Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
87 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
alles gaat voorbij zei:
In een toekomstig kabinet bedoel je?
Klik om te vergroten...
Nee, uberhaupt de kieslijst. Dit zijn de partijen die hebben betaald en aan de voorwaarden voldoen om te MOGEN meedoen met de verkiezen, maar veel daarvan kunnen geen kandidatenlijst krijgen en komen dus alsnog niet op t stembiljet. Vorige verkiezingen stonden er vgm 26 partijen op de uiteindelijke lijst en daarvan zijn er “maar” 15 in de kamer gekomen.

Ik vind ook wel dat we gepanikeerd doen over versnippering. Ik wil niet zeggen dat het iets super chills is maar het hoort een beetje bij ons kiesstelsel, dat ook heul grote voordelen heeft. Je ziet het door de decennia heen altijd wat meanderen. Veel van de gevestigde partijen die nu bestaan zíjn al fusies. En daarna krijg je weer wat versnippering en dáárna weer fusies. En daarom heeft ons voorstel onder meer een vast ambtelijk apparaat: voor de continuïteit.

FerdFatoehaus zei:
Antwoord D van de poll
Klik om te vergroten...
O. Waarohooooom? (Wie stelt, bewijst😜)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#2
En nu ben ik weer dronken en ga ik weer slapen bedankt, Amen.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
ljuv zei:
Je ziet het door de decennia heen altijd wat meanderen. Veel van de gevestigde partijen die nu bestaan zíjn al fusies. En daarna krijg je weer wat versnippering en dáárna weer fusies.
Klik om te vergroten...

Maar vroegah hadden we verzuiling.

ljuv zei:
En daarom heeft ons voorstel onder meer een vast ambtelijk apparaat: voor de continuïteit.
Klik om te vergroten...

Ons voorstel?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Nee, uberhaupt de kieslijst. Dit zijn de partijen die hebben betaald en aan de voorwaarden voldoen om te MOGEN meedoen met de verkiezen, maar veel daarvan kunnen geen kandidatenlijst krijgen en komen dus alsnog niet op t stembiljet. Vorige verkiezingen stonden er vgm 26 partijen op de uiteindelijke lijst en daarvan zijn er “maar” 15 in de kamer gekomen.

Ik vind ook wel dat we gepanikeerd doen over versnippering. Ik wil niet zeggen dat het iets super chills is maar het hoort een beetje bij ons kiesstelsel, dat ook heul grote voordelen heeft. Je ziet het door de decennia heen altijd wat meanderen. Veel van de gevestigde partijen die nu bestaan zíjn al fusies. En daarna krijg je weer wat versnippering en dáárna weer fusies. En daarom heeft ons voorstel onder meer een vast ambtelijk apparaat: voor de continuïteit.


O. Waarohooooom? (Wie stelt, bewijst😜)
Klik om te vergroten...
Omdat het kansloos is. De boomers zijn verreweg de grootste groep en elke partij zal zijn best om die groep tegemoet te komen. En daardoor vissen de dertigers nu extreem hard achter het net.

Daarnaast wordt er zo veel gelogen en beloftes niet waargemaakt, zowel door links als rechts.

Ik ga over een een paar jaar emigreren en dan laat ik deze poppenkast achter me.
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#5
FerdFatoehaus zei:
Ik ga over een een paar jaar emigreren en dan laat ik deze poppenkast achter me.
Klik om te vergroten...

Waar wil je heen dan?

Weet je waar ik me steeds weer over verbaas?
Dat we vinden dat het zo slecht gaat hier in Nederland terwijl alles hier juist zo goed is geregeld vergeleken met de rest van de wereld.
Dat snap ik serieus niet.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
alles gaat voorbij zei:
Maar vroegah hadden we verzuiling.
Klik om te vergroten...
En dat was beter waarom? Waren ook allemaal kleine snipperpartijtjes geworden die uiteindelijk samen gingen in de grotere christelijke partijen die je nu kent. Behalve dan de SGP die was altijd al SGP.

alles gaat voorbij zei:
Ons voorstel?
Klik om te vergroten...
Ons stelsel haha sorry😅

FerdFatoehaus zei:
Omdat het kansloos is. De boomers zijn verreweg de grootste groep en elke partij zal zijn best om die groep tegemoet te komen. En daardoor vissen de dertigers nu extreem hard achter het net.

Daarnaast wordt er zo veel gelogen en beloftes niet waargemaakt, zowel door links als rechts.

Ik ga over een een paar jaar emigreren en dan laat ik deze poppenkast achter me.
Klik om te vergroten...
En welke poppenkast ga je dan daarna bekijken?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
En dat was beter waarom? Waren ook allemaal kleine snipperpartijtjes geworden die uiteindelijk samen gingen in de grotere christelijke partijen die je nu kent. Behalve dan de SGP die was altijd al SGP.


Ons stelsel haha sorry😅


En welke poppenkast ga je dan daarna bekijken?
Klik om te vergroten...
Ergens waar de vermogensbelasting laag is en waar het hele jaar de zon schijnt 🌞
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
En dat was beter waarom?
Klik om te vergroten...

Ik zeg niet dat dat beter is, ik zei in een eerdere post al dat het nooit goed is vanuit het pov van de burger. (maar aangezien populisme momenteel regeert kan het altijd slechter.)
Wat ik wel probeerde te zeggen is dat er nu zoveel splinters zijn dat er geen zuilen meer worden gevormd.
Maar vanuit de politiek gezien is verzuiling wel beter denk ik omdat het dan veel makkelijker is om een duidelijk beleid te voeren omdat je dan geen rekening hoeft te houden met de mening van een x aantal kleine kut partijtjes.

@ljuv eigenlijk is het heel simpel met die politieke hobby van jou. Het staat al in je openingspost.

ljuv zei:
Veel van die mensen zitten er niet voor zichzelf, maar echt om vanuit hun ideologie de beste beslissingen voor Nederlanders te maken.
Klik om te vergroten...

Ik denk dat het pas goed is in de politiek als de genomen beslissingen het beste zijn voor de meeste mensen.
Zo simpel zou het moeten zijn maar dat gebeurd gewoon niet. En als de oorzaak nou zou zijn dat het moeilijk is om van te voren af te wegen wat het beste uitpakt voor de meeste mensen, misschien dat ze er dan mee weg zouden komen.

FerdFatoehaus zei:
Ergens waar de vermogensbelasting laag is en waar het hele jaar de zon schijnt 🌞
Klik om te vergroten...

Hongarije? Want het zou me verbazen dat jij genoeg geld hebt om in Monaco te gaan wonen.
Maar ik denk dat je daar met de temperaturen van tegenwoordig wel spijt van gaat krijgen.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zanza zei:
Het lijkt mij leuk om een 3e en 4e kamer toe te voegen aan de politiek. Die kamers functioneren hetzelfde als de 1e en 2e kamer, maar dan op komische wijze. Met absurdistische wetsvoorstellen en komedie debatten.

Dat ze bijvoorbeeld debateren over het gebruik van bestek in restaurants. Ork ork ork, soep eet je met een vork.
Klik om te vergroten...
Die zijn er al toch, het Europees parlement 🤣
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#10
In het programma van de Christenunie lezen we dat er een verbod op porno & prostitutie moet komen.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik was even vergeten dat dit geen serieus onderwerp is dat gaat over de toekomst van ons land

*hulde*
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Casaan zei:
Ik was even vergeten dat dit geen serieus onderwerp is dat gaat over de toekomst van ons land

*hulde*
Klik om te vergroten...

Nou daar gaat het wel over, toch? :grimacing:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
Lemmy zei:
In het programma van de Christenunie lezen we dat er een verbod op porno & prostitutie moet komen.
Klik om te vergroten...
Misschien helemaal njet verkeerd, in ieder geval wat gratis internet porno betreft. Tiener en jong volwassenen krijgen een heel vertekend beeld van seks op de manier zoals het nu beschikbaar is. Zelfs dat project van Bonnie Blue staat open en bloot(hoe toepasselijk 🤣) op videoland. Begrijp dat echt niet. Vindt ik echt belachelijk.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Brakka Mang zei:
Misschien helemaal njet verkeerd, in ieder geval wat gratis internet porno betreft. Tiener en jong volwassenen krijgen een heel vertekend beeld van seks op de manier zoals het nu beschikbaar is. Zelfs dat project van Bonnie Blue staat open en bloot(hoe toepasselijk 🤣) op videoland. Begrijp dat echt niet. Vindt ik echt belachelijk.
Klik om te vergroten...

Ik kan je ergens begrijpen, maar daarom moet het nog niet verboden worden. Die leeftijdscontrole lijkt me ver genoeg gaand.

Iedereen heeft andere seksuele voorkeuren en niet elke vrouw wil om ter zachtst als je me begrijpt.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#15
oke, ik ga zo slapen
ik heb de rest van de berichten niet echt gelezen nu want ik ben moe, sorry

maar, ik ga wel een polletje doen
dat kan niet hier, de poll is al klaar, het kan wel daar

dus morgen gooi ik een poll over politiek, wie doet er mee? duimpje op aub
doe je niet meeeee? dumpje nee aub

trusten demissionair nederland
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lemmy zei:
In het programma van de Christenunie lezen we dat er een verbod op porno & prostitutie moet komen.
Klik om te vergroten...

Een heel slecht plan.
Gaan mensen nog meer idiote dingen doen om aan hun trekken te komen vrees ik.
Maar ik snap het wel. Sex mag van God niet buiten de slaapkamerdeur komen :wink:
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#17
Lemmy zei:
Ik kan je ergens begrijpen, maar daarom moet het nog niet verboden worden. Die leeftijdscontrole lijkt me ver genoeg gaand.

Iedereen heeft andere seksuele voorkeuren en niet elke vrouw wil om ter zachtst als je me begrijpt.
Klik om te vergroten...
En hoe controleer je of iemand 18 is dan op een website of bijv. Videoland: je kan geen code instellen wat vroeger bij bijvoorbeeld film+ wel kon.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#18
Kordie zei:
Geert is gisteren gestart met zijn campagne. Check de beelden hier;

Wilders wil het land nu echt redden!

De meest besproken man na de val van het kabinet is nu drie maanden later met frisse moed aan zijn nieuwe charmeoffensief begonnen. Tom ging een kijkje nemen in Venlo, waar de PVV-leider zijn campagne officieel aftrapte.
www.powned.tv www.powned.tv

Tsjezus lijkt wel een artiest die op komt haha. Ongelooflijk. De achterban is grootst.
Klik om te vergroten...

Dat zegt niks. FVD heeft 40000 leden en zou dus volgens die redenering zeker 20 zetels halen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Brakka Mang zei:
En hoe controleer je of iemand 18 is dan op een website of bijv. Videoland: je kan geen code instellen wat vroeger bij bijvoorbeeld film+ wel kon.
Klik om te vergroten...

Tja. Mijn standpunt, en daarmee sluit ik de discussie af, is dat men dergelijke zaken niet moet gaan verbieden. Misbruiken aanpakken natuurlijk wel.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#20
Lemmy zei:
Misbruiken aanpakken natuurlijk wel.
Klik om te vergroten...

Daar zit wel een punt.
Die dames die voor de kamer sensueel los gaan hebben hier ook niet altijd voor gekozen.
Maar helaas is dat iets wat niet de Christenunie zal kunnen gaan veranderen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4445464748...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."