#1
ik kan het ecgt niet aan om dit nu te zien met hoe ik me voel @LucidLucy dank voor je bijdrage ik ga lekker star trek scifi kijken
Ik vind het een lastige kwestie hoor. Maar ik denk dat ze misschien beter niet konden beginnen aan andere psychische problemen dan verslaving. Zeker in zaken als misbruik, depressie, suïcidale gedachten. Dat vergt een andere aanpak.
Volledig mee eens!Zorg, welke vorm dan ook, zou onder de paraplu van de overheid moeten vallen (net zoals vroeger). Geen winstoogmerk, gewoon zorg leveren.
Vermoed dat het dan nog veel erger zal zijn.overheid moeten vallen
ik kan het ecgt niet aan om dit nu te zien met hoe ik me voel @LucidLucy dank voor je bijdrage ik ga lekker star trek scifi kijken
dankjewel voor je mooie woorden dat hoop ik ook natuurlijkLijkt me verstandig, zeker gezien je zelf een opname wacht binnenkort.
Ik hoop echt dat je daar gaat vinden wat je zoekt. En daarna met frisse moed ook uit eigen motivatie een nuchter en fijn leven weet op te bouwen.
'zo neergezet te zien worden'ik vond het zeer pijnlijk om een plek waar ik zo onwijs veel heb mogen leren en ervaren zo neergezet te zien worden.
Hier idem traumas van isoleercel. Zonder wc of stromend water, je moest poepen in een soort kartonnen doosje. Voor water kon je op een knopje drukken en maar hopen dat er iemand komt maar ze laten je gerust zowat uitdrogen door je uren niets te drinken te geven en andere martelpraktijken die sadisten.Ik heb hem nog niet gezien maar ik vind het wel schokkend hoe er steeds meer naar boven komt over klinieken en hun werkwijze. Ook bijvoorbeeld bij dat speciale traumacentrum waar ze wel erg ver gingen met hun exposure therapie. Ik heb zelf ook in meerdere klinieken gezeten waar het niet altijd even goed was. En heb zelf ook wel nog meer trauma's opgelopen door bijvoorbeeld de separeercel.
Kan ik me heel goed voorstellen!ik vond het zeer pijnlijk om een plek waar ik zo onwijs veel heb mogen leren en ervaren zo neergezet te zien worden.
Hier idem traumas van isoleercel. Zonder wc of stromend water, je moest poepen in een soort kartonnen doosje. Voor water kon je op een knopje drukken en maar hopen dat er iemand komt maar ze laten je gerust zowat uitdrogen door je uren niets te drinken te geven en andere martelpraktijken die sadisten.
![]()
Isoleercel maakt je gek
Patiënten in de psychiatrie belanden te vaak in isolatie. Zo’n periode in afzondering kan blijvende schade toebrengen aan de hersenen.www.eoswetenschap.eu
Hier idem traumas van isoleercel. Zonder wc of stromend water, je moest poepen in een soort kartonnen doosje. Voor water kon je op een knopje drukken en maar hopen dat er iemand komt maar ze laten je gerust zowat uitdrogen door je uren niets te drinken te geven en andere martelpraktijken die sadisten.
![]()
Isoleercel maakt je gek
Patiënten in de psychiatrie belanden te vaak in isolatie. Zo’n periode in afzondering kan blijvende schade toebrengen aan de hersenen.www.eoswetenschap.eu
Was dit bij YTCC of in Nederland?
Humaniteit wel heel ver te zoeken als je dit leest
Ik ben ook niet zo'n fan van Tim Hofman. Hij is een heel goede presentator - dat wel. Maar hij probeert net iets te overdreven de deugneus uit te hangen. Dat terwijl hij niet echt de kennis of kunde heeft om te filosoferen over wat het verschil is tussen goed en kwaad, wat waarheid is, en hoe je dat soort dingen kunt weten. Het resultaat is dat hÃj altijd degene is die De Waarheid in pacht heeft en anderen publiekelijk afbrandt omdat ze Fout zijn. Het zijn dat soort zwart-wit-tegenstellingen waar ik dus niet zo goed tegen kan.Hi sorry voor de misschien wat botte reactie. Maar een documentaire gemaakt door Tim Hofman kan ik nooit als serieus beschouwen. Hij is er voor likes en clicks en dus tot op heden nog nooit een echt objectief item van hem gezien waarin aandacht is voor zowel positieve als negatieve verhalen.Dat hij hiermee een volledige instantie een stempel geeft interesseert hem niets. Ik ga er mijn tijd niet meer aan spenderen.
Nu ik iets verder ben ik de uitzending misschien toch een kleine kanttekening. Vanaf ± minuut 30:00 gaat het over seksueel misbruik en hoe dat in de behandeling wordt meegenomen. De counselor probeert uit te leggen dat ze zich daarbij ook deels richten op empowerment: hoe zorg je ervoor dat je jezelf minder kwetsbaar maakt voor mensen die mogelijk misbruik van je willen maken? Natuurlijk is dat een precair proces en het risico van victim blaming ligt op de loer. Het is goed om daar kritisch naar te kijken. Maar BOOS / Tim Hofman / BNNVARA richt zich de laatste tijd natuurlijk veel op het aankaarten van structureel seksueel misbruik, waarbij ze in uitzendingen meestal een dader-slachtofferframe hanteren. Dit wordt in deze BOOS uitzending weer zo'n zwart-wit-tegenstelling waarbij hij niet lijkt te kunnen afwijken van het gangbare frame dat iemand een slachtoffer of dader is, punt. Geen nuance mogelijk (zelfs niet in een aflevering van een uur).Met deze specifieke uitzending heb ik dus niet zoveel problemen (zeg ik terwijl ik niet alles heb gezien)![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."