#1
Nee, uberhaupt de kieslijst. Dit zijn de partijen die hebben betaald en aan de voorwaarden voldoen om te MOGEN meedoen met de verkiezen, maar veel daarvan kunnen geen kandidatenlijst krijgen en komen dus alsnog niet op t stembiljet. Vorige verkiezingen stonden er vgm 26 partijen op de uiteindelijke lijst en daarvan zijn er “maar” 15 in de kamer gekomen.In een toekomstig kabinet bedoel je?
Ik vind ook wel dat we gepanikeerd doen over versnippering. Ik wil niet zeggen dat het iets super chills is maar het hoort een beetje bij ons kiesstelsel, dat ook heul grote voordelen heeft. Je ziet het door de decennia heen altijd wat meanderen. Veel van de gevestigde partijen die nu bestaan zíjn al fusies. En daarna krijg je weer wat versnippering en dáárna weer fusies. En daarom heeft ons voorstel onder meer een vast ambtelijk apparaat: voor de continuïteit.
O. Waarohooooom? (Wie stelt, bewijst😜)Antwoord D van de poll