Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Damius zei: Wat een verschrikkelijke tijd maken jullie door zeg. Heel veel sterkte. Ben wel benieuwd: hebben jullie ook steun aan elkaar, als in; dat het met de 1 beter gaat dan met de ander in vlagen en daardoor de ander ook mee op sleeptouw kan nemen? Ik wens jullie alle sterkte. Houd ons op de hoogte! Klik om te vergroten... Heel goede vraag dat je stelt. Inderdaad is het zo dat we wel veel steun aan elkaar hebben gehad want als ik dit alleen had doorgemaakt denk ik echt dat ik mezelf van kant had gemaakt. Wij voelen het indd zoals je het vermeld altijd vlagen opkomen: we zijn op een moment heel paniekerig en dan gaat dat geleidelijk aan over tot rust… maar dan na een tijdje breekt de hel weer uit en begint de paniek uit te barsten… maar wat ik wel heb gemerkt is dat (geen idee of het toeval is of niet) wanneer mijn vriend heel paniekerig is ben ik meer aan de rustige kant en omgekeerd. Dus meestal slagen we er wel in om elkaar te kalmeren. Maar soms is het ook zo dat we beide heel hopeloos zijn en ja dan kan je je al voorstellen hoe we hier als twee hopelozen zitten te janken…"
"Ik deel hier even mij en mijn partners' ervaring met spice/k2. Synthetische cannabis dus. Dit was een erg slechte ervaring en ik wil jullie voor deze drugs waarschuwen. Ook zijn tips om mijn ontwenningsverschijnselen te verminderen altijd welkom. Even wat achtergrondinformatie over ons (type gebruikers): gebruiken al 5 jaar dagelijks cannabis. Mijn partner heeft al heel wat ervaring met harddrugs, ik heb het slechts enkele malen geprobeerd (xtc en cocaïne). We zijn midden twintigers. Ongeveer 1m65 groot. Het begon allemaal 1 maand geleden ongeveer. Een collega op het werk van mijn man vroeg of hij eens trekje van zijn vape wou nemen. Mijn man deed het en was meteen verkocht. Hij kocht een potje vloeistof om in zijn vape te doen en bracht het dus mee naar huis. Eenmaal thuis rookte ik er dus ook van. Ik weet dat wat ik nu ga schrijven heel naïf klinkt, maar is ook echt de waarheid. We dachten dat het ging om THC-liquid (dit is wat de collega van mijn man zei dat het was). Ik had toen op het internet nog geen enkel researsch over spice gedaan en wist zelfs niet dat het bestond. Ik dacht dus echt als een dommerik dat ik olie uit een cannabisplant aan het roken was. Het had een lekkere, watermeloenachtige smaak (wel een kleine chemische nasmaak, maar niet heel fel). Na amper 2! trekjes sloeg de bom bij mij ook in. Ik werd lekker high maar op een veel sterkere manier als toen ik een jointje zou roken. Het voelde bij mij de eerste keer wel aan zoals wiet, maar dan eigenlijk x10. Ik werd dus nog 10 keer slomer (lees: het enige wat ik eigenlijk nog kon doen was van de keuken naar het bed wandelen om daar verder te genieten van mijn high) dan dat ik word van wiet. Het heeft ook een lekkere smaak dus neem je er snel van bij. De hele avond bleven we dus aan die vape trekken, rond middernacht ofzo vielen onze ogen er automatisch van in dicht. Tot nu toe was eigenlijk alles positief, de high was een super leuk gevoel maar de hel moest dus nog losbarsten. Na 2u slapen, ergens midden in de nacht, schrokken ik en mijn man wakker. Het enige waar we allebei aan kunnen denken is die vape. We spurten naar de keuken en beginnen te trekken. Nadat de bom weer inslaat, gaan we terug slapen. DIT SCHEMA (om de twee uur wakker worden het s nachts om te gaan vapen) heeft een maand (tot eergisteren) geduurd. Holy shit. Mijn lichaam werd om de twee uur wakker om spice te kunnen gaan roken. Dit had ik nog nooit met geen enkele drugs meegemaakt. Maar het maakt je echt DIRECT ontzettend verslavend, na 2 keer trekken konden ik en mijn vriend niet meer zonder spice en hebben we dus de voorbije maand dag en nacht spice zitten te roken. we konden zelfs aan niets anders meer denken, ik voel me echt beschaamd hierover als ik er aan terug denk. Het is echt vreselijk verslaafder dan wiet !!!!! Wij dachten dat het dus nog steeds om THC vloeistof ging maar toen de klachten allemaal begonnen op te komen, wisten we dat dit niks met natuurlijke wiet te maken heeft. Dit is puur chemisch spul (mijn vriend vind het sterker dan sommige andere harddrugs). Zo kwamen we op het internet meer te weten over spice. We wouden natuurlijk onmiddellijk stoppen nadat we lazen wat er in die troep zat. MAAR NU BEGINT DE HEL: JA HET STOPPEN!!!! Mijn vriend en ik besloten dus eergisteren om met spice te stoppen na een maand lang intensief gebruik. 1-2u na de laatste inname van spice begon het al; we begonnen te zweten, te trillen, over te geven, kortom; ik denk dat we ons nog nooit zo ziek hebben gevoeld. Vanaf dat je ermee stopt kan je ook niet meer slapen en eten, wij hebben al twee dagen geen seconde geslapen en ook niks meer gegeten. Nu zijn we dag twee verder van het afkicken: nog steeds erg slecht, heel veel zweten en voel me grieperig. Ook veel diarree en overgeven. En men man en ik lopen al 2 dagen te janken en zijn helemaal in paniek, we weten niet eens waarom, maar de uitwerking van dit goedje is echt vies. De craving om terug bij te nemen is zo groot maar ben wel blij dat ik gisterenochtend de laatste hoeveelheid vloeistof (voor een 80 euro ongeveer) heb weggekapt. Ik weet ook dat als de ontwenningsverschijnselen over zullen zien ik dit goedje NOOIT MEER zal aanraken. MENSEN dit is echt een waarschuwing van een dagelijkse cannabisgebruiker: deze spice heeft niks maar dan ook niks te maken met echte cannabis en is zo verslavend, en het ergste is wanneer je er van af wilt geraken. Dit was echt de ergste afkick die ik al heb meegemaakt. Mijn vriend en ik vonden dit van al onze drugservaringen wel echt de meest slecht ervaring en we zouden dit dan ook NOOIT meer nemen. Spice is echt verleidelijk want de eerste twee weken heeft het eigenlijk alleen maar positieve gevoelens tot je ervan afhankelijk wordt of ermee wil stoppen. Nu lieve vrienden heb ik nog een vraagje voor jullie; mijn vriend en ik voelen ons dus rot ellendig en zijn volledig in paniek, we willen dit gevoel ze snel mogelijk weg. We zouden ook graag eens goed kunnen slapen, omdat we al twee dagen niet geslapen hebben. Lijkt het jullie verstandig om een jointje wiet te roken? Zou dit ons wat kalmer maken of gaat dat de gevoelens enkel versterken? Ik heb echt zin om nu een tientje te gaan halen in de shop maar weet dus niet wat doen, ben ook eigenlijk volledig in paniek deze tekst aan het typen. Dus tips tegen de ontwenningsverschijnselen zijn welkom. MAAR MENSEN DOE DUS NOOIT SPICE!!!!!"
"Mezelf zei: Ga naar de dokter en vraag om hulp !!... I've been through the same ! Jullie hebben gelukkig elkaar maar echt... vraag hulp als de paniek blijft of verergerd. Hulp vragen is geen zwakte maar een kracht ! Is niet erg... je bent niet alleen.... Klik om te vergroten... Dank je voor de hulp en lieve woorden. Wij zijn nog steeds volledig in paniek en ontwenningsverschijnselen zijn voor nog geen meter afgenomen. Gelukkig dat we elkaar hebben want anders wist ik niet hoe ik het ging overleven. Dit goedje is echt zo vies"
"_shikantaza zei: Dat Spice (en aanverwante middelen) rommel is dat weten we hier al jaren, maar een extra waarschuwing kan geen kwaad. Balen dat je er toch mee in aanraking bent gekomen, en wat je hier post klinkt als een super nare ervaring. De Spice ontwenning bedekken met blowen lijkt me niet per se verstandig, maar het kan verlichting geven. Dagelijks blowen is sowieso al af te raden - wiet geeft ook ontwenningsverschijnselen, zeker na langduring gebruik en slapeloosheid is daar onderdeel van. Probeer het maar, en als je over een paar dagen niet van de Spice ontwenning af bent kun je even langs je huisarts gaan. Die kan goede hulp inschakelen. Zelf gaan rommelen met andere middelen leidt eigenlijk altijd tot alleen maar meer ellende, daar zijn op het forum genoeg voorbeelden van te vinden. Doe rustig aan, zorg goed voor jezelf. Het gaat weer over. Klik om te vergroten... dank u voor de lieve woorden. Ondertussen een jointje gerookt maar merk er niks van."
"Dankuwel @Mezelf @Levensgenieter🌈 @_shikantaza voor jullie lieve woorden. We hebben jullie goede raad opgevolgd en zijn uiteindelijk gisteren avond nog naar spoed gegaan. Dokter zag duidelijk dat wij er heel erg aan toe waren en heeft ons voor het slapen elk 2 pilletjes trazodone voorgeschreven. We hebben er eentje om 11u ingenomen, en 1 om 3u ‘s nachts. Maar gisteren weer geen enkele seconde geslapen, dus heeft niks geholpen. Vandaag nog steeds heel paniekerig en de dokter had gisteren gezegd dat als het vandaag niet beter zou zijn, we moesten terugkeren naar spoed. Wij zitten dus nu momenteel sinds 12u op spoed maar echt we hebben het gevoel dat het elk uur alleen maar erger wordt. Het is echt beschamend wat ik nu ga schrijven maar we zijn zo overstuur dat ik de dokters en verpleegkundigen hier echt heb gesmeekt om hulp, iets wat ik niet snel zou doen. Ik heb echt een uur lang tegen de dokter zitten te janken dat hij mij hier zo snel mogelijk uit moet krijgen. We zijn dus nu op spoed en wachten op advies van de dokter, hopelijk schrijft hij iets voor om te kalmeren en slapen want dat heb ik hem wel echt gesmeekt. ‘ik herken mezelf niet meer, wat heeft deze vieze spice met mij gedaan????????????😭😭😭"
"Mezelf zei: Ik heb eigenlijk van elke drug wel eens een soort van afkick ervaren waaronder benzo en opiaten. Nou zijn deze twee genoemde echt wel het zwaarste maar de paniek die Spice teweeg brengt als je er zomaar mee moet stoppen is ongeevenaard. Echt by far nooit geweten dat iemand (ik) zo in paniek kan raken. Ik heb gedachtes gehad die niet eens uitgesproken mogen worden... Het is echt verschrikkelijk. Enige voordeel is dat deze paniek niet langer dan max 5 dagen aanhoudt. Slapen zal tijden daarna (afhankelijk hoe lang het gebruikt is en de hoeveel) zeer slecht gaan maar helaas zal dat de prijs zijn die je ervoor moet betalen. Maar is en wordt veeele malen dragelijker dan die eerste paniekdagen. Succes en zet even die dagen door en zoals eerder gezegd en door mij en @Levensgenieter🌈 .. er is helemaal niks mis mee om naar de dokter te gaan en hulp te vragen. Het is in mijn ogen juist een vorm van kracht. Klik om te vergroten... Levensgenieter🌈 zei: Ik heb een docu van Zembla gezien over Spice. Het is heel verslavend en het gaat rond op middelbare scholen, men denkt dat ze THC-vapes hebben gekocht. De dealers weten zelf vaak ook niet wat ze verkopen. @dangerboom09 Trazodone is een antidepressiva, met als bijwerking dat het kalmerend werkt. Ik begrijp niet waarom ze niet een benzodiazepine als Diazepam voorschrijven. Weet de arts überhaupt wat Spice is? Hoe gaat het nu? Klik om te vergroten... Gaat nog steeds erg slecht en zijn nog steeds op spoed en wachten op advies van de dokter. Zitten hier al sinds 12u. heb inderdaad de indruk dat ze hier niet goed weten wat spice is."
"Levensgenieter🌈 zei: @Mezelf Heel waardevol wat je schrijft. TS heeft minstens zoveel aan advies van een ervaringsdeskundige, als aan hulp van de huisarts en ziekenhuis. Ik ben benieuwd hoe het nu gaat met ze. Klik om te vergroten... Dank je wel om te vragen hoe het gaat. Ik zal even een kleine update geven (ook hetgene wat ik aan @Mezelf heb verteld in dm). laatste keer dat we dus spice hebben gebruikt was zondag (6 dagen geleden dus), maar ontwenningsverschijnselenen zijn voor geen meter afgenomen. Zijn ondertussen al drie! Keer naar spoed gegaan omdat we zo angstig waren en dachten dat we gingen sterven. Dokter heeft ons vanalles al voorgeschreven: trazodone, zolpidem en dan uiteindelijk eergisteren valium. Trazodone en zolpidem hebben niets uitgehaald maar de valium daar heb ik het effect wel van gevoeld. Ik werd een paar uurtjes rustig maar van zodra het was uitgewerkt schrok ik het ‘s nachts weer helemaal trillend en bevend wakker. Heb nu ook geen valium meer want de dokter had maar 1 pilletje meegegeven. Dus ja vandaag zal weer overleven worden zonder pilletjes. Fijn weekend allemaal!!!"
"Inderdaad allemaal heel waardevol wat jullie schrijven. Aan een ervaringsdeskundige heb je inderdaad veel meer tegenwoordig dan aan je huisarts…. Ik neem alle hulpmiddelen mee"
"Dankjewel lieve mensen hier allemaal voor de steun. ❤️"
"Ja ik dacht precies hetzelfde. Gisteren gaven ze ons 1 pilletje om te kalmeren maar dus voor thuis niets meer. Het is eigenlijk gewoon van: trek je plan. Ik heb hen ook gevraagd of ze valium voor meerdere dagen wouden geven maar dit wouden ze niet doen omwille van het verslavingsrisico. Het advies dat ze ons eigenlijk gaven was gewoon om dit nare gevoel te laten uitwerken en dat de ontwenningsverschijnselen wrs over een paar dagen over zullen zijn. Waar ze ook wel gelijk in hebben … maar ja dan nog … een valium voor vandaag en morgen was wel nog extra geweest … want ga weeral niet kunnen slapen vandaag …. Pfff"