#1
Hoogmoed komt voor de val zegt men weleens.
Daar doet de ontwikkeling van dit topic mij aan denken.....
Daar doet de ontwikkeling van dit topic mij aan denken.....
En mocht je wel iemand doodrijden, bedenk je dan dat het toch allemaal maar een illusie is![]()
Rijden onder invloed....misschien een apart draadje over maken?
Maar de verder totaal onschuldige partij die er helemaal niets aan kon doen, daar gaat het m.i. om
In België wordt je altijd onderwerpen aan een drugstest bij een ongeval.Staat je vrij om te maken denk ik.
Maar met als doel waarschuwen?
Precies.
Maar de controle is wel scherp tegenwoordig.
Ik heb een jaar of vier geleden een zware klapper gemaakt met de leger jeep. Ik ben er slechter vanaf gekomen dan de tegenpartij.
Maar ondanks het vroege tijdstip op de dag (rond 07:30 uur, op een woensdag) werd ik volledig onderworpen aan drugs/alcohol test + gsm uitlezen + bakkie.
Verbaasde me toen nog. Maar blijkbaar bij een zwaar ongeluk maakt dag en tijd niks uit.
Ik heb vele jaren gewoon gereden en gezopen. Ging altijd goed. Wel een paar keer dat ik dacht: wow toch lastig! Gevaarlijkste was als ik zo dronken was, dat ik gewoon wilde rijden zonder dat het nodig was. Maar dat deed ik alleen tot mijn 25 ste en had helemaal verkeerd kunnen gaan!Dan maar gert. Gebruik en rij toch.
Bij deze ga ik er ook vanuit dat jullie hier allemaal braaf zijn, dus ook niet ‘s avonds iets drinken of gebruiken en de volgende dag gaan rijden. Hele weekend thuis blijven aub.
Zolang het legaal is zal ik rijden. Dat jullie dat niet meer kunnen na 8 uur dansen is niet mijn probleem en heb ik geen last van.
Iedereen denkt altijd dat 'ie vlekkeloos rijdt. Dacht ik ook, totdat ik mijn opleiding in de rijinstructie deed. Bleek er nog heel wat te verbeteren qua kijkgedrag, snelheid op rotondes, etc. Beter de instelling hebben (en houden) dat er altijd nog te verbeteren is aan jezelf.Ben al thuis; paar puntjes genomen, geen reet van gevoeld en als ik er wat van voelde was het nog geen half uur. Eigenlijk gewoon de hele dag nuchter geweest. 150 km terug vlekkeloos gereden
Het klinkt alsof die puntjes het meer dan waard waren. Die had je voor geen goud willen missen.Ben al thuis; paar puntjes genomen, geen reet van gevoeld en als ik er wat van voelde was het nog geen half uur. Eigenlijk gewoon de hele dag nuchter geweest. 150 km terug vlekkeloos gereden
Het probleem met 3-MMC is dat er geen farmacologisch onderzoek naar is gedaan bij mensen. Daardoor is niet bekend hoe lang 3-MMC in je bloed blijft, hoe 3-MMC wordt afgebroken, en of de afbraakproducten van 3-MMC misschien ook nog psychoactief zijn. Je kunt dan eigenlijk alleen afgaan op de werkingsduur. Dus zo'n 5 uur na inname zou de 3-MMC uitgewerkt moeten zijn. Als je vaak opnieuw een dosis neemt dan kan dat nog iets langer duren.Hey,
Morgen ga ik naar een feestje en ik ben de bob. Meestal drink ik dan een paar biertjes met een heel klein beetje sos (alleen overdag) zodat ik eind van de avond wel safe zit. Nu zat ik te denken om misschien een keer een eenmalige dosis 3mmc te nemen wanneer ik binnen kom rond 15.00. Terugrijden zou dan rond 0.00 op zijn vroegst zijn.
Nu vind ik vrij weinig tot geen (actuele) informatie over 3mmc, speekseltest, of het uberhaupt wel aantonbaar is en hoelang ik kan verwachten ‘onder invloed’ te zijn.
Dus mijn vraag: is het aantoonbaar met speekseltest, zo ja welke tijdsindicatie. En hoelang zou het niet safe zijn om te rijden?
Hoe meer je zegt hoe dommer je overkomt.Lol onzin. Ik had gewoon consistente laptijden neer kunnen zetten op het circuit, zoals ik nuchter ook zou doen. Ik doe veel aan simracen op het hogere niveau en ik heb letterlijk races gewonnen met een joint in de hand en dan nuchtere mensen verslagen. En daar komt nog veel meer inzicht en reactievermogen bij kijken. En dan heb ik het niet over een gran turismo, maar over 5k+ iracing lobbies.
Stop met voor anderen denken. Ik heb gister 150 km gereden en ben geen 1x vergeten te kijken, geen 1x te hard of te langzaam, letterlijk NIKS in gebreke tov nuchter. Praktijkexamen had ik 4x achter elkaar behaald met 1 oog dicht. Iedereen is anders en je kent jezelf het beste. Ik heb niks van 3m gemerkt, niet eens lichte benen ofzo. Maar goed, xtc werkt bij mij ook niet dus wellicht vandaar.
Je hebt gister onder invloed gereden , ook ben je veroordeeld voor het rijden onder invloed. Waar zit jij met je hoofd? Ben je nu aan het trollen?Ik zal nooit een ongeluk krijgen omdat ik onder invloed ben, want ik rij nooit onder invloed. Maak je beter druk om al die kneuzen die elk weekend in de kroeg zitten en dan terug rijden, slingerend en al. Hoe alcohol genormaliseerd is, is werkelijk om te kotsen, maar als je een drug gebruikt met vergelijkbare lineaire afbraak dan is het ineens niet meer goed als je een wachttijd incalculeert.
Veel mensen kunnen nuchter niet eens rijden, ik zeg je eerlijk. Twee handen op het stuur, kaarsrecht overeind in een tunnelvisie, afgesloten voor wat er dan ook gebeurd in de omgeving. Het is hilarisch hoe incapabel de gemiddelde bestuurder is.
Ik zal nooit een ongeluk krijgen omdat ik onder invloed ben, want ik rij nooit onder invloed. Maak je beter druk om al die kneuzen die elk weekend in de kroeg zitten en dan terug rijden, slingerend en al. Hoe alcohol genormaliseerd is, is werkelijk om te kotsen, maar als je een drug gebruikt met vergelijkbare lineaire afbraak dan is het ineens niet meer goed als je een wachttijd incalculeert.
Ben al thuis; paar puntjes genomen, geen reet van gevoeld en als ik er wat van voelde was het nog geen half uur. Eigenlijk gewoon de hele dag nuchter geweest. 150 km terug vlekkeloos gereden
This is true.Veel mensen kunnen nuchter niet eens rijden, ik zeg je eerlijk. Twee handen op het stuur, kaarsrecht overeind in een tunnelvisie, afgesloten voor wat er dan ook gebeurd in de omgeving. Het is hilarisch hoe incapabel de gemiddelde bestuurder is.
Je kunt jezelf onder controle hebben, maar een ander niet (buiten defensief rijden). Maar maak je een klapper dankzij iemand anders en ze vinden wat in je bloed ben je alsnog zwaar de sjaakThis is true.
Met de opgeblazen manier waarop je op alles reageert vraag ik me af of je niet heel wat vaker een paar puntjes van het een of ander neemt, allemachtig zeg.Komt deze guy weer aan, had een goede geweest voor 1940. Een wet is een ethisch kompas en altijd terecht toch? Waar zit jij met je hoofd in je reet?
Denk je echt dat de fout bij tientallen mensen ligt? Jij bent hier de gemene deler.Gek hé dat ik vurig word als ik door tientallen mensen aangevallen word. Zo erg, dat de mensen die wel normaal wilde reageren, mij maar gingen PMen uit angst om zelf niet gevuurd te worden. En nee, ik gebruik misschien 3-4x per jaar drugs en alcohol. Waarschijnlijk een stuk beter dan de gemiddelde persoon op dit forum. Dus je zit er naast. 😁
Oké Eduardo, ga lekker zo door.Omdat ik 2 bier en 0.1 gram sos neem in de middag en dan ‘s nachts rij. Poepoe! Echt knetterwaus. Nog net geen hallucinaties
Ja.Gek hé dat ik vurig word als ik door tientallen mensen aangevallen word.
Wij deugkneuzen die liever niet het risico nemen een ander plat te rijden zijn ook extreem eng.Zo erg, dat de mensen die wel normaal wilde reageren, mij maar gingen PMen uit angst om zelf niet gevuurd te worden.
Prima, dan is drugsgebruik dus geen excuus voor het overkomen als een arrogant mannetje met veel te veel zelfvertrouwen.En nee, ik gebruik misschien 3-4x per jaar drugs en alcohol. Waarschijnlijk een stuk beter dan de gemiddelde persoon op dit forum. Dus je zit er naast. 😁
Every. time. Zijn het dat soort types.Nogmaals: juist jouw idee dat je een fantastische bestuurder bent en feilloos rijdt maakt je wat mij betreft een risico.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."