vriend vind het sterker dan sommige andere harddrugs). Zo kwamen we op het internet meer te weten over spice. We wouden natuurlijk onmiddellijk stoppen nadat we lazen wat er in die troep zat. MAAR NU BEGINT DE HEL: JA HET STOPPEN!!!! Mijn vriend en ik besloten dus eergisteren om met spice te stoppen na een maand lang intensief gebruik. 1-2u na de laatste inname van spice begon het al; we begonnen te zweten, te trillen, over te geven, kortom; ik denk dat we ons nog nooit zo ziek hebben gevoeld. Vanaf dat je ermee stopt kan je ook niet meer slapen en eten, wij hebben al twee dagen geen seconde geslapen en ook niks meer gegeten. Nu zijn we dag twee verder van het afkicken: nog steeds erg slecht, heel veel zweten en voel me grieperig. Ook veel diarree en overgeven. En men man en ik lopen al 2 dagen te janken en zijn helemaal in paniek, we weten niet eens waarom, maar de uitwerking van dit goedje is echt vies. De craving om terug bij te nemen is zo groot maar ben wel blij dat ik gisterenochtend de laatste hoeveelheid vloeistof (voor een 80 euro ongeveer) heb weggekapt. Ik weet ook dat als de ontwenningsverschijnselen over zullen zien ik dit goedje NOOIT MEER zal aanraken. MENSEN dit is echt een waarschuwing van een dagelijkse cannabisgebruiker: deze spice heeft niks maar dan ook niks te maken met echte cannabis en is zo verslavend, en het ergste is wanneer je er van af wilt geraken. Dit was echt de ergste afkick die ik al heb meegemaakt. Mijn vriend en ik vonden dit van al onze drugservaringen wel echt de meest slecht ervaring en we zouden dit dan ook NOOIT meer nemen. Spice is echt verleidelijk want de eerste twee weken heeft het eigenlijk alleen maar positieve gevoelens tot je ervan afhankelijk wordt of ermee wil stoppen.

Nu lieve vrienden heb ik nog een vraagje voor jullie; mijn vriend en ik voelen ons dus rot ellendig en zijn volledig in paniek, we willen dit gevoel ze snel mogelijk weg. We zouden ook graag eens goed kunnen slapen, omdat we al twee dagen niet geslapen hebben. Lijkt het jullie verstandig om een jointje wiet te roken? Zou dit ons wat kalmer maken of gaat dat de gevoelens enkel versterken?
Ik heb echt zin om nu een tientje te gaan halen in de shop maar weet dus niet wat doen, ben ook eigenlijk volledig in paniek deze tekst aan het typen. Dus tips tegen de ontwenningsverschijnselen zijn welkom.

MAAR MENSEN DOE DUS NOOIT SPICE!!!!!
Klik om te vergroten...
Ga naar de dokter en vraag om hulp !!... I've been through the same !
Jullie hebben gelukkig elkaar maar echt... vraag hulp als de paniek blijft of verergerd. Hulp vragen is geen zwakte maar een kracht ! Is niet erg... je bent niet alleen.... :praying2:
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Mezelf zei:
Ga naar de dokter en vraag om hulp !!... I've been through the same !
Jullie hebben gelukkig elkaar maar echt... vraag hulp als de paniek blijft of verergerd. Hulp vragen is geen zwakte maar een kracht ! Is niet erg... je bent niet alleen.... :praying2:
Klik om te vergroten...
Dank je voor de hulp en lieve woorden. Wij zijn nog steeds volledig in paniek en ontwenningsverschijnselen zijn voor nog geen meter afgenomen. Gelukkig dat we elkaar hebben want anders wist ik niet hoe ik het ging overleven. Dit goedje is echt zo vies
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#3
_shikantaza zei:
Dat Spice (en aanverwante middelen) rommel is dat weten we hier al jaren, maar een extra waarschuwing kan geen kwaad. Balen dat je er toch mee in aanraking bent gekomen, en wat je hier post klinkt als een super nare ervaring.

De Spice ontwenning bedekken met blowen lijkt me niet per se verstandig, maar het kan verlichting geven. Dagelijks blowen is sowieso al af te raden - wiet geeft ook ontwenningsverschijnselen, zeker na langduring gebruik en slapeloosheid is daar onderdeel van.

Probeer het maar, en als je over een paar dagen niet van de Spice ontwenning af bent kun je even langs je huisarts gaan. Die kan goede hulp inschakelen. Zelf gaan rommelen met andere middelen leidt eigenlijk altijd tot alleen maar meer ellende, daar zijn op het forum genoeg voorbeelden van te vinden.

Doe rustig aan, zorg goed voor jezelf. Het gaat weer over.
Klik om te vergroten...
dank u voor de lieve woorden. Ondertussen een jointje gerookt maar merk er niks van.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#4
dangerboom09 zei:
Dank je voor de hulp en lieve woorden. Wij zijn nog steeds volledig in paniek en ontwenningsverschijnselen zijn voor nog geen meter afgenomen. Gelukkig dat we elkaar hebben want anders wist ik niet hoe ik het ging overleven. Dit goedje is echt zo vies
Klik om te vergroten...
Afkick duurt ongeveer 4 dagen voordat het "minder" wordt. In detox gaven ze mij diazepam om de klap op te vangen. Nou is het heeel gevaarlijk diazepam aan je te adviseren aangezien dit minstens net zo verslavend is met minstens zo erge afkick maar als je het voorelkaar krijg om 5 dagen met diazepam te overbruggen en daarna niks meer hiervan in huis te hebben liggen kan dit voor dit korte termijn een oplossing bieden.

Doe voorzichtig en schakeld desnoods iemand in zodat die ervan af weet in wat voor toestand jullie zitten. Paniek is een slechte raadgever namelijk... Deel met meerdere mensen zodat hun ook even een klein oogje in het zeil kunnen houden aankomende dagen.

Sterkte !!! It's a hell i know !
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey, wat naar om te lezen.
Als jullie zo'n last hebben van paniek en ontwenning dan zou ik zeker bij de huisarts langsgaan en om Diazepam vragen. Daar raak je heus niet zomaar aan verslaafd, als je dat maximaal 5 dagen gebruikt. En dan misschien vooral in de avond, om te kunnen slapen.
Het lijkt me vreselijk, zoals jullie je nu voelen. Het wordt echt minder, over een paar dagen zal het ergste voorbij zijn.
Heel veel sterkte!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Er schoot me nog te binnen @dangerboom09 dat je je slaapritme misschien wat kunt helpen met Melatonine. Maar verwacht daar geen wonderen van. Het is niet voor niets vrij verkrijgbaar. Maar het heeft wel nut bij bijvoorbeeld jetlags en wisselende diensten enzo.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb eigenlijk van elke drug wel eens een soort van afkick ervaren waaronder benzo en opiaten.
Nou zijn deze twee genoemde echt wel het zwaarste maar de paniek die Spice teweeg brengt als je er zomaar mee moet stoppen is ongeevenaard. Echt by far nooit geweten dat iemand (ik) zo in paniek kan raken. Ik heb gedachtes gehad die niet eens uitgesproken mogen worden... Het is echt verschrikkelijk.

Enige voordeel is dat deze paniek niet langer dan max 5 dagen aanhoudt. Slapen zal tijden daarna (afhankelijk hoe lang het gebruikt is en de hoeveel) zeer slecht gaan maar helaas zal dat de prijs zijn die je ervoor moet betalen. Maar is en wordt veeele malen dragelijker dan die eerste paniekdagen.

Succes en zet even die dagen door en zoals eerder gezegd en door mij en @Levensgenieter🌈 .. er is helemaal niks mis mee om naar de dokter te gaan en hulp te vragen. Het is in mijn ogen juist een vorm van kracht.
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dankuwel @Mezelf @Levensgenieter🌈 @_shikantaza voor jullie lieve woorden. We hebben jullie goede raad opgevolgd en zijn uiteindelijk gisteren avond nog naar spoed gegaan. Dokter zag duidelijk dat wij er heel erg aan toe waren en heeft ons voor het slapen elk 2 pilletjes trazodone voorgeschreven. We hebben er eentje om 11u ingenomen, en 1 om 3u ‘s nachts. Maar gisteren weer geen enkele seconde geslapen, dus heeft niks geholpen. Vandaag nog steeds heel paniekerig en de dokter had gisteren gezegd dat als het vandaag niet beter zou zijn, we moesten terugkeren naar spoed. Wij zitten dus nu momenteel sinds 12u op spoed maar echt we hebben het gevoel dat het elk uur alleen maar erger wordt. Het is echt beschamend wat ik nu ga schrijven maar we zijn zo overstuur dat ik de dokters en verpleegkundigen hier echt heb gesmeekt om hulp, iets wat ik niet snel zou doen. Ik heb echt een uur lang tegen de dokter zitten te janken dat hij mij hier zo snel mogelijk uit moet krijgen. We zijn dus nu op spoed en wachten op advies van de dokter, hopelijk schrijft hij iets voor om te kalmeren en slapen want dat heb ik hem wel echt gesmeekt.
‘ik herken mezelf niet meer, wat heeft deze vieze spice met mij gedaan????????????😭😭😭
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
dangerboom09 zei:
Een collega op het werk van mijn man vroeg of hij eens trekje van zijn vape wou nemen.
Klik om te vergroten...
Lekkere collega is dit. Wist hij wel wat hij aanbood? Daarnaast vraag ik me af of er niet nog meer zooi door jullie potje heen zat. Jammer dat je het hebt weggegooid (ik snap het helemaal in jullie geval) want je zou het nog kunnen laten testen.

Respect voor jullie dat jullie cold turkey zijn gestopt, dat vergt een flinke portie doorzettingsvermogen.

Ik zou misschien nog even wachten met jointjes roken.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb een docu van Zembla gezien over Spice. Het is heel verslavend en het gaat rond op middelbare scholen, men denkt dat ze THC-vapes hebben gekocht. De dealers weten zelf vaak ook niet wat ze verkopen.


@dangerboom09 Trazodone is een antidepressiva, met als bijwerking dat het kalmerend werkt. Ik begrijp niet waarom ze niet een benzodiazepine als Diazepam voorschrijven. Weet de arts überhaupt wat Spice is?
Hoe gaat het nu?
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mezelf zei:
Ik heb eigenlijk van elke drug wel eens een soort van afkick ervaren waaronder benzo en opiaten.
Nou zijn deze twee genoemde echt wel het zwaarste maar de paniek die Spice teweeg brengt als je er zomaar mee moet stoppen is ongeevenaard. Echt by far nooit geweten dat iemand (ik) zo in paniek kan raken. Ik heb gedachtes gehad die niet eens uitgesproken mogen worden... Het is echt verschrikkelijk.

Enige voordeel is dat deze paniek niet langer dan max 5 dagen aanhoudt. Slapen zal tijden daarna (afhankelijk hoe lang het gebruikt is en de hoeveel) zeer slecht gaan maar helaas zal dat de prijs zijn die je ervoor moet betalen. Maar is en wordt veeele malen dragelijker dan die eerste paniekdagen.

Succes en zet even die dagen door en zoals eerder gezegd en door mij en @Levensgenieter🌈 .. er is helemaal niks mis mee om naar de dokter te gaan en hulp te vragen. Het is in mijn ogen juist een vorm van kracht.
Klik om te vergroten...

Levensgenieter🌈 zei:
Ik heb een docu van Zembla gezien over Spice. Het is heel verslavend en het gaat rond op middelbare scholen, men denkt dat ze THC-vapes hebben gekocht. De dealers weten zelf vaak ook niet wat ze verkopen.


@dangerboom09 Trazodone is een antidepressiva, met als bijwerking dat het kalmerend werkt. Ik begrijp niet waarom ze niet een benzodiazepine als Diazepam voorschrijven. Weet de arts überhaupt wat Spice is?
Hoe gaat het nu?
Klik om te vergroten...
Gaat nog steeds erg slecht en zijn nog steeds op spoed en wachten op advies van de dokter. Zitten hier al sinds 12u.
heb inderdaad de indruk dat ze hier niet goed weten wat spice is.
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#12
[
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#13
FerdFatoehaus zei:
Lekkere collega is dit. Wist hij wel wat hij aanbood?
Klik om te vergroten...
My thoughts exactly. Schandalig zeg… Als deze heisa voorbij is zou ik echt het gesprek aangaan met deze collega zodat hij die zooi niet zomaar aanraadt aan anderen…
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#14
Jeetje… heftig verhaal. Verschrikkelijk zeg die spice, wat een helse troep. De naam klinkt ook veel te onschuldig voor wat het is, alsof het over een plantje gaat. Hopelijk krijgen jullie nu de hulp die jullie nodig hebben!

Ik heb dit topic even in het juiste subforum geplaatst. Synthetische cannabinoïden vallen onder de RC’s.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mezelf zei:
Hadden bij de detox omgerekend hoeveel wiet ik gemiddel genomen zou moeten om de thc gehaltes in mijn bloed te kunnen evenaren en we kwamen op ongeveer tussen de 80 en 110gr wiet met 25% thc PER dag aan het nemen was de laatste 2 maanden van mijn spice gebruik.
Klik om te vergroten...
Kleine toevoeging.Deze dosis was de laatste 2 maanden voor de detox waar ik mijzelf ongeveer naar de helft heb kunnen brengen in doseringen.
Dus ik heb zeker die maand ervoor het dubbele gehad wat nagenoeg neerkomt op het wegroken van goede 25% thc wiet van 200GRAM PER DAG.
20ml liquid (2flesjes) per dag van een een batch die ik al dubbel zo sterk had gemaakt dan het gemiddelde. Dus ongerekend 40ml per dag4 flesjes... Ongelofelijk eigenlijk


Niet voor te stellen eigenlijk ... maar wel logisch dat bij deze hoeveel heden zelfs thc achtige stofjes volledige lichamelijk afhankelijk worden.
d
dangerboom09Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Levensgenieter🌈 zei:
@Mezelf Heel waardevol wat je schrijft. TS heeft minstens zoveel aan advies van een ervaringsdeskundige, als aan hulp van de huisarts en ziekenhuis.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met ze.
Klik om te vergroten...
Dank je wel om te vragen hoe het gaat. Ik zal even een kleine update geven (ook hetgene wat ik aan @Mezelf heb verteld in dm). laatste keer dat we dus spice hebben gebruikt was zondag (6 dagen geleden dus), maar ontwenningsverschijnselenen zijn voor geen meter afgenomen. Zijn ondertussen al drie! Keer naar spoed gegaan omdat we zo angstig waren en dachten dat we gingen sterven. Dokter heeft ons vanalles al voorgeschreven: trazodone, zolpidem en dan uiteindelijk eergisteren valium. Trazodone en zolpidem hebben niets uitgehaald maar de valium daar heb ik het effect wel van gevoeld. Ik werd een paar uurtjes rustig maar van zodra het was uitgewerkt schrok ik het ‘s nachts weer helemaal trillend en bevend wakker. Heb nu ook geen valium meer want de dokter had maar 1 pilletje meegegeven. Dus ja vandaag zal weer overleven worden zonder pilletjes. Fijn weekend allemaal!!!
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#17
dangerboom09 zei:
Gaat nog steeds erg slecht en zijn nog steeds op spoed en wachten op advies van de dokter. Zitten hier al sinds 12u.
heb inderdaad de indruk dat ze hier niet goed weten wat spice is.
Klik om te vergroten...
Ik heb ook je dm gezien dus zal wat meer opletten.

Weet wel je zit nu ongeveer op het ergste punt. Erger zal het niet meer veel worden voor het eindelijk gaat ervaren dat het afzakt. Slapen moet je echt even een beetje uit je hoogf zetten. hierr een daar een uurtje slaap is je streven voor aan komende week en dan zal langzaam hier en daar een kwartier langer pakken en heel langzaam weer opbouwen.
Ik zat echter extreem hoog met de spice maar na ongeveer 2 maanden kwam ik met een gemiddelde slaap pas boven 3,5uur.
Maar ik heb het gehaald dus jullie moet dat ook lukken.
Hadden bij de detox omgerekend hoeveel wiet ik gemiddel genomen zou moeten om de thc gehaltes in mijn bloed te kunnen evenaren en we kwamen op ongeveer tussen de 80 en 110gr wiet met 25% thc PER dag aan het nemen was de laatste 2 maanden van mijn spice gebruik. Dus om een perspectief te geven hoe de tolerantie met dit spul dusdanig opbouwd dat je op hoeveel heden thc komt dat je niet weggerookt zou kunnen krijgen normaal gesproken.
Logisch dus dat het zooitje in je hersenen op dit moment volledig opgefokt is maar hou de 5 dagen aan en dan zal je "langzaam"verbetering gaan ervaren.
Blijft zwaar maar het voelen dat je over je piek heen bent zal je weer nieuwe kracht geven. Blijf alleen hulp binnen handbereik houden.

Stay strong en blijf een hulplijn bij de hand houden !
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#18
dangerboom09 zei:
Het is echt beschamend wat ik nu ga schrijven maar we zijn zo overstuur dat ik de dokters en verpleegkundigen hier echt heb gesmeekt om hulp, iets wat ik niet snel zou doen. Ik heb echt een uur lang tegen de dokter zitten te janken dat hij mij hier zo snel mogelijk uit moet krijgen.
Klik om te vergroten...
Dit is zo herkenbaar. Paniek was bij mij tót de spice afkick in zeker mate totaaaaaal onbekend.. Natuurlijk wel eens angst gehad maar de paniek bij de afkick van spice maakt je echt aan alle kanten wanhopig. Schaam je niet want je bent juist heel dapper om gewoon puur hulpeloos om hulp te vragen. Kwetbaarder dan je nu ben zal je (hopelijk) nooit meer maken in je leven en hou dat voor ogen. Zodra dit is overwonnen zal een periode van euforie en overwinning gevoeld worden. De strijd is dan niet over, maar de paniek gaat weg en wordt doenbaar.

Echt hoe cliche het ook klink, na deze week gaat het beter worden met enkele grote stappen. Wat daarna overblijft zal nog een lange strijd worden maar niet vergelijking met waar je nog in zit. Echt .... even doorzetten nog jullie... Erger dan waar jullie nu zitten zal het echt niet meer worden en vooral met medische specialisten om je heen.

Nog heel even doorzetten en het eerste lichtjes gaan beginnen te schijnen. Echt waar... hoewel het heeel lang duurde ben ik hier ook weer en op sommige opzichten sterker en wijzer dan ooit. Zie dit doel voor je, visualiseer jezelf hoe het gaat worden na een tijdje zodra dat paniek is verminderd.
Het gaat voorbij ... echt.... het gaat voorbij :praying2:
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#19
@Mezelf Heel waardevol wat je schrijft. TS heeft minstens zoveel aan advies van een ervaringsdeskundige, als aan hulp van de huisarts en ziekenhuis.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met ze.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#20
Levensgenieter🌈 zei:
@Mezelf Heel waardevol wat je schrijft. TS heeft minstens zoveel aan advies van een ervaringsdeskundige, als aan hulp van de huisarts en ziekenhuis.

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met ze.
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt voor je compliment. Ondertussen is er ook een gesprek in dm aan de gang in de hoop dat uberhaupt alleen al het luisterd oor en het begrijpen door hetzelfde meegemaakt te hebben, al enigzins werkt.... :praying2:
Het was mijn heetste hell in mijn leven BY FAR dus help echt graag met ALLE liefde

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."