Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTweede Kamerverkiezingen 2025

Tweede Kamerverkiezingen 2025

1282 antwoorden
81 weergaven
18-5-2026
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wel jammer voor jou @Lemmy dat jij bij deze niet mag stemmen.
Er is een hoop dat ons verdeelt, ook een hoop dat wij delen .
Dat is democratie: niet het idee van "winner past the post". Maar relevante meningen mee nemen in de informatiephase die aan besluitvorming vooruit gaat. Plus ook kennelijk nog irrelevante meningen naar het gevoel van vandaag.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Zeiden ze dat bij je bachelor ja? Dat alles op te lossen is?

Eens dat het een keuze is, hoor. Dat benadruk ik ook altijd. En ook eens dat niet elke partij het het beste voor heeft met IEDEREEN. Maar dat maakt het direct ook een keuze. Ik geloof echt wel dat de meeste gevestigde partijen vanuit hun blik de juiste keuze maken voor hún achterban.
Maar heb nog nooit een wetenschapper horen zeggen dat deze “wicked problems” makkelijk op te lossen zijn. Erg argwanend word ik daarvan ahaha.
Klik om te vergroten...
Ik krijg steeds meer het idee dat het stemmen en de kamers vooral voor de bühne zijn en dat het beleid voor de komende tig jaar allang is bepaald en dat de politiek vooral de industriën dient. Maarja dat krijg je met bijna 40 jaar VVD in de regering 🤣

Politiek tegenwoordig is net een toneelstuk. Je ziet alleen de spelers, maar die doen ook alleen maar wat de mensen achter de schermen zeggen wat ze moeten doen.
l
ldb123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Brakka Mang zei:
Ik krijg steeds meer het idee dat het stemmen en de kamers vooral voor de bühne zijn en dat het beleid voor de komende tig jaar allang is bepaald en dat de politiek vooral de industriën dient. Maarja dat krijg je met bijna 40 jaar VVD in de regering 🤣

Politiek tegenwoordig is net een toneelstuk. Je ziet alleen de spelers, maar die doen ook alleen maar wat de mensen achter de schermen zeggen wat ze moeten doen.
Klik om te vergroten...
Kijk eens aan, zitten we toch op dezelfde lijn 😍😍. Great minds think alike 🤪
H
HighonlifeLid
01-01-2024, 00:00
#4
LucidLucy zei:
Tja... Voor mijzelf is de hypotheekrenteaftrek op dit moment ook wel een aardig breekpunt. Het is een gek systeem en het zou beter zijn als het afgeschaft wordt.

De timing is voor mijzelf alleen erg ongunstig.



Ik mag mezelf tot deze groep rekenen. Jan modaal, twee jaar geleden een koopwoning gekocht. Eigenlijk net na de absurde prijsstijgingen. Op het moment stijgen de prijzen veel minder hard. Hier in elk geval wel. Volgens funda is mijn huis zelfs al 10% minder waard geworden. Daarmee sta ik dus al €23.000 onder water.

Mijn lasten zijn hoog... Serieus hoog...
Ik kom prima rond, kan veel leuke dingen doen, dus ik mag echt niet klagen. Maar ik kan de aftrek financieel wel goed gebruiken zegmaar...

Ben ik daarmee egoïstisch? Tja, misschien wel. Rationeel is het logischer om de aftrek af te schaffen. Maar als ik niet op mijn eigen portemonnee let, gaat niemand het doen.

Ik had een tijdje terug ook met iemand een gesprek hierover. En die vroeg me oprecht of ik anders geen zorg- en huurtoeslag kon aanvragen 🤣

Yeah right haha

EDIT: misschien moet ik ook maar eens gaan uitzoeken wat de standpunten zijn op onderwijs, kernenergie en de materiaal transitie. Voor mij ook allemaal belangrijke themas op het moment.
Klik om te vergroten...
Hoe is dit mogelijk? Bij mij in de regio gaan de woningprijzen door het dak en ik woon zeker niet in de Randstad. Alle woningen om me heen heb ik ook in waarde en verkoopprijs zien stijgen. Verder zijn alle
prognoses dat die trend zich de komende jaren door zal zetten. Als je 2 jaar geleden een huis gekocht hebt en nu 'onder water staat', ben ik wel benieuwd naar wat context. Dit heb ik namelijk in mijn omgeving nog nergens gehoord. Ik ben geen econoom overigens 😉
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Highonlife zei:
Hoe is dit mogelijk? Bij mij in de regio gaan de woningprijzen door het dak en ik woon zeker niet in de Randstad. Alle woningen om me heen heb ik ook in waarde en verkoopprijs zien stijgen. Verder zijn alle
prognoses dat die trend zich de komende jaren door zal zetten. Als je 2 jaar geleden een huis gekocht hebt en nu 'onder water staat', ben ik wel benieuwd naar wat context. Dit heb ik namelijk in mijn omgeving nog nergens gehoord. Ik ben geen econoom overigens 😉
Klik om te vergroten...

Misschien maak ik me ook druk om niets. Een mogelijke verklaring is dat het slechts een inschatting is die Funda maakt. Het is geen officiële taxatie van mijn huis.

Ik weet wel dat de drie huizen die de afgelopen tijd zijn verkocht in deze, en de straat hiernaast (zelfde type huizen), redelijke bouwvallen waren. Die gaan voor andere prijzen weg dan mijn huis.

Mogelijk dat Funda te veel daar zijn waarde op baseert. We gaan het zien als er een keer een taxateur komt. Hopelijk later dit jaar 😁

EDIT: zojuist weer even gekeken. De prijzen zaten hier begin 2025 in een dipje. Sinds mei 2025 zit er weer een sterk stijgende lijn in. Nu heb ik plots weer 5% overwaarde. Ik heb het wel te doen met starters die nu een huis willen kopen. Geen idee wat de hypptheekrente momenteel doet. Maar ik heb zelf als alleenstaande starter zonder vermogende ouders echt veel geluk gehad denk ik.

EDIT 2: Misschien ook goed om te vermelden dat daarnaast ook m'n WOZ waarde was gedaald. Ik had me al helemaal voorbereid om bezwaar aan te tekenen. Maar dat was dus overbodig.
Die daling in WOZ waarde was veel kleiner (1%) dan de daling op funda (10%), maar toch.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#6
Brakka Mang zei:
Ik krijg steeds meer het idee dat het stemmen en de kamers vooral voor de bühne zijn en dat het beleid voor de komende tig jaar allang is bepaald en dat de politiek vooral de industriën dient. Maarja dat krijg je met bijna 40 jaar VVD in de regering 🤣

Politiek tegenwoordig is net een toneelstuk. Je ziet alleen de spelers, maar die doen ook alleen maar wat de mensen achter de schermen zeggen wat ze moeten doen.
Klik om te vergroten...
Spijker op zn kop.
ik snak naar saaie politiek!
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
ljuv zei:
Spijker op zn kop.
ik snak naar saaie politiek!
Klik om te vergroten...
Dus
Zanza zei:
Bontebal d'n urste
Klik om te vergroten...
?
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ldb123 zei:
BIJ1, FVD, SGP, SP. Zijn wellicht extreem, maar hebben wel het beste met ons voor.
Klik om te vergroten...

De SGP? ok. :thinking:
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lemmy zei:
De SGP? ok. :thinking:
Klik om te vergroten...
Wilde deze nog met je delen ahahaha echt hardop moeten lachen.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#10
En deze hoorde ik vanochtend nog, over de hypotheekrenteaftrek!
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Wilde deze nog met je delen ahahaha echt hardop moeten lachen.
Klik om te vergroten...

:frowning:
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Om nog even iets over de HRA te zeggen:

Wat ook meespeelt, is dat de HRA vooral nu een logische zet is om af te bouwen (al zeker het laatste decennium, wat ook al gebeurt), vanwege de lage rentes. Mensen die nu of in de laatste 10 jaar een huis kopen, hebben een een rente tussen de 0 en 4 procent, breed genomen. In de jaren 70-90 was een percentage van 10 of meer procenten heel normaal, waardoor de rente op aftrek ook veel logischer en noodzakelijker was. Het lijkt mij haast onmogelijk dat dit soort hoge rentepercentages weer opnieuw zullen intreden, maar mocht dat toch het geval zijn, dan is de aftrek wel degelijk belangrijk.

Maar goed, dat is niet😅 Ik las net een artikel in Trouw daarover, waarin voormalig minister Hillen (cda) een heel plan had gemaakt en laten doorrekenen door het CBS en een voorstel voor het eerder door mij benoemde Duitse systeem voor belastingvriendelijke banksparen, wat door de toenmalige fractie niet eens gelezen is, onder dezelfde noemer die de VVD nu nog steeds hanteert.

Ik denk dat de HRA wel verder zal worden afgebouwd en dat dat idd goed is. Maar er moet wel een alternatief voor komen, mochten de prijzen (rentes) toch wel weer stijgen. En überhaupt eigenlijk. Om mensen beter voorbereid de huizenmarkt op te sturen (zoals in bv Duitsland). Bovendien ben ik benieuwd of er ook wat aan het eigen woningforfait wordt gedaan in deze setting.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#13
En ik wilde deze jullie niet onthouden😆😆
Screenshot_20250913_092601_Gallery.jpg
En ben benieuwd naar de commentaren op het artikel erbij:

20250913_092903.jpg
20250913_092911.jpg
20250913_092919.jpg
20250913_093642.jpg
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik lees de Telegraaf om mijn stemgedrag te bepalen potjandorie.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
SP wilt ook in vak k

nos.nl

SP wil regeren in 'sociaal kabinet' met in ieder geval GL-PvdA en CDA

De linkse oppositiepartij vreest een middenkabinet met de VVD en hoopt op samenwerking met partijen "van SP tot CDA".
nos.nl nos.nl
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#16
Kordie zei:
SP wilt ook in vak k

nos.nl

SP wil regeren in 'sociaal kabinet' met in ieder geval GL-PvdA en CDA

De linkse oppositiepartij vreest een middenkabinet met de VVD en hoopt op samenwerking met partijen "van SP tot CDA".
nos.nl nos.nl
Klik om te vergroten...

Goed zo. Geen neoliberalen en zionistische knechten meer. :grimacing:
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
BelowTheFlow zei:
Wel jammer voor jou @Lemmy dat jij bij deze niet mag stemmen.
Er is een hoop dat ons verdeelt, ook een hoop dat wij delen .
Dat is democratie: niet het idee van "winner past the post". Maar relevante meningen mee nemen in de informatiephase die aan besluitvorming vooruit gaat. Plus ook kennelijk nog irrelevante meningen naar het gevoel van vandaag.
Klik om te vergroten...

Ik detecteer een zeker sarcasme en met de vinger wijzend toontje, hetgeen niet nodig is, mijn beste. Mijn mening is niet meer of minder waard dan de jouwe of die van wie dan ook hier. Mijn grote antipathie voor Wilders en consoorten is wel bekend. En ik ben zowieso geen rechtse liberaal, nooit geweest. Compris?
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nog eentje dan. Framen voor dummies:

20250914_081708.jpg
20250914_081712.jpg
20250914_081723.jpg
20250914_081730.jpg
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dat via de voorzitter praten blijft iets mafs😆 alsof een kind tegen een ander kind zegt dat ie even door moet geven dat ie niet meer met het weer andere kind praat, die er tussen in zit en het dus ook gewoon hoort.

(Ik ben op de hoogte van de reden hiervan, maar toch)

En oja. Moeten we de miljoenennota niet de miljardennota gaan noemen? De champions league heet inmiddels ook "het miljardenbal" en niet meer het "miljoenenbal". En de UEFA en FIFA zijn aartsconservatief.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Zanza zei:
En oja. Moeten we de miljoenennota niet de miljardennota gaan noemen? De champions league heet inmiddels ook "het miljardenbal" en niet meer het "miljoenenbal". En de UEFA en FIFA zijn aartsconservatief.
Klik om te vergroten...
Screenshot_20250917_142405_ChatGPT.jpg
🤤🤤🤤

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...4647484950...65
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."